Nyeste innlegg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
91
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Asbjørn April 30, 2024, 18:19:02 »


Scott Sellars var venstrekant. John Stiles spilte lite, defensiv midtbanespiller?


I likhet med de fleste andre, det var lite vi SÅ av Leeds de årene :)
Men når eg ser lagoppstillingene f.eks i 86/87-sesongen så er det stort sett Ian Snodin og Peter Swan som spilte med 4'er-drakta. Stiles startet 26 seriekamper den sesongen, 20 ganger hadde han 7 på ryggen. 8 èn gang, det samme med 4 og 11.  Tre kamper på rad var han venstreback (3 på ryggen). Og han kom inn som innbytter tre ganger.

PÅ midten den sesongen spilte stort sett Snodin (nr 4) og Sheridan (nr åtte). Nr 11 (venstrekant?) var som oftest Andy Ritchie.
92
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Kato April 30, 2024, 17:59:17 »

Det var der John Sheridan ble min største Leeds-helt, og fremdeles er det. Frispark-foten vi gjerne skulle hatt i dag. Frisparket der ballen ble trillet tilbake til han, vippet den opp til seg selv og løftet den i krysset. Knapt sett etterpå. Fantastisk. Han bar det laget John Sheridan. Etter hvert sammen med Ian Snodin på midtbanen.
Det var på den tiden vi fortsatt husket "De fire ess'ene" våre på skøyte-isen.
Leeds hadde Sheridan og Snodin og de to  unggutta Scott Sellars og John Stiles (sønnen til Nobby og nevøen til Johnny Giles...), er det rart vi satte vår lit til den fremtidige midtbanen vår. :D

Scott Sellars var venstrekant. John Stiles spilte lite, defensiv midtbanespiller?
93
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Asbjørn April 30, 2024, 17:42:05 »

Det var der John Sheridan ble min største Leeds-helt, og fremdeles er det. Frispark-foten vi gjerne skulle hatt i dag. Frisparket der ballen ble trillet tilbake til han, vippet den opp til seg selv og løftet den i krysset. Knapt sett etterpå. Fantastisk. Han bar det laget John Sheridan. Etter hvert sammen med Ian Snodin på midtbanen.
Det var på den tiden vi fortsatt husket "De fire ess'ene" våre på skøyte-isen.
Leeds hadde Sheridan og Snodin og de to  unggutta Scott Sellars og John Stiles (sønnen til Nobby og nevøen til Johnny Giles...), er det rart vi satte vår lit til den fremtidige midtbanen vår. :D
94
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Kato April 30, 2024, 17:28:04 »

Play off er bingo, dagsform og tilgjengelige spillere. En gang MÅ vi vel lykkes da..."alle gode ting er 3"?? :D
Det bør vel heller være 'Alle gode ting er seks' :D

Her er en run down, så langt. I 1987 var det rett til 'finalen'....

1987:
Charlton-Leeds 1-0, Leeds-Charlton 1-0. Leeds-Charlton 1-2 (eeo), St Andrews Birmingham, 16.000isj

2006:
Leeds-Preston 1-1, Preston-Leeds 0-2
Watford-Leeds 3-0 (Millenium, Cardiff, 65.000isj

2008:
Leeds-Carlisle 1-2, Carlisle-Leeds 0-2
Doncaster-Leeds 1-0 (Wembley, 75.000isj)

2009:
Millwall-Leeds 1-0, Leeds-Millwall 1-1

2019:
Derby-Leeds 0-1, Leeds-Derby 2-4

Hva mener du med rett til finalen i 87? Møtte ikke vi Oldham i semifinalen, og Keith Edwards avgjorde i 89. minutt?
Det var vell 4 plass i 2 div mot fjerde-sist i 1 div over 2 kamper. om jeg husker rett.

Kato har rett :o

Eg mener å ha lest at det var 'rett til finalen' men nei, Edwards hjalp oss som Kato skriver:

https://en.wikipedia.org/wiki/1987_Football_League_Second_Division_play-off_final

Åpningsinnlegget er redigert :)

Edwards ja. Stupheadet inn på første stang frisparket fra John Sheridan med Leeds-fansen bak målet. Kommentatoren: "Edwards has got the goal that Leeds were looking for".  Jeg har det på en gammel VHS-kassett. Sesongen 86/87 - A season to savour. Sesongen som mer enn noe annet er et manifest for Leeds United. Tap i play-off- finalen, etter å ha ledet etter første ekstraomgang. Det fanstastiske frisparket til John Sheridan som vi trodde skulle sende oss opp. Så kom Peter Shirtliff, to ganger. Tap mot Coventry etter ekstraomganger i semifinalen i FA-cupen. "Bennett, in the 99th minute" sendte oss ut der.

