Skrevet av Emne: Saltvannsmarinert mobil..  (Lest 1698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Saltvannsmarinert mobil..
« på: August 14, 2008, 00:41:38 »
.. er det noen håp? Den har tørket under ei varmepumpe i ett døgn nå, prøver å slå den på, displayet lyser og det kommer et lite dirr og mobilen blir svart igjen.

arne armoen

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #1 på: August 14, 2008, 08:24:30 »
Du må få bort saltvannet!!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

Sten

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #2 på: August 14, 2008, 08:30:00 »
.. er det noen håp? Den har tørket under ei varmepumpe i ett døgn nå, prøver å slå den på, displayet lyser og det kommer et lite dirr og mobilen blir svart igjen.

Vann og fuktighet i telefonen gjør antakeligvis at telefonen din kortsluttes hver gang du slår den på. Hvis du vil ha et håp må du prøve å demontere telefonen og tørke av så mange overflater du kan. Kretskort etc..

Det er en overhengende fare for at det kan bli mye skrik og lite ull som man sier, men siden det er liv i telefonen din er det håp. Jeg ville prøvd.

EDIT: Også ville jeg ikke prøvd å slå den på noe mer før jeg hadde forsøkt å rengjort den.

Sten

Robert

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #3 på: August 14, 2008, 08:49:52 »
Tipper den er død, ettersom du har prøvd å slå den på.
Det du må gjøre, eller skulle ha gjort, var å demontere mobilen, vaske den (med helt rent vann eller noe), la den tørke i noen dager.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Sleivind

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #4 på: August 20, 2008, 14:37:34 »
Hohohoooi, det er liv så det suse igjen iden!! Meeen, alltid et problem... Noen av tastene fungerer ikke. F.eks så har jeg tallet 3 i pinkoden min, men den er av en eller annen grunn blitt til "slåavknappen", selve slåavknappen fungerer som den skal, men 3 fungerer ikke. Jeg har åpnet mobilen min en del, men det er grenser over hvor mye jeg tør å fikle med den, jeg har fått sett under selve tastaturet inni mobilen, men er ikke mye til hjelp.


Er det noen som har noen snedige tips til hvordan det kan fikses?

lojosang

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #5 på: August 20, 2008, 15:15:51 »
Høres ut som en kortslutning, og så vidt jeg vet er det lite å gjøre med?
- Leif Olav

Sleivind

Sv: Saltvannsmarinert mobil..
« Svar #6 på: August 21, 2008, 18:28:38 »
Høres ut som en kortslutning, og så vidt jeg vet er det lite å gjøre med?

Ja, kan den kasseres? Eller er det noen form for håp enda?