Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1432316 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5550 på: Januar 08, 2017, 09:03:42 »
Jeg forstår at vi åpenbart vektlegger forskjellige ting ved drift av en klubb. Så godt som alt som er nevnt her er synsing om hvordan ting har foregått. Vi kan takke Cellino for to ting, slik jeg ser det.

Det ser ut til at skuta er på bedre kurs økonomisk enn den var da Cellino kjøpte. Jeg har få eller ingen forutsetning for å si noe om dette, men det ser ut til å være den allmenne oppfatning. I denne prosessen med kutt har han tatt tøffe beslutninger og latt andre gjøre drittjobben for seg. Det har vi flere vitner til (selv om vriompeiser selvsagt vil si at f.eks Redfearn er inhabil). Men Cellino gjorde det til 0 i stil. Uryddig og ekstremt råttent i flere tilfeller etter mitt skjønn. Uansett hvilken eier vi hadde fått, så måtte dette ha blitt gjort og jeg tror på at Cellino har gjort en god jobb økonomisk isolert sett.

Han skal også ha takk for at det nå har blitt investeringer i klubben. Vi for regne med at det vi har hørt om videre utvikling og situasjonen rundt 100% overtakelse er sann. I så fall er Cellino ute i løpet av året. Kildene som Asbjørn har forsynt oss med er, etter mitt syn, av større troverdighet enn synsere her på forumet om hvorfor han måtte bli værende. Og selv om noen synes å mene at vi aldri hatt fått tak i Radrizzani uten Cellino, så er det også bare synsing uten substans. En fyr som Radrizzani vil sannsynligvis ha hatt god greie på hva som bor i Leeds uansett. Det kan dog være en fordel at begge er italienere og at Cellino dermed har hatt bedre kommunikasjon med Radrizzani enn han ville hatt med de fleste andre potensielle kjøpere.

Hvordan noen kan velge å skryte av at han er tøff nok til f.eks å si opp igjen Milanic etter 6 kamper, i stedet for å gi han inn for ansettelsen i utgangspunktet, sier så mye at det blir en umulig diskusjon.

Oppturen i høst (som noen også gir Cellino kred for) får vi ikke vite hva som er årsaken til. Jeg håper likevel at det kommer til overflaten en vakker dag.

Jeg vil oppsummere Cellinos periode i klubben som ei skam. Ikke en skandale, for vi er ikke kjørt i administrasjonen tross alt. Bare som ei skam.

Lystløgneren og den kriminelle ex-eieren vår (hva har det å si om det gjelder en import sak eller McCormacks overgang? Kriminalitet er kriminalitet) ser endelig ut til å være borte. Det vi har å takke han for er noe vi måtte kunne forventet av enhver eier.

Cellino overtok en klubb totalt ute av kontroll, både på og utenfor banen. Vi hadde en organisasjon som hadde vokst ut av alle proposjoner, med småsjefer i alle kroker. Med en litt brutal stil har han ryddet opp slik at vi har fått frigjort penger til sport. Vi hadde også stallen full av middelmådigheter, og nye kom til gjennom Cellinos eneste store feil, lite gjennomtenkte manageransettelser. Også der lærte han og prøvde først med Rosler, men han fikk det dessverre ikkje til. Så er det jo lov å minne om at om at veldig mange her på forumet var helt sjokkskada over hvordan MC behandlet Evans når han ble sendt på dør. Så all credit til Massimo som klarte å hente en av England´s mest talentfulle managere til klubben.

For første gang på 15 år peker pilene rett vei for United, det kan vi uten tvil takke Massimo Cellino for.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5551 på: Januar 08, 2017, 15:09:16 »
Kan jeg minne om at Cellino ansatte Dave Hockaday som head coach, sparket og reansatte McDermott, hentet inn en HAUG med dårlige spillere, ansatte Milanoc og lot ham få seks kamper som sjef, lot Røsler få 12 kamper og herjet vilt med Redfearn og Thompson i deres periode. Han har drevet ELENDIG ledelse som skremmer bort gode spillere og kompetent støtteapparat. Klubben har fungert best i de periodene han har vært utestengt for sine juridisk tvilsomme krumspring. Han har gjort klubben til latter med sine utspill, overtro og generelt pubertale væremåte.

Han skal ha cred for at klubben snudde kurven under hans eierskap, men vi skal prise oss lykkelig for at Cellino-æraen går mot slutten. En moderne klubb er en stor bedrift og trenger en eier med et minimum av rasjonalitet. Jeg aner ingenting om Radrizzani, men kan vanskelig se at det ikke blir et steg i riktig retning.

Hockaday:Enig med deg
McDermott:Enig med deg, Cellino skjønte ikke reglene som 75% aksjonær i UK (og ordlyden i McD sin kontrakt)
Hentet HAUG med dårlige spillere:: Det må være lov hvis klubben sliter økonomisk
Ansatte Milanic og lot ham få 6 kamper som sjef: 3 poeng og svakt spill, man nærmest seg nedrykk. Leeds klatert opp på tabellen etter dette.
Røsler fikk 12 kamper: delvis enig, men etter  12 kamper må du bevise noe. Nærmet seg nedrykk. Klatret opp med Evans. (viktig å unngå nedrykk, særlig forrige sesong)
Herjet vilt med Redfearn og Thompson: Ikke med Redfearn. Han var lovet u-laget sommer 2015. Red takket nei til dette og fikk ikke A-laget. Kan ikke kalles dårlig behandling å velge Uwe Rosler i stedet!!. Thompson insisterte på å beholde jobben som ass. trener iht kontrakt, men ble sparket (fikk erstatning) . I slike tilfeller har man vett til å gå av når hovedtrener trer av. Ronny Deilas ass. trener gjorde f.eks det. Men Thompson  sto på retten sin og fikk lønna si ut kontraktstiden. Kan ikke kalles dårlig behandling. Heller grådighet  fra Thompson (burde hatt kontrakt til sommer 2015).

