Skrevet av Emne: QPR  (Lest 25238 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

newsome


testo

Sv: QPR
« Svar #1 på: Mars 10, 2011, 00:46:39 »
Tro om Warnock mener poeng bør trekkes denne gangen :D
Dette blir det fort uro av i spillergruppa og det kan allerede ha startet.
Skal ikke QPR klare det i år heller :-\
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Sv: QPR
« Svar #2 på: Mars 10, 2011, 09:02:15 »
http://www.guardian.co.uk/football/2011/mar/09/qpr-fa-charges-alejandro-faurlin1?CMP=twt_gu

The course of this season's Championship title race could be dramatically altered if the runaway leaders Queens Park Rangers are docked points after being charged with seven serious breaches of Football Association rules.

1) The FA has alleged that QPR fielded a player, the Argentinian midfielder Alejandro Faurlin, for a full season in 2009-10 while his registration was not owned by the club but by a third party. That, the FA alleges, breached the rule introduced in July 2009 following the Carlos Tevez affair, which prohibited English clubs from fielding players owned wholly or in part by third‑party interests.

2-5) QPR, seven points clear of Swansea City at the top of the Championship, are charged with breaching four rules for fielding Faurlin while he was owned by a third party. The FA is understood to allege Faurlin's owner was a company, but the governing body did not disclose the company's identitywhen announcing the charges.

6) QPR were also charged with "using or seeking to pay an unauthorised agent" when the player was signed in July 2009. The FA did not say who the unauthorised agent was but the governing body considers it a serious offence for a club to deal with anybody in a transfer who is not licensed as an agent under Fifa regulations.

7) The club and its chairman, Gianni Paladini, were also charged with submitting false information in documents lodged with the FA when Faurlin signed an extension to his playing contract in October 2010. All players' contracts with clubs have to be sent to the FA and it is understood that this seventh charge also relates to dealing with an unauthorised agent.


MERK!
Just one of these charges on its own could produce heavy penalties, including swingeing fines and points deduction. In June 2008 Luton Town were docked 10 points by an FA disciplinary commission for breaches of rules which included dealing with unlicensed agents in four transfers, none as substantial or high profile as that of Faurlin. No club has yet been charged for breaching the prohibition on third‑party ownership introduced in 2009, so the FA commission hearing the QPR case will be under pressure to set a convincing precedent if it upholds the charges. The FA will be keen to have the case decided soon, so that any penalty will come into effect this season.


Come on The Football League!
http://www.youtube.com/watch?v=uxGpH-r8s_c

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Killa

Sv: QPR
« Svar #3 på: Mars 10, 2011, 11:58:16 »
Minus 15 poeng på QPR, da er de 5 poeng bak oss! Med minus 10 er vi likt..... Så gjenstår det å se om de høye herrer har "baller" til å slå ned på disse uhumskhetene i form av poengtrekk, kanskje tvilsomt ettersom det fort kan gagne Leeds United. :o

Joe Jordan

Sv: QPR
« Svar #4 på: Mars 10, 2011, 12:49:09 »
FA gjør ingenting som kan gagne Leeds United så dette er nok bare å glemme med en gang.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Bites Yer Legs

Sv: QPR
« Svar #5 på: Mars 10, 2011, 12:59:33 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..
KEEP FIGHTING!!

B_Ød

Sv: QPR
« Svar #6 på: Mars 10, 2011, 13:06:25 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..

Enig
Ups & Ups!!

auren

Sv: QPR
« Svar #7 på: Mars 10, 2011, 13:08:00 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..

Helt enig. QPR har vært suverene i ligaen til nå, og det hadde selvsagt vært synd om et sannsynlig opprykk ville ryke på grunn av dette. Men; That's life and football. Følger man ikke reglene risikerer man å bli straffet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: QPR
« Svar #8 på: Mars 10, 2011, 13:11:06 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..

