Skrevet av Emne: Crystal Palace going bust?  (Lest 3024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Crystal Palace going bust?
« på: Mai 31, 2010, 16:20:14 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #1 på: Mai 31, 2010, 16:38:33 »
Dette gjør meg svært, svært trist!
Slik jeg ser det er ikke Crystal Palace prototypen på en "over-spending" klubb, derfor er det fryktelig leit hvis det blir enden på historien.

Jeg ser kun en positiv ting i dette, og det er at det viser at tradisjonsrike stolte engelske fotballklubber med enormt stor betydning for titusener av mennesker kan bli totalt borte. Hvis ikke hele fotballsirkuset tar til fornuft, inkludert solidaritet mellom klubber og klubbene selv.

Ikke siden Wimbledon-historien har vi opplevd maken, og dette er større!

Noen bedre signaleffekt kan vi desverre ikke få. Jo, forresten, hvis Liverpool hadde blitt visket ut, men det er nok større sannsynlighet for Portsmouth, og de er omtrent som Crystal Palace.
La det være sagt, jeg ønsker INGEN klubber visket ut.
« Siste redigering: Mai 31, 2010, 16:43:54 av berlin »

veteranen

  • Gjest
Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #2 på: Juni 01, 2010, 02:06:13 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Promotion 2010

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #3 på: Juni 01, 2010, 09:12:03 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Men akkurat på grunn av lenken over så faller nok synspunktet ditt på egen urimelighet.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #4 på: Juni 01, 2010, 10:05:02 »
Administrator issues stark Palace warning

Author:  Andrew Allen
Posted on:01 June 2010 - 07:50 AM

Administrator Brendan Guilfoyle has admitted he fears for the future of Crystal Palace after speaking of his 'genuine concern' that the sale of the club may not be agreed before Tuesday's deadline.

Guilfoyle, who was put in charge of the Eagles in January when they were placed into administration, could be forced to liquidate the Championship club should preferred buyers, CPFC 2010, not reach agreement before the 1500 BST deadline.

The group of local businessmen headed by Palace fans Steve Parish and Martin Long have agreed a deal to buy the club, but the sale process has stalled on the future of Selhurst Park.

The stumbling block is the amount of money major creditors Bank of Scotland would receive should the ground be resold in the future.

"I am now genuinely concerned because I can't let the thing drift on into June," explained Guilfoyle.

"The staff at Palace have not been paid since the end of April. I can deal with that by selling the club's star players but what CPFC 2010 have said is if you start selling players we'll no longer be interested.

"If I start selling players - and I will because I have to - I'm not confident CPFC 2010 will still be around.

"In those circumstances I haven't got anyone to buy the club because they have, for a long time, been the only show in town."


http://www.sport.co.uk/news/Football/38967/Administrator_issues_stark_Palace_warning.aspx
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Superfan

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #5 på: Juni 01, 2010, 11:06:28 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Fordi? Dvs. begrunn svaret.

Promotion 2010

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #6 på: Juni 01, 2010, 17:01:21 »
http://fypfanzine.wordpress.com/2010/05/31/photos-from-the-selhurst-protest/

Desperate tider for CP-fans rundt om i hele verden!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


LeedsU878

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #8 på: Juni 01, 2010, 17:43:17 »
Håper virkelig at de klarer seg. Veldig synd om en klubb som CP går konkurs. Jeg har alltid likt meg på Selhurst Park, og hadde håpet på en tur ned dit sammen med en ivrig CP-fan neste sesong - på hver sin side av stadion naturligvis :)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

berlin

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #9 på: Juni 01, 2010, 18:19:47 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Fordi? Dvs. begrunn svaret.

Det er forsøkt begrunnet i utallige tråder helt siden Bates tok over. Kort fortalt så er det enda mindre sjanse for at Leeds United  som klubb, stadion, fans, community bukker under, enn Crystal Palace.
Det ville ganske enkelt ikke skje, i hvertfall så lenge hele Europa og UK som samfunn ikke kastes ut i en katastrofe der fotballklubber ikke lenger har den misjon de har, hvilket er en vel dyster spådom.

Madrid kommunen m.fl. reddet Real Madrid for noen år tilbake. Det skal noe til at store klubber i England viskes ut, det vil være et sjokk om Crystal Palace blir det. Det mest opprørende eksempelet i England er vel "flyttingen" av Wimbledon til Milton Keynes, det er egentlig det samme som å bli visket ut. AFC Wimbeldon, som er fansens nye klubb har rykket opp 4 ganger i løpet av 7 sesonger og ble nr 8 i siste sesongs Conference League.

Om Crystal Palace skulle viskes ut, ville jeg tro at fansen (som egenetlig er de som prøver å redde klubben nå), må gjøre tilsvarende, d.v.s starte på scratch. Finne/bygge ny bane og kravle oppover i ligasystemet, noe som vil gå greitt til et visst punkt.

