Skrevet av Emne: Leeds United: shocker its true £70m profit the season of our relegation  (Lest 6177 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Hvor mye kan vi legge i dette. For hvis dette her stemmer så er de noen som virkelig har svindlet penger ut av klubben. Denne gangen er nok bates fullstendig uskyldig.
70 mill pund i overskudd da vi rykket ned. Dette var jo omtrent nok til å gjøre Leeds gjeldfri http://clarkeonenil.co.uk/front-page/leeds-united-shocker-its-true-70m-profit-the-season-of-our-relegation-football-economy
« Siste redigering: November 07, 2009, 14:24:47 av h.b »

Boxman

Hvor mye kan vi legge i dette. For hvis dette her stemmer så er de noen som virkelig har svindlet penger ut av klubben. Denne gangen er nok bates fullstendig uskyldig.
70 mill pund i overskudd da vi rykket ned. Dette var jo omtrent nok til å gjøre Leeds gjeldfrihttp://clarkeonenil.co.uk/front-page/leeds-united-shocker-its-true-70m-profit-the-season-of-our-relegation-football-economy

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan regnskapet kunne vise £70 mill i +, men siste regnskapsåret før de ble satt under administrasjon første gang, var den totale gjelda ca £130 mill. Så når du sier at £70 mill omtrent var nok til å gjøre klubben gjeldfri, så vet du enten ikke hva gjelda var, eller så klarer du ikke regne 130-70=60. Ja, om ikke du mener at £60 mill er omtrent gjeldfritt da...  ::)
Proud to be Leeds!

Tom S

Hvor mye kan vi legge i dette. For hvis dette her stemmer så er de noen som virkelig har svindlet penger ut av klubben. Denne gangen er nok bates fullstendig uskyldig.
70 mill pund i overskudd da vi rykket ned. Dette var jo omtrent nok til å gjøre Leeds gjeldfrihttp://clarkeonenil.co.uk/front-page/leeds-united-shocker-its-true-70m-profit-the-season-of-our-relegation-football-economy

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan regnskapet kunne vise £70 mill i +, men siste regnskapsåret før de ble satt under administrasjon første gang, var den totale gjelda ca £130 mill. Så når du sier at £70 mill omtrent var nok til å gjøre klubben gjeldfri, så vet du enten ikke hva gjelda var, eller så klarer du ikke regne 130-70=60. Ja, om ikke du mener at £60 mill er omtrent gjeldfritt da...  ::)

Her er du mer ute etter mann enn ball, boxman!
Unødvendig siden h.b. linker opp ein meget interessant artikkel, diskuter sak eller hold munn.



COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Svend Anders

Jeg har ikke sett alle disse regnskapene, men vil jo tro at det er et par viktige forklaringer bak et regnskapsmessig overskudd - som ikke er det samme som at det tas ut i utbytte eller faktisk eksisterer i cash:

* Reforhandling av gjeld. Leeds hadde store bånd opp til bl.a. amerikanske institusjoner som McKenzie og Krasner forhandlet ned og også delvis gjorde om til bonusbetalinger ved fremtidig opprykk, etc. Den plutselig mistede gjeldsposten "avskrives" vel da i regnskapet.
* Spillersalg så det holdt.
* Salg av Elland Road og Thorp Arch.

For ordens skyld understreker vel dette regnskapet til fulle at overskuddet for regnskapsåret som sluttet i fjor sommer på £4,5 mill ikke nødvendigvis betyr at en klubb får de samme pengene på bok.

SA

Svend Anders

Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Gjelda på det høyeste var ca £110 millioner.

Betjenes med inntekten Leeds hadde? Leeds har vært et tapssluk som har brukt mer penger enn de har tjent et godt stykke inn i Bates sin periode.

Og om du regner at "overskuddet" ville tatt gjelden ned i 20 millioner, kan du jo ikke ta Elland Road og Thorp Arch - som er pengene som skapte dette "overskuddet"/senket gjelden en gang til å trekke fra!

SA

h.b

  • Gjest
Greit nok det Svend Anders.
Men siden de avskrev disse pengene. Da betyr dette i realiteten at Leeds hadde desidert mindre gjeld enn hva som er blitt fortalt

h.b

  • Gjest
Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Gjelda på det høyeste var ca £110 millioner.

