LUSCOS Forum > Off-Topic

Jeg hater Liverpool

<< < (3/138) > >>

berlin:
Tråd-tittelen er jo et personlig utsagn ved at "jeg" er brukt i stedet for "vi".

Jeg tror nok at norske fans kan ha litt annerledes rekkefølge på hvilke(t) lag de "hater" mest, enn fastboende Leeds-supportere, og at det differensierer mellom forskjellige personer, ofte i forhold til oppvekstmiljø og -tidsperiode. Sånn er det bare, og det må være greitt. Noen har L'pool på topp og andre har ManU på topp. Jeg lurer på om det er noen fans som ikke har et av disse to "røde lagene" på topp?

Supportere fra England er nok mer utsatt for gruppepress eller "groupthink", hvor ManU er på topp og antagelig Chelsea som nr 2.

For min egen del misliker jeg først og fremst følgende lag, i prioritert rekkefølge:
1. Liverpool
2. Man U
3. Chelsea

Når det er sagt, så er jeg etterhvert blitt så gammel at jeg anerkjenner Anfield Road som den meste magiske atmosfæren, vel og merke når den er på sitt beste. Jeg har vært på "dølle" kamper på Anfield også.

Etter min mening kan ingen andre engelske lag oppvise maken, uansett om det går 75.000 inn på Old Trafford eller 60.000 på Emirates. Jeg kan godt forestille meg at en "Old Firm" kamp mellom Rangers og Celtic garanterer for suveren atmosfære, men har aldri klart å skaffe billetter til slikt oppgjør.

Vedr. irritasjon over "Liverpool" folk som kommenatator, må jeg si meg enig, men jeg går enda et skritt videre: Jeg synes de er subjektive overfor neste alle engelske lag i CL,
og synes det er en uting. La gå at det ligger i den norske "fotballsjela" fra tippekampenes begynnelse å føle tilhørighet med England og engelske lag, men jeg liker mye bedre en "objektiv" kommentator. Synes forøvrig vi har noe å lære fra svenskene der.

Dennis:
Først og fremst hater jeg det røde drittlaget på grunn av den forferdelige destruktive fotballen de har bedrevet i mine femten år som ivrig fotballtilhenger. Ikke av den grunnen at uskyldige unggutter oppdras til å følge denne klubben av sine fortapte foreldre.

Det hjelper selvsagt ikke at TV3 dekker kampene med "røde" øyne, men jeg legger ikke vekt på mitt hat på grunn av hva en dårlig kommentator fra trøndelagen sier og gjør.

Liverpool har enormt gode supportere, uten tvil. Det er vel det eneste positive jeg kan si om den møkkaklubben.

p0ndus:
Syntes begrepet HAT blir benyttet alt for ofte innen Fotball.
Man kan f.eks si at jeg FORAKTER Roman Abramovitsj for at han antagelig utnytter Russland og dets ressurser på det verste, og ødsler milliardene sine på fotball,  men å hate Chelsea som han har valgt som sitt fotballeleketøy blir alt for snevert. Det er tross alt ikke spillerne som har valgt eieren..
Det samme gjelder f.eks.til Liverpool og dets eiere.
At man dog kan ha negativt syn på enkelte venstrebacker på lag i Liverpool distriktet blir dog en annen sak.
Eller synspunkt på spillerstil. Men HAT???????????????????
At jeg dog kommer til å være Leedsfan til de legger på lokket blir selvfølgelig en helt annen sak. :) :) :)

Tom S:
Hat nr 1 - chelsea
Hat nr 2 - manu
Hat nr 3 - scousers

...og så alle de andre.

TK20:
Jeg hater også Liverpool.

Selvfølgelig er spillestilen en klar faktor i denne sammenhengen, men først og fremst hater jeg supporterne deres. Eller, det vil si, deres NORSKE supportere.

Som 85-årgang har jeg mange kamerater som er liverpool-supportere som følge av at fedrene deres var medgangssupportere på 60 og 70-tallet. Det er i utgangspunktet helt greit, jeg bryr meg sjelden om hvordan folk blir fans, så lenge de praktiserer det på en fornuftig måte, og har et visst syn på virkeligheten.

Og det er dette som provoserer meg. Liverpool-supportere tror for eksempel at laget deres ikke er et kjøpelag, bare fordi de ikke tok HELT av chelsea-style.

Videre provoserer det meg at de, gang på gang, klamrer seg fast til Champions League og pengene det fører med seg. Jeg håper inderlig de ikke kommer til CL i år, for å se hva som skjer med økonomien deres da. Noen som husker 2000/2001-sesongen? Liverpool var i elendig form, og Leeds var i susende fart på vei opp tabellen. Fem serierunder før slutt sender Gary Mac i vei et frispark fra 35 meter, som - ikke bare ga Liverpool 3 overtidspoeng på Goodison Park - men som også snur formen deres fullstendig, og de ender ett poeng foran Leeds på 4 plass, som ikke kvalifiserte seg til CL (forøvrig siste gang kun 3 lag kvala til CL). Hadde det ikke vært for det målet, som langt på vei var enormt flaks, er det usikkert hvordan tingenes tilstand hadde sett ut i dag. Og igjen, selvfølgelig, supporterne er ikke klare over denne sammenhengen. De tror fortsatt at de har eid 90- og 2000-tallet. Se på dagens tabell - de er så sinnsykt langt bak topp tre, og det er bare mangelen av et siste godt lag som holder liv i CL-drømmen. Faen som jeg håper Everton, City eller Villa tar den plassen as.

Liverpool har aldri vunnet Premier League, forresten. Jeg tipper den jevne Liverpool-supporter her til lands tror de har det.

Og den jævla "You'll never walk alone", som liksom skal ha sjel. Makan til oppbrukt chant skal du lete lenge etter. Alle lag har den, jo.

Og hvorfor spiller de alltid kamper på søndager? Hvorfor har de alltid færre kamper enn alle andre i PL? Faen, lover deg de syter til FA hele tiden om å få utsatt kamper.

Og også den sinnsykt irriterende greia med at de liksom aldri har sparka en manager. Ja, for Houllier gikk av "egen fri vilje". Det møtet rett før avgangen hans var HELT random.

Dette ble mye frustrasjon på en gang. Konklusjonen er at Liverpool - med noen få forandringer i 00/01 og 01/02-sesongen - fort kunne byttet plass med Leeds når det gjelder økonomi. Ingen av supporterne er klare over hvor sinnsykt gull de hadde da de dodga den kula på begynnelsen av årtusenet.

Leeds satsa, og tapte alt. Liverpool satsa også, og gulla evig. Ah, jeg håper intenst de ikke når CL i år. AAAAAHHH som jeg håper det. Vær så snill.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning