Skrevet av Emne: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45  (Lest 68946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ØBS

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #540 på: September 15, 2010, 13:23:07 »
Vi har vel mer eller mindre hatt en sammenhengende "wake up call" siden 3. januar (ref. Auren).

Vi slapp inn alt for enkle mål i hele vår, tendensene i forsvaret de samme.  Mangler fart, spiller uten sikring og velger ofte det klønete fremfor det trygge, enkle og sikre.

Hva er det som får oss (eller Grayson for den saks skyld) til å tro at det som ikke var bra nok på nivået under, skal være det der vi er nå, de som evt. måtte tro det???
LUSCOS-hilsen
ØBS

Kickthemdown

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #541 på: September 15, 2010, 13:29:31 »
Håper virkelig ikke Kasper blir lenge ute. Som vanlig ELENDIG informasjon fra klubben om hvor lenge en nøkkelspiller er ute med skade.  ::) Higgs ser ut som en kløne i forhold.

Sleivind

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #542 på: September 15, 2010, 13:32:59 »
Ydmykelse i et lokalderby er aldri moro, og det blir veldig spennende å se hva Grayson gjør av taktiske disposisjoner til neste kamp. Noen massevraking har jeg verken ønske om, eller tro på, men det bør vel være duket for introduksjonen av Alex Bruce nå? Når det gjelder midtbanen tror jeg fortsatt at mye av roten til problemet ligger her, og at mangel på hurtighet i det bakre leddet forsterker elendigheten. Spørsmålet er om vi har spillere som kan bidra med noe vi mangler idag. Tror verken Faye eller unge Clayton er svaret på kort sikt dessverre. Med 32 spillere i troppen er det veldig irriterende at vi ikke har bedre cover på sentral midt, men Grayson virker litt handlingslammet på det området. Det må da finnes bedre alternativer enn Faye der ute?   ???
Er midtbanen vår som er det store ankepunktet, Grayson nevner midtbane- leddet hele tiden. sier de ikke gir støtte til forsvaret   ..og forsvaret rygger?
Må justere avstanden mellom leddene....Come on LEEDS...

Dette har vi vel sett komme siden Doyle forsvant. Det var han som hadde denne rollen i fjor. Kilkenny kunne i utgangspunktet hatt denne rollen, siden han er trygg med ball og flink til å distribuere, men han er mindre god defensivt. Howson og Johnson er begge bedre fremover enn bakover, begge kan score mål, og passer heller ikke som noen anker på midtbanen. Da sitter vi igjen med en unfit Faye og en Clayton som jeg ikke aner hva står for (bortsett fra et par utrolig dårlige innhopp).

Sleivind

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #543 på: September 15, 2010, 13:46:55 »
Når det gjelder det siste målet til Barnsley, hvem er det som løper vekk fra Hammill når han kommer springende?

TK20

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #544 på: September 15, 2010, 14:10:29 »
ALLE målene er tabber. Helt sykt. De scorer ikke ett eneste mål som ikke er et direkte resultat av grove tabber.

Sykt.

flynn

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #545 på: September 15, 2010, 15:59:28 »
Vis meg et eksempel på en scoring hvor ikke forsvarende lag kan finne en "tabbe" da TK...
Jeg har i alle fall ikke sett noen. Størrelsen på tabben / feilen varierer selvsagt stort, men det er faktisk tilnærmet umulig å score mål i fotball dersom motstanderne gjør alt perfekt.

Målet til Somma var en gedigen blunder av Barnsleys midtstoppere, han er jo helt umarkert.
Og, hvorfor klarer ingen å komme først på ballen på corneren vår, eller alternativt blokkere skuddet til Howson ? ;)

flynn

ØBS

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #546 på: September 15, 2010, 16:34:09 »
Jeg tror TK mener, Flynn, at målene kommer mer som følger av tabber i vårt forsvar enn bra angrepsspill av motstander.  Og jeg er enig.  Målene vi får imot er alt for enkle.
LUSCOS-hilsen
ØBS

ArneS

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #547 på: September 15, 2010, 18:01:42 »

Vi har et at gøre! "rejse os hurtigst muligt . det er kun 3 poeng til 2 pladsen  ;)"


That's the spirit!   Ny kamp og nye muligheter på fredag.  Optimisme og positive tanker i alle ledd.
Den 17. mann

Leedsulf

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #548 på: September 15, 2010, 20:09:53 »
Dette her overgår jo vår egen feiring av Scum-triumfen...:

http://reds-superstore.co.uk/latest_detail.asp?prod_id=505&id=&grpid=505&msg=&offset=

lojosang

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #549 på: September 15, 2010, 20:15:05 »
Dette her overgår jo vår egen feiring av Scum-triumfen...:

http://reds-superstore.co.uk/latest_detail.asp?prod_id=505&id=&grpid=505&msg=&offset=

I guess we must be famous again.  ???  ::)  8)
- Leif Olav

Giske


Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #551 på: September 15, 2010, 21:08:21 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #552 på: September 15, 2010, 23:03:08 »
Barnsley har sluppet inn 11 mål denne sesongen, men likevel er det ingen krise der.....  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #553 på: September 15, 2010, 23:16:11 »
Etter å ha sett på noen skikkelige bilder fra LUTV, så drister jeg meg til å si at det faktisk er 5 personlige feil som forårsaker baklengsmålene.

1. Bessone mister ballen i forsvar, og når Collins har mulighet til å redde situasjonen, bommer han med taklingen. Treffer lufta og ikke ballen.

