Skrevet av Emne: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45  (Lest 37442 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #330 på: September 19, 2017, 23:39:47 »
Lonergan redder!!!   ASBJØRN!!
Den var det ikke mange som så komme. I hvert fall ikke jeg.
Ikke jeg heller. Tilgir ham en ellers svak kamp. Glimrende redning, var også etter nr tre. Nok et superkjøp av TC!

flynn

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #331 på: September 19, 2017, 23:40:12 »
Både Klich  og Alioski var straffeskyttere forrige sesong. Lasogga har vært. Hernandez er nå. I tillegg har vi Dallas. Tipper Burnley må score nå for å vinne...

Godt resonnert. Jeg sa det samme til fruen, men glemte å dokumetere det her, så da teller det ikke.

flynn

Ankerjon15

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #332 på: September 19, 2017, 23:40:20 »
Deilig med seier,også burnley da, ;D ;D

Joe Jordan

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #333 på: September 19, 2017, 23:40:23 »
Herlig! Får litt O’Leary vibber igjen når Christiansen går ute på banen der.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Forever Whites

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #334 på: September 19, 2017, 23:41:55 »
Herlig!  :)

MOT
Medlem 94237

auren

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #335 på: September 19, 2017, 23:42:14 »
Lonergan 6
Berardi 7
Shaughnessy 8
Ayling 8
Jackson 4
Vieira 7
Klich 7
Roofe 6
Cibicki 6
Dallas 7
Grot 5

Sacko 7
Pablo 7
Lasogga 6
Alioski 6


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #336 på: September 19, 2017, 23:44:06 »
Eg tar ikkje denne cupen så seriøst og det gjer heller ikkje TC, med det laget vi stiller. Likevel, slik kampen utvikla seg så gjorde det veldig godt å vinne denne. Mest imponert over Alioski sin straffe. Veldig mange som forsøker på det som slår den over.

Eriksen55

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #337 på: September 19, 2017, 23:44:10 »
Både Klich  og Alioski var straffeskyttere forrige sesong. Lasogga har vært. Hernandez er nå. I tillegg har vi Dallas. Tipper Burnley må score nå for å vinne...

Nettopp

Stemte bra det ja  :)

Må nevne Conor S. For en spiller vi har fått frem. Rett og slett klasse i flere situasjoner i dag.
Vi slipper ikke til mye i dag. Og de vi slipper inn er på straffe og direkte frispark. Og det med et helt ny komponert forsvar. Dette lover godt!!

Hadde vi trengt en stopper så hadde vi hentet en. All ære til de som valgte å satse på Cooper og Conor!!

patricksangvik

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #338 på: September 19, 2017, 23:44:57 »
Lonergan 6
Berardi 7
Shaughnessy 8
Ayling 8
Jackson 4
Vieira 7
Klich 7
Roofe 6
Cibicki 6
Dallas 7
Grot 5

Sacko 7
Pablo 7
Lasogga 6
Alioski 6


auren

Enig i det meste her. Ville gitt Berardi 6 for straffen
Han lagde. Klich 8, og Grot 4
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

GaryMac

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #339 på: September 19, 2017, 23:46:18 »
Ei grei treningsøkt for B-laget  8)

samadhi

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #340 på: September 19, 2017, 23:47:49 »
For en herlig kveld dette ble.
Vi klarer oss bra mot PL motstand til tross for at vi sparer mange av de beste (gjorde sikkert også Burnley..)

Mange spillere som viktige gjennomkjøringen. Tipper spiller som Shauhnessy, Berardi, Klich, Vieira og Dallas er minst like nærme en første 11 som de var før kampen. Spesiel unge Conor S, en ny stjerne in the making der. Alltid på rett plass og spiller med den største ro.

Nå tar vi ett topp 5 lag på ett fullstappet Elland Road.
marching on together,
derudaf forever...