Her drar  du alle sakene over en kam. Mye av dette er ikke feil eller "dårlige" beslutninger av  Cellino. Du har lest for mye i YEP og ikke vurdert sakene selvstendig.
Lyver du nå, eller er det hukommelsen som svikter om Thompson?
ok. hva skjedde.?   Forklar!

Feologild

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5552 på: Januar 08, 2017, 15:15:58 »
Ting begynner å se lyst ut for Leeds nå. Men jeg tør ikke være for optimistisk enda.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5553 på: Januar 08, 2017, 15:34:16 »
Jeg forstår at vi åpenbart vektlegger forskjellige ting ved drift av en klubb. Så godt som alt som er nevnt her er synsing om hvordan ting har foregått. Vi kan takke Cellino for to ting, slik jeg ser det.

Det ser ut til at skuta er på bedre kurs økonomisk enn den var da Cellino kjøpte. Jeg har få eller ingen forutsetning for å si noe om dette, men det ser ut til å være den allmenne oppfatning. I denne prosessen med kutt har han tatt tøffe beslutninger og latt andre gjøre drittjobben for seg. Det har vi flere vitner til (selv om vriompeiser selvsagt vil si at f.eks Redfearn er inhabil). Men Cellino gjorde det til 0 i stil. Uryddig og ekstremt råttent i flere tilfeller etter mitt skjønn. Uansett hvilken eier vi hadde fått, så måtte dette ha blitt gjort og jeg tror på at Cellino har gjort en god jobb økonomisk isolert sett.

Han skal også ha takk for at det nå har blitt investeringer i klubben. Vi for regne med at det vi har hørt om videre utvikling og situasjonen rundt 100% overtakelse er sann. I så fall er Cellino ute i løpet av året. Kildene som Asbjørn har forsynt oss med er, etter mitt syn, av større troverdighet enn synsere her på forumet om hvorfor han måtte bli værende. Og selv om noen synes å mene at vi aldri hatt fått tak i Radrizzani uten Cellino, så er det også bare synsing uten substans. En fyr som Radrizzani vil sannsynligvis ha hatt god greie på hva som bor i Leeds uansett. Det kan dog være en fordel at begge er italienere og at Cellino dermed har hatt bedre kommunikasjon med Radrizzani enn han ville hatt med de fleste andre potensielle kjøpere.

Hvordan noen kan velge å skryte av at han er tøff nok til f.eks å si opp igjen Milanic etter 6 kamper, i stedet for å gi han inn for ansettelsen i utgangspunktet, sier så mye at det blir en umulig diskusjon.

Oppturen i høst (som noen også gir Cellino kred for) får vi ikke vite hva som er årsaken til. Jeg håper likevel at det kommer til overflaten en vakker dag.

Jeg vil oppsummere Cellinos periode i klubben som ei skam. Ikke en skandale, for vi er ikke kjørt i administrasjonen tross alt. Bare som ei skam.

Lystløgneren og den kriminelle ex-eieren vår (hva har det å si om det gjelder en import sak eller McCormacks overgang? Kriminalitet er kriminalitet) ser endelig ut til å være borte. Det vi har å takke han for er noe vi måtte kunne forventet av enhver eier.

Cellino overtok en klubb totalt ute av kontroll, både på og utenfor banen. Vi hadde en organisasjon som hadde vokst ut av alle proposjoner, med småsjefer i alle kroker. Med en litt brutal stil har han ryddet opp slik at vi har fått frigjort penger til sport. Vi hadde også stallen full av middelmådigheter, og nye kom til gjennom Cellinos eneste store feil, lite gjennomtenkte manageransettelser. Også der lærte han og prøvde først med Rosler, men han fikk det dessverre ikkje til. Så er det jo lov å minne om at om at veldig mange her på forumet var helt sjokkskada over hvordan MC behandlet Evans når han ble sendt på dør. Så all credit til Massimo som klarte å hente en av England´s mest talentfulle managere til klubben.

For første gang på 15 år peker pilene rett vei for United, det kan vi uten tvil takke Massimo Cellino for.

Ja, vi vektlegger forskjellig!! (en glimrende setning i innlegget fra  Blank_file)

Det som er helt klart er at Cellino-motstandere vektlgger hans jobb for å snu økonomien og det sportslige som mindre viktig , som en slags  "selvfølgelighet".!!! (" ok, så har han fått til noen småting  da")

Derimot vektlegger de hans rettstvister,, utspill og behandling av mennesker i klubben veldig tungt. Dette er kommet mer om mer frem etter at det sportslige og økonomiske er kommet på plass. Da skal det som er bra betones som "det minste man forvente av en eier". Cellino vil aldri bli bra nok for disse  menneskene.m selv om vi rykker opp og han gjør mange andre bra ting.

