Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 261046 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kontakinte

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #390 på: Januar 09, 2016, 17:46:48 »
Gangen utenfor garderobene er i klubbdørene, men er det pent?


I stil med stadion ellers, ikke noe smykke akkurat

TK20

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #391 på: Januar 09, 2016, 19:49:39 »

Gangen utenfor garderobene er i klubbdørene, men er det pent?


I stil med stadion ellers, ikke noe smykke akkurat

Jeg synes det var nydelig, jeg!

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #392 på: Januar 10, 2016, 04:11:26 »
Blessing of the Pitch is working:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv:
« Svar #393 på: Januar 10, 2016, 04:31:05 »
Så Gud krever beskyttelsespenger?
- Leif Olav

Blank_File

Sv: Sv: Sv:
« Svar #394 på: Januar 10, 2016, 14:45:00 »
Så Gud krever beskyttelsespenger?

Nei. Men kanskje presten? Han kan jo umulig ha gjort en sånn type tjeneste gratis. Tenk om velsignelsen ble vendepunktet i Leeds historien. :-D

Jon R

Jon R.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #396 på: August 03, 2016, 23:58:35 »
Saken er også i YEP:

Owner of Elland Road wants to build across from Leeds United’s South Stand

An artist's impression of the development designed by SDA Architects.



JONATHAN BROWN Email 22:38

Wednesday 03 August 2016 0 HAVE YOUR SAY

The owner of Leeds United’s Elland Road stadium plans to build a new development in the shadow of the club’s South Stand. Property developer Jacob Adler’s MBH Investments firm has submitted plans for a two-storey building accessed from Elland Road on land between the Subway outlet and The Old Peacock pub. An artist's impression of the development designed by SDA Architects.
The building would host three retail units and a children’s day nursery with a rooftop play area and parking. Leeds City Council’s planning department has received detailed plans for the site which are available to view online. The application, drawn up by SDA Architects, states that the building would fulfil the “requirement for additional retail units in this area, particularly on Leeds United match days”. It reads: “The development will add to the viability of the area, and give more choice to people visiting or living in the area.”



Facing substantial loan repayments, Leeds United sold the stadium to Mr Adler for £8million in 2004 and negotiated a 25-year lease. The agreement contained a clause that means the club can buy back the ground for a set fee at any stage before 2029 but both rent and the buy-back cost rise by three per cent every year.
Leeds currently pay more than £1.4m a year to use Elland Road. Whites chairman Massimo Cellino stated his desire to take up the buy-back option following his 2014 takeover but a deal is yet to be done.
At the time Mr Cellino was quoted as saying “I’m going to buy back this stadium because I’m embarrassed to be a guest in my house”. Mr Adler’s plans are likely to go before planners before September 7. For details visit publicaccess.leeds.gov.uk and search for plans 16/04390.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/owner-of-elland-road-wants-to-build-across-from-leeds-united-s-south-stand-1-8049893
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #397 på: August 04, 2016, 12:45:53 »
Se å få kjøpt tilbake Elland Road, så vi slepper denne løpende utgiften! Blir jo bare dyrere for hvert år også.. Regner med det blir gjort på dagen om vi rykker opp  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #398 på: August 08, 2016, 19:59:50 »
Five things: Leeds United’s Elland Road Stadium Elland Road Stadium.

16:06 Monday 08 August 2016 1 HAVE YOUR SAY

Think you know Elland Road? Think again.

The site was originally called the Old Peacock Ground.Holbeck RL side bought it in 1898 and shared it with football team Leeds Woodville.

In 1904 Holbeck folded and put the stands up for sale.Leeds City football club was formed in the Griffin Hotel on Boar Lane and agreed to rent the ground.

City’s initial success saw a 5,000-seater stand built and more land purchased but they were expelled from the Football League in 1920 over illegal payments.

Businessmen wanted to turn the ground into a brickyard before Yorkshire Amateurs became tenants. They sold it to Leeds United in 1920 for £250.

The ground was requisitioned during both world wars.In WW1 it was used for drill and shooting practice and in WW2 for administrative purposes.


Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/five-things-leeds-united-s-elland-road-stadium-1-8057282
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #399 på: August 13, 2016, 13:36:40 »
Centeniary Pavillion har fått kulere preg på innsiden:

http://bit.ly/LUFC-FanVillage


Fan Village har visst blitt et nytt begrep!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #400 på: August 13, 2016, 14:19:07 »
Se å få kjøpt tilbake Elland Road, så vi slepper denne løpende utgiften! Blir jo bare dyrere for hvert år også.. Regner med det blir gjort på dagen om vi rykker opp  :)
Hørte noe om at det skal skje på Torsdag.  Eller var det innen november?  :)
« Siste redigering: August 13, 2016, 14:24:38 av Jon R »
Jon R.