HåvardK

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #341 på: September 19, 2017, 23:48:00 »
Dette var en fantastisk kveld. Vi ser at ikke alle holder nivået, men TC gjør gode bytter som holder oss inne i kampen - for å si det mildt. Prøver å være litt analytisk i all euforien:

Vi spiller mot PL-motstand. De evner ikke å spille oss ut, og satser på lange baller mot midten samt dødballer. Effektivt, men midtforsvaret vårt holdt glimrende stand. Conor er jo rett og slett en klassestopper. Ayling er mr Versatile, og kan sikkert spille tre kamper i uka uten problem (for andre enn motstanderen). Klich gjør en glimrende kamp, og rettferdiggjør forventningene big time i denne kampen. Han kan bli viktig utover. Sacko gjør et herlig innhopp, og frustrerte Taylor (who?) etter at han kom inn. Dallas er en sliter som vi kan stole på, og Vieira er stort sett veldig god, noen farlige balltap til tross.
Berardi forblir vel en squad player, men det holder i CC. Roofe har mer å gå på, men skaffer oss straffe. Pablo er en klassespiller med x-faktor, og selvsagt involvert i begge målene.
Kort sagt et HERLIG tilsvar til "førstelaget" etter helgas skuffelse.

flynn

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #342 på: September 19, 2017, 23:49:40 »
Denne Wood som kom inn for Burnley så ut til å være en interessant spiller. Noe for oss i Januarvinduet?

flynn

Eriksen55

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #343 på: September 19, 2017, 23:51:00 »
Hvorfor mener flere at Lonergan ikke var god i dag? Eneste å diskutere var vel frisparket, eller har jeg gått glipp av noe?

Angående frisparket så mener jeg at det er mer en bra prestasjon av Brady enn det var dårlig av Lonergan. Han kunne tatt den, men ingen tabbe. Syntes jeg da.

HåvardK

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #344 på: September 19, 2017, 23:53:39 »
Hvorfor mener flere at Lonergan ikke var god i dag? Eneste å diskutere var vel frisparket, eller har jeg gått glipp av noe?

Angående frisparket så mener jeg at det er mer en bra prestasjon av Brady enn det var dårlig av Lonergan. Han kunne tatt den, men ingen tabbe. Syntes jeg da.
Syns ikke frisparket var noen tabbe. Men syns han var svak med ballen i beina, som bl a ga seg utslag i dårlig distribusjon.
Straffekonken derimot. Herlig!

GeirO

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #345 på: September 19, 2017, 23:54:18 »
Lonergan 6
Berardi 7
Shaughnessy 8
Ayling 8
Jackson 4
Vieira 7
Klich 7
Roofe 6
Cibicki 6
Dallas 7
Grot 5

Sacko 7
Pablo 7
Lasogga 6
Alioski 6


auren

Enig i det meste her. Ville gitt Berardi 6 for straffen
Han lagde. Klich 8, og Grot 4

Tror kanskje jeg ville trukket ett poeng fra alle spillerne. Likevel ville det blitt bra....
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #346 på: September 19, 2017, 23:54:47 »
Dette var en fantastisk kveld. Vi ser at ikke alle holder nivået, men TC gjør gode bytter som holder oss inne i kampen - for å si det mildt. Prøver å være litt analytisk i all euforien:

Vi spiller mot PL-motstand. De evner ikke å spille oss ut, og satser på lange baller mot midten samt dødballer. Effektivt, men midtforsvaret vårt holdt glimrende stand. Conor er jo rett og slett en klassestopper. Ayling er mr Versatile, og kan sikkert spille tre kamper i uka uten problem (for andre enn motstanderen). Klich gjør en glimrende kamp, og rettferdiggjør forventningene big time i denne kampen. Han kan bli viktig utover. Sacko gjør et herlig innhopp, og frustrerte Taylor (who?) etter at han kom inn. Dallas er en sliter som vi kan stole på, og Vieira er stort sett veldig god, noen farlige balltap til tross.
Berardi forblir vel en squad player, men det holder i CC. Roofe har mer å gå på, men skaffer oss straffe. Pablo er en klassespiller med x-faktor, og selvsagt involvert i begge målene.
Kort sagt et HERLIG tilsvar til "førstelaget" etter helgas skuffelse.

Helt enig og bra oppsummerte! Deilig å tenke på at Saiz, Pontus, Cooper, Phillips, O'Kane og Anita ikke engang var i troppen!