Darco Milanic var en god ansettelse da. Bakgrunnen hans var helt topp i Østeriksk Bundesliga. Ingen her på forumet protesterte på det. Ã… kritisere denne ansettelsen er barnslig etterpåklokskap. Milanic lykkes ikke. Cellino tok ikke sjansen på nedrykk (og tape masse penger). Derfor fikk han sparken.

Blank_File

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5554 på: Januar 08, 2017, 16:07:58 »
Jeg forstår at vi åpenbart vektlegger forskjellige ting ved drift av en klubb. Så godt som alt som er nevnt her er synsing om hvordan ting har foregått. Vi kan takke Cellino for to ting, slik jeg ser det.

Det ser ut til at skuta er på bedre kurs økonomisk enn den var da Cellino kjøpte. Jeg har få eller ingen forutsetning for å si noe om dette, men det ser ut til å være den allmenne oppfatning. I denne prosessen med kutt har han tatt tøffe beslutninger og latt andre gjøre drittjobben for seg. Det har vi flere vitner til (selv om vriompeiser selvsagt vil si at f.eks Redfearn er inhabil). Men Cellino gjorde det til 0 i stil. Uryddig og ekstremt råttent i flere tilfeller etter mitt skjønn. Uansett hvilken eier vi hadde fått, så måtte dette ha blitt gjort og jeg tror på at Cellino har gjort en god jobb økonomisk isolert sett.

Han skal også ha takk for at det nå har blitt investeringer i klubben. Vi for regne med at det vi har hørt om videre utvikling og situasjonen rundt 100% overtakelse er sann. I så fall er Cellino ute i løpet av året. Kildene som Asbjørn har forsynt oss med er, etter mitt syn, av større troverdighet enn synsere her på forumet om hvorfor han måtte bli værende. Og selv om noen synes å mene at vi aldri hatt fått tak i Radrizzani uten Cellino, så er det også bare synsing uten substans. En fyr som Radrizzani vil sannsynligvis ha hatt god greie på hva som bor i Leeds uansett. Det kan dog være en fordel at begge er italienere og at Cellino dermed har hatt bedre kommunikasjon med Radrizzani enn han ville hatt med de fleste andre potensielle kjøpere.

Hvordan noen kan velge å skryte av at han er tøff nok til f.eks å si opp igjen Milanic etter 6 kamper, i stedet for å gi han inn for ansettelsen i utgangspunktet, sier så mye at det blir en umulig diskusjon.

Oppturen i høst (som noen også gir Cellino kred for) får vi ikke vite hva som er årsaken til. Jeg håper likevel at det kommer til overflaten en vakker dag.

Jeg vil oppsummere Cellinos periode i klubben som ei skam. Ikke en skandale, for vi er ikke kjørt i administrasjonen tross alt. Bare som ei skam.

Lystløgneren og den kriminelle ex-eieren vår (hva har det å si om det gjelder en import sak eller McCormacks overgang? Kriminalitet er kriminalitet) ser endelig ut til å være borte. Det vi har å takke han for er noe vi måtte kunne forventet av enhver eier.

Cellino overtok en klubb totalt ute av kontroll, både på og utenfor banen. Vi hadde en organisasjon som hadde vokst ut av alle proposjoner, med småsjefer i alle kroker. Med en litt brutal stil har han ryddet opp slik at vi har fått frigjort penger til sport. Vi hadde også stallen full av middelmådigheter, og nye kom til gjennom Cellinos eneste store feil, lite gjennomtenkte manageransettelser. Også der lærte han og prøvde først med Rosler, men han fikk det dessverre ikkje til. Så er det jo lov å minne om at om at veldig mange her på forumet var helt sjokkskada over hvordan MC behandlet Evans når han ble sendt på dør. Så all credit til Massimo som klarte å hente en av England´s mest talentfulle managere til klubben.

For første gang på 15 år peker pilene rett vei for United, det kan vi uten tvil takke Massimo Cellino for.
Her sier du også en haug av ting som ikke kan sies å være noe annet enn antagelser. At organisasjonen måtte slankes er greit, men hva i all verden har skjedd på den lille tiden som GHF var i sjefsstolen? Bates nevnte aldri noe om dette, og hvis det var noen som ikke brydde seg om hva andre sa om han så var det Bates. Hvorfor var dette aldri tema på den tiden? Men likevel må vi anta at det var nødvendig. Og tross alt var vel dette en av få ting der Cellino holdt ord fra starten av. På tross av det så har vi lite harde fakta å holde tak i på dette feltet, annet enn flere rettsaker og vitnesbyrd av ex-ansatte.

Jeg håper for Cellinos ettermæle at det viser seg at det var han som fikk fatt i Monk. Når det gjelder sommerens overganger så er det flere av de som har lekket nyheter om Radrizzani, som også har insinuert at de fleste av disse er garantert av sistnevnte. Vi kan mao ikke vite på nåværende tidspunkt. Det eneste vi vet er at Cellino har vært stille som graven i vår gode periode i høst. Det tolkes slik man ønsker. Det gjaldt forøvrig også da det gikk bra under Redfearn, uten at det trenger å ha en sammenheng.

Hvis den eneste store feilen Cellino har gjort er å ansette feil trenere så er det nok en gang bare å abdisere for min del. Ã… bli utestengt i halvannet år for snusk ved en overgang på over 100 millioner er selvfølgelig en ubetydelig greie.

Det jeg tildels kan være enig i er at Cellino sikkert har blitt fremstilt som en større klovn enn han er i engelske medier. Den vinklingen han fikk i forbindelse med Allardyce saken, der han ble fremstilt som skurk for å si det som det var, er et bevis på det. Mye annet har han selv fortjent.

