Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 261138 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #840 på: September 13, 2018, 18:19:57 »
Why Elland Road was one of the highlights of the summer for England boss Gareth Southgate

Joe Urquhart
Published: 09:24 Thursday 13 September 2018
 England boss Gareth Southgate.
England boss Gareth Southgate.
England boss Gareth Southgate has hailed the Elland Road atmosphere as one of the highlights of the summer for the Three Lions.


Southgate, who saw his side reach the World Cup semi-finals in Russia, brought his side to West Yorkshire in the final warm-up fixture before the quadrennial tournament earlier this year.

Elland Road boasted a sell-out with 36,104 in attendance and despite a summer in which England surpassed many expectations by reaching the final four of the competition Southgate highlighted the visit to Leeds as one of his most treasured memories.

“I think Leeds was one of the best moments of the summer for us,” Southgate told Sky Sports. “The atmosphere created up there was brilliant."

The Three Lions visited Elland Road for the first time since 2002 with the FA deciding to take the national team on the road away from their Wembley base and was deemed a major success.

The 48-year-old said in June following the game: "The atmosphere within the ground was brilliant. There was a little bit of good-natured teasing of the Manchester United lads which is to be expected - booed in, applauded off.

"(It was a) brilliant atmosphere and the passion for England up here that shone through, didn't surprise me. It is a wonderful football club with great support and Yorkshire is a brilliant county who love their sport.

"It was a great experience for us and a really good send-off."

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Stut og Fjærkre

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #841 på: September 14, 2018, 13:17:06 »
Sky Sports Football

NEW

The FA has confirmed its support for Premier League and Championship clubs to have a choice over whether to adopt safe-standing areas within their stadiums.

Read: skysports.tv/TT8XWW
Oi, kan dette bety ståplasser i North og South stand neste år?  :)

I følge safe stand initiative er den vanligste ratioen 1,8 ståplasser per sitteplass (selv om noen klubber i bundesliga har opp til 2,1). Kapasiteten i svingene kan dermed økes med 9 600 til 21 600. Dermed kan vi som nyopprykket rive John Charles og bare tape 1400 plasser i kapasitet, eller med bedre segregering komme ut med samme kapasitet som i dag. Når nye John Charles står klart til sesong to i PL med, tenk på et tall, 23500 seter har vi plutselig en stadion med en kapasitet på 60 000. Et realiserbart drømmesenario.
« Siste redigering: September 14, 2018, 13:25:49 av Stut og Fjærkre »

ar9

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #842 på: September 14, 2018, 14:07:17 »
Sky Sports Football

NEW

The FA has confirmed its support for Premier League and Championship clubs to have a choice over whether to adopt safe-standing areas within their stadiums.

Read: skysports.tv/TT8XWW
Oi, kan dette bety ståplasser i North og South stand neste år?  :)

I følge safe stand initiative er den vanligste ratioen 1,8 ståplasser per sitteplass (selv om noen klubber i bundesliga har opp til 2,1). Kapasiteten i svingene kan dermed økes med 9 600 til 21 600. Dermed kan vi som nyopprykket rive John Charles og bare tape 1400 plasser i kapasitet, eller med bedre segregering komme ut med samme kapasitet som i dag. Når nye John Charles står klart til sesong to i PL med, tenk på et tall, 23500 seter har vi plutselig en stadion med en kapasitet på 60 000. Et realiserbart drømmesenario.

Håper i såfall virkelig noen tenker på litt mer enn bare antall plasser.
Det er i såfall veldig mange flaskehalser som må utbedres kraftig.
For de som husker den videosnutten fra forrige sesong hvordan 2 Forest supportere slo hverandre ned inne på stadioen i kamp om den siste paien i pausa kan man jo forestille seg hvordan det kan bli hvis man ikke investerer kraftig i resten av strukturen.
Både inne på stadion til/fra plassene, innvendig på stadion (do/kiosk/ganger/trapper) og utenfor/rundt stadion.
Selvfølgelig også selve stadionkonstruksjonen.