HåvardK

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #347 på: September 19, 2017, 23:56:11 »
Dette var en fantastisk kveld. Vi ser at ikke alle holder nivået, men TC gjør gode bytter som holder oss inne i kampen - for å si det mildt. Prøver å være litt analytisk i all euforien:

Vi spiller mot PL-motstand. De evner ikke å spille oss ut, og satser på lange baller mot midten samt dødballer. Effektivt, men midtforsvaret vårt holdt glimrende stand. Conor er jo rett og slett en klassestopper. Ayling er mr Versatile, og kan sikkert spille tre kamper i uka uten problem (for andre enn motstanderen). Klich gjør en glimrende kamp, og rettferdiggjør forventningene big time i denne kampen. Han kan bli viktig utover. Sacko gjør et herlig innhopp, og frustrerte Taylor (who?) etter at han kom inn. Dallas er en sliter som vi kan stole på, og Vieira er stort sett veldig god, noen farlige balltap til tross.
Berardi forblir vel en squad player, men det holder i CC. Roofe har mer å gå på, men skaffer oss straffe. Pablo er en klassespiller med x-faktor, og selvsagt involvert i begge målene.
Kort sagt et HERLIG tilsvar til "førstelaget" etter helgas skuffelse.

Helt enig og bra oppsummerte! Deilig å tenke på at Saiz, Pontus, Cooper, Phillips, O'Kane og Anita ikke engang var i troppen!
Ikke sant? Her blir det kamp om plassene fremover!

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #348 på: September 20, 2017, 00:04:05 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #350 på: September 20, 2017, 00:06:04 »
Dallas scooooores!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #351 på: September 20, 2017, 00:07:02 »
Liker!!!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #352 på: September 20, 2017, 00:12:26 »
Phil Hay

Dallas on Wood and Taylor: "They've gone to the Premier League but we need to maybe show them that they made the wrong decision by leaving."

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #353 på: September 20, 2017, 00:18:57 »
Liker!!!!!



Han har pådratt seg nesebrudd og sydd flere ganger! Alt for Leeds! Herlig type!!
« Siste redigering: September 20, 2017, 00:22:16 av eriksen55 »

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #354 på: September 20, 2017, 00:21:12 »
REPORT: Burnley 2 Leeds United 2 (AET) - Whites through after winning dramatic Turf Moor penalty shoot-out

Published: 22:56 Tuesday 19 September 2017
 Pablo Hernandez celebrates scoring Leeds second goal from the penalty spot.
 Picture Bruce Rollinson
Pablo Hernandez celebrates scoring Leeds second goal from the penalty spot. Picture Bruce Rollinson
LEEDS UNITED claimed bragging rights over former favourites Chris Wood and Charlie Taylor after booking their place in the last 16 of the Carabao Cup after a dramatic penalty shoot-out.


The away contingent at times seemed to have come to Lancashire with the sole aim of laying into Wood, who swapped Elland Road for Turf Moor last month, and fellow old boy Taylor but they left with the possibility of a cup run to go with top spot in the Championship.

 Jay-Roy Grot and James Tarkowski challenge for the ball.
at Turf Moor  Picture: Bruce Rollinson
Jay-Roy Grot and James Tarkowski challenge for the ball. at Turf Moor Picture: Bruce Rollinson
The sides each scored twice in the last 11 minutes, including Wood from the spot, and after a barren extra-time Burnley’s captain for the night James Tarkowski saw his penalty saved by Andy Lonergan to hand the away side a 5-3 shootout win.

They had twice looked like sealing a smash-and-grab victory in normal time, with Pablo Hernandez teeing up Hadi Sacko for a breakaway 79th-minute opener, then making it 2-1 with an injury-time penalty.

Wood levelled first, briefly replacing the jeers of the away end with indignant silence, before Robbie Brady’s graceful free-kick ensured extra-time.

There were 16 changes in total and, tellingly, all four goals came from substitutes. Burnley, though, should have broken the deadlock long before the benches emptied.

Stuart Dallas attacks away from Ashley Westwood.. Picture: Bruce Rollinson

Kevin Long shook off Gaetano Berardi to meet Johann Berg Gudmundsson’s free-kick but nodded wide from six yards, while Scott Arfield’s quick feet were not enough to stop him clipping inches wide after Sam Vokes’ cut-back.

Ashley Barnes missed by a similar margin when he nipped in front of Luke Ayling and glanced Phil Bardsley’s cross past the far post.

Leeds made a concerted effort to get into the contest after the break, Kemar Roofe and Ronaldo Vieira belatedly making themselves known in midfield and Sacko adding energy from the bench.

For Burnley, Gudmundsson was trying in vain to settle matters in normal time.

The 71st minute saw Wood replace Vokes, instantly taking his share of the Leeds taunts, with Brady also entering under the radar.

But it was Leeds who finally broke the deadlock, Hernandez playing a brilliant, opportunistic pass mere moments after stepping on the field.

