Skrevet av Emne: Bates og Forward igjen  (Lest 39253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

R - R

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #180 på: Oktober 11, 2009, 02:49:53 »
nå finns det 100 vis av klubber med andre eiere enn Bates, Morris eller Redbus...

Fatter ikke hvorfor vi skal limitere oss til disse hele tiden.

Leeds må være fantastisk attraktive pr idag.

Mitt håp er at Bates tvinges til å selge klubben!!!
Men kor i h****** er alternativa då jarle? Kor mange har faktisk vore interessert i Leeds dei siste åra? Nok ein typisk jarle-påstand som har ingen rot i verkelegheita. Kven har bydd på Leeds?? Kven sto klar til å redde Leeds når Bates kom inn?

Eg synst faktisk direkte synd på alle dei som er så utruleg opptatt av å klage og syte om Bates heile tida, dei som berre er opptatt av å konspirere og antyde at Bates driv med underslag osv. Det er det einaste dei bidreg med på dette forumet, og det brukar dei tilsynelatande stor tid på.  

Enkelte klarer å ha eit kritisk (ikkje negativt) syn på det som skjer, dvs. ha eit balansert syn og reflektere kring situasjonen klubben er i. For konspirasjonsgjengen, så framstår desse innlegga som eit forsvar av Bates. Som fleire har påpeika - ingen forsvarar Bates, og vi skulle vel alle ha sett klubben bli styrt av ein anna eigar. Men, når det er sagt, så må det faktisk finnast eit alternativ! Motparten svarar med å samanlikna Bates med Hitler eller å 'dømme' Bates før andre instansar har sagt sitt. Beklagar, men argumentasjonen dykkar held ganske enkelt ikkje mål. I staden for framstår de som Frp og Siv Jensen som prøver å framstille det som at det å bu i Noreg er så frykteleg, når biletet er så heilt annleis og mykje meir nyansert.
- Rune

jarle

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #181 på: Oktober 11, 2009, 03:19:54 »
Norge er sikkert bra...  men når verdens rikeste land har dårligere veistandard en Albania så er det klart at det går an å klage!!! Så Siv har faktisk et poeng selv om jeg stemte i den andre retningen når jeg bodde i Norge.


Så Leeds =  shite og alle andre klubber som kjøpes opp er fantastiske...

Du mener at Leeds har mindre potensiale en Notts County, QPR og Pompeys feks. som har blitt kjøpt opp de siste årene... bakgårdsklubber som aldri har prestert... ??? GET REAL !!!

LEEDS er på en annen planet enn disse møkka lagene...

Andersen

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #182 på: Oktober 11, 2009, 07:49:53 »
Leeds er vel på samme planet som visse møkkalag, under eller over oss i ligasystemet. :o  problemet er bare at disse lagene er kjøpt opp av rike menn . selskaper . som vil satse på møkkalagene. Leeds derimot er det ingen som vil kjøpe ennå? Er det pga den økonomiske suppa Leeds har vært igjennom de siste åra ? Er det pga Bates ? og hans krumspring i klubben ? Er det sånn at hvis Leeds blir kjøpt opp , så kan det være så mye dævelskap som detter ut av skapet , økonomisk at eventuelle kjøpere blir skremt bort ?  Nei det ser ut til at Leeds som klubb må klare selv økonomisk , med nissefar Bates ved roret en god stund ennå !!!!

Dennis

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #183 på: Oktober 11, 2009, 15:15:57 »
Så Leeds =  shite og alle andre klubber som kjøpes opp er fantastiske...

Du mener at Leeds har mindre potensiale en Notts County, QPR og Pompeys feks. som har blitt kjøpt opp de siste årene... bakgårdsklubber som aldri har prestert... ??? GET REAL !!!

LEEDS er på en annen planet enn disse møkka lagene...

Igjen må du påstå noe som ikke er sant for å argumentere for deg. R - R skriver da ikke at Leeds har mindre potensiale enn Notts County og QPR. Han skriver at Leeds United har manglet potensielle eiere! Disse frelserne deres står nemlig ikke i kø for å kjøpe klubben! Hvor i all verden konkluderer han med at Leeds = shite? Også slenger du på et GET REAL !!! etterpå?  ::)

Les innleggene nøye og tell til ti før du svarer.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #184 på: Oktober 11, 2009, 15:27:49 »
Det er nok ingen tvil om at det er et potensiale i det å kjøpe opp Leeds United. Vi vet heller ikke om noen har prøvd seg på det i det siste men fått nei av Bates, selv om ryktene antagelig ville ha sagt oss at et forsøk var på gang. Men det er hevet over enhver tvil at navnet Leeds United, ja det er knyttet til jødiske forbindelser. Så kanskje det er noe i dette med Leeds og Jøder

lojosang

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #185 på: Oktober 11, 2009, 17:24:10 »
LEEDS er på en annen planet enn disse møkka lagene...

