Skrevet av Emne: KAMP: vs. MK DONS 28/3  (Lest 76295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjelvi

KAMP: vs. MK DONS 28/3
« på: Mars 20, 2009, 21:16:36 »


Seriekamp mot Milton Keynes Dons hjemme på Elland Road lørdag 28. mars, kl. 16

Ã…rets første seriekamp mot Dons på stadiummk 20/12 ble tap 1-3:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11510.0

Ingen seriekamper i 2007-08 da Dons spilte i League 2.

Egen reisetråd: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11651.0
 

http://www.mkdons.com/page/Home/

« Siste redigering: Mars 20, 2009, 22:17:40 av kjelvi »

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #1 på: Mars 20, 2009, 21:18:25 »
Kamp 21/3:
Yeovil  vs.  MK Dons

Kamp 24/3:
MK Dons  vs.  Crewe

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #2 på: Mars 20, 2009, 21:21:09 »
Vi skal knuse Dons!

auren

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #3 på: Mars 20, 2009, 23:36:07 »
Vi skal knuse Dons!

Enig! Forventer enklere kamp mot Dons enn mot Crewe i morgen :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Torpe-do

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #4 på: Mars 21, 2009, 18:05:34 »
En legendarisk seier hadde gjort seg her.

Jeg snakker 7-0  ;)

Dennis

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #5 på: Mars 21, 2009, 18:13:23 »
Uten tvil det mest gunstige tidspunkt å møte Dons på!

Jeg håper og tror på seier!
Marching on together!

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #6 på: Mars 21, 2009, 18:41:09 »
Kamp 21/3:
Yeovil  vs.  MK Dons

0-0

TEAM 
12. Willy Gueret     
17. Shaun Cummings     
6. Sean O'Hanlon     
4. Miguel Angel Llera     
3. Dean Lewington     
16. Jason Puncheon  (90)     
20. Alan Navarro     
24. Flavien Belson (46)   
8. Jemal Johnson     
9. Aaron Wilbraham     
22. Peter Leven   
 
SUBS 
1. Nathan Abbey  (GK)     
2. Jude Stirling     
21. Luke Howell   
18. Ali Gerba  (90)     
26. Luke Chadwick  (46) 

Torpe-do

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #7 på: Mars 21, 2009, 19:02:36 »
Hva har skjedd med Flo, egentlig?

Er han helt ute i kulden?
Eller er det noe her jeg ikke har fått med meg, og han denne gang har lagt støvlene på hylla for godt?

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #8 på: Mars 21, 2009, 19:28:46 »
Vi skal knuse Dons!

Enig! Forventer enklere kamp mot Dons enn mot Crewe i morgen :)

auren

Der fikk vi endelig borteseieren vår auren. ;D Det ble vanskelig men vi klarte det til slutt, heldigvis. Dons har sprukket og bli maltraktert på ER neste lørdag. Millwall får grisebank borte mot Crewe og Leicester sikrer 1. plassen mot Peterborough. Ser du lyset auren, for det gjør jeg. Jeg har troen!

GeirO

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #9 på: Mars 21, 2009, 21:40:38 »
Hva har skjedd med Flo, egentlig?

Er han helt ute i kulden?
Eller er det noe her jeg ikke har fått med meg, og han denne gang har lagt støvlene på hylla for godt?
Noe overraskende er Flo langtidsskadd. :o
MOT

Torpe-do

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #10 på: Mars 21, 2009, 21:56:37 »
Hva har skjedd med Flo, egentlig?

Er han helt ute i kulden?
Eller er det noe her jeg ikke har fått med meg, og han denne gang har lagt støvlene på hylla for godt?
Noe overraskende er Flo langtidsskadd. :o

Ingen bombe

Sydhagen

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #11 på: Mars 22, 2009, 09:46:22 »
Vi skal knuse Dons!

