Skrevet av Emne: Jeg hater Liverpool  (Lest 158158 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #30 på: April 03, 2008, 17:14:13 »
Det er fantastisk hvor langt man kommer med destruktiv fotball og dårligere dommeravgjørelser. Bare se på Liverpool i CL - år etter år.

 >:(  >:(  >:(

Gleder meg til å kunne si 'payback's a bitch' til kompisen min!  ;D
Marching on together!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #31 på: April 03, 2008, 18:02:57 »
Det er fantastisk hvor langt man kommer med destruktiv fotball og dårligere dommeravgjørelser. Bare se på Liverpool i CL - år etter år.

 >:(  >:(  >:(

Gleder meg til å kunne si 'payback's a bitch' til kompisen min!  ;D

Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

Sleivind

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #32 på: April 08, 2008, 22:30:40 »
Og nok en gang viser de sin ufordragelighet! Filme seg videre i CL...

Robert

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #33 på: April 08, 2008, 22:34:19 »
Fy faen jeg blir så irritert.
Det skulle faen vært utestengelse på livstid å filme sånn.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Budda

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #34 på: April 08, 2008, 22:45:14 »
Er alltid surt å ryke ut selv pga filming eller dommeravgjørelse, men hadde det vært Leeds, og det var snakk om opprykk, så hadde jeg hyllet spilleren. Så enkelt er det
Endre

B-m

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #35 på: April 08, 2008, 22:48:56 »
pissliverpool
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ferre

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #36 på: April 08, 2008, 22:52:08 »
Fy faen! Hadde det vært noe rettferdighet i verden hadde Arsenal gått videre til semifinalen. Er det ikke typisk at slike dommeravgjørelser går Liverpools vei?!


TK20

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #37 på: April 08, 2008, 22:54:42 »
Fy faen, dette er det drøyeste jeg har sett. Jeg har alltid vært imot videodømming, men nå har jeg offisielt byttet standpunkt. Det er rett og slett for mye penger involvert i slike oppgjør at man kan la to så fundamentalt feilaktige avgjørelser sende feil lag videre.

Dagens kamp var et tap for fotballen, et tap for pasningsfotball, et tap for "festspill på hjemmebane". Den som står igjen som seierherre er den som først klarer å måke ballen ut av eget forsvar, den som er mest kynisk, og den som klarer å dra mest ut av feilaktige dommeravgjørelser. Videodømming er nok -- dessverre -- den eneste måten å få bukt med filming på.

Minner igjen på at Liverpool avanserte fra semifinalen i 2005 gjennom en ball som aldri var inne...

Sheridan

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #38 på: April 08, 2008, 23:13:04 »
Var kjedelig dette ja

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #39 på: April 08, 2008, 23:24:30 »
Jeg sa det forrige uke og sier det igjen, flaks og elendige dommeravgjørelser sender møkkalaget Liverpool videre i CL - igjen!

Også så utrolig historieløse publikum på Anfield er! De buet da Arsenal trillet ball i forsvar for å lure Looserpool ut, som hadde samtlige elleve innen egne førti meter, men faktisk måtte score selv. Latterlig fotballag! Spiller KUN og utelukkende på motstanders feil.

Eneste virkelige klassespiller på det laget er Fernando Torres.

Også svært trist å se en situasjon som langt i fra er frispark ende med straffe - i tillegg var situasjonen utenfor. Jeg håper dommeren tar selvkritikk i etterkant, slik han forrige burde. Enda en patetisk ting er å se Philippe Senderos spille kamper mot spillere langt, langt, langt over hans nivå. Han gjør det snart hver uke i Premier League. Denne spilleren hører hjemme på vårt nivå og er feil i mål nummer en og to.
« Siste redigering: April 08, 2008, 23:27:02 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sheridan

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #40 på: April 08, 2008, 23:33:48 »
Enda en patetisk ting er å se Philippe Senderos spille kamper mot spillere langt, langt, langt over hans nivå. Han gjør det snart hver uke i Premier League. Denne spilleren hører hjemme på vårt nivå og er feil i mål nummer en og to.