Betjenes med inntekten Leeds hadde? Leeds har vært et tapssluk som har brukt mer penger enn de har tjent et godt stykke inn i Bates sin periode.

Og om du regner at "overskuddet" ville tatt gjelden ned i 20 millioner, kan du jo ikke ta Elland Road og Thorp Arch - som er pengene som skapte dette "overskuddet"/senket gjelden en gang til å trekke fra!

SA
OK. La oss gå ut fra disse tallene dine. 110 mill pund i gjeld. Avskriving av 60 mill pund eller 60 mill pund i overskudd gjør at Leeds da i realitetene hadde 50 mill pund i gjeld. Hvis vi da tar et lån på 5% av 50 mill pund. dette vil da gi 2,5 mill pund i utgifter hvert år, samt nedbetaling over ca 20 år. Tilsammen så ville det gi en utgift på 5 mill pund i året. Med den inntekten Leeds hadde og har enda. Ja da er dette fullstendig overkommelig.
I tillegg så solgte Krasner ER og TA for en god del pund. Dette igjen sørget for at gjelda ble ytterligere mindre.
Så her er det noe som ikke tåler dagens lys.
Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan Bates etter han tok over klubben,  greide å kjøre klubben inn i en administrasjon.
Leeds United burde ha økonomiske midler til å slippe en slik administrasjon

Svend Anders

Greit nok det Svend Anders.
Men siden de avskrev disse pengene. Da betyr dette i realiteten at Leeds hadde desidert mindre gjeld enn hva som er blitt fortalt

Det er jo blitt fortalt!

Dette var jo oppe i media hele tiden, og det var jo pga gjelden at vi solgte unna Rio, Woody, Viduka, Smith, Kewell, Robinson, Milner osv osv.

Gjelden var nede i rundt £25-30 mill da Bates kjøpte, om jeg ikke husker feil. Men selv da tapte klubben oppmot 100 millioner kroner i året pga lønnsavtaler og etterbetalinger til tidligere ansatte og ledere...

Men jeg gidder ikke rippe opp i det nok en gang nå, altså!

SA

Svend Anders

Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Gjelda på det høyeste var ca £110 millioner.

Betjenes med inntekten Leeds hadde? Leeds har vært et tapssluk som har brukt mer penger enn de har tjent et godt stykke inn i Bates sin periode.

Og om du regner at "overskuddet" ville tatt gjelden ned i 20 millioner, kan du jo ikke ta Elland Road og Thorp Arch - som er pengene som skapte dette "overskuddet"/senket gjelden en gang til å trekke fra!

SA
OK. La oss gå ut fra disse tallene dine. 110 mill pund i gjeld. Avskriving av 60 mill pund eller 60 mill pund i overskudd gjør at Leeds da i realitetene hadde 50 mill pund i gjeld. Hvis vi da tar et lån på 5% av 50 mill pund. dette vil da gi 2,5 mill pund i utgifter hvert år, samt nedbetaling over ca 20 år. Tilsammen så ville det gi en utgift på 5 mill pund i året. Med den inntekten Leeds hadde og har enda. Ja da er dette fullstendig overkommelig.
I tillegg så solgte Krasner ER og TA for en god del pund. Dette igjen sørget for at gjelda ble ytterligere mindre.
Så her er det noe som ikke tåler dagens lys.
Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan Bates etter han tok over klubben,  greide å kjøre klubben inn i en administrasjon.
Leeds United burde ha økonomiske midler til å slippe en slik administrasjon

Hvis du leser hele innlegget mitt så ser du at det er forskjell på penger man kvitter seg i ren gjeld, kontra de fortsatte utgiftene man er forpliktet til å følge. Lønnsbudsjettet var skyhøyt, men verre var alle de gamle spillerne som vi inntil forrige sesong fortsatt betalte etterlønn til.

Da Bates tok over betalte vi - bare til tidligere managere - lønn til Venables, O'Leary og Reid, samt manageren som faktisk hadde jobben da - Blackwell.

Men nok, sier jeg!

SA

h.b

  • Gjest
Disse etterbetalingene er jeg fullstendig klar over Svend. Men noe tilsier at dette ikke er den hele og fulle sannheten.
Hvis vi tar disse 100 millionene og fordeler de over 3 år som noen hadde igjen på sine kontrakter. Ja da er vi tilbake til 50 mill pund igjen. Og dette burde Leeds greie å betjene

Pleinar

Noen økonomiekspert er jeg ikke, men jeg synes at det slenges en del tall ut her nå.