Som en kuriositet kan det nevnes: AFC Wimbledon (nå Conference) holder rekorden over antall kamper på rad uten tap i det engelske ligasystemet: 78 kamper. Dette skyldes antagelig at de startet ressurssterke om man relaterer det til konkurrentene i ca 8.divisjon, de har tross alt flere tusen betalende fans. Men nå er de i Conference og møter jevnbyrdige konkurrenter som Mansfield, Cambridge etc, og ikke å forglemme Luton Town, som tapte i play-off til League 2 opprykk.  
« Siste redigering: Juni 02, 2010, 11:05:51 av berlin »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #10 på: Juni 01, 2010, 21:00:37 »
« Siste redigering: Juni 01, 2010, 21:06:39 av Rudi G. »

veteranen

  • Gjest
Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #11 på: Juni 02, 2010, 00:16:54 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Men akkurat på grunn av lenken over så faller nok synspunktet ditt på egen urimelighet.  ;)

Nei, jeg synes ikke det. Synes du det?

veteranen

  • Gjest
Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #12 på: Juni 02, 2010, 00:22:04 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Fordi? Dvs. begrunn svaret.
Dette har jeg begrunnet mange ganger gjennom flere år - og jeg tør påstå at begrunnelsene står seg meget god fremdeles.
I tillegg har jo nordheim/bjelke/berlin tatt for seg noen av begrunnelsene i denne tråden, så jeg tror vi lar det være med det, i denne omgang.  :)

Evig Pint

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #13 på: Juni 02, 2010, 02:48:51 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Fordi? Dvs. begrunn svaret.

Det er forsøkt begrunnet i utallige tråder helt siden Bates tok over. Kort fortalt så er det enda mindre sjanse for at Leeds United  som klubb, stadion, fans, community bukker under, enn Crystal Palace.
Det ville ganske enkelt ikke skje, i hvertfall så lenge hele Europa og UK som samfunn ikke kastes ut i en katastrofe der fotballklubber ikke lenger har den misjon de har, hvilket er en vel dyster spådom.

Madrid kommuen m.fl. reddet Real Madrid for noe år tilbake. Det skal noe til at store klubber i England viskes ut, det vil være et sjokk om Crystal Palace gjør det. Det mest opprørende eksempelet i England er vel "flyttingen" av Wimbledon til Milton Keynes, det er egentlig det samme som å bli visket ut. AFC Wimbeldon, som er fansens nye klubb har rykket opp 4 ganger i løpet av 7 sesonger og ble nr 8 i siste sesongs Conference League.

Om Crystal Palace skulle viskes ut, ville jeg tro at fansen (som egenetlig er de som prøver å redde klubben nå), må gjøre tilsvarende, d.v.s starte på scratch. Finne/bygge ny bane og kravle oppover i ligasystemet, noe som vil gå greitt til et visst punkt.

Som en kuriositet kan det nevnes: AFC Wimbledon (nå Conference) holder rekorden over antall kamper på rad uten tap i det engelske ligasystemet: 78 kamper. Dette skyldes antagelig at de startet ressurssterke om man relaterer det til konkurrentene i ca 8.divisjon, de har tross alt flere tusen betalende fans. Men nå er de i Conference og møter jevnbyrdige konkurrenter som Mansfield, Cambridge etc, og ikke å forglemme Luton Town, som tapte i play-off til League 2 opprykk.  

Velformulert og godt innlegg Berlin!
Marching on together

berlin

Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #14 på: Juni 02, 2010, 11:03:41 »
Ser ut som om Crystal Palace går konk i morgen, 1.juni. De har en deadline kl 15.00 engelsk tid. Deretter blir alle spillere solgt og klubben nedlagt!

Fra den offisielle siden:

http://www.cpfc.co.uk/page/News/0,,10323~2062318,00.html


Dette er vel det som hadde skjedd hvis ikke Ken Bates hadde overtatt skuta vår!

 :o

Nei.

Fordi? Dvs. begrunn svaret.
Dette har jeg begrunnet mange ganger gjennom flere år - og jeg tør påstå at begrunnelsene står seg meget god fremdeles.
I tillegg har jo nordheim/bjelke/berlin tatt for seg noen av begrunnelsene i denne tråden, så jeg tror vi lar det være med det, i denne omgang.  :)

nice one, veteranen!  ;D ;D ;D

....og beklager at jeg svarte for eller før deg, men akkurat det "makroperspektivet" jeg fremla, tror jeg er ukontroversielt. Ja, det mer Leeds-spesifikke er klokt å la ligge inntil videre.

hilsen bjelke, tror jeg. Nordheim er på ferie.
« Siste redigering: Juni 02, 2010, 11:08:11 av berlin »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Crystal Palace going bust?
« Svar #15 på: Juni 03, 2010, 13:24:58 »
Det er beinharde tider for en rekke klubber, ingen tvil om det. Kanskje har vi, når alt kommer til alt, hatt litt flaks og fått satt ting på plass før de virkelige dårlige tider satte inn?? Ikke vet jeg. Uansett, det ville være fryktelig trist om en klubb som Crystal Palace skulle bli radert vekk, borte, ikke finnes liksom!!! Det er nesten litt uvirkelig, men tydeligvis en reell fare likevel. På tide at fotballen gjør som resten av samfunnet, ihvertfall i UK, har vært nødt til- sette tæring etter næring!!!
Dette setter også krav til satsingen i vårt kjære Leeds United. Jeg tror vi skal prise oss lykkelig dersom det ikke "tar av" og vi på ny blir kastet ut i krise.
Yeboahs vitne