Skrevet av Emne: Hva hører du på nå tråden  (Lest 399356 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

brenaldo

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2670 på: Juni 15, 2019, 20:15:51 »
Elvis - en hyllest på Nrk1.
Medlem nr. 850

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2671 på: Juni 15, 2019, 20:27:23 »
Elvis - en hyllest på Nrk1.

Har aldri hatt den store sansen for Mr. Presley. Synes faktisk hans "stand ins" stort sett har bedre versjoner enn den Elvis hadde.

Men det er nå bare min ringe mening da. Andre synes garantert at jeg ikke har peiling.  ;)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2672 på: August 31, 2019, 13:21:12 »
Til helge-vasken har det kun vært prog-rock og Camel som er spilt.

I rask rekkefølge:

"Rajaz", "The Single Factor" og "Dust and Dreams".
Super Leeds since 1968

brenaldo

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2673 på: September 23, 2019, 14:46:55 »
Darius Rucker: Wagon Wheel.
Medlem nr. 850

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2674 på: Juli 18, 2020, 18:45:53 »
Fleesh : "Script For A New Season" (dobbel-album)

Dette er et såkalt "tribute-band", og her er det en tribute til Marillion som gjelder. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle sette pris på at noen forsøker å kopiere Marillion, men disse to (!) fra Brasil (av alle steder) gjør en formidabel innsats.

Gabby Vessoni, ja, for vokalisten er faktisk ei dame, sies å ha en engels stemme. Døm selv.
Multi-instrumentalisten Celo Oliveira utgjør andre halvdel av "bandet" eller prosjektet.

https://www.youtube.com/watch?v=kiEUtra9HJc

https://www.youtube.com/watch?v=bJy1w-VwVDA

https://www.youtube.com/watch?v=OduaEucBQ-E

« Siste redigering: Juli 18, 2020, 19:02:51 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Russel_Doig

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2675 på: August 25, 2020, 16:47:53 »
Fleesh : "Script For A New Season" (dobbel-album)

Dette er et såkalt "tribute-band", og her er det en tribute til Marillion som gjelder. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle sette pris på at noen forsøker å kopiere Marillion, men disse to (!) fra Brasil (av alle steder) gjør en formidabel innsats.

Gabby Vessoni, ja, for vokalisten er faktisk ei dame, sies å ha en engels stemme. Døm selv.
Multi-instrumentalisten Celo Oliveira utgjør andre halvdel av "bandet" eller prosjektet.

https://www.youtube.com/watch?v=kiEUtra9HJc

https://www.youtube.com/watch?v=bJy1w-VwVDA

https://www.youtube.com/watch?v=OduaEucBQ-E

Nydelig  8)

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2676 på: Oktober 10, 2020, 13:37:38 »
Status Quo: "Blue For You"

Favoritten er "Mystery Song" , etter min mening Rick Parfitts aller beste.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2677 på: Mars 20, 2021, 12:34:17 »
Lars Winnerbäck : "Eldtuppen"

https://www.youtube.com/watch?v=J95EaS9quCw

Gift med den norske skuespilleren Agnes Kittelsen.
Super Leeds since 1968

brenaldo

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2678 på: Mars 23, 2021, 15:48:10 »
Medlem nr. 850

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2679 på: September 25, 2021, 10:56:05 »
Ken Hensley: "Proud words on a dusty shelf"
Super Leeds since 1968

brenaldo

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2680 på: Mars 07, 2022, 14:52:57 »
A FOOTBALL IN A YORKSHIRE ROSE

https://www.youtube.com/watch?v=clbqTtcdTI8


Medlem nr. 850

Forever Whites

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2681 på: Mars 09, 2022, 10:04:03 »
Hyllest til Bob Dylan av mange norske artister.  Mye bra her synes jeg:

https://tv.nrk.no/program/MUHU36000021
Medlem 94237

Dennis

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2682 på: Mars 15, 2022, 13:35:11 »
Ghosts nye album Impera.
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2683 på: April 14, 2022, 22:24:41 »
Status Quo: "Blue For You"

Favoritten er "Mystery Song" , etter min mening Rick Parfitts aller beste.