2. Naylor? burde banket ballen vekk istedenfor å vente på Higgs. Når Higgs først kommer, så takler Naylor? på ballen.

3. Keepertabbe, en forferdelig boksing rett til en Barnsleyspiller.

4. Selvmål

5. Hva i himmelens navn og rike er det Naylor gjør der? Connoly er tydelig på etterskudd. Likevel velger Naylor å springe ut på backplass når Hammill kommer springende mot han med flere Leedsspillere halsende etter. Kilkenny lurer tydeligvis på det samme som meg, og viser tydelig at Naylor skal støte og ikke springe vekk.


Sett kampen under ett så har vi jo noen gode sjanser bortsett fra målet. Viser også tidvis bra kombinasjonsspill fremme. Og det virker jo som om vi dominerer frem til vi kommer under 2-1. Målene mot gjør jo at vi blir forferdelig usikre bakover og slipper Barnsley til sjanse etter sjanse.

Er også spent på hva Grayson gjør med Somma. Han scorer jo stort sett hver eneste gang han spiller, betyr ikke det noe for Grayson?

torivar

  • Gjest
Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #554 på: September 15, 2010, 23:32:06 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Ikke minst i omtalen av vår kaptein er han gjentatte ganger rimelig rå og rett på sak.

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #555 på: September 15, 2010, 23:58:51 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Ikke minst i omtalen av vår kaptein er han gjentatte ganger rimelig rå og rett på sak.
Sier vel en del om Grayson at Naylor ble utnevnt til kaptein før sesongen.De fleste innlegg på waccoe,teamtalk og dette forum ifjor var ganske sikre på at Naylor ikke holdt NpC nivå....men Grayson mener altså noe annet...

Leedsulf

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #556 på: September 16, 2010, 08:33:57 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Ikke minst i omtalen av vår kaptein er han gjentatte ganger rimelig rå og rett på sak.
Sier vel en del om Grayson at Naylor ble utnevnt til kaptein før sesongen.De fleste innlegg på waccoe,teamtalk og dette forum ifjor var ganske sikre på at Naylor ikke holdt NpC nivå....men Grayson mener altså noe annet...

Nå uttalte vel Larry etter kampen at ingen kan føle seg sikre på plass i startellveren mot Doncaster etter denne opptredenen. Regner med det gjelder for Naylor også, med mindre han har i kontrakten at det er han selv som bestemmer om han skal spille eller ikke.
Blir spennende å se om Bruce kan få sin første fra start i morgen.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man ikke kastet seg inn i kampen for å få Kilgallon på lån. Da hadde hvertfall tempoproblet i midtforsvaret vært løst.

torivar

  • Gjest
Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #557 på: September 16, 2010, 08:51:02 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Ikke minst i omtalen av vår kaptein er han gjentatte ganger rimelig rå og rett på sak.
Sier vel en del om Grayson at Naylor ble utnevnt til kaptein før sesongen.De fleste innlegg på waccoe,teamtalk og dette forum ifjor var ganske sikre på at Naylor ikke holdt NpC nivå....men Grayson mener altså noe annet...


Som kaptein velges vel først og fremst en leder, nødvendigvis ikke den beste fotballspilleren i klubben. Men jeg er enig, det får da være måte på snillisme. Hadde vi hatt poengliga med mål og assists hadde vel Naylor vært bra høyt oppe på denne lista om "selvmål" og egne mål begge telte med.

Howson er imidlertid ikke løsningen som kaptein. Han er veldig god, og helt usynlig. Iflg de som så kampen presterte han begge deler i løpet av ett kvarter denne gangen. Hvor gjemte han seg da det stormet som verst? Dette må han jobbe med skal han bli til noe

jarle

Sv: KAMP: vs BARNSLEY 14/9 2010, kl 20.45
« Svar #558 på: September 16, 2010, 09:48:57 »
Forsvarsspillet blir slaktet av Brendan Ormsby i dagens "We are Leeds" på LUTV. Flott at spaden kalles for en spade og ingenting blir glattet over.

Ikke minst i omtalen av vår kaptein er han gjentatte ganger rimelig rå og rett på sak.
Sier vel en del om Grayson at Naylor ble utnevnt til kaptein før sesongen.De fleste innlegg på waccoe,teamtalk og dette forum ifjor var ganske sikre på at Naylor ikke holdt NpC nivå....men Grayson mener altså noe annet...


Som kaptein velges vel først og fremst en leder, nødvendigvis ikke den beste fotballspilleren i klubben. Men jeg er enig, det får da være måte på snillisme. Hadde vi hatt poengliga med mål og assists hadde vel Naylor vært bra høyt oppe på denne lista om "selvmål" og egne mål begge telte med.

Howson er imidlertid ikke løsningen som kaptein. Han er veldig god, og helt usynlig. Iflg de som så kampen presterte han begge deler i løpet av ett kvarter denne gangen. Hvor gjemte han seg da det stormet som verst? Dette må han jobbe med skal han bli til noe


Fart er en ting i et forsvar... når du i tillegg er klønete med ballen forteller det meg at du mangler fotballforståelse i tillegg.. Ergo man er en enkel duell spiller og thats it.

Problemet er at et midtforsvar ikke kan ha to slike stokker sammen. KUN 1!!!!

En av de to må ha teknikk, ro og blikk...

Da vil vi kunne støte riktig, falle av riktig etc.. 


Vil tro Bruce er en slik spiller... Davenport også...  Sammen med Kisnorbo evt Collins som ser ut som en bra duell spiller.