Stemmer.
Utrolig at Wenger ikke har fått en bedre makker til Gallas enda.
Kostet dem dyrt idag.

berlin

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #41 på: April 09, 2008, 00:21:29 »
Hadde jeg vært 10 1/2 år i dag, hadde jeg nok blitt Arsenal-supporter, fordi opplevelsen ligner på omstendighetene rundt mitt Leeds ekteskap:

28.mai 1975 giftet jeg meg med Leeds. Tapet mot Bayern Munchen var enormt urettferdig,
syntes den spede gutten (meg - 10 1/2 år) og min sjebne var forseglet. Da hadde jeg allerede vært forlovet med Leeds i 2 år, men tidsregningen for min Leedsupporterkarriere startet om kvelden 28.mai 1975.

Ikke nok med at Arsenal tapte urettferdig for Liverpool over 2 kamper, det begynner nesten å bli noe "Leedsk" over at Arsenal ofte snubler på målstreken.

Av de fire store i PL, har min sympati ligget hos Arsenal siden Leeds rykket ned. De spiller virkelig vakker fotball, og er etter min mening kvitt "Boring Arsenal" stemplet fra Graham-tiden.

Tom S

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #42 på: April 09, 2008, 07:54:40 »
Dette er ein skam for fotballen!
Arsenal er rett og slett fradømt å spille semifinale, sjølv om de over to kamper var det beste laget.
COME ON LEEDS !!

Larsen.

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #43 på: April 09, 2008, 09:22:29 »
Hadde det vært Leeds som hadde filmet til seg et straffespark i semifinalen eller en ligakamp mot Liverpool så hadde det endt med at Leeds ble trekt for 15 poeng pga uportslig oppførsel.
Pride of Yorkshire

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #44 på: April 09, 2008, 13:52:06 »
Den svenske dommeren tar i dag altså INGEN selvkritikk for straffesituasjonen og mener at Toure helt klart holder Ryan Babel, slik at det kvalifiserer til straffe. Dusinvis med kameraer, saktefilm og da fellende bevis gjør altså ingen forskjell for han. Hvorfor ikke bare innrømme en feil?

Like skremmende, er det som jeg sa i går, at ikke Kolo Toure ble makker til Gallas i midtforsvaret, slik at Eboue kunne startet kampen på back, ikke høyrekant. Vi har altså ikke mindre enn TRE spillere out-of-position. Altså, Toure på back (midtstopper), Eboue på kant (back) og Senderos på midtstopper (burde blitt hjemme) Jeg klarer faktisk ikke å få annet enn sympati for sveitseren, som ser ut som Bambi på isen. I tillegg er ikke Diaby noen venstrekant, men spilte godt i går - merkelig å bytte han ut!

Rett og slett en taktisk bommert av ellers feilfrie Wenger, men Arsenal hadde LIKEVEL fortjent seieren, noe som sier litt om den generelle NIVÃ…FORSKJELLEN mellom lagene som spilte i går.
Marching on together!

flynn

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #45 på: April 09, 2008, 14:07:35 »
Arsenal eller Liverpool til CL-semifinale ? I couldn't care less. Konstaterer bare at det var en artig og god fotballkamp! Jeg så ikke første halvdel av første omgang, hvor jeg forstår at Arsenal hadde dominert stort, men basert på det jeg så var det helt ok at Liverpool vant kampen. Ja da, det var en billig straffe, men har sett værre av den sorten også. Høydepunktene i kampen for min del var Torres 2-1 mål, og Walcotts forarbeid til 2-2 målet.

Hva er det dere sutrer for egentlig?

flynn

Sander

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #46 på: April 09, 2008, 14:56:53 »
At vi hater Liverpool og de fortjener ikke å komme til semifinalen.. Ikke mer enn det

Arsenal eller Liverpool til CL-semifinale ? I couldn't care less. Konstaterer bare at det var en artig og god fotballkamp! Jeg så ikke første halvdel av første omgang, hvor jeg forstår at Arsenal hadde dominert stort, men basert på det jeg så var det helt ok at Liverpool vant kampen. Ja da, det var en billig straffe, men har sett værre av den sorten også. Høydepunktene i kampen for min del var Torres 2-1 mål, og Walcotts forarbeid til 2-2 målet.