I starten synes jeg også det var forfriskende med en eier som var som Cellino. Helt til jeg forsto at alt bare var snakk. Når han blir tatt i løgn etter løgn blir det til slutt vanskelig å ha tillit. For meg er dette Cellino i et nøtteskall.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5555 på: Januar 08, 2017, 16:16:43 »
Massimo er 'a thing of the past' snart (bann'en begynner vel om en måneds tid).
Ettermælet hans kan det vel diskuteres mye om.

Mht økonomien:

According to information I have, #LUFC have posted losses of 8m for the 15/16 season. Up from 2m in the 14/15 season.
— Simon O'Rourke (@simon_orourke) January 8, 2017

If correct ^ seems the club isn't as fixed as some would have us believe

Følg gjerne kommentarene til tweeten

https://twitter.com/simon_orourke/status/818111102911475712
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 16:33:58 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5556 på: Januar 08, 2017, 16:22:15 »
Massimo er 'a thing of the past' snart (bann'en begynner vel om en måneds tid).
Ettermælet hans kan det vel diskuteres mye om.

Mht økonomien:

According to information I have, #LUFC have posted losses of 8m for the 15/16 season. Up from 2m in the 14/15 season.
— Simon O'Rourke (@simon_orourke) January 8, 2017

If correct ^ seems the club isn't as fixed as some would have us believe
Men ja, kutt trengtes vel. Om riktig kutt-metode var å sparke vaskekonene og la unggutta vaske i stedet og pådra 'bug i svømmebassengene som kostet det flerfoldige (Redfearnintervjuet) kan vel diskuteres.

Og kutt på et felt og øke rettstvist-summene går vel opp i opp???

Man FIKK napp hos en del kvalitetsfolk i adm (Pearson m.fl.) men de var pussig kortvarige alle sammen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5557 på: Januar 08, 2017, 16:22:31 »
At Leeds gjør det bra når Cellino er "stille" er overdrevet.  Vi har kort og godt et bedre lag og en bedre trener enn før.  Og bedre økonomi. Dette med en "stille" Cellino er noe som trekkes frem av Cellino-motstandere, men som ikke holder vann. De underligste argumenter settes frem mot  ham.

Nå venter "alle" motstandere av ham at han slutter til sommeren. Det er jeg jammen spent på. Da kan de ta feil enda en gang. Han skulle jo selge til fansen høsten 2015, da da tok alle feil da også.  Jeg tror noen tjener store penger på alle dissse "Cellino-nyhetene" og "spådommene" på nettet.

Simon O'Rourke  og  TTGM skal liksom bruke denne endringen i eierskap til "jage ut " Cellino.
Det minner meg om Saddam Hussein som skjøt ti skudd i lufta for å feire at han "vant" den første Golf-krigen (1991) etter å ha "jaget"  USA fra landet. Tydelig at alle tolker hendelser totalt forskjellig, og til sin egen fordel.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 16:41:03 av Josch »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5558 på: Januar 08, 2017, 16:23:48 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5559 på: Januar 08, 2017, 16:36:05 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o

Hvem ansatte Monk da?

Square Ball

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5560 på: Januar 08, 2017, 16:36:25 »
Nå er  det gudbedre meg  snart nok,Josch

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5561 på: Januar 08, 2017, 16:38:17 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o


Sier du eller Cellino?  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5562 på: Januar 08, 2017, 16:38:46 »
Jeg forstår at vi åpenbart vektlegger forskjellige ting ved drift av en klubb. Så godt som alt som er nevnt her er synsing om hvordan ting har foregått. Vi kan takke Cellino for to ting, slik jeg ser det.

Det ser ut til at skuta er på bedre kurs økonomisk enn den var da Cellino kjøpte. Jeg har få eller ingen forutsetning for å si noe om dette, men det ser ut til å være den allmenne oppfatning. I denne prosessen med kutt har han tatt tøffe beslutninger og latt andre gjøre drittjobben for seg. Det har vi flere vitner til (selv om vriompeiser selvsagt vil si at f.eks Redfearn er inhabil). Men Cellino gjorde det til 0 i stil. Uryddig og ekstremt råttent i flere tilfeller etter mitt skjønn. Uansett hvilken eier vi hadde fått, så måtte dette ha blitt gjort og jeg tror på at Cellino har gjort en god jobb økonomisk isolert sett.

Han skal også ha takk for at det nå har blitt investeringer i klubben. Vi for regne med at det vi har hørt om videre utvikling og situasjonen rundt 100% overtakelse er sann. I så fall er Cellino ute i løpet av året. Kildene som Asbjørn har forsynt oss med er, etter mitt syn, av større troverdighet enn synsere her på forumet om hvorfor han måtte bli værende. Og selv om noen synes å mene at vi aldri hatt fått tak i Radrizzani uten Cellino, så er det også bare synsing uten substans. En fyr som Radrizzani vil sannsynligvis ha hatt god greie på hva som bor i Leeds uansett. Det kan dog være en fordel at begge er italienere og at Cellino dermed har hatt bedre kommunikasjon med Radrizzani enn han ville hatt med de fleste andre potensielle kjøpere.

Hvordan noen kan velge å skryte av at han er tøff nok til f.eks å si opp igjen Milanic etter 6 kamper, i stedet for å gi han inn for ansettelsen i utgangspunktet, sier så mye at det blir en umulig diskusjon.