Er ikke så sikker på det. De fleste av oss andre Leedsfan befinner oss faktisk på DENNE planeten. (Tellus, eller jorda om du vil, om det var noen som lurte)

Og har ikke de fleste av disse lagene du nevne vært under ymse luper på grunn av sine eiere?
Vi vet hvilken kjeltring vi har, men aner fint lite om hvem vi kan risikere å få.

Eller, det vil si vi vet vel ikke helt hvem vi har heller.  ::)
- Leif Olav

bwirum

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #186 på: Oktober 12, 2009, 09:10:11 »
Vi vet muligens kanskje nesten hvem vi har, men ikke hvem vi får. :)

Jeg sier nå som jeg har sagt jeg, at jeg veldig gjerne skulle sett en ny eier inn, en fyr med masse penger (evt. et konsortium med masse penger, helst fra Yorkshire), men inntil den dagen kommer at en slik fyr eller et slikt konsortium dukker opp med nok penger til å kjøpe ut Bates, så innfinner jeg meg med situasjonen som den er og håper på det beste.

Jeg tror nok at prisen for å kjøpe Leeds er en del høyere enn f.eks. Notts County, om ikke annet enn så på grunn av potensialet i navnet til en slik gammel storhet. Det er nok med å virke negativt på interessen fra potensielle kjøpere sånn som verdenssituasjonen er i dag. Om denne prisen blåses opp av Bates selv skal jeg ikke ha sagt, men det er vel ingen umulighet.

Om ikke Bates føler at han MÃ… selge nå, så ønsker han vel å vente så lenge som mulig. Dersom FA FL finner ut av ting de ikke liker, og som fører til at Bates evt. tvinges til å selge, så kan jeg vel ikke si annet enn at jeg ønsker velkommen muligheten for en ny eier. Spørsmålet da er bare hvilke kjøpere som melder seg. En tvangssituasjon vil jo selvsagt påvirke prisen, så det er kanskje det beste vi kan håpe på?

Inntil videre derimot; Stå på for opprykk til CCC! MOT!

Edit: Unnskyld, mente selvsagt FL :D
« Siste redigering: Oktober 12, 2009, 09:45:15 av bwirum »
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Superfan

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #187 på: Oktober 14, 2009, 21:59:42 »
Merkelig sak egentlig.

På meg virker det som om FL ikke synes å ha hatt noen interesse for eierskapet i klubben inntil Bates enten slapp katten ut av sekken eller forklarte seg feil i rettssaken. Nå har plutselig dette blitt svært interessant. Hvorfor har ikke FL krevd opplysninger om eierskapet tidligere?

TK20

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #188 på: Oktober 15, 2009, 10:43:39 »
Nå har endelig litt fakta kommet på bordet, og en etterforskning er på trappene. Da lurer jeg på: hvilke sanksjoner kan vi vente oss dersom dette ikke renner ut i sanden? Er det sannsynlig med poengtrekk, bot? Hvor står dette skrevet?

Jeg vet mange har lyst til å skrive at Bates er gammel og ser ut som julenissen, men jeg er på utkikk etter fakta. Har dette hendt klubber før? Hva var sanksjonen da? Finnes det dokumenter eller artikler som kan fortelle oss hvilke eventuelle konsekvenser vi har i vente?

Ingen som har noe svar på dette, nei? Da foreslår jeg at vi tar hele saken med knusende ro inntil videre.

DenHviteYeboah

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #189 på: Oktober 15, 2009, 11:29:02 »
Nå har endelig litt fakta kommet på bordet, og en etterforskning er på trappene. Da lurer jeg på: hvilke sanksjoner kan vi vente oss dersom dette ikke renner ut i sanden? Er det sannsynlig med poengtrekk, bot? Hvor står dette skrevet?

Jeg vet mange har lyst til å skrive at Bates er gammel og ser ut som julenissen, men jeg er på utkikk etter fakta. Har dette hendt klubber før? Hva var sanksjonen da? Finnes det dokumenter eller artikler som kan fortelle oss hvilke eventuelle konsekvenser vi har i vente?