Hva er det dere sutrer for egentlig?

flynn
 

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #47 på: April 09, 2008, 16:28:23 »
Hva er det dere sutrer for egentlig?

flynn

Det må da være lov å sutre når hatlaget har flaks - år etter år?  ;)

Ikke minst synes jeg det er et tap for fotballen, at det evinnelige taktikkeriet, den destruktive spillestilen og utnyttingen av andres feil skal belønne seg i lengden. Arsenal spiller leken, attraktiv fotball, med mengder av unggutter på banen, men med uflaks og to meget avgjørende dommersituasjoner, så sendes de ut.

PS. Jeg skal innrømme at kampen i går over ett var finfin og Liverpool bidro til det, sammen med Senderos, men Liverpool-mentaliteten viser seg, da laget på 1-1 ('Pool måtte ha mål) legger seg i presshøyde midt på egen banehalvdel, på egen hjemmebane. Det er kjedelig!

I tillegg er Arsenal et lag som har brukt relativt lite penger på spillere, i motsetning til de andre "store" - Liverpool inkludert. Derfor synes jeg det er en seier for fremtidens fotball, at lag som Arsenal og Stabæk gjør det godt i sine respektive ligaer, slik det også er med Udinese og Villarreal, for å ta et par andre eksempler.

Trøsten for meg, som Liverpool-motstander, er at man aldri vinner ligaen på slik måte. Benitez kan fekte, skrike og jamre så mye han orker, men over tid vil fortsatt lagene som tør ta sjanser, vinne serien. Liverpool vil nok - med Benitez som manager - alltid sparke godt fra seg i cupene, men aldri vinne det som faktisk betyr mest for engelske klubber. Til det, vil en slik taktikk ende i for mange uavgjorte over en hel sesong og det har jo Liverpool bevist i årevis, slik de spiller seg ut av gullkampen hver sesong.

For meg, en trøst.  :)
« Siste redigering: April 09, 2008, 16:48:20 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Thomas

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #48 på: April 09, 2008, 16:40:26 »
Hadde jeg vært 10 1/2 år i dag, hadde jeg nok blitt Arsenal-supporter, fordi opplevelsen ligner på omstendighetene rundt mitt Leeds ekteskap:

28.mai 1975 giftet jeg meg med Leeds. Tapet mot Bayern Munchen var enormt urettferdig,
syntes den spede gutten (meg - 10 1/2 år) og min sjebne var forseglet. Da hadde jeg allerede vært forlovet med Leeds i 2 år, men tidsregningen for min Leedsupporterkarriere startet om kvelden 28.mai 1975.

Ikke nok med at Arsenal tapte urettferdig for Liverpool over 2 kamper, det begynner nesten å bli noe "Leedsk" over at Arsenal ofte snubler på målstreken.

Av de fire store i PL, har min sympati ligget hos Arsenal siden Leeds rykket ned. De spiller virkelig vakker fotball, og er etter min mening kvitt "Boring Arsenal" stemplet fra Graham-tiden.

Enig med deg. Ellers tenkte faktisk på dette Leeds-fenomenet med snubling på målstreken etter kampen i går.

Budda

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #49 på: April 09, 2008, 18:57:19 »
Jeg synes du svartmaler litt Dennis i dine innlegg om Liverpool. Det bærer sikkert litt preg av ditt hat til Liverpool  :). Her er noen av dine påstander som jeg har litt problemer med:

1. Straffen var ikke så horribel som du skal ha det til. Ja, den er billig, men det er kontakt mellom Toure og Babel. Skal ikke så mye til at en spiller mister balansen når man er i fart. Den kan forsvares. Jeg synes også at det blir litt dobbelmoral når alle syter om filming. Hadde det vært snakk om Leeds så hadde det ikke betyd noe. Man hadde hoppet av glede. Men det er vel en del av å være fan – man er subjektiv.   

2. Spillestilen til Liverpool er ikke så gale som folk vil ha det til. Har sett en del Liverpool-kamper da broderen er fan. De spiller til tider attraktiv fotball. Synes heller ikke at det er negativt hvis et lag er godt organisert defensivt og har spillere som gir alt i duellene.