Det skal ikke mye til før situasjoner oppstår.

Mitt poeng er altså at dette ikke er noen quick fix/raske penger.
Her må det gjøres en grundig jobb og vi må ikke nødvendigvis være først ute.

La gjerne noen andre klubber feile først så tar vi lærdom av de tingene de ikke har tenkt på og gjør dette uten eventede ekstrakostnader og uhell.

Stut og Fjærkre

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #843 på: September 14, 2018, 15:05:09 »
Kunne naturligvis føyset det av med å fastslå at The Kop opprinnelig var en ståtribune med mye større kapasitet, men ser at folk oppfører seg annerledes i dag enn da den ble bygget. Er også enig i at det ikke akkurat er romslig i serveringen under taket der. En løsning som blir stadig vanligere er at det opprettes serveringsområder på utsiden av selve stadion. Ved å trekke inngangene tilbake kan det gjøres også der. City of London Stadion er et eksempel på en ny arena der nesten all servering foregår på utsiden.

Må innrømme at jeg aldri har vært på South stand, men kan det være en mulighet å lage en åpning til  Billys bar fra innsiden og bruke dette arealet i pausen.

Vet da faen hvor man skulle gjort av bortesupporterne, East øvre?

Klubben kan jo også dra på studietur til Tyskland, eller de mange trange rugbybanene rundt om i England.


ar9

TEMA: Elland Road
« Svar #844 på: September 14, 2018, 22:17:16 »
Kunne naturligvis føyset det av med å fastslå at The Kop opprinnelig var en ståtribune med mye større kapasitet, men ser at folk oppfører seg annerledes i dag enn da den ble bygget. Er også enig i at det ikke akkurat er romslig i serveringen under taket der. En løsning som blir stadig vanligere er at det opprettes serveringsområder på utsiden av selve stadion. Ved å trekke inngangene tilbake kan det gjøres også der. City of London Stadion er et eksempel på en ny arena der nesten all servering foregår på utsiden.

Må innrømme at jeg aldri har vært på South stand, men kan det være en mulighet å lage en åpning til  Billys bar fra innsiden og bruke dette arealet i pausen.

Vet da faen hvor man skulle gjort av bortesupporterne, East øvre?

Klubben kan jo også dra på studietur til Tyskland, eller de mange trange rugbybanene rundt om i England.

Du svarte forsåvidt selv men understreker at skal noe slikt funke må det bygges om etter fremtidens behov, ikke fortidens.
Analysen må gjøres helt fra sentrums nivå.
Hva blir konsekvensene om dobbelt så mange mennesker som idag skal reise ut dit.
Bare det vil få følger uansett om de velger apostlenes hester eller über.
Kan muligens være risky å ha bortefans over hjemmefansen mhp å kaste ting etc..

Tyskerne er vokst opp med orden og disiplin.
Mange av britene i Yorkshire er etterkommere etter vikinger fra Vestlandet og Jylland.
Så ingen selvfølge at alt fra Bundesliga er direkte overførbart.

Har mer tro på dette når nye stadioner skal planlegges fremfor å bygge om gamle stadioner.
« Siste redigering: September 14, 2018, 22:22:23 av ar9 »

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #845 på: September 14, 2018, 22:33:10 »
Kunne naturligvis føyset det av med å fastslå at The Kop opprinnelig var en ståtribune med mye større kapasitet, men ser at folk oppfører seg annerledes i dag enn da den ble bygget. Er også enig i at det ikke akkurat er romslig i serveringen under taket der. En løsning som blir stadig vanligere er at det opprettes serveringsområder på utsiden av selve stadion. Ved å trekke inngangene tilbake kan det gjøres også der. City of London Stadion er et eksempel på en ny arena der nesten all servering foregår på utsiden.

Må innrømme at jeg aldri har vært på South stand, men kan det være en mulighet å lage en åpning til  Billys bar fra innsiden og bruke dette arealet i pausen.

Vet da faen hvor man skulle gjort av bortesupporterne, East øvre?

