Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av leedslife I dag kl. 19:09:43 »
Hvem er denne Greaves som det skrives ganske ofte om?
Stopper fra Hull.
Venstrebent. Duellsterk, leser spillet bra, ok fot. 23 år. Ledertype. Litt gamle skolen. Feirer dueller som scoringer.
Hulls klart beste spiller mot oss tidlig i sesongen. Etter min mening vært den beste stopperen i ligaen denne sesongen.
Ikke overrasket om han ender i PL. Ligger ihvertfall ann til å bli bedre enn faren.
Kunne sett for meg at han kunne fungert bra med Ampadu. Kan som Strujik covre vback.
2
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av leedslife I dag kl. 18:58:19 »
[...]
[...]
[...]
[...]
Og her ligger vel svaret tenker jeg.
Det skal videreutvikles individier og kollektiv på relativt høyt nivå hvis spillerene inn er feks McLean og Taylor - mens ut går Summerville og Gnonto. Da lukter det post Bielsa lang vei.

Nå vet ikke jeg hva vi må forholde oss til ifht budsjett/ffp etc. Men det er blytungt visst en stall som innehar typer som Meslier, Strujik, Summerville, Gnonto, Gray, Rutter og Joseph igjen ender opp i et sånt Tonge, Varney, Peltier, Brown, Diouf segment. Da blir det en lang vei tilbake.
La oss virkelig håpe vi har mulighet til å vise ambisjoner og hvis så er tilfelle at vi står høyt plassert når de nest-beste skal velge mellom topp CC eller ligaer rundt samme nivå.

Problemet er at de aldri bygget på det som det ble lagt grunnlag for under Bielsa-tiden. Laget rykket opp med en syltynn stall, spilte så god, sjarmerende og intensiv fotball at ledelsen virka å tro at dette ordnet seg selv. Den smått famøse kommentaren i avslutningsmiddagen om å replace the squad or replace me (uten at det var et ultimatum ifølge Angus Kinnear), ble jo raskt gjeldende. Så kom denne elendige sommeren for to år sida, hvor våre to beste spillere i Phillips og Raphinha ble erstattet av en bråte spillere som var altfor svake og ikke hadde ønske om å bidra til å få klubben opp igjen etter å ha spilt den ned en divisjon. Videre sitter vi igjen med nesten 2 milliarder i utbetalte regninger (forrige regnskapsperiode), i tillegg uten at nesten noe av disse faktisk er i klubben. Smått utrolig, men det er fryktelig nærme Ridsdale rent prinsipielt.

En gammel diskusjon, men poenget er at vi er jo i en post Bielsa-periode.

Leeds er i en fryktelig vanskelig posisjon i sommer. Nå vet vel ytterst få hva som faktisk er realiteten med tanke på P&S/FFP og det er en sliten diskusjon. Ubetalte regninger har heller ikke noe direkte å gjøre med dette (selv om det selvsagt henger sammen), men klubben må selge for å betale disse eller så må aksjonærene spytte inn ytterligere midler. Sannsynligvis en kombinasjon.

Så er det jo som du og andre har vært inne på. Går man ikke opp neste sesong, gror man fort fast i denne divisjonen.  Salg av Summerville, Gnonto og eventuelt Gray (alle guder forby) ville hjulpet voldsomt på FFP, men da taper man selvsagt disse spillerne også og går flere skritt tilbake. Selge arvesølvet for å holde hodet over vann har vi drevet med altfor mye og det er så jævlig lite moro. Vi har ikke et voldsomt talentfullt juniorlag å se til for å bygge en ny opprykksjagende stall heller.

I mitt hode har ikke 49ers tid til å kjøre en risikoavers strategi neste sesong. Vil man opp, som utvilsomt er det eierskapet der har tenkt å gjøre, er man nødt å ta risiko økonomisk for å gi seg selv best mulig sjanse til å gjøre det. Jeg snakker ikke om å legge klubbens eksistens på blokka som for drøyt to tiår sida, men det nytter ikke med en middels sesong hvor man håper på det beste. Valget står mellom å selge seg ned i år, kutte kostnader og planlegge for en tilværelse på nivå to igjen eller ta risiko og gå for opprykk en gang til.