Så til litt fakta: Hvis vi ser på målforskjell som en indikator for attraktiv fotball, så har Arsenal i Premier League en målforskjell på 36 mot Liverpool sine 32 - ikke så står forskjell. Hvis vi ser på gruppespillet i Champions League derimot, så hadde Liverpool 13 mot Arsenal sine 10. Tre mål i pluss for Liverpool. Så alle påstandene om hvor kjedelig Liverpool spiller er noe overdrevet.

3. Mange poengterer at Arsenal har et så mye yngre lag enn alle andre, det kan diskuteres. Gjennomsnittsalderen (med reservene) til Arsenal var i går 24,5 mot Liverpool sine 26,1. En forskjell på 1,6 som ikke er så alt for mye. Så Arsenal har et yngre lag, men forskjellen er ikke så stor.

4. Du, og mange flere, sier at Liverpool bare har flaks. Dette faller ved sin egen urimelighet. Et lag kommer ikke til Champions League finalen i 2 av 3 år uten å være et godt lag. I tillegg, så har de slått ut flere av de antatt beste lagene i Europa i sine kamper i Champions League. Alt dette er ikke et resultat av flaks. Selvsagt så vil det alltid være litt flaks involvert, men det gjelder for alle.



 
 

Hva er det dere sutrer for egentlig?

flynn

Det må da være lov å sutre når hatlaget har flaks - år etter år?  ;)

Ikke minst synes jeg det er et tap for fotballen, at det evinnelige taktikkeriet, den destruktive spillestilen og utnyttingen av andres feil skal belønne seg i lengden. Arsenal spiller leken, attraktiv fotball, med mengder av unggutter på banen, men med uflaks og to meget avgjørende dommersituasjoner, så sendes de ut.

PS. Jeg skal innrømme at kampen i går over ett var finfin og Liverpool bidro til det, sammen med Senderos, men Liverpool-mentaliteten viser seg, da laget på 1-1 ('Pool måtte ha mål) legger seg i presshøyde midt på egen banehalvdel, på egen hjemmebane. Det er kjedelig!

I tillegg er Arsenal et lag som har brukt relativt lite penger på spillere, i motsetning til de andre "store" - Liverpool inkludert. Derfor synes jeg det er en seier for fremtidens fotball, at lag som Arsenal og Stabæk gjør det godt i sine respektive ligaer, slik det også er med Udinese og Villarreal, for å ta et par andre eksempler.

Trøsten for meg, som Liverpool-motstander, er at man aldri vinner ligaen på slik måte. Benitez kan fekte, skrike og jamre så mye han orker, men over tid vil fortsatt lagene som tør ta sjanser, vinne serien. Liverpool vil nok - med Benitez som manager - alltid sparke godt fra seg i cupene, men aldri vinne det som faktisk betyr mest for engelske klubber. Til det, vil en slik taktikk ende i for mange uavgjorte over en hel sesong og det har jo Liverpool bevist i årevis, slik de spiller seg ut av gullkampen hver sesong.

For meg, en trøst.  :)
Endre

Sander

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #50 på: April 09, 2008, 19:11:19 »
Husker godt Harry Kewell filmet til seg straffe mot Derby (husker ikke når), men vi scora på straffe å vant denne kampen 1-0 fordi Kewell filmet.. Seier var god, men likevel ikke så god fordi Kewell hadde filmet til seg straffa..

En annen ting.. Dette er en vi hater Liverpool tråd.. Syns du skryter dem litt for mye opp i skyene her Budda..  :o  Jeg mener det ikke er lov i denne tråden ;)

Jeg synes du svartmaler litt Dennis i dine innlegg om Liverpool. Det bærer sikkert litt preg av ditt hat til Liverpool  :). Her er noen av dine påstander som jeg har litt problemer med:

1. Straffen var ikke så horribel som du skal ha det til. Ja, den er billig, men det er kontakt mellom Toure og Babel. Skal ikke så mye til at en spiller mister balansen når man er i fart. Den kan forsvares. Jeg synes også at det blir litt dobbelmoral når alle syter om filming. Hadde det vært snakk om Leeds så hadde det ikke betyd noe. Man hadde hoppet av glede. Men det er vel en del av å være fan – man er subjektiv.   
2. Spillestilen til Liverpool er ikke så gale som folk vil ha det til. Har sett en del Liverpool-kamper da broderen er fan. De spiller til tider attraktiv fotball. Synes heller ikke at det er negativt hvis et lag er godt organisert defensivt og har spillere som gir alt i duellene.