Trykte "like" på dette innlegget.  Så deretter at det var skrevet i oktober 2020 og samtidig var det 7. siste innlegget!  Tiden står med andre ord litt stille i hva hører du på nå tråden, men mye av ;) den beste musikken er også laget for lenge siden så det går litt hånd i hånd.
Medlem 94237

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2684 på: April 17, 2022, 12:50:28 »
Madrugada: "Chimes At Midnight"

Stemmen til Sivert Høyem er det jeg vil kalle ganske unik. Svært "iørefallende" musikk.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2685 på: April 20, 2022, 17:16:52 »
Madrugada: "Chimes At Midnight"

Stemmen til Sivert Høyem er det jeg vil kalle ganske unik. Svært "iørefallende" musikk.

Ingen stor Madrugada-fan, men helt enig. Man hører umiddelbart hvem det er. Han hadde en ganske kul gjesteopptreden på Satyricons Phoenix, både på plate og live i operaen med orkester.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2686 på: Desember 10, 2022, 15:52:25 »
Millenium: "Tales from imaginary movies" (2022) https://www.youtube.com/watch?v=EZC8Hvgq1OU

Polen har et utall av prog-band, og jeg har vært innom mange av dem. Denne gjengen spiller utrolig flott, spesielt gitaristen vet hvordan det skal gjøres. Dersom du er Pink Floyd-fan, vil du nikke gjenkjennende. At tekstene har mening, er vel heller ingen ulempe.


"The Sin" (2020) er også meget bra. https://www.youtube.com/watch?v=EZC8Hvgq1OU
Super Leeds since 1968

brenaldo

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2687 på: Mai 11, 2023, 14:17:15 »
Medlem nr. 850

HåvardK

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2688 på: Mai 11, 2023, 15:06:46 »
Lenge siden jeg har vært inne på denne tråden, men er hjemme pga sykdom i dag, og da blir det litt musikk. Akkurat nå er det supergruppa Minus 5: In the Ground. Hentet fra spillelista til selveste Egersund Visefestival, som har jubileum i år, og som i den forbindelse har en veldg spennende line-up, både fra inn- og utland. Gleder meg til å ta del i denne festivalen for første gang. Kan vel tilføye at vi snakker om et ganske så utvidet vise-begrep her.

Forever Whites

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2689 på: Mai 20, 2023, 23:08:39 »
I kveld har jeg spilt Nystemten.  Igjen og igjen!  8)
Medlem 94237

Forever Whites

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2690 på: Desember 07, 2023, 23:40:32 »
I kveld var det julekonsert med Forsvarets julekorps i Grieg Hallen.
Medlem 94237

Håvard

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2691 på: Januar 29, 2024, 21:57:39 »
Fotballpodkaster

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2692 på: Februar 05, 2024, 13:38:03 »
Peter Gabriel : i/o

Begynner å dra på årene, Gabriel, men den unike stemmen er der fortsatt!
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2693 på: Februar 05, 2024, 17:34:28 »
Godt musikkvalg, Hallgeir. Har fulgt Gabriel i tykt og tynt i snart 50 år både som medlem av Genesis og som soloartist. Har også hatt gleden av å treffe han. i/o er et gledelig gjenhør og holder absolutt mål.

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2694 på: Februar 05, 2024, 19:17:15 »
Godt musikkvalg, Hallgeir. Har fulgt Gabriel i tykt og tynt i snart 50 år både som medlem av Genesis og som soloartist. Har også hatt gleden av å treffe han. i/o er et gledelig gjenhør og holder absolutt mål.