Gitt at de i det hele tatt har muligheten til å satse. Det har vært litt for mange rykter om presset økonomi til at det er helt uten ild vel, selv om det i det siste har vært mest snakk om disse utestående overgangssummene.

Dessverre er det vel slik at fokuset på økonomi har vært såpass spiss i fjorårets sesong, at lag som Everton, Notts Forest og ikke minst Leicester har fått lov å vinne på det, men at det nå blir satt en strek i sanda. Kun min antagelse. Så jeg tror nok Leeds gjør lurt å være litt forsiktige her også, men jeg kan ikke forstå annet enn at et Summerville-salg vil kjøpe klubben tid. Da med det forbehold om at man har "råd" til å selge og samtidig både rekruttere og betale utestående. Går det rett vest neste sesong, kan et Gray-salg (m.fl) gjøre det samme, men sannsynligvis da kun for å betale og komme seg innenfor og bli et Ch-lag igjen. Godt mulig det er for store tap til at dette er nok, men det kan vi nok lese ut av overgangsvinduet i slutten av august og når neste regnskap kommer ut. Kan ikke annet enn å spekulere per nå.

Uansett, rent sportslig er det ikke akkurat et skremmende felt neste år. Sheff Utd starter med minuspoeng og selv om dette er lite og gjaldt forfalte betalinger, tilsier vel ikke akkurat det at det er rosenrødt der i gården. Laget er også svakt. Burnley gikk på vannet sist de var i divisjonen, men de mister sannsynligvis Vincent Kompany. Luton er - av det jeg har sett - et veldig hardtarbeidende lag som har noen typer i laget. De kan nok bli tøffe neste år og jeg antar de vil stå godt mot Leeds spillemessig, men de mister nok fort et par av sine mer profilerte spillere de også.

Ellers er det vel neppe noen av årets divisjonsrivaler som umiddelbart står frem som klare direkte opprykkslag.
Følger deg på det du  skriver over her Dennis.

Legger til denne fra Paarag som kom ut for noen minutter siden. Man skal nok ikke legge for mye i det, da det nok er en ganske standardisert form for kommunikasjon til supportere, gjort av medieavdelingen og signert av Paarag, men synes det er positivt at man så tydelig ordelegger seg om opprykk og hva man kan forvente - og det liker jeg. Sikkert en selvfølge for mange, men synes kommunikasjonsformen til denne klubben har vært uhorvelig passiv i alt for mange år. Bortsett fra noen helt utopiske meldinger om ´Europas beste akademi innen... m.f´ innimellom.



Dear Leeds Supporters,

While we weren’t able to accomplish our final goal of earning promotion this season, I want to thank you all for your continuous support for the club and squad throughout the campaign.

Daniel and the squad earned an impressive 90 points, which is a fantastic achievement and shouldn’t be overlooked. Congratulations to Ipswich Town and Leicester City for their near historic points totals which earned them automatic promotion, and to Southampton for persevering through the Play-Offs.

We enter this summer with the primary goal of putting ourselves in the best position to compete for promotion next season. I can promise you that as we regroup, we’ll be consistent in our approach of operating with a deliberate strategy to put the most competitive team on the pitch that we can.

Above all, your collective energy and passion at Elland Road, and travelling with the squad, will be critical to our next campaign. You are the best supporters in the world and we felt that at every single match this season.

I look forward to seeing you all at Elland Road again soon.

Marching on Together.

Paraag
3
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av Gufrias I dag kl. 17:51:20 »
Han her har vel listet opp hele gjengen (?)...

C Roberts, Rodon and Anthony loans ending. Would you sign any?

Drameh, Ayling, Poveda, Cooper, Koch, Byram, Shackleton contracts expire. Would you extend any?

Harrison, Greenwood, Gyabi, Perkins, Wober, Aaronson, Kristensen, Roca to return to Leeds. Who would you keep?