Så til litt fakta: Hvis vi ser på målforskjell som en indikator for attraktiv fotball, så har Arsenal i Premier League en målforskjell på 36 mot Liverpool sine 32 - ikke så står forskjell. Hvis vi ser på gruppespillet i Champions League derimot, så hadde Liverpool 13 mot Arsenal sine 10. Tre mål i pluss for Liverpool. Så alle påstandene om hvor kjedelig Liverpool spiller er noe overdrevet.

3. Mange poengterer at Arsenal har et så mye yngre lag enn alle andre, det kan diskuteres. Gjennomsnittsalderen (med reservene) til Arsenal var i går 24,5 mot Liverpool sine 26,1. En forskjell på 1,6 som ikke er så alt for mye. Så Arsenal har et yngre lag, men forskjellen er ikke så stor.

4. Du, og mange flere, sier at Liverpool bare har flaks. Dette faller ved sin egen urimelighet. Et lag kommer ikke til Champions League finalen i 2 av 3 år uten å være et godt lag. I tillegg, så har de slått ut flere av de antatt beste lagene i Europa i sine kamper i Champions League. Alt dette er ikke et resultat av flaks. Selvsagt så vil det alltid være litt flaks involvert, men det gjelder for alle.



 
 

Hva er det dere sutrer for egentlig?

flynn

Det må da være lov å sutre når hatlaget har flaks - år etter år?  ;)

Ikke minst synes jeg det er et tap for fotballen, at det evinnelige taktikkeriet, den destruktive spillestilen og utnyttingen av andres feil skal belønne seg i lengden. Arsenal spiller leken, attraktiv fotball, med mengder av unggutter på banen, men med uflaks og to meget avgjørende dommersituasjoner, så sendes de ut.

PS. Jeg skal innrømme at kampen i går over ett var finfin og Liverpool bidro til det, sammen med Senderos, men Liverpool-mentaliteten viser seg, da laget på 1-1 ('Pool måtte ha mål) legger seg i presshøyde midt på egen banehalvdel, på egen hjemmebane. Det er kjedelig!

I tillegg er Arsenal et lag som har brukt relativt lite penger på spillere, i motsetning til de andre "store" - Liverpool inkludert. Derfor synes jeg det er en seier for fremtidens fotball, at lag som Arsenal og Stabæk gjør det godt i sine respektive ligaer, slik det også er med Udinese og Villarreal, for å ta et par andre eksempler.

Trøsten for meg, som Liverpool-motstander, er at man aldri vinner ligaen på slik måte. Benitez kan fekte, skrike og jamre så mye han orker, men over tid vil fortsatt lagene som tør ta sjanser, vinne serien. Liverpool vil nok - med Benitez som manager - alltid sparke godt fra seg i cupene, men aldri vinne det som faktisk betyr mest for engelske klubber. Til det, vil en slik taktikk ende i for mange uavgjorte over en hel sesong og det har jo Liverpool bevist i årevis, slik de spiller seg ut av gullkampen hver sesong.

For meg, en trøst.  :)
« Siste redigering: April 09, 2008, 19:13:13 av Sander »
 

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #51 på: April 09, 2008, 19:18:24 »
Godt, velargumentert innlegg, Budda!  :)

Jeg skal selvsagt innrømme at mitt hat for Liverpool, gjennomsyret innlegget mitt.

Men jeg må få lov til å videreføre noen av mine påstander litt:

Jeg påstår ikke, så vidt jeg kan lese, at Babel filmer i situasjonen. Nei, det er en tøff duell og klart at det er lov å falle, uten at man skal skrike 'filming' av den grunn. Dog er det merkelig at dommeren i etterkant ikke kan ta selvkritikk og si at det verken er straffe eller frispark, eller at dersom det var frispark, så er det i det minste utenfor feltet - derav 'ikke straffe'.