Helt enig. QPR har vært suverene i ligaen til nå, og det hadde selvsagt vært synd om et sannsynlig opprykk ville ryke på grunn av dette. Men; That's life and football. Følger man ikke reglene risikerer man å bli straffet.

auren

Nå røyk vel opprykket til Leeds fra L1 i 2009 nettopp pga poengfratrekk!
Synes ikke synd i QPR i det hele tatt viss de får 20 minuspoeng. Må Leeds følge reglene, så må QPR følge reglene!

Men nå tror jo jeg at QPR ikke blir straffet i det hele tatt.
FA får her sjansen til å sette ned foten mot regelbrudd i toppdivisjonene, og ikke bare i conference league...
« Siste redigering: Mars 10, 2011, 13:14:52 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

testo

Sv: QPR
« Svar #9 på: Mars 10, 2011, 13:18:08 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..

Helt enig. QPR har vært suverene i ligaen til nå, og det hadde selvsagt vært synd om et sannsynlig opprykk ville ryke på grunn av dette. Men; That's life and football. Følger man ikke reglene risikerer man å bli straffet.

auren

Hvordan skal de straffe en som er 5 rikest i hverden uten å ta poeng?
Jeg er ikke noe fan av at de skal trekkes poeng for dette siden West Ham slapp unna, men det blir vanskelig å straffe eieren uten å ta poeng. Vi vet hva FA har funnet på tidligere så det vil ikke overaske meg om de finner på å trekke.

Fra QPR sin side om saken.

Ulovlig overgang og poengtrekk?
I forbindelse med overgangen til Alejandro Faurlin i 2009 så har FA tatt ut tiltale mot QPR og Gianni Paladini. Klubben bekrefter dette på sin offisielle hjemmeside. QPR risikerer bot eller poengtrekk i denne saken.
Tiltalen mot Gianni Paladini og QPR inneholder hele syv brudd på reglementet i forbindelse med overganger, deriblant å fremlegge falsk informasjon når spilleren ble registrert og at det ble utbetalt pengesummer til en uautorisert agent i forbindelse med signeringen.

QPR og Paladini sier de har fullt ut samarbeidet med FA under granskningen av saken og nekter for at det er noe sannhet i tiltalepunktene og avventer en formell høring i FA.

Alejandro Faurlin ble signert fra argentinske Institute FC for £3.5 millioner i juli 2009. Det blir påstått at en ukjent tredjepart beholdt sin andel av de økonomiske rettighetene i forbindelse med avtalen. Saken har mange likheter med den som omhandlet Carlos Tévez når han spilte i West Ham. Den gang var det en rasende manager som mente at poengtrekk burde vært gitt til West Ham, noe som igjen ville ført til at laget til denne manageren hadde beholdt plassen i Premier League sesongen 2006/07. Manageren heter selvsagt Neil Warnock og laget var Sheffield Utd.

Straffen til West Ham ble den gang en saftig bot på £6 mill. for bruk av en ulovlig tredjepart. Hvis QPR blir funnet skyldig så risikerer man enten en saftig bot eller i verste fall altså poengtrekk.

Skrekkscenariet er at Neil Warnock denne gangen mister et opprykk til Premier League som følge av en slik sak. Det ville vært hjerteskjærende!
Ord ville bli fattige.

Flere reagerte på den høye overgangssummen som ble presentert da Alejandro Faurlin signerte og ryktene har lenge versert om at summen som ble publisert var opptil ti ganger høyere enn den faktiske prisen som ble betalt.

Alejandro Faurlin selv har uansett bevist seg å være,sportslig sett, verdt hver(t) eneste krone/pund som den gang ble betalt og har vært en av klubbens dominerende spillere de to sesongene han har vært på balløya.

Vi venter i spenning på videre oppdateringer av denne saken. Det aller viktigste er at fokuset på det sportslige opprettholdes og at vi sikrer opprykket ute på gressmatten. Det bør være førsteprioritet så får det utensportslige komme i etterkant.