Oppturen i høst (som noen også gir Cellino kred for) får vi ikke vite hva som er årsaken til. Jeg håper likevel at det kommer til overflaten en vakker dag.

Jeg vil oppsummere Cellinos periode i klubben som ei skam. Ikke en skandale, for vi er ikke kjørt i administrasjonen tross alt. Bare som ei skam.

Lystløgneren og den kriminelle ex-eieren vår (hva har det å si om det gjelder en import sak eller McCormacks overgang? Kriminalitet er kriminalitet) ser endelig ut til å være borte. Det vi har å takke han for er noe vi måtte kunne forventet av enhver eier.

Cellino overtok en klubb totalt ute av kontroll, både på og utenfor banen. Vi hadde en organisasjon som hadde vokst ut av alle proposjoner, med småsjefer i alle kroker. Med en litt brutal stil har han ryddet opp slik at vi har fått frigjort penger til sport. Vi hadde også stallen full av middelmådigheter, og nye kom til gjennom Cellinos eneste store feil, lite gjennomtenkte manageransettelser. Også der lærte han og prøvde først med Rosler, men han fikk det dessverre ikkje til. Så er det jo lov å minne om at om at veldig mange her på forumet var helt sjokkskada over hvordan MC behandlet Evans når han ble sendt på dør. Så all credit til Massimo som klarte å hente en av England´s mest talentfulle managere til klubben.

For første gang på 15 år peker pilene rett vei for United, det kan vi uten tvil takke Massimo Cellino for.

Ja, vi vektlegger forskjellig!! (en glimrende setning i innlegget fra  Blank_file)

Det som er helt klart er at Cellino-motstandere vektlgger hans jobb for å snu økonomien og det sportslige som mindre viktig , som en slags  "selvfølgelighet".!!! (" ok, så har han fått til noen småting  da")

Derimot vektlegger de hans rettstvister,, utspill og behandling av mennesker i klubben veldig tungt. Dette er kommet mer om mer frem etter at det sportslige og økonomiske er kommet på plass. Da skal det som er bra betones som "det minste man forvente av en eier". Cellino vil aldri bli bra nok for disse  menneskene.m selv om vi rykker opp og han gjør mange andre bra ting.

Darco Milanic var en god ansettelse da. Bakgrunnen hans var helt topp i Østeriksk Bundesliga. Ingen her på forumet protesterte på det. Ã… kritisere denne ansettelsen er barnslig etterpåklokskap. Milanic lykkes ikke. Cellino tok ikke sjansen på nedrykk (og tape masse penger). Derfor fikk han sparken.
Selvsagt regner jeg det som en selvfølge at en ny eier måtte ta tak i det økonomiske problemet Leeds hadde på den tiden. Ã… mislykkes med den jobben ville betydd en ny administrasjon! Total katastrofe. Det var kriteriet for å overta klubben på den tiden.

Og med like stor selvfølgelighet mener jeg at alle personalsakene og uttalelser om spillere og ansatte er totalt uakseptabelt. Ingen med vettet i behold vil jobbe under slikt lederskap når det har pågått en stund. Dette er hovedgrunnen til at vi er mange som har sagt at vi får aldri  tror at vi klarer opprykk med Cellino bak spakene (så vil tiden vise hvem som skal ha kred for det har skjedd i høst).

Og til slutt vrir du historien om Milanic i fillebiter. Det er sludder og vås at det ikke fantes skepsis til han når han ble ansatt. Forrige permanente ansettelse var vel Hockaday, så det skulle ikke all verden til for at vi syns det var en forbedring. Som med alle andre trenere som er blitt ansatt, har meg og de fleste andre ønsket han velkommen til klubben og håpet på det beste. Gå gjennom tråden om han du, så ser du at der er litt av hvert. Jeg gidder ikke kaste vekk tid påstander som du ikke har tatt deg bry med å sjekke.

Blank_File

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5563 på: Januar 08, 2017, 16:43:16 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5564 på: Januar 08, 2017, 16:47:10 »
Isolert sett var Milanic en god ansettelese (hans bakgrunn, CV) , men han lykkes dessverre ikke. Det er ikke å rive historien i fillebiter. Det er lett å være stor i kjeften når man har fasit i hånd etterpå . Ditt argumnet er ikke noe bedre av den grunn. Andre enn  Cellino har ansatt Milanic og han har lykkes. Milanic er en god trener. En GOD trener.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5565 på: Januar 08, 2017, 16:48:59 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o

Hvem ansatte Monk da?

Poenget med det, kjære Rudi, er at i sommer var både Clarke og Robinson foran Monk i køen men takket nei (se f.eks tråden fra i sommer). Og nå har mannen ansatt godt over 40 managere... Da er det jo godt at sommerens tredjevalg lykkes, men jeg syns ikke Cellino skal æres for 'teft' i så måte. Hadde dette vært et varemerke for ham, hadde dette vært den 4-5 manageransettelsen hans, så ja ok. Men ca den førtiende...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5566 på: Januar 08, 2017, 16:51:34 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o


Sier du eller Cellino?  :o

Jeg så det i TOMA-tråden og leitet litt i sommerens manageransettelsestråd. At Clarke takket nei er velkjent fra mediene. Den andre var Karl Robinson
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5567 på: Januar 08, 2017, 16:52:34 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.