@ColinDutton6
Roberts: Nei. Det er ikke sannsynlig at Burnley lar ham gå til en opprykksrival, og han har ikke vært så god som Gray og Byram.
Rodon: Kjøp hvis mulig.
Anthony: Kjøp/lån hvis vi mister de som har henvist ham til benken i år. Han har vært litt opp og ned, men med tillit over tid har jeg tro på ham.
Drameh: Nei. Tror ikke han vil, grunnet få muligheter de siste årene.
Ayling: Nei. Er vel klar for Boro.
Poveda: Nei. Litt for langt unna nivået.
Cooper: Nei. Det er vel bestemt for lenge siden.
Koch: Nei. Overgangen er klar allerede.
Byram: Behold. Greit alternativ på begge backene. Trenger noen over 30 i stallen.
Shackleton: Njaei. Lavere Championship-nivå, men vi må ha squadplayers, og anvendelig, det er han.
Harrison: Behold. Man kan jo drømme, men han forsvinner nok til PL, på nytt lån eller permanent.
Greenwood: Behold. Flere mål i ham enn den eksisterende midtbanen til sammen.
Gyabi: Behold. Får ikke igjen det han kostet, og har fortsatt potensiale.
Perkins: Nei. Det toget gikk vel da Farke kritiserte arbeidsmoralen hans.
Wober, Aaronson, Kristensen, Roca: Njaei. Jeg mener at de er gode nok til å spille om opprykk fra Championship, men vil de, og blir de tilgitt?
4
Ordet er fritt / Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Nyeste innlegg av Dylan I dag kl. 17:24:42 »
Dette er vel mer et ønske enn et rykte, men er det utenkelig at Kalvin kommer på lån, og at han godtar lønnskutt?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ser han linkes til Everton, verst for dem tenker jeg. Phillips er CC-spiller slik han er nå, i så måte kunne kanskje et år i Leeds fått han på sporet igjen.
5
Ordet er fritt / Sv: Den økonomiske hverdagen, blir det bedre?
« Nyeste innlegg av Dennis I dag kl. 16:54:39 »
De mest aktuelle kandidatene for salg er:

1) Summerville. Kostet "ingenting" og er vel verdt 25-30 millioner pund.
2) Gnonto. Kostet ca. 4-5 millioner pund. Verdt 15-20 millioner pund?
3) Gray. Egenutviklet. Han ønsker nok primært å bli, og klubben er fryktelig dum om de selger arvesølvet. Vanskelig å si pris, men under 20 millioner er dårlig business.
4) Ampadu. Kostet 7 millioner pund. Må da være verdt 20 millioner + nå?
5) Meslier. Kostet i underkant av 10 millioner pund?. Neppe verdt så mye mer, kanskje opp mot 15?

Som sagt over er vel både Rutter og James uaktuelle pga høy kostpris. Salg av Summerville og Gnonto bør kunne gi 40-50 millioner inn i kassa, og da trenger vi vel ikke selge mer.

auren

Vedrørende Gray så mener jeg han bør ha en pris minst like høy som Summerville. Man skal være litt forsiktig med å overdrive, men han er et talent som potensielt kan nå landslagsplass og med det navnet er det litt "face of the franchise"-potensial over han om man skal dra sammenligningen til NFL. Ingen grunn til å godta verken knapper eller glansbilder for Archie.

Ellers er det verdt å påpeke både på Meslier og Jack Harrison, at deres bokførte verdi per i dag er et godt stykke under kjøpesum. Meslier kostet vel 6 millioner pund og Harrison rundt 13. De har vært avskrevet i fire og tre år og gevinsten om de skulle selges for eksempelvis 8 og 15 millioner pund i sommer vil være vesentlig høyere enn 2 millioner pund pr stykk. (8-6 og 15-3)

Meslier er en man burde vurdere solgt om det rette budet kommer. Jeg tror han har en viss markedsverdi, samt at man kan få en solid Championship-keeper uten å betale det hvite ut av øyet. Dermed har man skaffet seg litt rom i regnskapet. Jeg har forsvart Meslier til tider denne sesongen, men har vondt for å se at han skal bli noen skikkelig toppkeeper. Hadde vært noe annet om det var et supertalent vi satt på som kun trengte tid og da er man nødt å tenke økonomisk.