Klubben kan jo også dra på studietur til Tyskland, eller de mange trange rugbybanene rundt om i England.

Du svarte forsåvidt selv men understreker at skal noe slikt funke må det bygges om etter fremtidens behov, ikke fortidens.
Analysen må gjøres helt fra sentrums nivå.
Hva blir konsekvensene om dobbelt så mange mennesker som idag skal reise ut dit.
Bare det vil få følger uansett om de velger apostlenes hester eller über.
Kan muligens være risky å ha bortefans over hjemmefansen mhp å kaste ting etc..

Tyskerne er vokst opp med orden og disiplin.
Mange av britene i Yorkshire er etterkommere etter vikinger fra Vestlandet og Jylland.
Så ingen selvfølge at alt fra Bundesliga er direkte overførbart.

Har mer tro på dette når nye stadioner skal planlegges fremfor å bygge om gamle stadioner.

En ting som må løses når klubben en gang ligger i toppen av PL er mangelen på Elland Road togstasjon i tilknytning til banen! Det har vært fremme mange ganger gjennom historien. Ved neste korsvei blir det en realitet og tilgangen til stadion blir langt enklere for de fleste langveisfarende.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #846 på: September 14, 2018, 22:47:40 »
Bør prioriteres da, ja.

Enig i din vurdering.
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #847 på: September 16, 2018, 00:22:34 »
Bør prioriteres da, ja.

Enig i din vurdering.
Kommer aldri til å skje. Det er ikke plass til det, og ikke finnes der undergrunn i Leeds per dags dato. Bussene løser jo problemet relativt greit per dags dato, men det er mulig at trafikken inn til stadion bør strupes enda mer, det er jo trafikk forbi stadion rett før kampstart slik som det er nå. Vi løper jo rullett i trafikken for å rekke kampen når vi er litt sent ute  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #848 på: September 16, 2018, 00:36:20 »
Bør prioriteres da, ja.

Enig i din vurdering.
Kommer aldri til å skje. Det er ikke plass til det, og ikke finnes der undergrunn i Leeds per dags dato. Bussene løser jo problemet relativt greit per dags dato, men det er mulig at trafikken inn til stadion bør strupes enda mer, det er jo trafikk forbi stadion rett før kampstart slik som det er nå. Vi løper jo rullett i trafikken for å rekke kampen når vi er litt sent ute  ;D


En togstasjon er det absolutt plass til og den bør prioriteres. Hovedlinjen mellom London og nordøst går 150 meter fra Elland Road. Selve stasjonen er planlagt og tegnet av flere eiere opp igjennom årene.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #849 på: September 16, 2018, 15:28:36 »
Bør prioriteres da, ja.

Enig i din vurdering.
Kommer aldri til å skje. Det er ikke plass til det, og ikke finnes der undergrunn i Leeds per dags dato. Bussene løser jo problemet relativt greit per dags dato, men det er mulig at trafikken inn til stadion bør strupes enda mer, det er jo trafikk forbi stadion rett før kampstart slik som det er nå. Vi løper jo rullett i trafikken for å rekke kampen når vi er litt sent ute  ;D
En togstasjon er det absolutt plass til og den bør prioriteres. Hovedlinjen mellom London og nordøst går 150 meter fra Elland Road. Selve stasjonen er planlagt og tegnet av flere eiere opp igjennom årene.
Stasjonen er jo en ting, men togskinnene skal jo gå en plass de også  :-X
« Siste redigering: September 16, 2018, 16:22:08 av Xern »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #850 på: September 16, 2018, 15:39:00 »
Stasjonen er jo en ting, men togskinnene skal jo gå en plass de også  :-X
...som Promo skriver, de èr der - 150 meter unna stadionen. :) 

Gjelder bare å lage en stasjon så man får sluppet av Elland Road-gjengerne :) 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #851 på: September 16, 2018, 16:22:47 »
Stasjonen er jo en ting, men togskinnene skal jo gå en plass de også  :-X
...som Promo skriver, de èr der - 150 meter unna stadionen. :) 