Blank_File

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5568 på: Januar 08, 2017, 16:57:03 »
Isolert sett var Milanic en god ansettelese (hans bakgrunn, CV) , men han lykkes dessverre ikke. Det er ikke å rive historien i fillebiter. Det er lett å være stor i kjeften når man har fasit i hånd etterpå . Ditt argumnet er ikke noe bedre av den grunn. Andre enn  Cellino har ansatt Milanic og han har lykkes. Milanic er en god trener. En GOD trener.
Men kjære deg, det var ikke det som var påstanden din!

Sent fra min D6603 via Tapatalk


Blank_File

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5569 på: Januar 08, 2017, 17:01:22 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.
Det er klart du kan få rett og det er helt greit for meg, men Milanic eksempelet er jo et perfekt eksempel på at du snur og vrir helt til din fordel. Du sa at det ikke var kritiske røster her på forumet og det var lett for oss å være etterpåkloke. I oppfølgeren så bruker du utelukkende referansene hans for å si at han ER en god trener. Hvordan skal det da gå an å fortsette en konstruktiv diskusjon?

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5570 på: Januar 08, 2017, 17:04:29 »
Ã… gi kreditt til Cellino for Monk-ansettelsen blir litt søkt når vi vet at han var ca tredjevalget i sommer... :o

Hvem ansatte Monk da?

Poenget med det, kjære Rudi, er at i sommer var både Clarke og Robinson foran Monk i køen men takket nei (se f.eks tråden fra i sommer). Og nå har mannen ansatt godt over 40 managere... Da er det jo godt at sommerens tredjevalg lykkes, men jeg syns ikke Cellino skal æres for 'teft' i så måte. Hadde dette vært et varemerke for ham, hadde dette vært den 4-5 manageransettelsen hans, så ja ok. Men ca den førtiende...

Men vi er enige om at Monk uansett ble ansatt av Massimo, tredjevalg eller ikke, helt kanon at han  omsider traff blink :)

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5571 på: Januar 08, 2017, 17:11:33 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.
Det er klart du kan få rett og det er helt greit for meg, men Milanic eksempelet er jo et perfekt eksempel på at du snur og vrir helt til din fordel. Du sa at det ikke var kritiske røster her på forumet og det var lett for oss å være etterpåkloke. I oppfølgeren så bruker du utelukkende referansene hans for å si at han ER en god trener. Hvordan skal det da gå an å fortsette en konstruktiv diskusjon?
ok. jeg ser den. Men så vidt jeg husker var det avventende forventning og håp til Milanic her på forumet. Ikke mange store protester mot ansettelsen. De som var skeptiske må jeg selvsagt gi rett.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 18:10:13 av Josch »

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5572 på: Januar 08, 2017, 18:00:11 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.

Blind høne finner også korn, Josch. Men det stemmer jo at du har hatt rett før.

Merkelig at Leeds gjør det så mye bedre når  Cellino er suspendert!

Noen som har en teori?

På tide for Massimo å revurdere sin overtro?  Bedre å tre ut av presidentrollen for alltid? Lager han fortsatt mat til spillerne før kamp? 8)

Ja, vi er mange som har en teori. Hyggelig at du for en gangs skyld er enig i fakta i hvert fall.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5573 på: Januar 08, 2017, 18:06:41 »
Når det gjelder Thompson har jeg funnet fram til den eneste kilden Josch ser ut til å stole på.

Mye snudde da Thompson kom inn. Han var kanskje katalysatoren for endring av formasjon og bruken av spillere.

Italienerne har vært skjøvet mer til side (Antenucci m flere), og Cellino er kanskje forbanna over å bli satt i forlegenhet.

Thompson er vel blitt en maktfaktor de italienske kjeltringene ikke tålte.

Raskt glemt er det vel at de hadde styrt oss rett ned, om de hadde fortsatt som de stevnet.

De her gutta kan ikke engelsk fotball. Prosjekt Cellino has failed

I YEP står dette også og lese, nemlig at Cellino ikke er fornøyd med at så få av de spillerne han har skaffet til veie - ikke spiller mer enn de gjør. Thompson får " skylden" for dette ift formasjonen vi spiller i.
MEN hva som egentlig tenkes videre virker jo ikke akkurat gjennomtenkt :( >:(
Lite trolig forklaring. Da ville det vært logisk  å sparke Redfearn, som er ansvarlig for laguttaket.
2-3 italienrere  + Berardi spiller jo jevnt og trutt. ???
Eller: Kanskje hensikten er å få Redfearn til å slutte selv og innsette en annen coach som bruker troppen på en annen måte.? Mener ledelsen at Redfearn får lite ut av laget? Har man begynt å tenke på neste sesong nå som plassen for i år  er sikret? ???

Thompson fikk altså sparken tidlig i april.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5574 på: Januar 08, 2017, 18:12:18 »
Og her følger litt surmaga Cellino-kritikk fra de slemme britiske journalistene, eller kritikksjuke forummedlemmene.

Ja, det har skjedd mye merkelig i denne sesongen. Men: det er bare fem kamper siden alt så meget bra ut! Da var det ingen som kjeftet på Cellino.

-Så fikk Thompson  sparken
-Salerno forsvant
-Cook ble skadet
-Leeds tapte fem kamper
-seks spillere "skadet"

Min mistanke er at disse seks likevel er på vei bort, og derfor ikke må bli mer skadet før salg.
Synd om vi mister Silvestri, med de andre er ikke gode nok for opprykk!!
Hva med  Redfearn? Kan Cellino ha startet et spill der han fryser Redfearn ut og gjør forholdene umulige for ham, som medfører dårlige resultater på banen?  Lettere å sparke  Redfearn rett etter dårlige resulteter?  Litt av det samme som med  McDermott?

