Skrevet av Emne: Jeg hater Liverpool  (Lest 158148 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #60 på: April 13, 2008, 17:55:05 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)

Hvorfor kan man ikke "hate" scum når vi får elske Leeds? For min del så har det veldig lite med hva local boys gjør der over, men heller litt "misunnelse" over at der de har hatt stang inn har våres gått ut, ut og ut. Når kompiser kaller mitt kjære Leeds et farmerlag for manu så gror det en liten spire (når de tok Smith så vokste det iallfall ti spirer!). Når man ser at klubben drives som en stor butikk (bevisst kjøpe inn en asiatisk spiller for å øke trøyesalget i den verdensdelen) og det fungerer slik de blir verdens rikeste fotballklubb når vi går med veldi røde tall! en ny spire.. Når man skal på fortballpub og se en Leedskamp fordi de endelig er på tv og der får vi vite at de heller skal sende scumkampen på alle sjermene fordi de er jo de beste så gror det en spire til!! Vi har tross alt konkurrert mot de her laga og det var stor følelsesmessig forsjell på tap/seier her kontra mot de mindre og "nøytrale" laga.
Men det tristeste av alt er alle barna som får masse manu effekter i gaver fra alt og alle som igjen fører til nye scumfans.Veit ikke kor mange ganger jeg har hatt et alvordsord med mors søsken eller veninner som kommer hjem fra syden med ei rødtrøye til lillebror. Om noen skal tvinge på han en ny religion så skal det faen meg være meg!! Blir nesten irritert på hvor mye rødt som henger rundt om i sportsbutikkene, men klart det selges lite hvitt år vi er i 3div og ikke på tv hver helg. Uansett så syntes jeg at vi må jo få lov til å mislike på lik linje med å like engelske klubber.. Jeg kommer nok aldri til å dra til en annen supporter fordi at vi ikke liker samme laget men klart det kan fort bli diskusjoner..

Du har ikke skjønt poenget her. ALLE må få lov til å "hate" hvem man vil. Ingen kan pålegge andre å ha sympati eller antipati for noe som helst,  det er liksom noe som kommer av seg selv. Din personlige historie om ditt forhold til Man U passer godt for deg, men ikke nødvendigvis for andre. Selv har jeg Liverpool som mitt største "hatlag" men respekterer selvfølgelig at andre har et helt annet syn på det enn meg.  :)
Jon R.

Budda

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #61 på: April 13, 2008, 18:01:26 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)

Ingen er vel pålagt noe som helst, men mange blir jo sikkert påvirket av klubben og engelske fans sin historie. Beste eksempel på det er lokal derby. Synes ikke det er patetisk at en norsk supporter utvikler et hat mot en lokal rival selv man bor i Norge.

Det jeg egentlig lurte på om det var noen historie mellom Leeds og Liverpool som kan forklare et eventuelt hat mellom de engelske fans.
Endre

Jon R

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #62 på: April 13, 2008, 18:14:41 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)

Ingen er vel pålagt noe som helst, men mange blir jo sikkert påvirket av klubben og engelske fans sin historie. Beste eksempel på det er lokal derby. Synes ikke det er patetisk at en norsk supporter utvikler et hat mot en lokal rival selv man bor i Norge.
Det jeg egentlig lurte på om det var noen historie mellom Leeds og Liverpool som kan forklare et eventuelt hat mellom de engelske fans.

Jeg har da heller ikke påstått at det er patetisk at man hater en lokal rival. Alle kan mislike hvem man vil. Det jeg mener er patetisk er at det nærmest skal være "programfestet" hvilke lag men liker eller ikke liker, fordi man er Leeds supporter.  :)
Jon R.

timmey78

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #63 på: April 13, 2008, 18:22:33 »
Programfestet hat til lokale rivaler.  der e oss enige.. det blir litt rart
 

timmey78

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #64 på: April 13, 2008, 18:58:58 »
Litt patetisk at supportere oppvokst i Norge liksom er pålagt å "hate" et bestemt lag mer enn et annet, basert på hva local boys fra England føler og mener om andre lag. Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds, som bl.a berlin er inne på her. Jeg kan feks ikke bestemme meg for å "hate" Chelsea mer enn Liverpool, fordi noen guttunger i hvitt ble banket av noen drittunger i blått en gang på 70 tallet.  :)

Hvorfor kan man ikke "hate" scum når vi får elske Leeds? For min del så har det veldig lite med hva local boys gjør der over, men heller litt "misunnelse" over at der de har hatt stang inn har våres gått ut, ut og ut. Når kompiser kaller mitt kjære Leeds et farmerlag for manu så gror det en liten spire (når de tok Smith så vokste det iallfall ti spirer!). Når man ser at klubben drives som en stor butikk (bevisst kjøpe inn en asiatisk spiller for å øke trøyesalget i den verdensdelen) og det fungerer slik de blir verdens rikeste fotballklubb når vi går med veldi røde tall! en ny spire.. Når man skal på fortballpub og se en Leedskamp fordi de endelig er på tv og der får vi vite at de heller skal sende scumkampen på alle sjermene fordi de er jo de beste så gror det en spire til!! Vi har tross alt konkurrert mot de her laga og det var stor følelsesmessig forsjell på tap/seier her kontra mot de mindre og "nøytrale" laga.
Men det tristeste av alt er alle barna som får masse manu effekter i gaver fra alt og alle som igjen fører til nye scumfans.Veit ikke kor mange ganger jeg har hatt et alvordsord med mors søsken eller veninner som kommer hjem fra syden med ei rødtrøye til lillebror. Om noen skal tvinge på han en ny religion så skal det faen meg være meg!! Blir nesten irritert på hvor mye rødt som henger rundt om i sportsbutikkene, men klart det selges lite hvitt år vi er i 3div og ikke på tv hver helg. Uansett så syntes jeg at vi må jo få lov til å mislike på lik linje med å like engelske klubber.. Jeg kommer nok aldri til å dra til en annen supporter fordi at vi ikke liker samme laget men klart det kan fort bli diskusjoner..

Du har ikke skjønt poenget her. ALLE må få lov til å "hate" hvem man vil. Ingen kan pålegge andre å ha sympati eller antipati for noe som helst,  det er liksom noe som kommer av seg selv. Din personlige historie om ditt forhold til Man U passer godt for deg, men ikke nødvendigvis for andre. Selv har jeg Liverpool som mitt største "hatlag" men respekterer selvfølgelig at andre har et helt annet syn på det enn meg.  :)

Og der fikk dei seriegullet og.. F**k!
 

berlin

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #65 på: April 13, 2008, 22:04:01 »
Det er selvfølgelig enhver supporters personlige opplevelser og "lokale" erfaringer fra oppveksten som avgjør hvilket forhold man har til andre lag enn Leeds,

[/quote]

Virker som det fortsatt ikke er alle som forstår logikken din/min Jon R, og akkurat det forstår ikke jeg.
Jeg foreslår at den siterte setningen leses nøye, og bruk noen sekunder til sjekke at den faktiskt rimer i de aller fleste situasjoner. Er det så vanskelig?

Alle argumenterer til syvende og sist om "kompiser med andre lag" som en sterkt medvireknde årsak til et "hat", og det er jo det som er det forbanna cluet her, det være seg  ManU og/eller Liverpool og/eller Chelsea og/eler "xxxxx".

Merkelig utvikling av denne tråden: De fleste virker enige, uten å vite det.

(.....men det er vel det som er svakheten når man ikke kan diskuterte non-verbalt )

Jon R

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #66 på: April 13, 2008, 22:12:20 »
Virker som det fortsatt ikke er alle som forstår logikken din/min Jon R, og akkurat det forstår ikke jeg.
Jeg foreslår at den siterte setningen leses nøye, og bruk noen sekunder til sjekke at den faktiskt rimer i de aller fleste situasjoner. Er det så vanskelig?


Foklaringen er antagelig at de andre er usannsynlig treige i nøtta, berlin.  :)
Jon R.

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #67 på: April 18, 2008, 12:56:12 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/04/18/532935.html

Liverpool ser ut til å gå i lignende feller som vi gjorde for åtte-ti år siden! Torres og Babel er eid av banken og kan måtte tvangselges om ikke 'Pool betaler dem innen en viss tid.

*gnir seg i hendene*

Likevel tror jeg neppe jeg får oppleve noe så spennende og fantastisk som at Looserpool tryner økonomisk. Det kommer vel inn noen sheiker og pøser inn mangfoldige milliarder i den ekle, røde drittklubben.

Poengtrekk og degradering? Sier som Al Pacino i Donnie Brasco : Fo'get aboooout it!
« Siste redigering: April 18, 2008, 13:02:51 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kjell Skjerven

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #68 på: April 18, 2008, 19:49:43 »
Har lest ein del av innlegga her,så eg må nesten komme med noko eg og.