Det hele blir en spennende øvelse i sommer. Som du sier, er det ikke sikkert man trenger selge så mye mer om de to går for de summene. Kanskje er det litt i overkant å tro på £50, kanskje til og med £40, men en solid sum bør man få om de går. Så spørs det da hvor stort FFP-tap som skal dekkes, samt hvor stor del av utestående som skal finansieres ved salg av andre. Et annet alternativ kan være - om det er mulig - å faktisk ta noen små tap på et par av disse leiesoldatene som kommer tilbake, rett og slett for å bli kvitt den byrden.

En spennende sommer i vente er det uansett.
6
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av Dennis I dag kl. 16:34:12 »
[...]
[...]
[...]
[...]
Og her ligger vel svaret tenker jeg.
Det skal videreutvikles individier og kollektiv på relativt høyt nivå hvis spillerene inn er feks McLean og Taylor - mens ut går Summerville og Gnonto. Da lukter det post Bielsa lang vei.

Nå vet ikke jeg hva vi må forholde oss til ifht budsjett/ffp etc. Men det er blytungt visst en stall som innehar typer som Meslier, Strujik, Summerville, Gnonto, Gray, Rutter og Joseph igjen ender opp i et sånt Tonge, Varney, Peltier, Brown, Diouf segment. Da blir det en lang vei tilbake.
La oss virkelig håpe vi har mulighet til å vise ambisjoner og hvis så er tilfelle at vi står høyt plassert når de nest-beste skal velge mellom topp CC eller ligaer rundt samme nivå.

Problemet er at de aldri bygget på det som det ble lagt grunnlag for under Bielsa-tiden. Laget rykket opp med en syltynn stall, spilte så god, sjarmerende og intensiv fotball at ledelsen virka å tro at dette ordnet seg selv. Den smått famøse kommentaren i avslutningsmiddagen om å replace the squad or replace me (uten at det var et ultimatum ifølge Angus Kinnear), ble jo raskt gjeldende. Så kom denne elendige sommeren for to år sida, hvor våre to beste spillere i Phillips og Raphinha ble erstattet av en bråte spillere som var altfor svake og ikke hadde ønske om å bidra til å få klubben opp igjen etter å ha spilt den ned en divisjon. Videre sitter vi igjen med nesten 2 milliarder i utbetalte regninger (forrige regnskapsperiode), i tillegg uten at nesten noe av disse faktisk er i klubben. Smått utrolig, men det er fryktelig nærme Ridsdale rent prinsipielt.

En gammel diskusjon, men poenget er at vi er jo i en post Bielsa-periode.

Leeds er i en fryktelig vanskelig posisjon i sommer. Nå vet vel ytterst få hva som faktisk er realiteten med tanke på P&S/FFP og det er en sliten diskusjon. Ubetalte regninger har heller ikke noe direkte å gjøre med dette (selv om det selvsagt henger sammen), men klubben må selge for å betale disse eller så må aksjonærene spytte inn ytterligere midler. Sannsynligvis en kombinasjon.

Så er det jo som du og andre har vært inne på. Går man ikke opp neste sesong, gror man fort fast i denne divisjonen.  Salg av Summerville, Gnonto og eventuelt Gray (alle guder forby) ville hjulpet voldsomt på FFP, men da taper man selvsagt disse spillerne også og går flere skritt tilbake. Selge arvesølvet for å holde hodet over vann har vi drevet med altfor mye og det er så jævlig lite moro. Vi har ikke et voldsomt talentfullt juniorlag å se til for å bygge en ny opprykksjagende stall heller.