På godt og vondt: Aldri et kjedelig uke som QPR-supporter!

http://www.qpr.no/arkivet/arkivet/ulovlig_overgang_og_poengtrekk
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

auren

Sv: QPR
« Svar #10 på: Mars 10, 2011, 13:22:50 »
Er jo et drøyt tidspunkt å slippe denne saken, fra FAs side. Er jo en relativt gammel sak, skulle tro det var mulig å ordne opp i tidligere. Warnock har virkelig blitt voldtatt av denne regelen, og mangelen på den, om QPR straffes nå. Ganske bisarrt egentlig.

Jeg ser helst at vi fikser opprykket PÃ… banen..

Helt enig. QPR har vært suverene i ligaen til nå, og det hadde selvsagt vært synd om et sannsynlig opprykk ville ryke på grunn av dette. Men; That's life and football. Følger man ikke reglene risikerer man å bli straffet.

auren

Nå røyk vel opprykket til Leeds fra L1 i 2009 nettopp pga poengfratrekk!

Synes ikke synd i QPR i det hele tatt viss de får 20 minuspoeng. Må Leeds følge reglene, så må QPR følge reglene!

Men nå tror jo jeg at QPR ikke blir straffet i det hele tatt.
FA får her sjansen til å sette ned foten mot regelbrudd i toppdivisjonene, og ikke bare i conference league...

Her er det også snakk om tidspunkt. Leeds fikk poengtrekket før sesongen startet. QPR risikerer å få den helt i slutten av sesongen (som suverende ligaledere). Det er en STOR forskjell synes jeg. Men som jeg skriver: Følger man ikke reglene så risikerer man å bli tatt! Selvsagt på et svært uheldig og kjedelig tidspunkt for QPR sitt tilfelle, hvis nå så skulle skje.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hobben

Sv: QPR
« Svar #11 på: Mars 10, 2011, 13:26:05 »
Bryter man reglene skal man straffes, enkelt å greit!
Rogaland Whites

MrK

Sv: QPR
« Svar #12 på: Mars 10, 2011, 13:52:48 »
Antar at det maks kommer en fet bot - men det er lov å håpe:-) MOT
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sydhagen

Sv: QPR
« Svar #13 på: Mars 10, 2011, 14:01:16 »
De skal ha minimum 10 poeng i fratrekk siden det var det Luton fikk for tilsvarende sak (og det var bare for ett av punktene som QPR nå er anklaget for)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: QPR
« Svar #14 på: Mars 10, 2011, 14:16:51 »
hvis det er slik som det blir poengtert her inne, at dette er en gammel sak, vil jeg mene det er fullstendig uhørt å ta poeng fra dem nå..mm det kan gjøres på en slik måte at opprykks-sjansene ikke spoleres for dem.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: QPR
« Svar #15 på: Mars 10, 2011, 14:20:09 »
hvis det er slik som det blir poengtert her inne, at dette er en gammel sak, vil jeg mene det er fullstendig uhørt å ta poeng fra dem nå..mm det kan gjøres på en slik måte at opprykks-sjansene ikke spoleres for dem.


En sak er ikke foreldet etter 2 år...og hvorfor skal de slippe lettere unna enn andre "mindre" klubber?

Har de gjort noe galt, så skal de straffes deretter!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: QPR
« Svar #16 på: Mars 10, 2011, 14:22:36 »
ja, men poeng-trekk nå, kontra i starten på sesong mener jeg man bør skille på. Hvis dette er 2 år gammelt, burde trekk kommet i starten på denne eller forrige sesong.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: QPR
« Svar #17 på: Mars 10, 2011, 14:26:19 »
ja, men poeng-trekk nå, kontra i starten på sesong mener jeg man bør skille på. Hvis dette er 2 år gammelt, burde trekk kommet i starten på denne eller forrige sesong.