5 millioner pund er masse penger (du bruker 50 og 5 litt om hverandre, så jeg er ikke sikker på hva jeg skal forholde meg til) og det er ikke bare bare å betjene lån av den størrelsesorden.

En av grunnene til at klubben gikk inn i adminstrasjon var vel fordi de store etterslepene på lønn til tidligere spillere og managere ikke var håndterbare lenger?

Uansett så synes jeg det blir rart å legge skylden på den personen som sitter med ansvaret akkurat i det øyeblikket "skuta gikk ned". Det har vært vanskjøtsel av økonomien i klubben over lengre tid. Det var bare et spørsmål om tid før det gikk galt.

At Bates har skjeletter i skapet tror jeg nok er ganske sikkert, men jeg kan ikke se hvordan han alene skulle klare å unngå administrasjon. At han taklet administrasjonen på en heller merkelig måte er en annen diskusjon.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Boxman

Hvor mye kan vi legge i dette. For hvis dette her stemmer så er de noen som virkelig har svindlet penger ut av klubben. Denne gangen er nok bates fullstendig uskyldig.
70 mill pund i overskudd da vi rykket ned. Dette var jo omtrent nok til å gjøre Leeds gjeldfrihttp://clarkeonenil.co.uk/front-page/leeds-united-shocker-its-true-70m-profit-the-season-of-our-relegation-football-economy

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan regnskapet kunne vise £70 mill i +, men siste regnskapsåret før de ble satt under administrasjon første gang, var den totale gjelda ca £130 mill. Så når du sier at £70 mill omtrent var nok til å gjøre klubben gjeldfri, så vet du enten ikke hva gjelda var, eller så klarer du ikke regne 130-70=60. Ja, om ikke du mener at £60 mill er omtrent gjeldfritt da...  ::)

Her er du mer ute etter mann enn ball, boxman!
Unødvendig siden h.b. linker opp ein meget interessant artikkel, diskuter sak eller hold munn.





Jeg er lei av uriktige og løgnaktige påstander fra den kanten, så inntil det kommer påstander som er noe i nærheten av sannheten, forbeholder jeg meg retten til å påpeke dette! Hvis du ikke tåler det - ditt problem!
Proud to be Leeds!

Boxman

Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Det hjelper ikke hva du mener. Den totale gjelda var det som stod i regnskapet, og den var rundt £130 mill.
Mener jeg har regnskapet liggende på hjemme-pc'en min, og sender det gladelig til deg, når jeg kommer hjem, så kan du se selv...
Proud to be Leeds!

h.b

  • Gjest
Det som ingen kan betvile er det faktum at Bates idet han kjøpte klubben faktisk planla å kjøre den i administrasjon før eller siden. Han kjøpte klubben billig. Fikk sine bakmenn i en situasjon hvor de kunne blokkere ethvert annet bud. Uansett om Leeds hadde rykket ned til League one eller ikke. Ja da hadde han kjørt klubben i administrasjon.
Men her er det faktisk disse 70 mill pundene som man spekulerer over

h.b

  • Gjest
Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Det hjelper ikke hva du mener. Den totale gjelda var det som stod i regnskapet, og den var rundt £130 mill.
Mener jeg har regnskapet liggende på hjemme-pc'en min, og sender det gladelig til deg, når jeg kommer hjem, så kan du se selv...
Hvis du har hele regnskapet så tar jeg gjerne imot denne. men ikke det regnskapet som er ferdig etter at Bates sine regnskapsførere har fått pyntet på det

Boxman

Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Gjelda på det høyeste var ca £110 millioner.

Betjenes med inntekten Leeds hadde? Leeds har vært et tapssluk som har brukt mer penger enn de har tjent et godt stykke inn i Bates sin periode.

Og om du regner at "overskuddet" ville tatt gjelden ned i 20 millioner, kan du jo ikke ta Elland Road og Thorp Arch - som er pengene som skapte dette "overskuddet"/senket gjelden en gang til å trekke fra!