Har Cellino noen andre i kikkerten?
Det virker som det blitt en "engelsk"  og en "italiensk"  fløy  i Leeds nå.

Cellino er uberegnelig. Det er ikke rart at trenere blir usikre og dette smitter over på spillere/res når slikt skjer. :( :o
- Leif Olav

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5575 på: Januar 08, 2017, 18:14:13 »
Her er en annen slem Cellinokritiker på banen.

Hmmm, så Umbers som styre buisnessen og ikke fotballen får daglig oppdatert lister på skadede spillere, mens Redfearn som ifølge Umbers styre det sportslige ikke får det? Er det Redfearn som lyger?

Og hvorfor minner Umbers Redfearn på klausuler i kontrakter til spillere, som Redfearn også har tilgang til, hvis Redfearn står fritt til å velge sine spillere? Merkelig...



Glimrende observert!   :)


Utrolig å gi slike uttalelser, kred til Hay!  ;D
Dette setter vel hele coach-modellen til Cellino i et merkelig lys. Alle andre bortsett fra coachen skal få vite hvem som er skadet!! Og han får ikke vite at hjelptreneren er suspendert!  Enhver manager i England ville fått vite hvilke spillere som ikke kunne spille i god tid, i hvertfall blitt informert om omstedighetene. :(
Slike episoder  gjør at Redfearn må oppleve det som utrygt og uforutsigbart å være trener.  Jeg ville tatt min hatt og gått, selv om han elsker Leeds aldri så mye. Cellino er i ferd med ødelegge det lille som var av tillit til ham. Han har gjort noe bra: brukt penger på spillere, satset på unge spillere, vært på mange kamper. Men man vet aldri hva som kommer rundt hjørnet. Cellino ønsker å drive Leeds  med en vingklippet coach uten autoritet. Det går ikke!

Leeds trenger stabilitet og forutsigbare eiere. Cellino er motsatt!

Nei, det var visst han samme.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5576 på: Januar 08, 2017, 18:18:44 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.

Du kalte kritikerne inkompetente fans i ett innlegg og sa "I rest my case" i et annet. Med andre ord er du langt fra hevet over hersketeknikker.

Så skal jeg være enig med deg, Rudi G og flere i at økonomi og sportslig drift er veldig viktig. Problemet er at den som sier at økonomien er så solid, er nettopp Massimo Cellino. Altså hestens munn. Ken Bates sa det samme i flere år også. Det har vist seg ved flere anledninger ikke å stemme. Jo, tapene var langt mindre i 2014/15, men nå tweeter altså Simon O'Rourke at tapene er åtte millioner pund i 2015/16. I så fall, er økonomien like ille som alltid. Muligens er salget av Cook ikke med her, men det hjelper liksom ikke så veldig om man er nødt å selge med nettogevinst på 100 millioner kroner OG på samme tid må investere i spillermateriell for å nærme seg toppen.

Jeg tror dessverre ikke det økonomiske er rosenrødt. Den nødvendige arbeidskapitalinnsprøytningen på 5 mill pund i sommer - kun for å nå FFP - vitner om dette.

Når det gjelder at det går bedre sportslig i periodene han holder seg borte, registrerer jeg at du avfeier dette som tøys og tull av oss inkompetente. Hva grunner du dette i? Han havnet på Monk etter at et par andre lower league managers ikke ville ta i klubben med ildtang (tross at daværende arbeidsgivere var rimelig medioker i sammenligning med Leeds) og han har vært Tornerose i hele høst. I denne perioden har antakelig Radrizzani vært inne, muligens også med penger og ledelseskompetanse. Det blir synsing, men ettersom dette salget har tatt månedsvis, er det like mye spådom at Cellino IKKE har hatt en form for taushetsplikt eller munnkurv - om ikke som følge av avtalen, men selvpålagt fordi han - eventuelt - måtte være lei eller ute av stand til å drive klubben lengre.

Tidligere gikk det, etter en noe trå start, i play off-form etter at Redfearn fikk Thommo som nr 2. Etter at Salerno sparket Thommo for Cellino, gikk det dårligere igjen. Cellino hetset Redders i media og kalte han en fin fyr, men også som et barn med dårlig innflytelse rundt seg.

At det går sportslig bedre - basert på den reneste empiri: resultatene - så lenge Cellino holder seg unna, er hersket over enhver tvil. FOR MEG, altså, før du kaller dette en hersketeknikk. Han har vært tyst hele høsten og det har vel ikke gått bedre siden Grayson måtte selge Gradel og Howson eller deromkring.

At dette skjer på samme tid som Cellino holder seg vekke og virkelig kompetanse har kommet inn (Radrizzani), er FOR MEG, ikke overraskende. Så tror jeg heller ikke Cellino hentet denne karen inn av helt fri vilje, som jeg har argumentert for tidligere (da hadde han vært ansatt, ikke kjøpt seg inn).

At han traff med Monk er bra, men jeg klarer ikke helt å juble så sinnsykt for "tryllekunstneren" som traff "mitt" kort på det sjuende forsøket.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 18:22:32 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5577 på: Januar 08, 2017, 18:22:52 »
Heldigvis så spiller du deg selv utover sidelinjen med uttalelsene din Josch. Jeg tar meg ikke lenger bry med å debattere med deg fra nå av. Jeg vet at du da synes du har vunnet, men det blir så på jorde at jeg er i tvil om du troller. I admit defeat.