Ingen som har noe svar på dette, nei? Da foreslår jeg at vi tar hele saken med knusende ro inntil videre.
Så lenge Bates eier klubben og er styreformann tar jeg INGENTING med knusende ro.Dette er basert på erfaringer i fra Ken Bates sin historie.Ã… ta dette med knusende ro synes jeg mildt sagt er ganske eplekjekt :)

lojosang

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #190 på: Oktober 15, 2009, 14:38:51 »
Nå har endelig litt fakta kommet på bordet, og en etterforskning er på trappene. Da lurer jeg på: hvilke sanksjoner kan vi vente oss dersom dette ikke renner ut i sanden? Er det sannsynlig med poengtrekk, bot? Hvor står dette skrevet?

Jeg vet mange har lyst til å skrive at Bates er gammel og ser ut som julenissen, men jeg er på utkikk etter fakta. Har dette hendt klubber før? Hva var sanksjonen da? Finnes det dokumenter eller artikler som kan fortelle oss hvilke eventuelle konsekvenser vi har i vente?

Ingen som har noe svar på dette, nei? Da foreslår jeg at vi tar hele saken med knusende ro inntil videre.

All den tid stiene til Football League er omtrent like forutsigbare og lette å predikere som de brownske bevegelsene til enkeltpartikler under turbulent fluidstrøm tror jeg rett og slett vi får vente og se hva som skjer.
- Leif Olav

stian

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #191 på: Oktober 15, 2009, 19:07:44 »

All den tid stiene til Football League er omtrent like forutsigbare og lette å predikere som de brownske bevegelsene til enkeltpartikler under turbulent fluidstrøm tror jeg rett og slett vi får vente og se hva som skjer.

Ahh, brownian movements... Men kompleksitetsteori tilsier vel at det før eller senere vil vokse frem et mønster (nerde-off-topic)

jarle

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #192 på: Oktober 20, 2009, 08:53:38 »
Nå er the Guardien banned fra Leeds kamper... Bates er det samme sjarmtrollet som altid.

http://www.guardian.co.uk/sport/david-conn-inside-sport-blog/2009/oct/19/leedsunited-footballpolitics

bwirum

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #193 på: Oktober 20, 2009, 14:18:40 »
Du kan ikke annet enn bli imponert over Bates' diplomatiske evner. Eller?
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

lojosang

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #194 på: Oktober 21, 2009, 00:01:17 »
Bates og pressen går fryktelig dårlig ilag. Forøvrig har vi en egen tråd om dette.
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #195 på: November 24, 2009, 20:03:02 »
 Til min egen store skuffelse :D puster jeg liv i denne tråden for å formidle en beskjed som kommer til å skape jubel i Monaco (gidder ikke å lete etter noe bedre tråd).
 Lord Mawhinney, formann i "The Football League", mannen som Ken Bates har i vrangstrupen, har annonsert sin avgang neste år. Jeg ser for meg at godeste Bates allerede har mesket strupen i sjampis. I tillegg er jeg temmelig sikker på at lorden (igjen) blir kommentert ved første anledning. Bates mener nok at Mawhinney har mye av skylden for poengene som ble borte. Hjemmeprogrammet v. Leyton Orient kom kanskje for tidlig for Bates (sikkert trykket før meldingen kom), men kommentaren kommer nok!  ;)
« Siste redigering: November 24, 2009, 23:03:04 av hallghel »
Super Leeds since 1968

Boxman

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #196 på: Desember 04, 2009, 07:51:44 »
Da ser det ut som vi kan legge denne bekymringen bak oss. Eierskapet skal være avklart, og The Football League er fornøyd. Happy days!  :)

http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/04/leeds-united-ownership-football-league?
Proud to be Leeds!

auren

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #197 på: Desember 04, 2009, 09:10:07 »
Flott greier dette. Men av en eller annen grunn føler jeg meg sikker på at siste ord ikke er sagt, og at nye konspirasjonsteorier kommer frem.

auren, som er svært fornøyd med at alt fokus den siste tiden har vært på det sportslige. MOT!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #198 på: Desember 04, 2009, 09:10:10 »
Da ser det ut som vi kan legge denne bekymringen bak oss. Eierskapet skal være avklart, og The Football League er fornøyd. Happy days!  :)

http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/04/leeds-united-ownership-football-league?

Ser ut som dette er i orden, om ikkje anna...
Men, regner med at "trekløveret" ikkje nødvendigvis er enig ???
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #199 på: Desember 04, 2009, 09:12:08 »
Ser ut til at vi deler den samme magefølelsen Tommern :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Boxman

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #200 på: Desember 04, 2009, 09:38:06 »
Da ser det ut som vi kan legge denne bekymringen bak oss. Eierskapet skal være avklart, og The Football League er fornøyd. Happy days!  :)

http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/04/leeds-united-ownership-football-league?