You never walk alone:

Såg nett ein DVD om Leeds fra slutten av 60-begynnelsen av syttitallet.
Der sang faktisk Leedsfansen You never walk alone.Og forklaringen eg fekk er at alle/dei fleste klubbene i England sang den sangen i det tidsrommet.
Men sia Gary and the Pacemakers som laga den sangen er scousere var det Liverpool som "tok den til seg".

Kewellstraffen mot Derby:

Hugsa godt den situasjonen,men hugsa ikkje når.Men såg i eit blad(kanskje var det four-four-two)der det var teke eit bilde fra motsatt side av der kameraene var.
Og det var soleklar straffe!
Kan sammenlikne det med da Tore Andre Flo blei holdt mot Brasil i VM og ingen skjønte kvifor det var straffe før me fekk sjå eit bilde fra motsatt side.

Side before self,every time.

Kjell Skjerven

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #69 på: April 18, 2008, 20:45:05 »
Og ein ting til.
Mange av Liverpoolfansen trur The Kop er noko som er deres og at det kun er i Liverpool.

For det første er det mange klubber som har sin The Kop,og for det andre er Spion Kop ein høgde i Sør-Afrika der det blei utkjempa eit slag i 1900.

http://no.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Spion_Kop
Side before self,every time.

berlin

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #70 på: April 19, 2008, 01:30:17 »
Intressant Kjell, det vist jeg ikke, det med at "You'll never walk alone" sangen ble brukt av mange rundt overgangen mellom 1960 og 70-tallet!  :)

Ellers er det en god del chanter som brukes av mange lag.

Likevel står jeg fast ved at dette isiden kanskje slutten av 70-tallet da, har vært Liverpools sang, hvilket understøttes av en rekke seriøse og objektve artikler man finner på nette, bl.a på wikipedia
http://no.wikipedia.org/wiki/You%E2%80%99ll_Never_Walk_Alone

Ellers har en jeg en super versjon av You'll never walk alone fremført av Aretha Franklin & Southern California Community Choir på dobbel-albumet Amazing Grace fra 1972
http://en.wikipedia.org/wiki/Amazing_Grace_%28Aretha_Franklin_album%29
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kifexqy5ldde

Det blir selvfølgelig en digresjon, men om man ikke har sansen for gospel, så skal det likevel godt gjøres å ikke bli berørt av dette albumet som regnes for å å være Aretha Franklins beste uansett genre (opptaket er gjort i en kirke). Vel, det var nattens "misjonering". Dett er ekte vare i motsetning til "moderne" gospel utgivelser.

The Kop er slettes ikke ukjent vet jeg, som om Leeds-fansen ikke benevner Revie/North Stand som The Kop så ofte, virker det som. Her synes jeg at Liverpool har mindre rett til å eie navnet The Kop, selv om de fleste "så der interessete" i fotball forbinder det med Liverpool.

Sleivind

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #71 på: April 22, 2008, 22:38:37 »
Må vel bare takke Jon Arne Riise for en nydelig stupheading  ;D

leeds-4-eva

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #72 på: April 22, 2008, 22:47:29 »
Digg at Mr. Loserfool scoret selvmål, av to særdeles to onder forettrekker jeg chel$ea
 

Robert

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #73 på: April 22, 2008, 22:49:57 »
Hehe, fint mål om ikke annet.
Synd det ikke var Kewell.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

B-m

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #74 på: April 22, 2008, 22:56:17 »
Shit!!  :-[ :-[

Hvem er det som har dødd i tv3??

Merket den triste stevninga etter rise utlignet  :-[


huffameg.

dette var en trist dan for fotballen, at liverpool faktisk må angripe i sin neste kamp, haha. Og tv3 dere suger kuk som bare faen. Pro loserpool kanal. Nesten som jeg holder med chelski grunnet dere.

Og er det noen som synes Roar Stokke høres ut som Butthead i beavis og buttehead når han ler??
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #75 på: April 22, 2008, 23:15:55 »
Jeg så ikke kampen (har kanalen, jojo, men både Frustrerte fruer & Medium fristet mer  ;D)

Men du verden, jeg merket jeg koooste meg da utligningen ble bekreftet (jojo, svippet over rett som det var for å sjekke stillingen).