Enig! Forventer enklere kamp mot Dons enn mot Crewe i morgen :)

auren

Der fikk vi endelig borteseieren vår auren. ;D Det ble vanskelig men vi klarte det til slutt, heldigvis. Dons har sprukket og bli maltraktert på ER neste lørdag. Millwall får grisebank borte mot Crewe og Leicester sikrer 1. plassen mot Peterborough. Ser du lyset auren, for det gjør jeg. Jeg har troen!

vi kan faktisk komme 4 poeng bak Peterborough etter neste helg (i praksis)....da tar jeg det for gitt at vi vinner hengekampen vi har i forhold til Peterborough.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #12 på: Mars 22, 2009, 10:44:49 »
Kamp 21/3:
Yeovil  vs.  MK Dons

Yeovil Town 0-0 MK Dons
Yeovil missed a first half penalty to ensure a point as Dons failed to get their promotion push back on track at Huish Park.
Willy Gueret superbly saved Gavin Tomlin's spot kick while Dons had two efforts cleared off the line in the second half.
It wasn't to be for the Dons though who were never at their best against the Glovers and looked to be missing a cutting edge.
With Millwall and Peterborough both winning the Dons' chances of automatic promotion are shrinking day-by-day – they are now seven points behind second place Posh.
Robert Di Matteo no doubt left very frustrated by his side not being able to score in two games in a row.
With the ease that Dons beat the Glovers earlier in the season this game looked like a great opportunity for the side to get going again.
And had it not been for an imperious performance from Sean O'Hanlon at centre back it could have been worse for the Dons.
The first half was an even affair, as both teams looked a tad short of confidence.
Jason Puncheon had an effort after just 90 seconds as he cut in well but his right foot shot ended up at the corner flag.
On-loan Spurs youngster Jogn Obika had the ball in the net inside the first 10 minutes but the flag was up ages before he eventually rounded Gueret and tapped in.
Dons' best chance of the half came from a cleverly worked free kick on the edge of the box as Jemal Johnson spun and hit a rasping shot that Chris Weale did well to punch away.
Then Sean O'Hanlon headed wide at the near post from Johnson's corner.
The game finally came to life on the half hour mark as the on-loan Spurs combination of John Obika and Andros Townsend won a penalty.
Obika released a clever ball sidewards for his on-running teammate who burst into the box and was clearly clipped by the clumsy Flavien Belson.
Tomlin stepped up with a low penalty to the bottom left corner but the superb Gueret stretched superbly to palm away.
Things almost got even worse for the Glovers when Lee Peltier almost sliced a clearance into his own net, clever goalkeeping by Weale saving his blushes as he saved well and just kept the ball from going over the line.
Then late on in the half Johnson cut in well from the right but hit a low weak shot at the near post that was easily saved.
Dons made an attacking change at the start of the second half as Luke Chadwick replaced Belson.
It had an immediate effect as Puncheon had a hooked shot cleared off the line by Terrell Forbes within seconds.
But chances were still hard to come by and Terell Forbes was in inspired form as he made a saving tackle on Johnson after a great run and pass from Chadwick.
Dons continued to go forward without much luck and then with 10 minutes to go Miguel Llera headed a Johnson corner towards the far top corner but Danny Hutchins managed to brilliantly head onto the bar and the away.
Then Dean Lewington tried his luck with a 25-yard half volley that Weale spilled but with no pressure he was able to gather at the second attempt
Then in the last moments of the game the Glovers almost stole the game as Townsend played a clever one-two with substitute Luke Rodgers only for Gueret to pull of a superb save.

Yeovil: Weale, Skiverton (Hutchins 36), Forbes, Tomlin (Downes 77), Warne (Rodgers 86) (booked 63), Roberts, Murtagh, Townsend, Obika, Peltier, Smith
- Subs: Welsh, Rodgers, Downes, McCollin, Hutchins
MK Dons: Gueret, Cummings, O'Hanlon, Llera, Lewington, Navarro, Belson (booked 30), Leven, Johnson, Puncheon (Gerba 90), Wilbraham
- Subs: Abbey, Stirling, Gerba, Howell, Chadwick
Attendance: 4,028

bwirum

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #13 på: Mars 23, 2009, 17:26:00 »
Hva har skjedd med Flo, egentlig?