Joda, spillestilen til Liverpool er uhyre defensiv og bygger på feilene andre lag gjør. Dette vises spesielt når laget møter de andre store i ligaen, som også vitner til en horribel statistikk for Rafa Benitez. Derfor synes jeg fotballen til Liverpool er destruktiv, kontra Arsenal og Manchester United, som spiller på egne premisser, noe som er langt mer underholdende. Det er også lov å være godt defensivt organisert og likevel leken og angripsvillig fremover (les: Manchester United).

Liverpool scorer syv i en kamp, greit det er fortsatt 32 scorede mål, men det er heller ikke poenget. Jeg synes måten målene generelt sett kommer på, er det destruktive. De utnytter feil i andres angrep. Taktisk bra? Ja. Effektivt? For all del! Underholdende? Aldri i væ'la! Og Arsenal? Med en litt skuddvillig midtbanespiller, er jeg sikker på de kunne scoret 10-15 mål fler over en sesong.

Her mener jeg også grunnen til at Liverpool er ute av gullkampen etter hver høst, ligger. De er for redde for å tape! De går av banen, med Torres på benken, med 0-0 hjemme mot lag som B'ham og Sunderland, eller hva det nå var. Det holder ikke.

Greit, alderen var i går kanskje ikke SÃ… enormt forskjellig og den har heller ikke så utrolig mye å si, men at Arsenal er et lag som i langt større grad tør la unggutta spille, er det liten tvil om. Det ser man på de nasjonale cupene.

Liverpool har ikke BARE flaks, men over to kamper mot Arsenal, er det TO elendige dommeravgjørelser som sender de videre. Det er for meg flaks, spesielt når man tenker på at de gikk videre mot Chelsea for tre-fire sesonger siden, på et mål hvor ballen aldri var inne. Men det er selvsagt også et meget godt fotballag som også spiller kamper på Anfield, men jeg syns det fantastiske publikumet på The Kop fortjener vesentlig bedre enn et maskinlag.

EDIT: Den kampen og den filming husker jeg også, Sander. DET var en seier med bismak, som man måtte gå litt stille i gangene etter. Dessuten var det vel Leeds-legenden Tony Dorigo som "forårsaket" straffen? Vi burde vel allerede da begynt å se hvem denne Ke*ell egentlig var??  :D
« Siste redigering: April 09, 2008, 19:22:31 av Mr Kaizer »
Marching on together!

berlin

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #52 på: April 09, 2008, 20:26:33 »
Kampen i går var spesiell for min del. For første gang på lenge veltet et enormt Liverpool-hat over meg, og jeg ble nærmest tatt på senga. Det er rett og slett mulig at jeg har fortrengt noe fra ungdomsårene, som jeg har trodd var mer styrkende enn "skadelig". Ikke for det, jeg var alltid stolt av å være Leeds-fan.

Men faktum er at jeg var den eneste Leeds-supporteren, både i min årsklasse og de to årgangene over meg. Bortsett fra Bjørn (Faarlund) da, men har var ikke "syk" slik som jeg.
Under meg var det definitivt ingen Leeds-fans.

Og hvilken dominans Liverpool hadde på den tiden ( 1976-1982 tilsvarer min alder fra 12-18 år ). Hvis jeg hadde noe valg, så hadde jeg blitt Liverpool-fan, men det var jo umulig, jeg ble jo bare helt hekta på Leeds i 1975. Hvilket betydde erting/mobbing, uke etter uke, måned etter måned, år etter år.

Klart det setter seg noen følesesmessige antipatier.

Men jeg forbinder egentlig ikke Liverpool med flaks. Er seff klar over CL-finale seieren, og enkelt kamper slik som disse mot Arsenal. Sikkert mulig å spore opp et dusin flakse-kamper til.
« Siste redigering: April 09, 2008, 22:22:59 av berlin »

haugeby

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #53 på: April 13, 2008, 14:25:02 »
Vi er Leeds, og har et "normalt" forhold til Liverpool. Det er Chelsea og Scum vi hater.