Dette unnet jeg Liverpool  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #76 på: April 23, 2008, 15:27:57 »
Jeg trodde ikke mine øyne i går kveld, slike ting skjer jo aldri med Looserpool, med mine hatlag! Ã… herregud som jeg kosa meg når Roar Stokke mistet helt munn og mæle. Helt enig med deg, B-m, i at Tv3 er en pro-Liverpoolkanal.

Da var'e stille i fjøset, gitt!  :D
Marching on together!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #77 på: April 23, 2008, 17:50:16 »
Jeg trodde ikke mine øyne i går kveld, slike ting skjer jo aldri med Looserpool, med mine hatlag! Ã… herregud som jeg kosa meg når Roar Stokke mistet helt munn og mæle. Helt enig med deg, B-m, i at Tv3 er en pro-Liverpoolkanal.

Da var'e stille i fjøset, gitt!  :D

Nå skal det nevnes at Roar Stokker er Scumchester-fan...!

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #78 på: April 23, 2008, 17:53:28 »
Jeg trodde ikke mine øyne i går kveld, slike ting skjer jo aldri med Looserpool, med mine hatlag! Ã… herregud som jeg kosa meg når Roar Stokke mistet helt munn og mæle. Helt enig med deg, B-m, i at Tv3 er en pro-Liverpoolkanal.

Da var'e stille i fjøset, gitt!  :D

Nå skal det nevnes at Roar Stokker er Scumchester-fan...!

Det må du gjerne nevne, men det er han ikke.

En kamerat var på landslagstur til Minsk sammen med blant andre Roar Stokke. Faktisk påstod han at han er ganske anti-Scumchester.

Han er i alle fall Liverpool-fan
« Siste redigering: April 23, 2008, 17:55:23 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #79 på: April 23, 2008, 18:26:05 »
OK, men når han kommenterer Scumchester-kamper i CL på TV3 så høres han ut som en Scumchester-fan. Mener faktisk å huske at han sa til VG en gang at han er det også. Men, kan ta feil jeg...

DOFFER

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #80 på: April 23, 2008, 19:33:45 »
John Arne Riise has just been arrested on the M62. Apparently he was heading in the wrong direction ;D
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

flynn

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #81 på: April 24, 2008, 14:35:35 »
John Arne Riise has just been arrested on the M62. Apparently he was heading in the wrong direction ;D

Ha ha ha, ler meg skakk. Dagens høydepunkt så langt!

flynn

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #82 på: April 24, 2008, 16:23:21 »
John Arne Riise has just been arrested on the M62. Apparently he was heading in the wrong direction ;D

 ;D  ;D  ;D
Marching on together!

chief

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #83 på: April 24, 2008, 18:48:38 »
Den stupheadinga til Riise ga meg nesten en 500 lapp på oddsen, på en 20 kroners innsats. ;)
1 4 all and all 4 1

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #84 på: April 24, 2008, 20:28:48 »
Den stupheadinga til Riise ga meg nesten en 500 lapp på oddsen, på en 20 kroners innsats. ;)


Slashet bort nesten 400 kroner av verdien på Oddsbomben også, men det var det jaggu verdt!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #85 på: April 25, 2008, 11:43:24 »
Fatter: "Faen, hadde ikke Berit Riise hatt seg for 27 år sida, hadde jeg vinni 800 kr i går."
Marching on together!

Robert

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #86 på: Mai 01, 2008, 00:14:35 »
Jaja, deilig at de røyk ut
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Sleivind

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #87 på: Mai 01, 2008, 03:07:49 »
En deilig og fortjent seier til Chelsea!


Nå får vi bare håpe at hverken Chelsea eller Manu vinner CL-finalen  :P

Sheridan

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #88 på: Mai 01, 2008, 12:21:16 »
En deilig og fortjent seier til Chelsea!

Kan vel ikke akkurat si det var så forferdelig deilig  ::)

gill

Sv: Jeg hater Liverpool
« Svar #89 på: Mai 01, 2008, 14:42:08 »
Jeg trodde ikke mine øyne i går kveld, slike ting skjer jo aldri med Looserpool, med mine hatlag! Ã… herregud som jeg kosa meg når Roar Stokke mistet helt munn og mæle. Helt enig med deg, B-m, i at Tv3 er en pro-Liverpoolkanal.

Da var'e stille i fjøset, gitt!  :D
Ja helt enig Kaizer... det ordner seg likssom alltid for Liverpool på en eller annen måte. ALLTID, men ikke igår. JIPPI