Samme her. Har vel alt av studioalbum av både Gabriel og Genesis, i tillegg til album av Collins, Banks og Rutherford.
Tips:
Dersom du ikke allerede har soloalbumet "Smallcreep's Day" av Mike Rutherford, søk det opp på Youtube. Det er et såkalt konseptalbum (album med et tema/fortelling gjennom musikken). Fantastisk vokalist i Noel McCalla, og flott gitarspill av Rutherford pluss veldig meningsfulle tekster.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2695 på: Februar 05, 2024, 22:17:47 »
Takker, Hallgeir Har ALT av disse folka sjøl. Smallcreeps Day er et mesterverk som jeg kjøpte da den kom. En kompis og jeg skulle ha en hjemme alene fest hvor vi inviterte to jenter. Kvelden handla bare om Rutherford og Banks sine nylig utgitte solo plater, og jentene fikk nok og fordufta. Artig å høre om din store interesse for musikken til denne gjengen. Da har vi enda en stor lidenskap til felles  :)

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2696 på: Februar 05, 2024, 22:25:14 »
Takker, Hallgeir Har ALT av disse folka sjøl. Smallcreeps Day er et mesterverk som jeg kjøpte da den kom. En kompis og jeg skulle ha en hjemme alene fest hvor vi inviterte to jenter. Kvelden handla bare om Rutherford og Banks sine nylig utgitte solo plater, og jentene fikk nok og fordufta. Artig å høre om din store interesse for musikken til denne gjengen. Da har vi enda en stor lidenskap til felles  :)

Absolutt et mesterverk, men dessverre veldig undervurdert.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2697 på: Februar 06, 2024, 15:00:15 »
Takker, Hallgeir Har ALT av disse folka sjøl. Smallcreeps Day er et mesterverk som jeg kjøpte da den kom. En kompis og jeg skulle ha en hjemme alene fest hvor vi inviterte to jenter. Kvelden handla bare om Rutherford og Banks sine nylig utgitte solo plater, og jentene fikk nok og fordufta. Artig å høre om din store interesse for musikken til denne gjengen. Da har vi enda en stor lidenskap til felles  :)

Og så glemte jeg jo Steve Hackett. :o Etter Gabriel er det vel han som har gitt ut de beste soloalbumene, synes jeg. Collins ble mer og mer kommersiell og "popete" etter hvert, og Banks har ingen solokarriere å snakke om.

Nå ligger det snart en ny Hackett-cd i postkassen - ny utgivelse den 16/2. Forhåndsbestilt.  :)
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2698 på: Februar 06, 2024, 15:34:49 »
Takker, Hallgeir Har ALT av disse folka sjøl. Smallcreeps Day er et mesterverk som jeg kjøpte da den kom. En kompis og jeg skulle ha en hjemme alene fest hvor vi inviterte to jenter. Kvelden handla bare om Rutherford og Banks sine nylig utgitte solo plater, og jentene fikk nok og fordufta. Artig å høre om din store interesse for musikken til denne gjengen. Da har vi enda en stor lidenskap til felles  :)
Kan ikke fri meg fra tanken om hvilket kupp det hadde vært om dere hadde fått napp på to jenter som digget soloplatene til Genesis-medlemmene fra storhetstida.

Hallgeir *

Sv: Hva hører du på nå tråden
« Svar #2699 på: Februar 06, 2024, 15:46:20 »
Takker, Hallgeir Har ALT av disse folka sjøl. Smallcreeps Day er et mesterverk som jeg kjøpte da den kom. En kompis og jeg skulle ha en hjemme alene fest hvor vi inviterte to jenter. Kvelden handla bare om Rutherford og Banks sine nylig utgitte solo plater, og jentene fikk nok og fordufta. Artig å høre om din store interesse for musikken til denne gjengen. Da har vi enda en stor lidenskap til felles  :)
Kan ikke fri meg fra tanken om hvilket kupp det hadde vært om dere hadde fått napp på to jenter som digget soloplatene til Genesis-medlemmene fra storhetstida.

En del av de platene aksepteres allerede, men "digging" krever nok et bytte, og ikke av plater altså.  ;D
Super Leeds since 1968