I mitt hode har ikke 49ers tid til å kjøre en risikoavers strategi neste sesong. Vil man opp, som utvilsomt er det eierskapet der har tenkt å gjøre, er man nødt å ta risiko økonomisk for å gi seg selv best mulig sjanse til å gjøre det. Jeg snakker ikke om å legge klubbens eksistens på blokka som for drøyt to tiår sida, men det nytter ikke med en middels sesong hvor man håper på det beste. Valget står mellom å selge seg ned i år, kutte kostnader og planlegge for en tilværelse på nivå to igjen eller ta risiko og gå for opprykk en gang til.

Gitt at de i det hele tatt har muligheten til å satse. Det har vært litt for mange rykter om presset økonomi til at det er helt uten ild vel, selv om det i det siste har vært mest snakk om disse utestående overgangssummene.

Dessverre er det vel slik at fokuset på økonomi har vært såpass spiss i fjorårets sesong, at lag som Everton, Notts Forest og ikke minst Leicester har fått lov å vinne på det, men at det nå blir satt en strek i sanda. Kun min antagelse. Så jeg tror nok Leeds gjør lurt å være litt forsiktige her også, men jeg kan ikke forstå annet enn at et Summerville-salg vil kjøpe klubben tid. Da med det forbehold om at man har "råd" til å selge og samtidig både rekruttere og betale utestående. Går det rett vest neste sesong, kan et Gray-salg (m.fl) gjøre det samme, men sannsynligvis da kun for å betale og komme seg innenfor og bli et Ch-lag igjen. Godt mulig det er for store tap til at dette er nok, men det kan vi nok lese ut av overgangsvinduet i slutten av august og når neste regnskap kommer ut. Kan ikke annet enn å spekulere per nå.

Uansett, rent sportslig er det ikke akkurat et skremmende felt neste år. Sheff Utd starter med minuspoeng og selv om dette er lite og gjaldt forfalte betalinger, tilsier vel ikke akkurat det at det er rosenrødt der i gården. Laget er også svakt. Burnley gikk på vannet sist de var i divisjonen, men de mister sannsynligvis Vincent Kompany. Luton er - av det jeg har sett - et veldig hardtarbeidende lag som har noen typer i laget. De kan nok bli tøffe neste år og jeg antar de vil stå godt mot Leeds spillemessig, men de mister nok fort et par av sine mer profilerte spillere de også.

Ellers er det vel neppe noen av årets divisjonsrivaler som umiddelbart står frem som klare direkte opprykkslag.
7
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av stian I dag kl. 16:33:23 »
[...]
[...]
Av spillere inn håper jeg vi fortsetter å se etter spillere fra toppsjiktet i CC.
Greaves, Sara, Clarke, Whittaker de beste etter de beste som gikk direkte opp slik jeg ser det.
Disse er kvalitesmessig mellom bunn PL - topp CC. I tillegg god alder, kamper i kofferten og spissferdigheter.

Selv om toppnivået denne sesongen var høyt og ikke minst stabilt så synes jeg vi har manglet noen elementer:
Lederskikkelser og erfaring.
Dødballføtter.
Kreativitet og bedre rollespillere offensivt.
Mer intensitet og forflytningsevne sentralt.
Og ikke minst duellstyrke.

I en perfekt verden hadde jeg sett Greaves og Sara inn.
1-2 lån alla Delap.
1-2 typer som Byram (C Taylor alt ettersom)

Fornuftig og kvitte seg med Gnonto og Summerville - så må vi gjøre alt vi kan for å selge inn en sesong til i CC til Rutter og Gray.

Ingen av lånespillerne kan vi beholde. Det er ikke godt nok. Vi trenger helt andre kvaliteter i den divisjonen vi er i - i den ligaen og med de forutsetningene.
Neste år blir en ny kniven på strupen we are not dicking around in the PO... type sesong.
Det vil kreve noe helt vanvittig.