SA
OK. La oss gå ut fra disse tallene dine. 110 mill pund i gjeld. Avskriving av 60 mill pund eller 60 mill pund i overskudd gjør at Leeds da i realitetene hadde 50 mill pund i gjeld. Hvis vi da tar et lån på 5% av 50 mill pund. dette vil da gi 2,5 mill pund i utgifter hvert år, samt nedbetaling over ca 20 år. Tilsammen så ville det gi en utgift på 5 mill pund i året. Med den inntekten Leeds hadde og har enda. Ja da er dette fullstendig overkommelig.
I tillegg så solgte Krasner ER og TA for en god del pund. Dette igjen sørget for at gjelda ble ytterligere mindre.
Så her er det noe som ikke tåler dagens lys.
Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan Bates etter han tok over klubben,  greide å kjøre klubben inn i en administrasjon.
Leeds United burde ha økonomiske midler til å slippe en slik administrasjon

Det var vel ikke gjeldsbyrden som var hovedproblemet til at klubben gikk dukken. Men med en omsetning på £85mill, hadde de vel en årlig lønnskostnad på £60 mill. Skal ikke være påståelig med disse tallene, for det er kun hva jeg mener å huske, og det begynner nå å bli noen år siden. Men poenget er at lønnskostnaden var det som spiste opp nesten alt av inntkekter. Og når så sesongen etter kom, uten CL, men med samme lønnskostnader, sier det seg selv at det førte til problemer.
« Siste redigering: November 07, 2009, 17:59:29 av Boxman »
Proud to be Leeds!

Pleinar

Det som ingen kan betvile er det faktum at Bates idet han kjøpte klubben faktisk planla å kjøre den i administrasjon før eller siden.

Det er det faktisk lett å betvile. Jeg har aldri hørt Bates eller noen andre "in the know" som har gått ut å sagt dette.

Dette må da vel være en spekulasjon fra din side... eller?
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Boxman

Det som ingen kan betvile er det faktum at Bates idet han kjøpte klubben faktisk planla å kjøre den i administrasjon før eller siden. Han kjøpte klubben billig. Fikk sine bakmenn i en situasjon hvor de kunne blokkere ethvert annet bud. Uansett om Leeds hadde rykket ned til League one eller ikke. Ja da hadde han kjørt klubben i administrasjon.
Men her er det faktisk disse 70 mill pundene som man spekulerer over

Han kjøpte klubben billig ja, men var nødt å ta med all fotball-relatert gjeld. Dette vet vi alle nå, at ingen klubber kommer ut av administrasjon, uten å forplikte seg til å betale "fotball-gjeld". Og Bates tok over i PL, med PL-lønninger og kontrakter som ikke gikk ut idet vi rykka ned. Ergo måtte klubben betale PL-lønninger selv etter de hadde rykka ned. Og noen spillere som vi solgte, betalte vi jo fortsatt lønna til flere år etter. Det sier seg selv at det skaper problemer.
Anyway, jeg er ganske sikker på at klubben ikke hadda havna under administrasjon en gang til, om de hadde holdt seg i PL. Kan du bevise/dokumentere noe annet, vil jeg, og mange andre, være meget interessert i å se det.
Proud to be Leeds!

Boxman

Mener at gjelda var på 90 mill pund. Og det kunne faktisk lett betjenes med den inntekten Leeds hadde. Så da var det 20 mill pund i gjeld. hvor mye fikk klubben for ER og TA på den tiden. 12 mill pund. Altså så var det da kun 8 mill pund i gjeld.
Så jeg regner da med at du har rett i dette. For hvis jeg har rett med 90 mill pund. Ja da er det mer under dyna som må fåes frem.

Det hjelper ikke hva du mener. Den totale gjelda var det som stod i regnskapet, og den var rundt £130 mill.
Mener jeg har regnskapet liggende på hjemme-pc'en min, og sender det gladelig til deg, når jeg kommer hjem, så kan du se selv...
Hvis du har hele regnskapet så tar jeg gjerne imot denne. men ikke det regnskapet som er ferdig etter at Bates sine regnskapsførere har fått pyntet på det

Kan du ikke i det minste prøve å være litt saklig her da? Dette var jo FØR Bates tok over, så det blir litt for dumt å skylde det på han!!
Proud to be Leeds!

h.b

  • Gjest
Selvsagt vil ikke Bates si dette offentlig. Selv bates er ike så dum. Men disse utgiftene varte i toppen 3 år og ville opphøre ifjor uansett. Hvis Bates da hadde heller hadde skaffet til veie en avtale med diverse kreditorer om at de skal få pengene sine etter disse 3 årene. rett og slett bedt om en betalingsutsettelse istedenfor å kjørt klubben i administrasjon. Ja da er jeg rimeeluig sikker på at stjerna hans hadde vært stor i banker og divers låneinstutisjoner. Da kunne Bates ha lånt penger og kjøpt tilbake TA og  ER. Slik det er nå så går Leeds overende hvis det kommer noen uforutsette utgifter

Pleinar

41.954 millioner pund i inntekt..