Ser ut som dette er i orden, om ikkje anna...
Men, regner med at "trekløveret" ikkje nødvendigvis er enig ???

At The Football League ser på dette som et problem, er ikke bra. Så når de er fornøyd, er jeg fornøyd. Hva "trekløveret" måtte mene om saken, interesserer meg midt der solen aldri skinner, da det aldri vil få konsekvenser for klubben.
For all del, jeg tar gjerne diskusjonen, og jeg er nysgjerrig på hvem disse hemmelighetsfulle eierne er, og hvorfor det absolutt skal være så hemmelig. Men, det viktigste er at The Football League er fornøyd. Og de kjenner altså fakta, så hvorfor skal da vi, som ikke kjenner fakta, ha noe å utsette på dette?
Proud to be Leeds!

Tom S

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #201 på: Desember 04, 2009, 09:49:49 »
Da ser det ut som vi kan legge denne bekymringen bak oss. Eierskapet skal være avklart, og The Football League er fornøyd. Happy days!  :)

http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/04/leeds-united-ownership-football-league?

Ser ut som dette er i orden, om ikkje anna...
Men, regner med at "trekløveret" ikkje nødvendigvis er enig ???

At The Football League ser på dette som et problem, er ikke bra. Så når de er fornøyd, er jeg fornøyd. Hva "trekløveret" måtte mene om saken, interesserer meg midt der solen aldri skinner, da det aldri vil få konsekvenser for klubben.
For all del, jeg tar gjerne diskusjonen, og jeg er nysgjerrig på hvem disse hemmelighetsfulle eierne er, og hvorfor det absolutt skal være så hemmelig. Men, det viktigste er at The Football League er fornøyd. Og de kjenner altså fakta, så hvorfor skal da vi, som ikke kjenner fakta, ha noe å utsette på dette?

Det er det som blir spennende å lese...
Følg med !
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #202 på: Desember 04, 2009, 12:27:28 »
Om dere tror at jeg vil angripe dette hvis dette stemmer. Ja da tar dere feil. Selv om jeg hadde et håp om å få Bates til å bli tvunget vekk fra klubben. Får heller se på dette på et senere tidspunkt. Hvis Bates i CCC heller ikke da viser til at han vil satse og fansen i England ikke viser med store protester at de ikke godtar denne mannen i Leeds. Ja da skjønner jeg ingenting og innser at Leedsfansen er de mest lojale uansett hvem som styrer skuta og de mest jeg gir blaffen i hvem som eier klubben bare jeg har en klubb å følge med. Ja da skjønner jeg enda mindre.

Tom S

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #203 på: Desember 04, 2009, 12:50:42 »
Om dere tror at jeg vil angripe dette hvis dette stemmer. Ja da tar dere feil. Selv om jeg hadde et håp om å få Bates til å bli tvunget vekk fra klubben. Får heller se på dette på et senere tidspunkt. Hvis Bates i CCC heller ikke da viser til at han vil satse og fansen i England ikke viser med store protester at de ikke godtar denne mannen i Leeds. Ja da skjønner jeg ingenting og innser at Leedsfansen er de mest lojale uansett hvem som styrer skuta og de mest jeg gir blaffen i hvem som eier klubben bare jeg har en klubb å følge med. Ja da skjønner jeg enda mindre.

Nå er jo ikkje Kenneth eiger av klubben, men tilsett som adm.dir. av Forward.
 ;)
« Siste redigering: Desember 04, 2009, 12:54:03 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #204 på: Desember 04, 2009, 13:04:52 »
Om dere tror at jeg vil angripe dette hvis dette stemmer. Ja da tar dere feil. Selv om jeg hadde et håp om å få Bates til å bli tvunget vekk fra klubben. Får heller se på dette på et senere tidspunkt. Hvis Bates i CCC heller ikke da viser til at han vil satse og fansen i England ikke viser med store protester at de ikke godtar denne mannen i Leeds Ja da skjønner jeg ingenting og innser at Leedsfansen er de mest lojale uansett hvem som styrer skuta og de mest jeg gir blaffen i hvem som eier klubben bare jeg har en klubb å følge med. Ja da skjønner jeg enda mindre.

Jeg deler din bekymring for at Bates kommer til å bli værende, også i CCC. Hva skal en mann som så åpenbart trives i rampelyset da finne på om han forlater Leeds? Bates er ingen normal pensjonist, som ønsker å leve bekymringsløse dager i sine siste år på jorden.