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #401 på: August 15, 2016, 18:08:51 »
Se å få kjøpt tilbake Elland Road, så vi slepper denne løpende utgiften! Blir jo bare dyrere for hvert år også.. Regner med det blir gjort på dagen om vi rykker opp  :)
Hørte noe om at det skal skje på Torsdag.  Eller var det innen november?  :)
Har hørt at vi skal kjøpe tilbake stadion i November 2014 ja. Er nok ikke så lenge til som det virker.  :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #402 på: August 15, 2016, 18:18:38 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #403 på: August 15, 2016, 18:21:48 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #404 på: August 15, 2016, 19:02:56 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt
Vi klarer jo ikke å fylle stadion vi har nå engang. Dessuten har vi hele vår historie på den stadion. Oppussing og oppgradering ville jeg satset på!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #405 på: August 15, 2016, 19:29:04 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt
Vi klarer jo ikke å fylle stadion vi har nå engang. Dessuten har vi hele vår historie på den stadion. Oppussing og oppgradering ville jeg satset på!

Alle lag bygger ny stadion før eller siden. Bedre fasiliteter og nytt stadion trekker ihvertfall et sted mellom 5000 og 10.000 flere pr kamp

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #406 på: August 15, 2016, 19:33:30 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt
Vi klarer jo ikke å fylle stadion vi har nå engang. Dessuten har vi hele vår historie på den stadion. Oppussing og oppgradering ville jeg satset på!

Alle lag bygger ny stadion før eller siden. Bedre fasiliteter og nytt stadion trekker ihvertfall et sted mellom 5000 og 10.000 flere pr kamp
Heller oppussing/utbygging  :) Er sjel i Elland Road.
« Siste redigering: November 03, 2016, 00:20:39 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #407 på: August 15, 2016, 19:45:39 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt
Vi klarer jo ikke å fylle stadion vi har nå engang. Dessuten har vi hele vår historie på den stadion. Oppussing og oppgradering ville jeg satset på!

Alle lag bygger ny stadion før eller siden. Bedre fasiliteter og nytt stadion trekker ihvertfall et sted mellom 5000 og 10.000 flere pr kamp

Red Bull Arena!!!!!

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #408 på: August 15, 2016, 19:57:28 »
Brannfakkel!: Kan vi ikke likeså godt droppe tilbakekjøpet, og heller bygge en splitter ny stadion?


Faktisk enig. Er plass til ny stadion ved siden av. Elland Road er gammel og utdatert uansett. Tilbakekjøp og storstilt oppussing kan bli litt vel dyrt
Vi klarer jo ikke å fylle stadion vi har nå engang. Dessuten har vi hele vår historie på den stadion. Oppussing og oppgradering ville jeg satset på!

Alle lag bygger ny stadion før eller siden. Bedre fasiliteter og nytt stadion trekker ihvertfall et sted mellom 5000 og 10.000 flere pr kamp

Red Bull Arena!!!!!

 8)
NEI!!  :-[
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #409 på: August 16, 2016, 14:30:37 »



1955/56 sesongen: Kamp mot Sheffield Wednesday om jeg ikke husker feil!
« Siste redigering: August 16, 2016, 14:37:38 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #410 på: August 16, 2016, 14:46:17 »



1955/56 sesongen: Kamp mot Sheffield Wednesday om jeg ikke husker feil!
55/56 slo vi SW hjemme 2-1 forran 43 268.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #411 på: August 16, 2016, 14:48:49 »



1955/56 sesongen: Kamp mot Sheffield Wednesday om jeg ikke husker feil!
55/56 slo vi SW hjemme 2-1 forran 43 268.

Se den herlige grushaugen med The Kop på toppen og se på The Scratching Shed ut mot Elland Rd!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #412 på: August 16, 2016, 17:02:48 »



1955/56 sesongen: Kamp mot Sheffield Wednesday om jeg ikke husker feil!

Promo, heretter kalt Gammel- Knut!  ;D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #413 på: Oktober 23, 2016, 14:39:17 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #414 på: Oktober 27, 2016, 11:34:41 »
Vil vi skal bygge ut stadion i storstilt stil. Gjør alle tribunene like høye, da hovedtribunen dominerer noe enormt, og "låse inn" atmosfæren om dere skjønner. Legger ved et bilde som eksempel, av Etihad som er en veldig fin stadion. Tror utbygging er mest aktuelt, da vi har en låneavtale som vil være altfor dyr å bryte, og det er gaanske sikkert at det er totalt uaktuelt å kjøpe tilbake stadion bare for å bygge en ny:


Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #415 på: Oktober 27, 2016, 15:47:38 »
Vil vi skal bygge ut stadion i storstilt stil. Gjør alle tribunene like høye, da hovedtribunen dominerer noe enormt, og "låse inn" atmosfæren om dere skjønner. Legger ved et bilde som eksempel, av Etihad som er en veldig fin stadion. Tror utbygging er mest aktuelt, da vi har en låneavtale som vil være altfor dyr å bryte, og det er gaanske sikkert at det er totalt uaktuelt å kjøpe tilbake stadion bare for å bygge en ny:




Så drastisk vil jeg helst ikke ha det. Enig i at det mest økonomiske og kanskje det mest fornuftige hadde vært å bygge et flunka nytt stadion et annet sted. Rent plassmessig er det jo plass til en ny stadion rett ves siden av. Da kan man faktisk benytte Elland Road som kamparena mens bygginga pågår.
55.000 tilskuere hadde vært perfekt. Men da helst i en stadionutforming som tilsier at man tar vare på tradisjoner. Og jeg ser gjerne at man får bedre og flere steder hvor man kan kjøpe seg en øl eller kanskje noe helt nytt evt. Hva med glassvegg slik at man kan faktisk ha en pizzaresturang eller noe slikt der. Så kan stedene være åpne på alle dager. Sitte på pizzaen ta seg en øl og en pizza, mens man ser ut over stadion i flomlys gjennom denne glassveggen hadde vært noe nytt for klubben. Og ikke minst bør man få på plass bedre toaletter

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #416 på: Oktober 27, 2016, 17:17:41 »
Helt enig i at en top-class stadion idag ikke bare er en stadion. Da er det positivt å få med pizzaresturanter, fanshop integrert i stadion o.l.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #417 på: November 02, 2016, 17:23:18 »
Med tanke på at kampen mot Newcastle er utsolgt, og det i Championship. Ja da sier det bare en ting. Skal Leeds fremover og da vi skal kjempe blant top 10 i premier league. Ja da er stadion slik den er nå alt for liten. Eieren ( om det er Cellino eller han selger ) må bygge nytt. Enten ved å bygge på banen. Det tilsier å rive en og en side, og dermed få like høye sider rundt om på stadion. Og da få en maks tak på 50-55.000 tilskuere, eller begynne å bygge nytt allerede nå.
Og hvordan man enn snur på det. Ã… få på plass et moderne stadion tar tid, og er mest praktisk når klubben er i Championship. For det er kun i denne søppledivisjonen vi faktisk kan greie å rive en side av gangen uten å tape inntekter

TK20

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #418 på: November 02, 2016, 17:27:09 »
Vil vi skal bygge ut stadion i storstilt stil. Gjør alle tribunene like høye, da hovedtribunen dominerer noe enormt, og "låse inn" atmosfæren om dere skjønner. Legger ved et bilde som eksempel, av Etihad som er en veldig fin stadion. Tror utbygging er mest aktuelt, da vi har en låneavtale som vil være altfor dyr å bryte, og det er gaanske sikkert at det er totalt uaktuelt å kjøpe tilbake stadion bare for å bygge en ny:




Når snittet vårt gjennom sesongen knapt fyller halvparten av kapasiteten virker det temmelig urealistisk å snakke om å bygge ut. Hvertfall ikke når vi ikke eier stadion engang.

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #419 på: November 02, 2016, 17:34:33 »
Vil vi skal bygge ut stadion i storstilt stil. Gjør alle tribunene like høye, da hovedtribunen dominerer noe enormt, og "låse inn" atmosfæren om dere skjønner. Legger ved et bilde som eksempel, av Etihad som er en veldig fin stadion. Tror utbygging er mest aktuelt, da vi har en låneavtale som vil være altfor dyr å bryte, og det er gaanske sikkert at det er totalt uaktuelt å kjøpe tilbake stadion bare for å bygge en ny:




Når snittet vårt gjennom sesongen knapt fyller halvparten av kapasiteten virker det temmelig urealistisk å snakke om å bygge ut. Hvertfall ikke når vi ikke eier stadion engang.

Eieren må kjøpe tilbake banen nå. Alt annet er galskap. Og å bygge ut med tanke på fremtiden er et smart trekk. Da tiltrekker vi oss sponsorer og lignende. Ã… vente til vi er i Premier League ser jeg på som lite lurt. For da vil vi tape store inntekter hver eneste kamp. For hva er gjennomsnittet nå. Kanskje 24.000. Da greier vi oss med en sidde mindre pr kamp.
Men i premier League så tipper jeg at gjennomsnittet vil ligge på 35-36.000 for hver kamp. Og da begynne å rive slik at klubben får mindre inntekter. Ja det er økonomiskt ikke så lurt. For da vil gjennomsnittet ligge på 20-22.000 pr kamp