69.436 millioner pund i overskudd..


Finn feilen.

Hvordan kan man ha mer i overskudd enn man har i inntekt? Dette er de tallene h.b referer til hvis jeg har forstått det rett.  
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Pleinar

Selvsagt vil ikke Bates si dette offentlig.

Hvordan kan du da være så skråsikker på at han kjøpte klubben bare for å kjøre den i administrasjon?
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

h.b

  • Gjest
41.954 millioner pund i inntekt..

69.436 millioner pund i overskudd..


Finn feilen.

Hvordan kan man ha mer i overskudd enn man har i inntekt? Dette er de tallene h.b referer til hvis jeg har forstått det rett.  

Hvor har du dette fra

h.b

  • Gjest
Selvsagt vil ikke Bates si dette offentlig.

Hvordan kan du da være så skråsikker på at han kjøpte klubben bare for å kjøre den i administrasjon?

Fordi det er slik han har alltid drevet sin buisness. Han har selv sagt at han planla å kjøre Chelsea i administrasjon. Men han slapp det da klubben ble kjøpt opp

Pleinar

41.954 millioner pund i inntekt..

69.436 millioner pund i overskudd..


Finn feilen.

Hvordan kan man ha mer i overskudd enn man har i inntekt? Dette er de tallene h.b referer til hvis jeg har forstått det rett.  

Hvor har du dette fra

Fra den siden du linket fra. Du har lest den ikke sant :p
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

h.b

  • Gjest
41.954 millioner pund i inntekt..

69.436 millioner pund i overskudd..


Finn feilen.

Hvordan kan man ha mer i overskudd enn man har i inntekt? Dette er de tallene h.b referer til hvis jeg har forstått det rett.  

Hvor har du dette fra

Fra den siden du linket fra. Du har lest den ikke sant :p

Det er ikke helt riktig dette
Omsetningen til leeds var nok desidert høyere. Disse tallene er etter at man har trukket fra utgifter. Og viser overskuddet etter at disse utgiftene er trukket fra før skatt.
Av 69.436 m ill pund i overskudd før skatt så satt man igjen med
41.954 mill pund etter skatt
« Siste redigering: November 07, 2009, 14:33:49 av h.b »

Pleinar

41.954 millioner pund i inntekt..

69.436 millioner pund i overskudd..


Finn feilen.

Hvordan kan man ha mer i overskudd enn man har i inntekt? Dette er de tallene h.b referer til hvis jeg har forstått det rett.  

Hvor har du dette fra

Fra den siden du linket fra. Du har lest den ikke sant :p

Det er ikke helt riktig dette
Omsetningen til leeds var nok desideert høyere

Jammen, jammen, det står jo der. Svart på hvitt (eller hvitt på blått). Hvis disse tallene ikke er riktig, kan vi vel bare skrinlegge den linken din først som sist og gå tilbake til å diskutere på fantasigrunnlag?
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

jarle

Dette er nok et rent regnskapsmessig tall h.b og har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

At Bates med viten og vilje kjørte Leeds i grøfta for a ta 100% kontroll over klubben for 0.- kr. er jeg 99,9% sikker på.


Alt henger på et opprykk... det er håpet vårt!
Da tror jeg vi kan bli kvitt BAtes for godt!!!


h.b

  • Gjest
Dette er nok et rent regnskapsmessig tall h.b og har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

At Bates med viten og vilje kjørte Leeds i grøfta for a ta 100% kontroll over klubben for 0.- kr. er jeg 99,9% sikker på.


Alt henger på et opprykk... det er håpet vårt!
Da tror jeg vi kan bli kvitt BAtes for godt!!!



Den eneste måten å bli kvitt Bates på er hvis FL forlanger at denne administrasjonen skal ses over på nytt og han blir tvunget til å selge klubben. Ved et opprykk så sitter han bare der og driver videre som han selv vil