Hvem er vi??  Snakker du for oss alle??  Hater Scum og Cesspool over alt her i verden. Chelsea har jeg faktisk ikke noe i mot.
 

berlin

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #54 på: April 13, 2008, 14:58:22 »
Vi er Leeds, og har et "normalt" forhold til Liverpool. Det er Chelsea og Scum vi hater.

Hvem er vi??  Snakker du for oss alle??  Hater Scum og Cesspool over alt her i verden. Chelsea har jeg faktisk ikke noe i mot.

Enig med peacock. Det finnes intet "vi", ihvertfall ikke blant norske Leeds-supportere. De fleste har ManU som et av flere "hatlag". Hvilke andre "hatlag" er gjerne et resultat av en eller flere andre faktorer. Det kan nevnes tidsepoke (d.v.s din alder), kamerater og skolemiljø. Hvem du hater som Leeds-supporter ser ofte ut til å ha sammeheng med den enkeltes miljø i alderen 10-20 år, og de sosiale påvirkninger og interaksjoner man har da. De mest vanlige lagene er uansett ManU, Liverpool og Chelsea, selv om det forekommer andre også.
« Siste redigering: April 13, 2008, 16:39:50 av berlin »

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #55 på: April 13, 2008, 15:18:34 »
Mitt største hatlag er "leverbasseng" ja! Grunn? En skam at det går an å komme så langt med så destruktiv fotball!

En trøst er det imidlertid at de sier at de skal vinne ligaen hvert eneste år også ender målsettningen etter hvert opp på en 4. plass, og det før jul ;D

Robert

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #56 på: April 13, 2008, 15:43:56 »
Hater Liverpool ja, men denne videon liker jeg!
http://www.youtube.com/watch?v=ZGxqmBL85RI

 ;D
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Budda

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #57 på: April 13, 2008, 16:01:55 »
For meg er det bare et hatlag i England og det er Manure. Trudde jeg hatet Chelsea, men etter Mourinho dro, så har det beveget seg fra å hate til å mislike. Er det noen spesiell grunn for Leedsfans til å mislike Liverpool? Noe av hatet blant en del Leedsfans til Chelsea har vel noe med krangling blant hooligans og firms?
Endre

Jon R

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #58 på: April 13, 2008, 16:12:17 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)
« Siste redigering: April 13, 2008, 16:14:53 av Jon R »
Jon R.

timmey78

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #59 på: April 13, 2008, 17:38:08 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)

Hvorfor kan man ikke "hate" scum når vi får elske Leeds? For min del så har det veldig lite med hva local boys gjør der over, men heller litt "misunnelse" over at der de har hatt stang inn har våres gått ut, ut og ut. Når kompiser kaller mitt kjære Leeds et farmerlag for manu så gror det en liten spire (når de tok Smith så vokste det iallfall ti spirer!). Når man ser at klubben drives som en stor butikk (bevisst kjøpe inn en asiatisk spiller for å øke trøyesalget i den verdensdelen) og det fungerer slik de blir verdens rikeste fotballklubb når vi går med veldi røde tall! en ny spire.. Når man skal på fortballpub og se en Leedskamp fordi de endelig er på tv og der får vi vite at de heller skal sende scumkampen på alle sjermene fordi de er jo de beste så gror det en spire til!! Vi har tross alt konkurrert mot de her laga og det var stor følelsesmessig forsjell på tap/seier her kontra mot de mindre og "nøytrale" laga.
Men det tristeste av alt er alle barna som får masse manu effekter i gaver fra alt og alle som igjen fører til nye scumfans.Veit ikke kor mange ganger jeg har hatt et alvordsord med mors søsken eller veninner som kommer hjem fra syden med ei rødtrøye til lillebror. Om noen skal tvinge på han en ny religion så skal det faen meg være meg!! Blir nesten irritert på hvor mye rødt som henger rundt om i sportsbutikkene, men klart det selges lite hvitt når vi er i 3div og ikke på tv hver helg. Uansett så syntes jeg at vi må jo få lov til å mislike på lik linje med å like engelske klubber.. Jeg kommer nok aldri til å dra til en annen supporter fordi at vi ikke liker samme laget men klart det kan fort bli diskusjoner..
« Siste redigering: April 13, 2008, 17:54:56 av timmey78 »