Er han helt ute i kulden?
Eller er det noe her jeg ikke har fått med meg, og han denne gang har lagt støvlene på hylla for godt?
Noe overraskende er Flo langtidsskadd. :o
Shock and awe!
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

GeirO

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #14 på: Mars 24, 2009, 07:47:40 »
Samtidig som Leeds forhåpentligvis ordner opp med MK møtes Peterborough-Leicester i en interessant kamp. Ut fra form er det vel ingen som tror på Leicester-seier her. Vi får håpe de viser hvor gode de KAN være...
MOT

auren

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #15 på: Mars 24, 2009, 08:12:28 »
Samtidig som Leeds forhåpentligvis ordner opp med MK møtes Peterborough-Leicester i en interessant kamp. Ut fra form er det vel ingen som tror på Leicester-seier her. Vi får håpe de viser hvor gode de KAN være...

Vi får håpe på Peterborough seier. Vi går vel for ligatittelen???

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #16 på: Mars 24, 2009, 12:04:31 »
Grayson waits on Marques

Leeds United boss Simon Grayson is waiting to discover whether he will be forced to break up his centre-back partnership for the visit of MK Dons on Saturday.
Rui Marques was sent for an examination yesterday afternoon on a hamstring strain suffered in the 3-2 victory over Crewe and Grayson is crossing his fingers for positive news ahead of this weekend's vital League One game against Roberto Di Matteo's sADVERTISEMENTide.
The Angolan international left the field against Alexandra complaining of a tight hamstring and Leeds conceded two goals in his absence having reached the break with a commanding 3-0 lead.
If the defender fails to recover it would force him to sit out a competitive fixture for the first time under United's present boss. It would also break his partnership with current captain Richard Naylor who has played alongside him for the past 14 games since joining from Ipswich Town.
The pair helped keep successive clean sheets against Yeovil Town and Swindon Town and also shut out a Crewe side reduced to 10 men for 45 minutes on Saturday.
Grayson, who has Slovakian international Lubomir Michalik in reserve, said: "We're hoping it'll be good news with Rui.
"Whether he's fit for Saturday will obviously depend on the results of the scan, but he hasn't been ruled out at this stage."

YEP

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #17 på: Mars 24, 2009, 18:49:45 »
Leeds United: Snodgrass out to avenge Dons defeat
Leeds United's first engagement with MK Dons came at what might have been their moment of greatest weakness, and Robert Snodgrass has promised Roberto Di Matteo's players a rougher ride at Elland Road on Saturday.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Snodgrass-out-to.5102742.jp


kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #18 på: Mars 25, 2009, 07:17:04 »
Kamp 24/3:
MK Dons  vs.  Crewe

Milton Keynes Dons 2 - 2 Crewe (2-0)
MKD: Aaron Wilbraham 15, Jason Puncheon 19.
CA: Mark Carrington 78, Gylfi Sigurdsson pen 82
 
TEAM 
12. Willy Gueret   
14. Carl Regan     
6. Sean O'Hanlon   
4. Miguel Angel Llera     
3. Dean Lewington     
26. Luke Chadwick  (46)     
21. Luke Howell   
22. Peter Leven   
16. Jason Puncheon     
15. Sam Baldock     
9. Aaron Wilbraham     
 
SUBS 
1. Nathan Abbey  (GK)     
2. Jude Stirling     
8. Jemal Johnson  (46)     
18. Ali Gerba     
20. Alan Navarro 
 

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #19 på: Mars 25, 2009, 07:19:20 »
LATE DOUBLE DENTS DONS' HOPES

MK Dons dropped vital points in their quest for automatic promotion from Coca Cola League One on Tuesday night after throwing away a two-goal lead to draw 2-2 at home to Crewe.
The hosts started strongly, Aaron Wilbraham putting them ahead on the quarter hour with a deflected effort for his 15th goal of season and Jason Puncheon doubling the lead four minutes later when keeper John Ruddy allowed the winger's shot to squirm beneath him.
But Crewe improved after the break and scored a swift double of their own with barely 10 minutes to go, Mark Carrington and then Gylfi Sigurdsson from the penalty spot on target to make it 2-2.
The result means that Roberto Di Matteo's side stay fourth, a point behind Millwall in third and six behind second-placed Peterborough, who have played a game more.

