Skrevet av Emne: DEBATT: Forsvaret  (Lest 51398 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #60 på: April 01, 2008, 23:17:50 »
Ser at vi har funnet tilbake til agresiviteten i forsvarsspillet som vi hadde tidlig i sesongen.

Killa

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #61 på: April 01, 2008, 23:29:29 »
Og at forsvaret holder tett også uten Kong Rui er jo betryggende!!!

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #62 på: April 05, 2008, 21:43:35 »
   Vi kan vel slå fast at systemet til McAllister begynner å fungere - med hjelp av hele støtteapparatet, som selvfølgelig også inkluderer Staunton.
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #63 på: April 05, 2008, 22:09:28 »
Bra Staunton ikke er manager i allefall, da hadde det gått med oss slik det gjorde med Irland. Bare 0-0 og 0-1-kamper.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #64 på: April 05, 2008, 22:17:14 »
Bra Staunton ikke er manager i allefall, da hadde det gått med oss slik det gjorde med Irland. Bare 0-0 og 0-1-kamper.
Det er vel en annen sak å spille i den divisjonen Leeds er i enn det er å spille på Irlands landslag, med totalt forskjellige spillere. Jeg er ingen stor fan av Staunton, men din sammenligning blir litt for lettvint.
Super Leeds since 1968

Sheridan

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #65 på: April 05, 2008, 22:19:50 »
Det ser ikke så steingalt ut.... :)

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #66 på: April 05, 2008, 22:47:17 »
Bra Staunton ikke er manager i allefall, da hadde det gått med oss slik det gjorde med Irland. Bare 0-0 og 0-1-kamper.
Det er vel en annen sak å spille i den divisjonen Leeds er i enn det er å spille på Irlands landslag, med totalt forskjellige spillere. Jeg er ingen stor fan av Staunton, men din sammenligning blir litt for lettvint.

Jepp, jeg pleier å overdrive kritikken av folk jeg ikke har trua på ;D

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #67 på: April 24, 2008, 19:08:41 »
 I programmet v. Carlisle uttaler Paul Huntington : "He (Steve Staunton) has taken the back four and made sure everyone knows the rules. It doesn't happen overnight, but hopefully it's starting to show now. We've had to change it with injuries or suspensions, but we know each other's attributes - positives and negatives - and we can help each other. His experience has helped because he has done so much in his career. When someone like him comes, you can only learn and hope we're seeing benefits".
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #68 på: April 24, 2008, 19:16:25 »
Mulig at han er en bra mann for forsvaret, men jeg ville heller ha hatt en annen assistent...

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #69 på: April 24, 2008, 19:31:30 »
Mulig at han er en bra mann for forsvaret, men jeg ville heller ha hatt en annen assistent...
  Så lenge den som er ansatt for å gjøre forsvaret bedre gjør jobben sin, bryr det meg ganske lite hvem vedkommende er. Er han med og sikrer oss opprykk, tror jeg de færreste vil bry seg en døyt om at han har spilt i en annen farge som aktiv.  8)
« Siste redigering: April 24, 2008, 19:43:39 av hallghel »
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #70 på: April 24, 2008, 22:18:03 »
Har ikke nevnt noe om en annen farge jeg, og en assistent er vel ikke ansatt bare for å få orden på forsvaret...

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #71 på: April 24, 2008, 23:01:28 »
Har ikke nevnt noe om en annen farge jeg, og en assistent er vel ikke ansatt bare for å få orden på forsvaret...
  Er det noen tvil om at mannen har hovedansvaret for at forsvaret fungerer best mulig? Synes faktisk at han bør få en del ros for at det defensive har bedret seg. Når en av de involverte gir han kreditt for nettopp det, forteller det i alle fall meg at ting stort sett fungerer. Da er jeg fornøyd, men for noen er gresset alltid grønnere på den andre sida av gjerdet......
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #72 på: April 24, 2008, 23:05:34 »
Har ikke nevnt noe om en annen farge jeg, og en assistent er vel ikke ansatt bare for å få orden på forsvaret...
  Er det noen tvil om at mannen har hovedansvaret for at forsvaret fungerer best mulig? Synes faktisk at han bør få en del ros for at det defensive har bedret seg. Når en av de involverte gir han kreditt for nettopp det, forteller det i alle fall meg at ting stort sett fungerer. Da er jeg fornøyd, men for noen er gresset alltid grønnere på den andre sida av gjerdet......

Tja, nå skal man vel ikke tro på alt man hører da. Mulig at Huntington synes at Staunton er en bra mann for forsvaret, men hvorfor ikke ansette ham som defensiv trener da slik som Vålerenga har i David Brocken?

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #73 på: April 24, 2008, 23:11:40 »
 Nå HØRTE jeg ikke det Huntington sa.....jeg LESTE det. Spørsmålet ditt får du stille til Bates eller McAllister. Jeg nøyer meg med å konstatere et brukbart resultat av arbeidet som er gjort.
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #74 på: April 24, 2008, 23:16:47 »
McAllister har vel gitt Staunton ansvaret for forsvaret. Greit nok, men hovedårsaken til vi har sluppet inn litt færre mål i det siste er vel at agressiviteten er tilbake. Men det har ikke vært voldsomt bra heller, mye tilfeldigheter som har avgjort...