Blir også overrasket om det finnes investorer der ute som vil samarbeide med Bates i CCC, og dermed gi ekstra investeringspotensiale, som jeg forventer at Bates ikke har.

Den "blinde" lojalieteten til supporterne er logisk hvis man sammenligner med lojalitet til et bestemt politisk parti, å følge sin klubb i tykt og tynt er innbakt i livene til mange, mange fans, og det skal ekstremt mye til for at denne gruppen "gir opp" denne selve nerven i deres liv.

Denne artikkelen, som også finnes i denne tråden: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=13264.0
gir en analyse av bl.a nettopp dette: Lojalitet vs en klubbs mangel på styring, høye billettpriser etc.
http://www.footballeconomy.com/academic_paper1.htm

Jeg er likevel forsiktig optimist om vi skulle være i CCC neste år. Leicester, Bristol City og andre klubber har klart seg bra uten store spillerforsterkninger. Leeds burde likevel ha større "økonomisk pondus" pga billettinntekter, souvenirsalg, sponsoravtaler etc med en stor fanbase. Tror ikke det er urealistisk å forvente et tilskuergjennomsnitt på mellom 30 og 35.000 i CCC.

Så gjenstår det å se om disse pengene blir "syltet bort" da.  ;)
eller om vi faktisk kommer til å kjøpe spillere (ikke bare loanes og free agents). Vi er i hvertfall enda
mer attraktive i CCC, ja sågår mer attraktiv enn en av de mange PL-klubben som kun har en målsetning, og det er å beholde plassen sin i PL.
« Siste redigering: Desember 04, 2009, 13:14:49 av berlin »

Promotion 2010

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #205 på: Desember 08, 2009, 16:28:17 »
http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/Ken-Bates-loses-appeal-over.5893166.jp

Ken Bates loses appeal over Leeds libel damages

Date: 08 December 2009
LEEDS United chairman Ken Bates has failed in his attempt to overturn a High Court ruling that he libelled rival Melvyn Levi.
Mr Levi was awarded £50,000 last July over comments contained in three match-day programme articles written by Mr Bates in 2006 and 2007.

The articles accused Mr Levi, whose address was printed in one of the programmes, of being "a shyster", an "enemy within" and attempting to blackmail the club and scaring off potential investors.

The allegations were made after Mr Bates had taken over the club in early 2005 from the Yorkshire Consortium Trust, of which Mr Levi was a member.

Although the deal initially went smoothly, by September 2005 Mr Bates and Mr Levi had fallen out.

At the Court of Appeal, Mr Bates' barrister Jacob Dean claimed the allegations were "fair comment" and said the original ruling would restrict free speech.

But Lord Justice Hooper said that defence was "doomed to failure".

Mr Levi later welcomed the judge's decision.

He said: "I hope this draws to a conclusion Mr Bates' attacks on me."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #206 på: Desember 08, 2009, 16:48:45 »
Får håpe Bates har syltet vekk litt penger fra Delph-salget for å betale dette pluss saksomkostninger da. >:(

Promotion 2010

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #207 på: Februar 19, 2010, 09:38:24 »
Bates and the tax-man...igjen!

http://www.loveleedshatebates.com/2010/02/a-new-battle-for-ken-and-the-tax-man/

Fra en veldig seriør web-side! :-)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


Promotion 2010

Sv: Bates og Forward igjen
« Svar #209 på: Mars 16, 2010, 09:41:48 »
Bates in full on arrogance mode…

.....91 other chairman are all wrong!

as expressed to the T&A.

Leeds chairman Ken Bates is standing by his decision not to reveal the identity of the club’s owners.

Calls are growing for greater transparency over the matter, especially as football club owners are expected to pass the Football League’s ‘fit and proper persons’ test.

The Football League issued a statement which read: “The Football League has concluded its enquiries regarding Leeds United’s fit and proper persons test documentation and has addressed the issues raised with the club.

“Following further information from Leeds, the League is now satisfied that the club is compliant with Football League regulations.”

The club’s holding company, Forward Sports Fund, has 10,000 anonymous shareholders and is registered in the Cayman Islands, administered in Switzerland and owned by a Guernsey-based company with an address in the British Virgin Islands.

Bates said: “When these people were invited to finance the saving of Leeds United in 2007, one of the conditions was that they wanted no publicity. They weren’t in it for the headlines.

“They were just investors who saw the saving of Leeds United as worthwhile. We recognised that condition, accepted it and continue to accept it.

“They are fit and proper people as established by the Football League, and that is the end of the matter.”


As we know the man knows no limits when it comes to rubbish like that, but less and less people are listening to him.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973