--

Sigurdsson: Kept his cool from the spot

On-loan midfielder Gylfi Sigurdsson kept his cool to earn Crewe a point from the spot as they fought back from two down to draw 2-2 at MK Dons.
The Dons were cruising to victory with just 15 minutes remaining as first-half goals from Aaron Wilbraham and Jason Puncheon put Roberto Di Matteo's men in control.
But two goals in the space of three minutes drew Alex level - Mark Carrington heading home before Sigurdsson converted a spot-kick after keeper Willy Gueret had felled Alan Sheehan.
The Dons were soon in front as Wilbraham's effort struck defender Marlon Broomes and looped over a stranded keeper John Ruddy after 15 minutes. Puncheon then doubled the lead in the 19th minute when his weak effort slipped through Ruddy's hands.
Crewe's attacks were few and far between but Sigurdsson did sting the palms of Gueret on the stroke of half-time before Sam Baldock hit the post from close range for the Dons.
But there was late drama as Carrington grabbed one back for Crewe with a 77th minute header before Sigurdsson hit the leveller from the spot three minutes later to snatch a draw.

olsen leeds

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #20 på: Mars 25, 2009, 07:55:36 »
Denne kampen trur jeg vi vinner ganske enkelt ;D

kjelvi

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #21 på: Mars 25, 2009, 09:47:32 »
Grayson eyes automatic spot

The odds might be against Leeds United mounting a challenge for automatic promotion but their manager is refusing to concede defeat.
IT should be too large a gap to bridge at this late stage of the season, but Simon Grayson insists all is not lost for Leeds United in the race for automatic promotion.
http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/Grayson-eyes-automatic-spot.5105359.jp

johnny gangster

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #22 på: Mars 25, 2009, 10:04:02 »
Mi skal KNUSE Dons og Leicester skal slå Peterborough og mi får ein fantastisk lørdag.

SHIP POENG!!!

berlin

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #23 på: Mars 25, 2009, 10:51:37 »
Noen knusing av MK Dons tviler jeg på at det blir. Det blir en nervøs forestilling hvor begge lag er smertelig klar over at utfallet av kampen har stor innvirkning på sluttspurten.

Ekstra nervøs blir jeg om Marques ikke blir "fit" til kampen. Mikkelikk er totalt uten selvtillit,
og er klart ranket som nummer 3, egentlig nummer 4 hvis ikke Huntington hadde vært skadet.

Det er nesten så jeg skulle ønsket at Douglas hadde spilt midtstopper og Richardson h.back.
Alt er bedre enn å slippe "bambi" Mikkelikk ut på isen(gressmatta).

Blir det seier, skal jeg spandere på meg et stk. Seidel Lettøl til kr 2,90. Tror jeg.

TK20

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #24 på: Mars 25, 2009, 12:25:32 »
Det er nesten så jeg skulle ønsket at Douglas hadde spilt midtstopper og Richardson h.back.
Alt er bedre enn å slippe "bambi" Mikkelikk ut på isen(gressmatta).

Enig med deg. Er Rui ute håper jeg Grayson velger Douglas sentralt. Lubo har vært så dårlig at vi bare må være kyniske nå i innspurten. Han må starte med blanke ark og en god trenersamtale, med trenings- og reservelagskamper, før han kan slippes innpå i slike kamper som denne.

Krysser fingrene for Rui på lørdag.

bwirum

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #25 på: Mars 25, 2009, 12:53:20 »
Blir det seier, skal jeg spandere på meg et stk. Seidel Lettøl til kr 2,90. Tror jeg.
I overkant spandabel nå vel?
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

R - R

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #26 på: Mars 25, 2009, 13:05:09 »
Noen knusing av MK Dons tviler jeg på at det blir. Det blir en nervøs forestilling hvor begge lag er smertelig klar over at utfallet av kampen har stor innvirkning på sluttspurten.

