Skrevet av Emne: Metallica-tråden  (Lest 19496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #30 på: April 29, 2008, 20:52:37 »
Etter å ha venta hele min ungdom på å få se disse gutta liva, fikk jeg mitt livs opplevelse ifjor sommer. Hadde aldri i verden trudd at det skulle bli så heftig, regna med det kom til å bli trøkk, men det er noe av det råeste jeg har vært med på... Synd jeg ikke får sett de i Bergen i sommer..  :'(

Var det på Valle Hovin? Var der selv og det var sinnsykt! Min tredje konsert med bandet, men by far den beste!

Var på Valle ja... Stod ca 5m bak gjerdet helt foran scenen... Ekstremt heftig  8)

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #31 på: Mai 02, 2008, 10:51:26 »
Ser at Amazon har lagt ut dato for Metallicas neste album. Det ikke-navngitte albumet skal etter planen komme til nettbutikken den 28. oktober. Tidligere har flere av medlemmene sagt september på forskjellige autografsigninger og møter med fansen, av hva jeg kan lese.

Gleder meg uansett stort og håper på et godt album!
Marching on together!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #32 på: Mai 02, 2008, 11:05:58 »
Og der var visst pre-orderen på Amazon nede igjen! 28. oktober er kanskje ikke datoen, da.
Marching on together!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #33 på: August 23, 2008, 21:41:32 »
'The Day That Never Comes'

http://www.youtube.com/watch?v=-UNfNpjWz-Y

Endelig!!

For en nydelig sang! Starter med en sound som ikke ligner Metallica, går over i et nydelig gitarspill og James viser så at han fortsatt kan synge. Sangen bygger seg så opp til et heavy klimaks av godt gammelt åttitallsmerke.

Oppskriften er meget lik Fade to Black, One, Welcome Home osv. Den har jo til og med nr 4 på cden! Spent nå på The Unforgiven III!  ;)

Hvor ble forresten The Day That Never Comes spilt live for første gang? På Leeds festivalen, selvsagt!!!!
Marching on together!

pesi

Sv: Metallica-tråden
« Svar #34 på: August 25, 2008, 17:53:20 »
Nettopp hjemme fra Leeds festivl

Metallica leverte varene di!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #35 på: August 26, 2008, 20:25:24 »
My Apocalypse

http://www.youtube.com/watch?v=CZJ0H0Ssx48

Enda en sang fra det kommende Death Magnetic er lagt ut i studioversjon på Missionmetallica.com. Denne gangen er det My Apocalypse, en trash-låt i god gammel Metallica-stil. Minner meg litt om Damage Inc og Dyers Eve.

DETTE LOVER GODT!!!
Marching on together!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #36 på: September 11, 2008, 17:14:34 »
Så, noen som har lasta ned Death Magnetic ennå?

Bare Vikingarna- og Westlifefans på forumet?
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #37 på: September 11, 2008, 19:41:17 »
Så, noen som har lasta ned Death Magnetic ennå?

Bare Vikingarna- og Westlifefans på forumet?

Nedlasting? Hva er det?  ;D
Bestilte meg skiva forrige uke og den ble sendt fra cdon igår så den er forhåpentligvis på plass imorgen ettermiddag...

Etter å ha blitt svært hekta av The Day That Never Comes og My Apocalypse, er jeg spent på resten av skiva... Virker som de er tilbake til de gode harde låtene fra 80-tallet...
Gleder meg som en liten unge til resten!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #38 på: September 11, 2008, 20:54:15 »
Du vil ikke bli skuffet, min venn!  :D

Jeg har lasta ned skiva, men kommer selvsagt til å støtte gutta når de har laget den beste plata på 20 år - uansett sjanger og band! Kommer til å kjøpe Coffin Box, som jeg skal se på i morra.

My Apocalypse og The Day... er geniale sanger, men langt fra de beste på plata! Mine favoritter er "That Was Just Your Life", "Broken, Beat and Scarred", "All Nightmare Long", "Unforgiven III" og "The Judas Kiss".

Trashen er tilbake!
Marching on together!

ollan

Sv: Metallica-tråden
« Svar #39 på: September 12, 2008, 17:31:09 »
En fantasisk bra skive som tar oss tilbake til tiden rundt og før Black album....spesielt Cyanide,Suicide&Redemption og My Apocalypse.

King of the trash
Ollan

isak

Sv: Metallica-tråden
« Svar #40 på: September 15, 2008, 00:13:58 »
En fantasisk bra skive som tar oss tilbake til tiden rundt og før Black album....spesielt Cyanide,Suicide&Redemption og My Apocalypse.

King of the trash
Hate når folk skrive trash! Det heiter thrash!  ;D Viktig nyanse...

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #41 på: September 15, 2008, 14:56:08 »
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/15/546926.html

'Det U2 selger på ei uke, selger Metallica på en dag!'  8)
Marching on together!

ollan

Sv: Metallica-tråden
« Svar #42 på: September 16, 2008, 10:46:41 »
En fantasisk bra skive som tar oss tilbake til tiden rundt og før Black album....spesielt Cyanide,Suicide&Redemption og My Apocalypse.

Hate når folk skrive trash! Det heiter thrash!  ;D Viktig nyanse...
[King of the trash
/quote][/s]

poteter,pommes fritz,kartofler,french fries,chips. potatoes
Ollan

Tom S

Sv: Metallica-tråden
« Svar #43 på: September 16, 2008, 17:37:50 »

small potatoes...


En fantasisk bra skive som tar oss tilbake til tiden rundt og før Black album....spesielt Cyanide,Suicide&Redemption og My Apocalypse.