Si hva dere vil, Staunton blir aldri min favoritt. Og det er ikke fordi at han har spilt i Liverpool, Aston Villa eller Coventry!

Jon R

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #75 på: April 24, 2008, 23:22:33 »
Staunton har opplagt gjort en god jobb og fortjener kred. Har Staunton fått orden på forsvaret vårt? Jeg mener vi kan langt på vei kan svare et rungende "JA".  Så får vi heller bære over med at han ikke er så fin på håret.   :)
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #76 på: April 24, 2008, 23:25:36 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #77 på: April 24, 2008, 23:29:09 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.

;D

Ser bare på hva han har prestert som trener tidligere jeg...

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #78 på: April 24, 2008, 23:36:07 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.

;D

Ser bare på hva han har prestert som trener tidligere jeg...

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!

   Med andre ord en hodeløs ansettelse etter forslag fra McAllister. Og hva har HAN prestert som manager? Ditt argument er fullstendig og totalt selvmotsigende. Ser du det ikke selv?
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #79 på: April 24, 2008, 23:37:41 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.

;D

Ser bare på hva han har prestert som trener tidligere jeg...

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!

   Med andre ord en hodeløs ansettelse etter forslag fra McAllister. Og hva har HAN prestert som manager? Ditt argument er fullstendig og totalt selvmotsigende. Ser du det ikke selv?

Jeg er slettes ikke imponert over hva McAllister har gjort. Det er bra, men ikke all verden.

Sheridan

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #80 på: April 24, 2008, 23:38:34 »

[/quote]

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!
[/quote]

Vel, vel  ::)

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #81 på: April 24, 2008, 23:48:56 »
Jeg snakker mye med folk som er ofte på kamp og ser Leeds live. Og de sier at resultatene lyver mye. Det som presteres er alt i fra bra til elendig. Mye tilfeldigheter også i forsvarsspillet!


Kato

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #82 på: April 24, 2008, 23:49:03 »
Må du som brisker deg rundt her med redaktørtittel rulle inn årene et øyeblikk.

Her er grunnen:

22-Mar-08 H Walsall W  2-0 (1-0) Beckford 29,80  19095
29-Mar-08 H Brighton D  0-0 (0-0)  22575
01-Apr-08 A Doncaster W  1-0 (1-0) Sheehan 20  15001
05-Apr-08 A Leyton Orient W  2-0 (1-0) Bradley Johnson 16 Beckford 50  7602
12-Apr-08 H Carlisle W  3-2 (0-1) Freedman 50,69 Howson 59  28530
15-Apr-08 A Huddersfield L  0-1 (0-0) Douglas s/o 39  16413
19-Apr-08 A Millwall W  2-0 (0-0) Prutton 70 Hughes 79  13395


5 "clean-sheets" av 7
 

berlin

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #83 på: April 24, 2008, 23:51:09 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.

;D

Ser bare på hva han har prestert som trener tidligere jeg...

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!

Jeg synes du er vel kritisk nå, Ole Morten! Hverken Macca eller Staunton har noen lange og gode trenermeritter å vise til. Man skal heller ikke regne en enkeltstående positiv kommentar i et program,
som et bevis for at han er dyktig.

Men det er et faktum at vi har hatt en stigende formkurve unde Macca, og Macca har da valgt en tidligere forsvarer som den viktigste coachen i teamet. Det er jo bare slik, at det er manageren som oftest stikker av med både rosen, og som må gå om vi gjør det dårlig (ofte feller det trenerne også).
Ingen kan vite helt sikkert om Macca er den Store sjefen med stor S, men han virker ikke av de mest autoritære. Dermed heller jeg til at Macca1, Stauton og Macca2(McDonald) utgjør mer et team, der Macca1
har det siste ordet, men at det er et godt samarbeidende trenerteam som står bak fremgangen. Husk at vi har gjort endringer i spillestilen også.

Stauton får derfor ingen "dom" fra meg, men kan ikke se at det er kommet frem noe negativt om han.
Ã… sammenligne han med Wise, er tullete, det finnes knapt noen som kan sammenlignes med Wise, måtte enest være Roy Keane. At Stauton er "traust" er meget mulig, men det er vel ikke nødvenigvis noen hemsko for en trener. Jeg tror det er sunt at et trenerteam består av ulike personligheter, å lenge de kan samarbeide. Det er jo Maccas oppgave å være ekstrovært, og motivere gutta, i det minste før og under en kamp.

Hallgeir *

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #84 på: April 24, 2008, 23:52:22 »
Må du som brisker deg rundt her med redaktørtittel rulle inn årene et øyeblikk.