His vision granted Sacko the chance to sprint through on goal, though it was surely fortune rather than grand planning that saw his shot snake between Nick Pope’s legs.

That looked to be enough for Leeds until Long won a penalty from Berardi in the 88th minute.

Wood - who else - stepped up and, after some minor mind games from Lonergan, slotted home calmly. The away end were silenced, but not for long.

With six minutes of injury time there was plenty of room for drama - and for a second penalty, after Tarkowski was judged to have impeded Roofe. Hernandez did the job from 12 yards with a nonchalant effort.

By now both sides were fully warmed to their task and, when Brady was given the chance to take aim with a 25-yard free-kick, it seemed almost inevitable that the top corner would soon be bulging. Within seconds, it was.

The additional half-hour saw an end to the free-scoring, though Wood headed one chance over.

The New Zealand forward netted in the shootout, as he had done in normal time, but Tarkowski’s poor hit left the door open for Stuart Dallas to win it with a confident strike.

Burnley: Pope; Bardsley, Long, Tarkowski, Taylor; Gudmundsson, Westwood, Hendrick (Cork 90), Arfield (Brady 72); Barnes, Vokes (Wood 72). Substitutes unused: Lowton, Mee, Defour, Legzdins.

Leeds United: Lonergan; Berardi, Shaughnessy, Ayling, Borthwick-Jackson (Sacko 60); Klich, Vieira; Roofe, Dallas, Cibicki (Hernandez 79); Grot (Lasogga 85). Substitutes unused: Wiedwald, Gomes, Alioski, Phillips.

Referee: D Bond (Lancashire).
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #355 på: September 20, 2017, 01:15:16 »
Lonergan 6
Berardi 6
Shaughnessy 7
Ayling 7
Jackson 3
Vieira 6
Klich 6
Roofe 6
Cibicki 5
Dallas 7
Grot 4

Sacko 7
Pablo 8
Lasogga 5
Alioski 6
« Siste redigering: September 20, 2017, 15:02:02 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #356 på: September 20, 2017, 07:41:34 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #357 på: September 20, 2017, 07:46:14 »
Vanligvis er det vel en mynt som avgjør hvor straffene skal settes:


Burnley police choosing the Burnley end for the Leeds United penalties
#LUFC


RART
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #358 på: September 20, 2017, 08:10:56 »
Så forbanna bra i en ikke alt for bra kamp av Leeds! Vi hadde lite å bidra med forover i første, men Shaughnessy var jo helt konge der bak og rydda meeeeget bra.
For meg så skjønner jeg ikke at vi klarte å tape for Millwall i helgen. Burnley var jo nærmest like å spille mot. Hadde vi bare spillt litt som vi gjorde igår, på lørdag, hadde vi ihvertfall fått ett poeng. Men men, cup er cup og hver kamp kan leve sitt eget liv. For en boksåpningspasning av Pablo! Og tilsvarende godt løp og scoring av Sacko!

Det store spørsmålet blir, når er trekning for neste runde?  8)
Marching On! 4276

auren

Sv: Kamp: Carabao Cup 3rd Rd: vs Burnley@Turf Moor, tirsdag 19/9-17, kl. 20.45
« Svar #359 på: September 20, 2017, 08:44:24 »
Millwall stresset og presset oss i mye større grad enn Burnley. Synes stopperne våre fikk relativt god tid med ballen i beina.

Shocks var stor i går kveld. Spørs om jeg ikke må justere mine poeng og gi ham 3 og Ayling 2.

Nå får TC en headache frem mot Ipswich-kampen. I mine øyne er disse sikret en startplass: Wiedwald, Ayling, O`Kane, Pablo, Saiz og Lasogga. Ikke godt å si hvem av midstopperne som er klare, men er alle klare tror jeg vi stiller med Jansson og Cooper. På venstreback vil jeg gjerne ha Berardi. O`kane og Klich blir kanskje litt like i spillestilen til å kunne fungere i tospann? Alioski har vært litt svak på vingen i det siste, mens Roofe er best som spiss eller hengende spiss. Her er mitt lag (i mangel av kamptråd):

Wiedwald - Ayling, Jansson, Cooper, Berardi - O`Kane, Phillips - Dallas, Saiz, Pablo - Lasogga

Subs: Lonergan, Shaughnessy, Anita, Klich, Roofe, Alioski, Cibicki

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.