Har selv ønsket Sara inn tidligere, enormt med målpoeng fra både sentral midtbane og litt høyere. Godt med nøkkelpasninger. Så er jeg redd både han og Greaves fort kan bli for dyre. Nå er ikke Transfermarkt svaret her, men de har en markedsverdi (ifølge de) på henholdsvis £18 og £15 mill, mens Whittaker er i lille Plymouth og der kan man vel fort se for seg at £10 millioner vil være vanskelig å si nei til. Så er det selvsagt ganske så tabloid. Eksempelvis ligger Summerville til £20 mill her og de fleste ville vel sett på det som et lite ran.

Rutter og Gray tror jeg blir. Kan ikke se for meg noen gi en pris for Rutter som gjør at vi ikke må ta et relativt stort tap der. Til det er både avgjørelser og ikke minst avslutninger for svake. Gray håper og tror jeg har is nok i magen til at det er bedre for utviklingen å bli i Leeds enn det er å gå til en klubb som Liverpool, Spurs eller Chelsea og sitte på benken der for det meste de neste par åra. Så håper jeg bare ikke det blir noe sånt Jack Clarke-tull, hvor han selges og leies tilbake til Leeds og presenteres som en ny signering.

Ellers helt enig i karakteristikken av spillere som må komme inn. Jeg er dog litt redd at vi er nærmere McLean enn Sara om vi skal hente fra Norwich, men det gjenstår å se.

Uansett, ingen tvil om at det er en sesong hvor vi ikke skal k*ke rundt med PO, ja. Så får vi se om administrasjonen er med på laget der, for sist det skjedde er jeg "redd" det var treneren som tryllet Leeds United opp. Ikke rekrutteringen. Dagens trener har gjort dette to ganger før, men han er langt fra Bielsas kaliber.
Og her ligger vel svaret tenker jeg.
Det skal videreutvikles individier og kollektiv på relativt høyt nivå hvis spillerene inn er feks McLean og Taylor - mens ut går Summerville og Gnonto. Da lukter det post Bielsa lang vei.

Nå vet ikke jeg hva vi må forholde oss til ifht budsjett/ffp etc. Men det er blytungt visst en stall som innehar typer som Meslier, Strujik, Summerville, Gnonto, Gray, Rutter og Joseph igjen ender opp i et sånt Tonge, Varney, Peltier, Brown, Diouf segment. Da blir det en lang vei tilbake.
La oss virkelig håpe vi har mulighet til å vise ambisjoner og hvis så er tilfelle at vi står høyt plassert når de nest-beste skal velge mellom topp CC eller ligaer rundt samme nivå.

Det er nesten så det store håndverket blir å gjøre de kloke salgene. Jeg tror Meslier bør stå på den listen. Han har vært i klubben så lenge at kjøpssummen begynner å bli avskrevet, og han kan fort gå for 8-10 mill. Summerville klarer vi ikke å holde på og der skal det ikke være et pund under 25 mill. Hvis dette, pluss noen millioner for lånegeriljaen og frynsespillere er nok, så er vi allerede et slagkraftig lag i divisjonen.

Da trenger vi ikke noen massevandring av spillere, mer noen få i nøkkelposisjoner (offensiv midt, igjen…). Vi bør være en attraktiv klubb for noen av de mange unge spillerne som allerede er etablerte på høyt nivå i divisjonen, samt å trekke til oss de beste lånespillerne fra Premier League.
8
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av Hallgeir * I dag kl. 15:36:02 »
Hvem er denne Greaves som det skrives ganske ofte om?
9
Ordet er fritt / Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Nyeste innlegg av leedslife I dag kl. 15:25:56 »
[...]
[...]
Av spillere inn håper jeg vi fortsetter å se etter spillere fra toppsjiktet i CC.
Greaves, Sara, Clarke, Whittaker de beste etter de beste som gikk direkte opp slik jeg ser det.
Disse er kvalitesmessig mellom bunn PL - topp CC. I tillegg god alder, kamper i kofferten og spissferdigheter.

Selv om toppnivået denne sesongen var høyt og ikke minst stabilt så synes jeg vi har manglet noen elementer:
Lederskikkelser og erfaring.
Dødballføtter.
Kreativitet og bedre rollespillere offensivt.
Mer intensitet og forflytningsevne sentralt.
Og ikke minst duellstyrke.

