Skrevet av Emne: Hvordan bygge et nytt Super Leeds  (Lest 4291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« på: Februar 06, 2008, 12:27:47 »
Noen tanker fra en "ekspert"

1. Det må legges noen strategiske tanker ned... SOM LOVFESTES!!!
- Et suksessfullt brand / selskap har en identitet og klare retningslinjer om hva selskapet driver med og hvor de vil
- Et suksessfullt selskap ansetter ikke en ny markedsjef hvis finansdirektøren går av.
- Et suksessfult selskap bygger over tid og langsiktige i sin tenkning.
- Kundene vet hva de får, alltid... Eks: Cola smaker likt over hele verden
osv...osv osv...

Over til Leeds!
Det betyr...
Vi må i Leeds PLC eller hva det heter nå, legge ned noen lover og regler om grunnleggende ting.
- Spillestil... ( den kan ikke variere fra manager til manager... meaning når en blir sparket må neste erstattes med en med lik tankegang! - Jeg mener Leeds sin stil bør basereres på de to suksesslagene vi har, Revie og Wilko...tildels DOL
Høyt tempo og trykk over hele banen, kombinert med teknikk og holde ballen på bakken... og kompromissløse i taklingspillet!
DET ER DETTE SOM ER SUPER LEEDS!!!

- Spillerkjøpene må bygges rundt vedtatt spillerstil... (ikke rundt hva som er ledig på markedet) Mister vi en playmaker må vedkommende erstattes av en Playmaker, ikke en kantspiller... I tillegg kan vi ikke ha spillere som ikke kan løpe eller bevege seg... den moderne fotballen tillater ikke det lenger.

- Lånespillere bør forbys (Har ikke sett et suksessfult lag bygges rundt lånespillere ( gir feil signaler til spillergruppa)

- Chairman bør velges av medlemmene etter hva de ønsker å tilby klubben ( ref Real Madrid modellen).

- Hva er suksessfulle lag bygd opp av ( enkelt)
Se på Revie laget, se på Wilko laget, se på DOL´s babes...( eller andre lag vi liker å hate!! - THEY ALL LOOK THE SAME)
god keeper
Løps og angrepsvillige villige backer
Tildels spillende midtstoppere
En kraftfull sentral midtbane, kreative kanter med enorm løpskraft
Spisser som scorer mål (minimum 1 med kraft og styrke)

DETTE ER IKKE VANSKELIG!!

...problemet er når man virrer i alle retninger som vi har gjort siden DOL ble sparket, managere med høyst forskjellige filosofier, lånespillere hentet inn over en lav sko... spillerkjøp uten mål og mening...
hvor lenge har vi spilt uten "ekte" kantspillere f. eks?

Det eneste vi har igjen er de deilige hvite draktene...


NÃ… ER TIDEN INNE FOR Ã… SKAPE ET NYTT SUPER LEEDS,
jeg orker ihvertfall ikke å tape flere kamper mot løkkelag på gjørmete baner med 4000 tiskuere...
DET ER FLAUT!!!
« Siste redigering: Juni 08, 2018, 10:40:07 av Promotion 2010 »

Sydhagen

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #1 på: Februar 06, 2008, 13:27:06 »
bra innlegge med mange bra punkter!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #2 på: Februar 06, 2008, 13:52:56 »
Du....eh...du tenker sånn lissom å drive klubben sånn profesjonelt lissom...?

He-he.... Sånn at vi blir tatt på alvor? Vi....Leeds....liksom......United....liksom.

Og drive som Liverpool har gjort med suksess og Manchester United og Arsenal liksom? Sånn at vi er i toppen hvert år liksom?

He-he.... God tanke, men vårt varemerke er jo kaos og kaldt/varmt og hatet av de fleste/ elsket av oss selv.....orden og ro.....fullstendig kaos.