Ekstra nervøs blir jeg om Marques ikke blir "fit" til kampen. Mikkelikk er totalt uten selvtillit,
og er klart ranket som nummer 3, egentlig nummer 4 hvis ikke Huntington hadde vært skadet.

Det er nesten så jeg skulle ønsket at Douglas hadde spilt midtstopper og Richardson h.back.
Alt er bedre enn å slippe "bambi" Mikkelikk ut på isen(gressmatta).

Blir det seier, skal jeg spandere på meg et stk. Seidel Lettøl til kr 2,90. Tror jeg.

Ein skal ikkje gløyme at Michalik har prestert på øverste nivå i England. Ja, denne sesongen har ikkje han vist seg frå si best side, men potensialet er der absolutt. Som Marques kan det godt hende Michalik også får seg ein oppsving ved sidan av Naylor. Ein skal heller ikkje gløyme at Marques også har gjort mykje rart denne sesongen, og har etter det eg har sett av klipp på LUTV gitt vekk mange farlege ballar og tapt tilsynelatande enkle duellar.
- Rune

berlin

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #27 på: Mars 25, 2009, 13:49:06 »
Noen knusing av MK Dons tviler jeg på at det blir. Det blir en nervøs forestilling hvor begge lag er smertelig klar over at utfallet av kampen har stor innvirkning på sluttspurten.

Ekstra nervøs blir jeg om Marques ikke blir "fit" til kampen. Mikkelikk er totalt uten selvtillit,
og er klart ranket som nummer 3, egentlig nummer 4 hvis ikke Huntington hadde vært skadet.

Det er nesten så jeg skulle ønsket at Douglas hadde spilt midtstopper og Richardson h.back.
Alt er bedre enn å slippe "bambi" Mikkelikk ut på isen(gressmatta).

Blir det seier, skal jeg spandere på meg et stk. Seidel Lettøl til kr 2,90. Tror jeg.

Ein skal ikkje gløyme at Michalik har prestert på øverste nivå i England. Ja, denne sesongen har ikkje han vist seg frå si best side, men potensialet er der absolutt. Som Marques kan det godt hende Michalik også får seg ein oppsving ved sidan av Naylor. Ein skal heller ikkje gløyme at Marques også har gjort mykje rart denne sesongen, og har etter det eg har sett av klipp på LUTV gitt vekk mange farlege ballar og tapt tilsynelatande enkle duellar.

Jeg følger deg der R-R. Har selv "forsvart" Michalik på dette forumet, nettopp ut fra det potensialet som han en gang viste. Han ble vel ønsket til Leeds på bakgrunn av bra innsats på slutten av nedrykkssesongen fra CCC?

I år har forsvaret vært katastrofalt inntil Grayson og Naylor kom, ja det har vel ikke vært helt patent etter det heller. Slik sett var vel Michalik forvirret og uten selvtillit i lag med de andre inntil nyttår. Siden har han ikke fått sjansen, og han gjorde ikke noe sterkt innhopp mot Crewe, selv om hele laget sviktet i 2.omgang. Jeg stiller spørsmålstegn ved hans nåværende form/selvtillit, det er alt.

Føler meg altså hakket tryggere på Marques, som tross alt har spilt seg varm i tospann med Naylor.

« Siste redigering: Mars 25, 2009, 14:09:47 av berlin »

berlin

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #28 på: Mars 25, 2009, 14:08:42 »
Blir det seier, skal jeg spandere på meg et stk. Seidel Lettøl til kr 2,90. Tror jeg.
I overkant spandabel nå vel?

Jeg skriver "tror". Altså er jeg ikke helt sikker, må sjekke saldoen på bankkontoen først.  ;D

Tom S

Sv: KAMP: vs. MK DONS 28/3
« Svar #29 på: Mars 25, 2009, 20:12:25 »
COME ON LEEDS !!