Det synes jeg faktisk er helt irrelevant, om det er nå eller før jul.
Kan jo være at det er nå de har fått alle fakta på bordet og klare til å ta ut tiltale, men uansett irrelevant i mine øyne. Har man gjort et brudd på reglene så skal man straffes.

så er det opp til FA å bestemme hva straffen blir på.
Men ifølge tidligere straffer på liknende saker (Luton) så skal de da altså straffes med minimum 10 poeng.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

thesheep

Sv: QPR
« Svar #18 på: Mars 10, 2011, 14:44:44 »
Ã… snakke om at opprykket skal skje på banen blir jo feil/urettferdig så lenge at poengene deres har kommet ved å bruke en (muligens) ulovlig spiller. Da har QPR ikke konkurert på likefot med lagene som har holdt seg til reglene, og det er ikke unaturlig at de får en smekk i form av poengtrekk.

Promotion 2010

Sv: QPR
« Svar #19 på: Mars 10, 2011, 14:55:58 »
ja, men poeng-trekk nå, kontra i starten på sesong mener jeg man bør skille på. Hvis dette er 2 år gammelt, burde trekk kommet i starten på denne eller forrige sesong.

Lag som går ut i administrasjon blir fratatt poeng idet de gjør det. Plymouth ble akkurat fratrukket 10 poeng i League One. Nedover i divisjonene skjer dette "all the time" (se på tabellene). At denne saken har tatt 1-2 år å finne ut av hindrer slett ikke at et eventuelt poengtrekk skal gjøres nå.


Men for all del. La oss ligge bak dem og være utfordrer. Ikke likt å måtte prestere i front!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: QPR
« Svar #20 på: Mars 10, 2011, 15:12:54 »
er qpr satt under administrasjon? Hvis ikke kan vel ikke disse to sammenlignes..kan de?
Ups & Ups!!

baste

Sv: QPR
« Svar #21 på: Mars 10, 2011, 16:49:22 »
FA gjør ingenting som kan gagne Leeds United så dette er nok bare å glemme med en gang.

Aldri si aldri

Woody

Sv: QPR
« Svar #22 på: Mars 10, 2011, 18:53:33 »
Er vel ikkje beste måten å klare opprykket på,men reglar skal vel gjelde for qpr og,om dei har ein stein rik eigar?Så spørs det da om FA har guts til å sette på håndbrekket....
Nokon som veit når ein kan venta dom i denne saka??
LIFE IS LEEDS

Gjest

Sv: QPR
« Svar #23 på: Mars 10, 2011, 20:44:17 »
Storm i et vannglass ?
Luton hadde 50 punkter...

Agenten viser seg og ha lisens.
Regel ang.3 part ble innført i sept.2010,og qpr ga da beskjed til FA om forholdet,og de ga dem
mulighet til og ordne dette. Og at Faurlin kunne fortsatt spille. I oktober var alt på plass,
og 3 part vekke.
3 part er veldig vanlig i argentina .
Dette er hva som det er mulig og forstå av det som kommer frem, når man leser forskjellige
mediar fra england.
(wales FA som har dradd dette frem ????????? eller blir alle overganger fra argentina sjekket ??)
Uansett et merkelig tidsunkt og komme med dette nå .

Trulsaren

Sv: QPR
« Svar #24 på: Mars 11, 2011, 00:18:54 »
Ã… sammenligne dette med Leeds sine minuspoeng er jo helt bak mål! To helt forskjellige saker!
Noen nevner at dette kommer på et ugunstig tidspunkt, lenge etter dette har skjedd. Antar svaret er at det er mye som skal på plass før man åpner en slik sak. Flere kilder må kontaktes ect.

For min del håper jeg at dette ikke skal ha noen innvirkning på ligaen i år. Som nevnt under har QPR spilt best i år og leder fortjent. Om de skal bli fratatt et velfortjent opprykk (bank i bordet - 10 kamper igjen!) på grunn av noe tull mellom agenter i en overgangssak synes jeg det blir for dumt!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

SuperLeeds!

Sv: QPR
« Svar #25 på: Mars 11, 2011, 09:49:11 »
Vi skal rykke opp for egen maskin :)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: QPR
« Svar #26 på: Mars 11, 2011, 10:56:54 »
Jeg synes det blir absurd å ødelegge sesongen for QPR nå med denne gamle saken. De får i så fall bøtelegges. Det nevnes at FAaldri gjør noe som gangner Leeds i et av innleggene her. Jeg mener at det ikke vil gangne noen at sesongens foreløpig suverene ligaleder blir fratrukket poeng nå og kanskje mister et evt. opprykk.