OG dette med økonomien: Den pleier jo alltid å være helt på tryne. Vi bruker mer enn vi har og får stort sett useriøse sponsorer på litt dårligere kontrakter enn hva tilfelle er med andre klubber vi sammenligner oss med.

OG satsningsområdene: Vi har jo aldri hatt denne grunntanken. Hvorfor skal vi plutselig tenke langsiktig? Og bli som de som er regnet med. Vi er tross alt en klubb som mange har ledd av når vi har feilet og når vi ligger nede for telling...ALLTID!

Denne ideen er bare helt dum!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Askertiger

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #3 på: Februar 06, 2008, 13:56:08 »
Mange gode tanker - men jeg ser at på enkelte punkter er virkeligheten ikke fullt så enkel, dessverre.

Hvor mange spillere kan f.eks. Leeds plukke av som kan fungere som en playmaker som du beskriver her? Ikke mange. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at League One ikke er en spesielt attraktivt divisjon å spille i, og inntil laget befinner seg - minst - en divisjon høyere er og blir utvalget begrenset.

Signalet man gir til spillergruppa når man låner inn spillere er vel at de selv ikke er gode nok? Med skrantende (to say the least) økonomi er nok lån av spillere fortsatt det gunstigste, og ihvertfall billigere enn å kjøpe katta i sekken. Med en såpass tynn og skadeutsatt tropp som Leeds startet sesongen med var nok lån av spillere en absolutt nødvendighet, og jeg tror fortsatt ikke økonomien tillater de store utskeielsene når det gjelder spillerkjøp.

At man har gått til anskaffelse av nesten en ny 11-er i løpet av sesongen uten å styrke de posisjonene som utpeker seg som svake (venstre back og både høyre og venstre ving), ja så kan det ikke bli bra. Ikke rart Leeds går ut og tilbyr jobb til nye scouts..... http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1219092,00.html

Håper og tror at vårt kjære Leeds kommer sterkere tilbake om ikke alt for lenge, for merkevaren "Leeds" er for sterkt til å gå nedenom og hjem!
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

KeyserSoze

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #4 på: Februar 06, 2008, 16:10:32 »
Mange gode tanker her, men dessverre tror jeg det blir litt for enkelt i dagens situasjon. Dersom vi hadde vært etablert i PL hadde jeg stilt meg 100% bak, men når vi nå befinner oss i L1 så tror jeg det er for vanskelig å tiltrekke seg de riktige personene. Det være seg spillere, trenere, styreformenn etc etc.

Den dagen vi igjen er etablert i PL skal jeg sørge for å trekke denne tråden opp igjen, oversette den til engelsk, og sende den til de som da styrer klubben.

Det store spørsmålet er hvordan vi skal komme oss til CCC og videre til PL fortest mulig. Jeg sitter ikke på fasiten, jeg håper bare Macca gjør det.
 

BERGH

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #5 på: Februar 06, 2008, 16:55:14 »
Bates må vekk, da han driver Leeds på sparebluss.   Inn med f.eksmpl. en amerikansk tungvekter.

Dette dreier seg om økonomi som i alt annet.
 

Karl Hot Shot

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #6 på: Februar 06, 2008, 16:59:15 »
Man kan jo starte i den enden der man rekrutterer en eller to midtbanespillere med autoritet. Jeg er nostalgisk og tenker tilbake til tidligere Leeds United-årganger med virkelige sjefer på banen. Bobby Collins, Johnny Giles, Billy Bremner, Gordon Strachan, David Batty og Olivier Dacourt var alle spillere som dikterte spillet både med holdninger og ord. Vi sliter uten sånne typer i lagmaskineriet. Statutter og lover er vel og bra, men skuta kan bare snus med en kaptein ved roret som aldri gir seg.
 

Dennis

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #7 på: Februar 06, 2008, 16:59:48 »
Bates må vekk, da han driver Leeds på sparebluss.   Inn med f.eksmpl. en amerikansk tungvekter.

Dette dreier seg om økonomi som i alt annet.