Her er grunnen:

22-Mar-08 H Walsall W  2-0 (1-0) Beckford 29,80  19095
29-Mar-08 H Brighton D  0-0 (0-0)  22575
01-Apr-08 A Doncaster W  1-0 (1-0) Sheehan 20  15001
05-Apr-08 A Leyton Orient W  2-0 (1-0) Bradley Johnson 16 Beckford 50  7602
12-Apr-08 H Carlisle W  3-2 (0-1) Freedman 50,69 Howson 59  28530
15-Apr-08 A Huddersfield L  0-1 (0-0) Douglas s/o 39  16413
19-Apr-08 A Millwall W  2-0 (0-0) Prutton 70 Hughes 79  13395

   Tja, det ser ikke så halvgærnt ut det der.....  8)


5 "clean-sheets" av 7

Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #85 på: April 24, 2008, 23:54:21 »
Må du som brisker deg rundt her med redaktørtittel rulle inn årene et øyeblikk.

Her er grunnen:

22-Mar-08 H Walsall W  2-0 (1-0) Beckford 29,80  19095
29-Mar-08 H Brighton D  0-0 (0-0)  22575
01-Apr-08 A Doncaster W  1-0 (1-0) Sheehan 20  15001
05-Apr-08 A Leyton Orient W  2-0 (1-0) Bradley Johnson 16 Beckford 50  7602
12-Apr-08 H Carlisle W  3-2 (0-1) Freedman 50,69 Howson 59  28530
15-Apr-08 A Huddersfield L  0-1 (0-0) Douglas s/o 39  16413
19-Apr-08 A Millwall W  2-0 (0-0) Prutton 70 Hughes 79  13395


5 "clean-sheets" av 7


;D ;D ;D

Har selv sett laget spille tre ganger live denne sesongen. Vi må huske at vi spiller på nivå tre. Kun to divisjoner over amatørserien. Hele laget fremstår i perioder som hodeløse kyllinger. Se bare på hva janove skrev her for kort tid siden, og han har sesongkort på Elland Road og bor i Leeds.

McAllister har fått frem agressiviteten i forsvarsspillet og det er det desidert viktigste i denne divisjonen. I tillegg så har vi jo prøvd å styre kampene, det har lyktes noe. Og angrep er det beste forsvar!

berlin

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #86 på: April 24, 2008, 23:58:02 »
Jøss, det kom 5 nye innlegg mens jeg skrev mitt ene.

Du(webredaktør) vet at det går an å svelge stoltheten, og innrømme at andre har noe gode punkter de, også?

Med mindre du vet noe som vi ikke andre vet, men det ser det ikke ut til. De du snakker med,
er ikke nødvendigvis større eksperter enn oss radio-lyttere og analytikere, mange liker nemlig å leke "besserwisser". Dessuten, man kan gjøre systemforbedringer, undervise fotballfaglig, drille inn viktige ansvarsområder, men spillermateriellet er ikke fantastisk, noen mener at de ikke har særlig potensiale utover denne divisjonen til og med. Vel, da kan ikke forsvaret sitt som støpt uansett hvem som trener de.
« Siste redigering: April 24, 2008, 23:59:34 av berlin »

Kato

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #87 på: April 24, 2008, 23:58:25 »
Steve Staunton er medansvarlig for en defensiv statistikk vi ikke har sett maken til siden Tore Hund var på besøk hos OLAV DEN HELLIGE i Nidaros.

Og så mener du at mannen ikke har noe på Elland Road å gjøre?

Feil tid å komme med slikt på.
 

leeds-4-eva

Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #88 på: April 25, 2008, 00:05:45 »
  Staunton er heller ikke MIN favoritt....noe jeg har skrevet tidligere. Det er heller ikke Ankergren, Huntington, Michalik, Sheehan....... Du finner alltid noen (mange) som er bedre.

;D

Ser bare på hva han har prestert som trener tidligere jeg...

Wise og Staunton, samme ulla. Har ingen ting på Elland Road å gjøre!

Dette henge virkelig ikke på greip, du! Hva er det egentlig Staunton har gjort feil?  Er det å være traust en feil? At han ikke nevnes i media? Og vi snakker om en trener her, ikke en manager!
 

jaho

  • Gjest
Sv: Har Staunton fått orden på forsvaret vårt?
« Svar #89 på: April 25, 2008, 00:47:25 »
Tror man er på feil planet når man tror ex-manageren til Irland ikke er fotball-faglig dyktig nok til en trenerrolle i L1, selv om ikke det var stor suksess i Irland, så får man ikke en sånn jobb uten grunn..selv ikke på de britiske øyer.. I tillegg har vi ex-manageren til Carlisle i trenerteamet.. Synes vi skal være stolte av å ha såpass ressurssterke typer i teamet på L1 nivå. Klart man kan ikke lage gull av gråstein, men synes vi er på vei til å få ut det potensialet i laget vi tross alt har på dette nivået..i samtlige lagdeler. Et forsvar som holder tett, en midtbane som har begynt å styre kamper (bortsett fra 2 siste, men likevel kun 1 baklengs, så det jobbes tydelig ok defensivt) og midtbanen har scoret hyppigere i det siste. Farlige spisser har vi også, selv om vi de siste kamper lider under tapet av Becks, som går godt i spann med Freedman, selv om innsatsen noen ganger ser litt fraværende ut hos Becks..