Det vil være trist for fotballen rett og slett og dermed også for oss. Dette må oppklares og bøter tildeles istedetfor å ramme spillerne som har gjort en fantastisk sesong så langt. Dette uansett hva vi har måttet tåle tidligere!!

Skal vi klare noe. bør det skje på redelig vis med dyktighet på banen!!
Yeboahs vitne

jarle

Sv: QPR
« Svar #27 på: Mars 11, 2011, 23:35:09 »
Ironien hadde vært fullkommen om QPR poengstraff gjør at MINUS 15 (pluss 10) POINTS LEEDS... rykker opp på QPR's bekostning...

 

Sleivind

Sv: QPR
« Svar #28 på: Mars 11, 2011, 23:47:49 »
Jeg synes det blir absurd å ødelegge sesongen for QPR nå med denne gamle saken. De får i så fall bøtelegges. Det nevnes at FAaldri gjør noe som gangner Leeds i et av innleggene her. Jeg mener at det ikke vil gangne noen at sesongens foreløpig suverene ligaleder blir fratrukket poeng nå og kanskje mister et evt. opprykk.

Det vil være trist for fotballen rett og slett og dermed også for oss. Dette må oppklares og bøter tildeles istedetfor å ramme spillerne som har gjort en fantastisk sesong så langt. Dette uansett hva vi har måttet tåle tidligere!!

Skal vi klare noe. bør det skje på redelig vis med dyktighet på banen!!

Lover og regler er vel det samme uansett om det omhandler fotballklubber eller enkeltpersoner i det private liv. Hvis det ikke ble oppdaget før nå skal selvfølgelig QPR måtte ta den straffen de får. De kan ikke gå fri selv om dette skjedde i fjor. Selvfølgelig trist for spillerne i QPR, men slik er det nå. En klubb er en klubb, om det er styreformannen, fansen eller spillerne som bryter loven, så er det hele klubben som får svi.

Evig Pint

Sv: QPR
« Svar #29 på: Mars 12, 2011, 01:54:29 »
Jeg synes det blir absurd å ødelegge sesongen for QPR nå med denne gamle saken. De får i så fall bøtelegges. Det nevnes at FAaldri gjør noe som gangner Leeds i et av innleggene her. Jeg mener at det ikke vil gangne noen at sesongens foreløpig suverene ligaleder blir fratrukket poeng nå og kanskje mister et evt. opprykk.

Det vil være trist for fotballen rett og slett og dermed også for oss. Dette må oppklares og bøter tildeles istedetfor å ramme spillerne som har gjort en fantastisk sesong så langt. Dette uansett hva vi har måttet tåle tidligere!!

Skal vi klare noe. bør det skje på redelig vis med dyktighet på banen!!

Lover og regler er vel det samme uansett om det omhandler fotballklubber eller enkeltpersoner i det private liv. Hvis det ikke ble oppdaget før nå skal selvfølgelig QPR måtte ta den straffen de får. De kan ikke gå fri selv om dette skjedde i fjor. Selvfølgelig trist for spillerne i QPR, men slik er det nå. En klubb er en klubb, om det er styreformannen, fansen eller spillerne som bryter loven, så er det hele klubben som får svi.

Enig. De får finne ut hvilke regeler som er brudt her og gi en passende straff, uavhengig av hvordan laget ligger an. Skal et lag som leder tabellen eller ligger i bunn unngå minuspoeng, mens et lag som ligger midt på treet i ingenmannsland få det? Tabellplassering kan ikke legges til grunn. Om straffen skal deles ut nå eller etter sesongen får også mennene med makt selv avgjøre, men jeg tviler på at QPR digger å få -10 ved starten av neste sesong isteden! Og om de skulle få f.eks. -10 ligger de fortsatt kurant an til opprykk i år.

Selvfølgelig trist for uskyldige spillere og fans av QPR!
Marching on together