For Guds skyld: NEI!

Amerikanerne beviser ikke annet enn ønske om å profitere seg på vår elskede sport, i enda større grad enn hva Ken Bates gjør.
Marching on together!

berlin

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #8 på: Februar 06, 2008, 17:04:53 »
Bates må vekk, da han driver Leeds på sparebluss.   Inn med f.eksmpl. en amerikansk tungvekter.

Dette dreier seg om økonomi som i alt annet.

Lite med amerikanske tungvekter for tiden, kun Tony Thompson. Anton Elling sies jo å være en stor kar da.

Fra spøk til revolver: Du tilhører nok minoriteten hvis du ønsker at Leeds skal eies av amerikanere.
Dessuten, det har vært "in" så lenge i USA nå, denne "moten" med å kjøpe seg en engelsk fotballklubb, at den er på hell.

Nei takk, da heller polske mafia-millardærer.
 


Roy

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #9 på: Februar 06, 2008, 18:47:51 »
Bates må vekk, da han driver Leeds på sparebluss.   Inn med f.eksmpl. en amerikansk tungvekter.

Dette dreier seg om økonomi som i alt annet.

Lite med amerikanske tungvekter for tiden, kun Tony Thompson. Anton Elling sies jo å være en stor kar da.

Fra spøk til revolver: Du tilhører nok minoriteten hvis du ønsker at Leeds skal eies av amerikanere.
Dessuten, det har vært "in" så lenge i USA nå, denne "moten" med å kjøpe seg en engelsk fotballklubb, at den er på hell.

Nei takk, da heller polske mafia-millardærer.
 



 ;D Ja det kunne nok vært moro.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Promotion 2010

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #10 på: Juni 08, 2018, 10:38:24 »
Mike Kirby

@Mike_J_Thornton when Don Revie came in at Leeds it all started with the staff from the ticket office to the tea lady every one was on side behind the club it has to be this way in any successful organisation you are spot on Mike MOT


Vi takler alt styret rundt konserter!

Vi takler VM-kamp i boksing!

Vi takler VM-oppkjøringen til England!


Er Radrizziani på vei til noe stort?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #11 på: Juni 08, 2018, 14:13:00 »
Mike Kirby

@Mike_J_Thornton when Don Revie came in at Leeds it all started with the staff from the ticket office to the tea lady every one was on side behind the club it has to be this way in any successful organisation you are spot on Mike MOT


Vi takler alt styret rundt konserter!

Vi takler VM-kamp i boksing!

Vi takler VM-oppkjøringen til England!


Er Radrizziani på vei til noe stort?

Ikke alle som tror det, men jeg tror det.
På tide å endre nick til Promotion 2019.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #12 på: Juni 08, 2018, 14:54:20 »
Jeg tror også det. Hvor lang tid det tar er jeg usikker på dog.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #13 på: Juni 08, 2018, 15:32:04 »
 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #14 på: Juni 08, 2018, 20:13:47 »
Må slutte å vingle på managerfronten først, tror jeg.
Hekta på Leeds siden 1974

h.b

  • Gjest
Sv: Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #15 på: Juni 08, 2018, 20:26:48 »
Må slutte å vingle på managerfronten først, tror jeg.

Hvis det betyr å gi middelmådigheter lang tid fordi vi ikke skal sparke managere, ja da er jeg fullstendig uenig

Gufrias

Sv: Hvordan bygge et nytt Super Leeds
« Svar #16 på: Juni 09, 2018, 22:38:31 »
Må slutte å vingle på managerfronten først, tror jeg.

Hvis det betyr å gi middelmådigheter lang tid fordi vi ikke skal sparke managere, ja da er jeg fullstendig uenig
Tenkte nå mer på at vi ikke har hatt to managere på rad med samme filosofi.

(Men jeg mener også at vi sparker for fort. Det er veldig mange suksessrike managere som hadde en middelmådig første sesong.)
Hekta på Leeds siden 1974