Du bruker en hersketenkk som jeg ikke biter på. Flere mener det samme som meg. Jeg fikk flere skyllebøtter for 12 mnd siden da jeg hadde litt tro på denne sesongen med Cellino. Jeg fikk rett og kan få det igjen.

Du kalte kritikerne inkompetente fans i ett innlegg og sa "I rest my case" i et annet. Med andre ord er du langt fra hevet over hersketeknikker.

Så skal jeg være enig med deg, Rudi G og flere i at økonomi og sportslig drift er veldig viktig. Problemet er at den som sier at økonomien er så solid, er nettopp Massimo Cellino. Altså hestens munn. Ken Bates sa det samme i flere år også. Det har vist seg ved flere anledninger ikke å stemme. Jo, tapene var langt mindre i 2014/15, men nå tweeter altså Simon O'Rourke at tapene er åtte millioner pund i 2015/16. I så fall, er økonomien like ille som alltid. Muligens er salget av Cook ikke med her, men det hjelper liksom ikke så veldig om man er nødt å selge med nettogevinst på 100 millioner kroner OG på samme tid må investere i spillermateriell for å nærme seg toppen.

Jeg tror dessverre ikke det økonomiske er rosenrødt. Den nødvendige arbeidskapitalinnsprøytningen på 5 mill pund i sommer - kun for å nå FFP - vitner om dette.

Når det gjelder at det går bedre sportslig i periodene han holder seg borte, registrerer jeg at du avfeier dette som tøys og tull av oss inkompetente. Hva grunner du dette i? Han havnet på Monk etter at et par andre lower league managers ikke ville ta i klubben med ildtang (tross at daværende arbeidsgivere var rimelig medioker i sammenligning med Leeds) og han har vært Tornerose i hele høst. I denne perioden har antakelig Radrizzani vært inne, muligens også med penger og ledelseskompetanse. Det blir synsing, men ettersom dette salget har tatt månedsvis, er det like mye spådom at Cellino IKKE har hatt en form for taushetsplikt eller munnkurv - om ikke som følge av avtalen, men selvpålagt fordi han - eventuelt - måtte være lei eller ute av stand til å drive klubben lengre.

Tidligere gikk det, etter en noe trå start, i play off-form etter at Redfearn fikk Thommo som nr 2. Etter at Salerno sparket Thommo for Cellino, gikk det dårligere igjen. Cellino hetset Redders i media og kalte han en fin fyr, men også som et barn med dårlig innflytelse rundt seg.

At det går sportslig bedre - basert på den reneste empiri: resultatene - så lenge Cellino holder seg unna, er hersket over enhver tvil. FOR MEG, altså, før du kaller dette en hersketeknikk. Han har vært tyst hele høsten og det har vel ikke gått bedre siden Grayson måtte selge Gradel og Howson eller deromkring.

At dette skjer på samme tid som Cellino holder seg vekke og virkelig kompetanse har kommet inn (Radrizzani), er FOR MEG, ikke overraskende. Så tror jeg heller ikke Cellino hentet denne karen inn av helt fri vilje, som jeg har argumentert for tidligere (da hadde han vært ansatt, ikke kjøpt seg inn).

Det er mange som er enig med deg i dette.

Det beste for seosngen 2015/16  vil  være om Cellino suspenderte seg selv noen måneder. Han må jo snart skjønne at det betyr ulykke for laget hvis han sitter på tribuenen!! :)  Han bør heslt se kampene på TV fra Florida.  Såpass burde han ha  lært av forrige  sesong! :)
- Leif Olav

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5578 på: Januar 08, 2017, 18:37:31 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)

Re: Losses of 2m for the 14/15 ssn. The club commented that the sale of McCormack was a major factor. The club profited 6m from transfers.

Contrary to previous years where the club posted 8m losses, LUFC's wage bill was extraordinarily low. Not quite sure how still losing 8m.



OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 18:39:58 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5579 på: Januar 08, 2017, 18:49:27 »
Mer surmaga kritikk fra folk som ikke innser at hyppige managerskifter er veien å gå.

En ny manger vil ikke kunne snu trenden, hvis man ska fortsette med de samme unge spillere og samme spillestil.  Slik jeg forstår så har både Rosler og Cellino bestemt at man skal bruke unge spillere og spille en viss type fotball som de begge liker. Planen er tydeligvis at dette skal bli både undeholdende og gi seire, når laget blir litt eldre. Cellinos plan vil være den samme om han bytter coach, og han mener  Rosler har sterk nok rygg til å tåle motgang.  Rosler blir nok derfor sittende.
Det sitter nok langt inne å bytte coach nå igjen.

To dager senere:

Hva har Celliono tenkt. ? Evans står for en mer direkte og engelsk spillestil. Kanskje det må til i ch.ship, der Roslers possesion football ikke ga suksess. Jeg har en følelse av at det ble for mye system , analyse og ballbesittelse med Rosler. To seiere på 10 kamper er jo faktisk ikke bra.  Og null hjemmeseire når det snart skrives novemeber!   Evans er en god gammeldags manager som får spillere til å gi 110% i 95 minutter. Rotherham var en overaskelse i fjor.  Men er Leeds for stor for Evans også ??? det er bek'ymringsfullt at  Cellino bommer med trenere gang på gang :-\
- Leif Olav