Jeg har garantert sett den videokassetten over tusen ganger. Kan alle kommentarene utenat den dag idag.

"One of Aspins famous runs".

Det var der John Sheridan ble min største Leeds-helt, og fremdeles er det. Frispark-foten vi gjerne skulle hatt i dag. Frisparket der ballen ble trillet tilbake til han, vippet den opp til seg selv og løftet den i krysset. Knapt sett etterpå. Fantastisk. Han bar det laget John Sheridan. Etter hvert sammen med Ian Snodin på midtbanen.
95
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Hallgeir * April 30, 2024, 17:13:30 »
Dersom klubben havner i playoff, kan jeg ikke la være å tenke på at uten de grusomme kontraktene som Orta og ledelsen ga mange spillere, slik at de kunne gå på lån ved nedrykk, hadde vi etter alle solemerker vært klar for PL nå. Forsterkningen av spillerstallen kom alt for seint i gang. De tapte poengene i august/september, vil fort bite oss i ræ.. nå.  >:(

Samtidig, ved å delta i playoff, kommer vi stadig et hakk nærmere i å lykkes i denne type sluttspill.  :)
96
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Reaney April 30, 2024, 16:48:29 »
Husker ALT som om det bare var uker siden. Er det rart man er ødelagt.
97
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Asbjørn April 30, 2024, 15:16:20 »
Det var vell 4 plass i 2 div mot fjerde-sist i 1 div over 2 kamper. om jeg husker rett.

Fra wiki-siden:
Charlton Athletic had finished fourth from the bottom in the First Division, while Leeds United finished fourth in the Second Division. They were joined in the play-offs by the teams that had finished third and fifth in the Second Division:
98
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Asbjørn April 30, 2024, 15:10:04 »

Play off er bingo, dagsform og tilgjengelige spillere. En gang MÅ vi vel lykkes da..."alle gode ting er 3"?? :D
Det bør vel heller være 'Alle gode ting er seks' :D

Her er en run down, så langt. I 1987 var det rett til 'finalen'....

1987:
Charlton-Leeds 1-0, Leeds-Charlton 1-0. Leeds-Charlton 1-2 (eeo), St Andrews Birmingham, 16.000isj

2006:
Leeds-Preston 1-1, Preston-Leeds 0-2
Watford-Leeds 3-0 (Millenium, Cardiff, 65.000isj

2008:
Leeds-Carlisle 1-2, Carlisle-Leeds 0-2
Doncaster-Leeds 1-0 (Wembley, 75.000isj)

2009:
Millwall-Leeds 1-0, Leeds-Millwall 1-1

2019:
Derby-Leeds 0-1, Leeds-Derby 2-4

Hva mener du med rett til finalen i 87? Møtte ikke vi Oldham i semifinalen, og Keith Edwards avgjorde i 89. minutt?
Det var vell 4 plass i 2 div mot fjerde-sist i 1 div over 2 kamper. om jeg husker rett.

Kato har rett :o

Eg mener å ha lest at det var 'rett til finalen' men nei, Edwards hjalp oss som Kato skriver:

https://en.wikipedia.org/wiki/1987_Football_League_Second_Division_play-off_final

Åpningsinnlegget er redigert :)
99
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Kontakinte April 30, 2024, 15:07:47 »
+ semifinaletap i FA-cupen mot Coventry samme år. 
100
Ordet er fritt / Sv: Playoff Championship 2024
« Nyeste innlegg av Kontakinte April 30, 2024, 15:04:11 »

Play off er bingo, dagsform og tilgjengelige spillere. En gang MÅ vi vel lykkes da..."alle gode ting er 3"?? :D
Det bør vel heller være 'Alle gode ting er seks' :D

Her er en run down, så langt. I 1987 var det rett til 'finalen'....

1987:
Charlton-Leeds 1-0, Leeds-Charlton 1-0. Leeds-Charlton 1-2 (eeo), St Andrews Birmingham, 16.000isj

2006:
Leeds-Preston 1-1, Preston-Leeds 0-2
Watford-Leeds 3-0 (Millenium, Cardiff, 65.000isj

2008:
Leeds-Carlisle 1-2, Carlisle-Leeds 0-2
Doncaster-Leeds 1-0 (Wembley, 75.000isj)

2009:
Millwall-Leeds 1-0, Leeds-Millwall 1-1

2019:
Derby-Leeds 0-1, Leeds-Derby 2-4

Hva mener du med rett til finalen i 87? Møtte ikke vi Oldham i semifinalen, og Keith Edwards avgjorde i 89. minutt?
Det var vell 4 plass i 2 div mot fjerde-sist i 1 div over 2 kamper. om jeg husker rett.
 
Sider: 1 ... 8 9 [10]