I en perfekt verden hadde jeg sett Greaves og Sara inn.
1-2 lån alla Delap.
1-2 typer som Byram (C Taylor alt ettersom)

Fornuftig og kvitte seg med Gnonto og Summerville - så må vi gjøre alt vi kan for å selge inn en sesong til i CC til Rutter og Gray.

Ingen av lånespillerne kan vi beholde. Det er ikke godt nok. Vi trenger helt andre kvaliteter i den divisjonen vi er i - i den ligaen og med de forutsetningene.
Neste år blir en ny kniven på strupen we are not dicking around in the PO... type sesong.
Det vil kreve noe helt vanvittig.

Har selv ønsket Sara inn tidligere, enormt med målpoeng fra både sentral midtbane og litt høyere. Godt med nøkkelpasninger. Så er jeg redd både han og Greaves fort kan bli for dyre. Nå er ikke Transfermarkt svaret her, men de har en markedsverdi (ifølge de) på henholdsvis £18 og £15 mill, mens Whittaker er i lille Plymouth og der kan man vel fort se for seg at £10 millioner vil være vanskelig å si nei til. Så er det selvsagt ganske så tabloid. Eksempelvis ligger Summerville til £20 mill her og de fleste ville vel sett på det som et lite ran.

Rutter og Gray tror jeg blir. Kan ikke se for meg noen gi en pris for Rutter som gjør at vi ikke må ta et relativt stort tap der. Til det er både avgjørelser og ikke minst avslutninger for svake. Gray håper og tror jeg har is nok i magen til at det er bedre for utviklingen å bli i Leeds enn det er å gå til en klubb som Liverpool, Spurs eller Chelsea og sitte på benken der for det meste de neste par åra. Så håper jeg bare ikke det blir noe sånt Jack Clarke-tull, hvor han selges og leies tilbake til Leeds og presenteres som en ny signering.

Ellers helt enig i karakteristikken av spillere som må komme inn. Jeg er dog litt redd at vi er nærmere McLean enn Sara om vi skal hente fra Norwich, men det gjenstår å se.

Uansett, ingen tvil om at det er en sesong hvor vi ikke skal k*ke rundt med PO, ja. Så får vi se om administrasjonen er med på laget der, for sist det skjedde er jeg "redd" det var treneren som tryllet Leeds United opp. Ikke rekrutteringen. Dagens trener har gjort dette to ganger før, men han er langt fra Bielsas kaliber.
Og her ligger vel svaret tenker jeg.
Det skal videreutvikles individier og kollektiv på relativt høyt nivå hvis spillerene inn er feks McLean og Taylor - mens ut går Summerville og Gnonto. Da lukter det post Bielsa lang vei.

Nå vet ikke jeg hva vi må forholde oss til ifht budsjett/ffp etc. Men det er blytungt visst en stall som innehar typer som Meslier, Strujik, Summerville, Gnonto, Gray, Rutter og Joseph igjen ender opp i et sånt Tonge, Varney, Peltier, Brown, Diouf segment. Da blir det en lang vei tilbake.
La oss virkelig håpe vi har mulighet til å vise ambisjoner og hvis så er tilfelle at vi står høyt plassert når de nest-beste skal velge mellom topp CC eller ligaer rundt samme nivå.
10
Ordet er fritt / Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Nyeste innlegg av samadhi I dag kl. 14:51:26 »
Det her analyseapparatet vårt må jo ha full kontroll på spillerne i divisjonen. Masse gode spillere til en billig penge.

Er redd de beste spillerne i Championship som Sara, Whittaker, Smodizc osv blir for dyre og havner i PL.
Ett god analyseapparat skal kunne fange opp de spillerne som ikke er kommet der ennå, men som har potensialet til å ta neste steg.
Fjorårets signering av Piroe får man jo til å lure hvilket analyser som ligger i bunnen når vi handler.
Sider: [1] 2 3 ... 10