Hate når folk skrive trash! Det heiter thrash!  ;D Viktig nyanse...
[King of the trash
/quote][/s]

poteter,pommes fritz,kartofler,french fries,chips. potatoes
COME ON LEEDS !!

lojosang

Sv: Metallica-tråden
« Svar #44 på: September 18, 2008, 10:09:44 »
Et noe mer nyansert syn på plata fra Herr Eriksen.

- Leif Olav

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #45 på: September 18, 2008, 11:38:48 »
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #46 på: September 18, 2008, 14:41:49 »
Etter å ha hørt igjennom plata titalls ganger nå, finner jeg ikke et nevneverdigpunkt å trekke på denne plata... Fantastisk god gammel magisk Metallica lyd, hardt og heftig... Klart terningkast 6!  :D

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #47 på: September 18, 2008, 23:11:25 »
Etter å ha hørt igjennom plata titalls ganger nå, finner jeg ikke et nevneverdigpunkt å trekke på denne plata... Fantastisk god gammel magisk Metallica lyd, hardt og heftig... Klart terningkast 6!  :D

Jeg er helt enig i 6'eren! Den beste plata på 20 år, uansett band.

Men jeg er litt småskuffet over denne loudness war-en, som Metallica har hivd seg på. Dette innebærer at lyden i produksjonen er banket så høy at musikken skal høres høyere ut på radio. Dessverre medfører dette at det her og der blir vel mye grøt.

Anbefaler derfor å (dersom du har støttet bandet ved å kjøpe DM, selvsagt) laste ned Guitar Hero 3-versjonen. Produksjonen av Death Magnetic til spillet, er faktisk enormt mye bedre! Dynamikken er mye bedre - jeg har ikke greie på sånt, men det høres mye klarere ut!

Give it a shot, du\dere vil ikke angre.
Marching on together!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #48 på: Oktober 15, 2008, 11:15:59 »
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=538198

Metallica er klare for Norge den 17.juni neste år, i Oslo Spektrum!
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #49 på: Oktober 15, 2008, 14:28:42 »

Jeg er helt enig i 6'eren! Den beste plata på 20 år, uansett band.



Det var vel å ta i  ;) Kanskje Metallicas beste på 20 år. 
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #50 på: Oktober 15, 2008, 14:55:48 »

Jeg er helt enig i 6'eren! Den beste plata på 20 år, uansett band.



Det var vel å ta i  ;) Kanskje Metallicas beste på 20 år. 

Selvsagt et subjektivt synspunkt, men om noen syns U2 eller REM etc er verdens største band, så forholder jeg meg retten til å mene det samme om Metallica. Salgsmessig er det jo også imponerende, med tanke på hvor snevert marked det er for thrash metal, kontra pop eller rock.
Marching on together!

75 SOLLI

Sv: Metallica-tråden
« Svar #51 på: Oktober 15, 2008, 21:15:11 »
Da er rom på Plaza booket den 17.juni!
Dette blir en høydare

isak

Sv: Metallica-tråden
« Svar #52 på: Oktober 15, 2008, 23:15:18 »
Kvifor spektrum???  ???

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #53 på: Oktober 15, 2008, 23:59:49 »
Kvifor spektrum???  ???

Tenkte akkurat det samme, men det er ingen nyhet at de kommer nettopp dit. Lars uttalte nettopp det i et fan-treff tidligere i sommer, leste jeg et sted. De ønsket visstnok litt mer intime konserter etter å ha spilt på store arenaer hele sist turne. Så kan jo selvsagt vi diskutere hvor intim Spektrum er, men showet blir nok bra uansett!

Gutta var bedre i Spektrum '03 rent spillemessig, kontra Roskilde samme år, dog var det selvsagt litt artigere å stå foran i en tilskuerskare på 80-90000.  :D
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #54 på: Oktober 17, 2008, 12:36:06 »
Hvilken start på dagen... Min herlige samboer bestilte billetter til Metallica i København pluss booka hotell og fly! Faen detta blir bra!!!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #55 på: Oktober 20, 2008, 09:58:18 »
Var en av de heldig som fikk billetter i løpet av de ti minuttene det var mulig å få tak i dem i dag tidlig!

Da blir det konsert til sommeren!  ;D  8)
Marching on together!

75 SOLLI

Sv: Metallica-tråden
« Svar #56 på: Oktober 21, 2008, 10:49:03 »
Da er rom på Plaza booket den 17.juni!
Dette blir en høydare

Change of plans......
Fikk ikke billetter til spekturm, så nå blir det 27.juli i Køben.....
Jada.....

McVallister

Sv: Metallica-tråden
« Svar #57 på: Oktober 21, 2008, 12:59:46 »
Noen som har 2 billetter til Stockholm i mars liggende å slenge? Enklere og mye billigere å reise fra Mo I Rana til Stock enn Oslo.

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #58 på: Februar 25, 2009, 00:52:57 »
Nå ble jeg skikkelig skuffa. Hadde sett tidligere at Mastodon hadde oppført en konsert i Oslo i sommer. Så jeg tenke nå å kjøpe billetter nå. Men nei da, de skulle bare være oppvarmingsband for f**kings Metallica. Oppvarming til Metallica? Burde ha vært omvendt. Aah, skuffende.
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #59 på: Februar 25, 2009, 11:42:32 »
Nå ble jeg skikkelig skuffa. Hadde sett tidligere at Mastodon hadde oppført en konsert i Oslo i sommer. Så jeg tenke nå å kjøpe billetter nå. Men nei da, de skulle bare være oppvarmingsband for f**kings Metallica. Oppvarming til Metallica? Burde ha vært omvendt. Aah, skuffende.

 ;D  ;D
Marching on together!