Gjelder bare å lage en stasjon så man får sluppet av Elland Road-gjengerne :)
Ahh, ser det på google maps nå som jeg ser bedre etter. Da er det nok bare å bygge stasjon ja  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #852 på: September 16, 2018, 17:56:47 »
Stasjonen er jo en ting, men togskinnene skal jo gå en plass de også  :-X
...som Promo skriver, de èr der - 150 meter unna stadionen. :) 

Gjelder bare å lage en stasjon så man får sluppet av Elland Road-gjengerne :)
Ahh, ser det på google maps nå som jeg ser bedre etter. Da er det nok bare å bygge stasjon ja  :)


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #853 på: Oktober 03, 2018, 21:17:13 »
Apropos dekket på ER denne sesongen. Ser på Spurs fra Wembley. Sjekk den brune matta. Flere enn oss som sliter. Shocking!! :o
Jon R.

lowfields

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #854 på: Oktober 03, 2018, 22:02:21 »
Sky Sports Football

NEW

The FA has confirmed its support for Premier League and Championship clubs to have a choice over whether to adopt safe-standing areas within their stadiums.

Read: skysports.tv/TT8XWW
Oi, kan dette bety ståplasser i North og South stand neste år?  :)

I følge safe stand initiative er den vanligste ratioen 1,8 ståplasser per sitteplass (selv om noen klubber i bundesliga har opp til 2,1). Kapasiteten i svingene kan dermed økes med 9 600 til 21 600. Dermed kan vi som nyopprykket rive John Charles og bare tape 1400 plasser i kapasitet, eller med bedre segregering komme ut med samme kapasitet som i dag. Når nye John Charles står klart til sesong to i PL med, tenk på et tall, 23500 seter har vi plutselig en stadion med en kapasitet på 60 000. Et realiserbart drømmesenario.
60 000?
Så sant vi ikke plutselig er et lag på øverste hylle i europa, tror jeg en utvidelse til ca 45 000 hadde vært ideelt. Vil nødig ende opp med 15-20 000 tomme seter i halvparten av kampene i sesongen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #855 på: Oktober 27, 2018, 04:32:28 »
Nyoppusset pub i West Stand:

Leeds United
"He was one of the greatest men to ever play the game" Tonight's game also sees the launch of The John Charles Bar in the West Stand #Legend








Gareth Johnson
Inside West Stand
Amazing tribute to a club legend
#lufc #mot #GentleGiant

https://twitter.com/gareth65964081/status/1055208434977722368?s=12

« Siste redigering: Oktober 27, 2018, 08:35:36 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #856 på: November 06, 2018, 20:59:53 »
Leeds United

Over 25,000 tickets have now been sold for this Sunday's @England_RL game at Elland Road




Blir publisitet og penger av dette!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #857 på: November 06, 2018, 21:16:05 »
Leeds United

Over 25,000 tickets have now been sold for this Sunday's @England_RL game at Elland Road




Blir publisitet og penger av dette!

Og dårligere gressmatte på kjøpet.  ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #858 på: November 11, 2018, 19:18:23 »
England Rugby League

Thank you to all 32,186 fans who turned up to support the team at Elland Road this afternoon

#EngvNZ

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #859 på: Desember 12, 2018, 21:17:13 »
« Siste redigering: Desember 13, 2018, 08:17:41 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #860 på: Desember 28, 2018, 20:20:21 »
Foreslått utbygging av Elland Road som har sirkulert noen år!



I forbindelse med VM-søknaden før 2018!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #861 på: Januar 14, 2019, 23:10:22 »
White Answers

Hi @andrearadri. You know if we go up, can we make the stadium bigger please? 50,000 would do it think. New top tier on the West Stand and get rid of those South Stand boxes. #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Stut og Fjærkre

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #862 på: Januar 15, 2019, 17:35:52 »
Dagene da man kunne bestille fly og hotell lenge i forveien, og være sikker på billett ser ut til å være over:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-fans-react-after-elland-road-sells-out-in-90-minutes-for-norwich-city-clash-1-9537732

Er egentlig veldig glad for det, har tross alt ventet i 15 år på at vi skal bli store igjen.


Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #863 på: Januar 24, 2019, 22:53:25 »
Yorkshire Evening Post fra mai 2001:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #864 på: Januar 30, 2019, 08:05:05 »
Leeds blir Rugby-VMs hovedby i 2021 med kamper både på Elland Road, inkludert semifinale, og Headingley!

https://twitter.com/elj90/status/1090261026166042625?s=12


Kanskje blir det mer penger til oppgradering!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #865 på: Januar 30, 2019, 19:57:59 »
Leeds blir Rugby-VMs hovedby i 2021 med kamper både på Elland Road, inkludert semifinale, og Headingley!

https://twitter.com/elj90/status/1090261026166042625?s=12


Kanskje blir det mer penger til oppgradering!  :)

Det går i alle fall med noen pund til oppgradering av det ødelagte gresset etter arrangementet.  :D
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #866 på: Februar 21, 2019, 07:58:34 »
Det går noen rykter om oppgradering av stadion til rundt 57.000 om vi kommer til «the promised land»!





Ser bra ut i mine øyne!!!
« Siste redigering: Februar 21, 2019, 08:01:24 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #867 på: Februar 21, 2019, 10:59:02 »
Det går noen rykter om oppgradering av stadion til rundt 57.000 om vi kommer til «the promised land»!

Ser bra ut i mine øyne!!!
Dette er et gammelt bilde.. Men jeg tviler ikke på at vi får en oppgradering om vi rykker opp, nei. Og da er neppe dette designet så ille!  :D

Og hva i alle dager har skjedd med taket til høyre på bildet?  ::) ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #868 på: Februar 23, 2019, 13:12:23 »
Det går noen rykter om oppgradering av stadion til rundt 57.000 om vi kommer til «the promised land»!

Ser bra ut i mine øyne!!!
Dette er et gammelt bilde.. Men jeg tviler ikke på at vi får en oppgradering om vi rykker opp, nei. Og da er neppe dette designet så ille!  :D

Og hva i alle dager har skjedd med taket til høyre på bildet?  ::) ;D

Kanskje må vi rett å slett glemme alt angående minner og se oss om etter nytt sted for å bygge bane. Ã… bygge om mens vi spiller der er nok umulig. Da er enten det å bygge ny stadion en mulighet, eller spille våre kamper på andre baner mens Elland Road bygges om et annet alternativ

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #869 på: Februar 23, 2019, 19:53:17 »
Det går noen rykter om oppgradering av stadion til rundt 57.000 om vi kommer til «the promised land»!

Ser bra ut i mine øyne!!!
Dette er et gammelt bilde.. Men jeg tviler ikke på at vi får en oppgradering om vi rykker opp, nei. Og da er neppe dette designet så ille!  :D

Og hva i alle dager har skjedd med taket til høyre på bildet?  ::) ;D

Kanskje må vi rett å slett glemme alt angående minner og se oss om etter nytt sted for å bygge bane. Ã… bygge om mens vi spiller der er nok umulig. Da er enten det å bygge ny stadion en mulighet, eller spille våre kamper på andre baner mens Elland Road bygges om et annet alternativ
1. Aldri om vi har brukt så mye penger på å kjøpe tilbake stadion bare for å skrote den to år senere.
2. Elland Road er elsket av mange, og nostaligien samt "gamlestadion"-preget er blant tingene som er med på å drive atmosfæren til nivået det er på.
3. Potensialet til Elland Road er stoort. Litt oppussing++ så er stadion tipp topp
4. Det går fint ann å pusse opp del for del, med tiden til hjelp kan man ta de oppgraderingene i sommerene. Tar tid, men heller det enn å ta en Brann Stadion, hvor man spiller uten en tribune en hel sesong
5. Plasseringen av stadion er bra.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly