avstemning

Dere snakker om viktigheten av det med sjel for klubben hos de som eier klubben. Men sett at dere vant 100 milliarder og kjøpte Leeds United

Du satser kun på ungdommen og de som vil blø for drakta
3 (4.8%)
Du nekter å være med på pengegaloppen og snører igjen pengesekken
0 (0%)
Du ansetter den beste manageren og lar han få frie hender til spillerkjøp
11 (17.7%)
Du gjør som Bates
1 (1.6%)
Du gjør som Ridsdale
1 (1.6%)
Du lager en mellomting og satser på ungdomsarbeid,innkjøp av etablerte gode spillere.
46 (74.2%)

Stemmer totalt: 56

Skrevet av Emne: Sjel eller ikke sjel  (Lest 2740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sjel eller ikke sjel
« på: September 02, 2008, 09:25:16 »
Oppfordrer dere til å være dønn ærlige med dere selv. Min mening er nr 3. Ansett den beste manageren og gir han frie hender

Budda

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #1 på: September 02, 2008, 09:42:16 »
Hva med en mellomting? Vil gjerne ha brukt en del penger på stjerner, men også brukt mye penger akadamiet og fått opp et par lokale. Er kjedelig å bare ha spanjoler eller brasser på laget.
Endre

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #2 på: September 02, 2008, 09:48:37 »
Da er det med
« Siste redigering: September 02, 2008, 09:50:24 av h.b »

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #3 på: September 02, 2008, 10:23:32 »
Blir jo litt dumt og lage en avstemning, for deretter å forandre på hva du kan stemme når noen kommer med andre synspunkter.

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #4 på: September 02, 2008, 10:27:48 »
Tenkte dette også, men i og med at det var såpass tidlig i avstemningen, så valgte jeg å ta med denne

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #5 på: September 02, 2008, 10:32:29 »
Tenkte dette også, men i og med at det var såpass tidlig i avstemningen, så valgte jeg å ta med denne

Ok;)

Var sikkert bare du og jeg som hadde stemt før du forandret.  Men hadde jeg sett punkt 6 da, hadde vel jeg vurdert å forandre min stemme fra 1 til 6.
Uansett har jeg lite til overs for klubber som drives på en slik måte at utgiftene er hinsides eventuelle inntekter.  Og det må jo gi en vond smak i munnen å vinne noe på den måten.

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #6 på: September 02, 2008, 10:43:51 »
Jeg tror faktisk ikke at de store klubbene drives og heller ikke tenker på den måten. Manu er et hederlig unntak, men er blitt en kjøpeklubb den også.
En klubb som hovedsakelig tenker på denne måten vil muligens overleve i Premier league, men den klubben vil kjempe mot nedrykk hele tiden. Da mister de sine beste spillere til bedre klubber og tanken på å kjøpe inn spillere for å slippe denne dansen mot nedrykk vil bli sterker år for år.
For meg er dette ganske enkelt. Jeg er et konkuransemenneske. Da vil jeg gjerne vinne noe. Altså må det spyttes inn penger i denne klubben

SirOlsen

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #7 på: September 02, 2008, 10:49:12 »
Man har ikke sjangs til å lykkes i de høyere divisjoner, i allefall ikke den høyeste uten en god porsjon kynisme + en stor pengesekk.. desverre er det slik fotballen har blitt.. trist, men dog smertelig sant.
-SirOlsen-

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #8 på: September 02, 2008, 11:20:29 »
Helt enig Sir Olsen.
Jeg satt for en stund tilbake og reflekterte over det med å være supporter. Det er nesten synd man ikke kan bytte lag. Hvis jeg hadde hatt samvittighet til dette, så hadde jeg byttet sporenstreks fra Leeds til en klubb i London eller muligens York. Eneste negative med å bytte til York er at jeg med tiden kunne risikert å rykke opp til League 2. Da hadde den samme bøtteballetten vært der. Og hva hadde jeg gjort den dagen York hadde møtt Leeds

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #9 på: September 02, 2008, 15:33:01 »
Herre min Gud....skal Leeds nokken gang tilbake til toppen MÃ… vi få inn penger penger penger.Det er ett faktum......valget er altså såre enkelt: skal vi kjempe om å bli best i lag med Chelsea,Liverpool,Scum,Arsenal og Man City? eller skal vi ligge å slite i mellom league 1 og ccc i lag med Scunthorpe,Mansfield osv?
Belive me: Lag som Aston Villa,Newcastle,Queens Park Rangers og mange fler vil prøve for livet å ta opp kampen med de store......og så mener noen her inne at Leeds United skal være en bakgårdsklubb med fokus på å utvikle egne talenter ala Crewe??????

Nei og Nei 8) 8)

Per-Stian

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #10 på: September 02, 2008, 17:47:47 »
Svaret mitt er "Du lager en mellomting og satser på ungdomsarbeid, samt kjøper inn gode, etablerte spillere". Dette er sjølvsagt bestemt ut frå det nivået vi er på i dag. Valget mitt ville med andre ord ha vore heilt annaleis om vi hadde vore i Premier League.

Eg meiner Macca og Bates forsøkjer seg på dette alternativ p.t. Erfarne Telfer er henta inn, men eg saknar moglegens ein-to fleire slike typar (som f.eks Freedman).

baste

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #11 på: September 02, 2008, 18:10:44 »
Leeds må være tålmodig og bygge seg sakte opp igjen..noe annet ville være å tro på julenissen. Det ville krevd penger alla det City får til rådighet...

City eieren skal bruke 2,45 milliarder på spillekjøp. Nå vil jeg påstå at hvis Leeds var i PL, så vil Leeds som klubb være mer atraktiv for spillere og investorer. LEEDS er en større klubb en City.....

Håper Sheiken ikke lykkes!!!!!

berlin

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #12 på: September 02, 2008, 18:52:53 »
h.b. du skulle aldri ha tatt inn "den gyldne middelvei" varianten, det dreper jo all interessant diskusjon som tråden ellers kunne fått.

seff stemmer de fleste for den, som ellers i livet, husk: man må ikke skille seg for mye ut. Farlig å være annerledes og ha kontroversielle meninger. Når det er sagt, er middelveien som Per-Stian beskriver, sånn omtrent der jeg ligger også.  ::) :-[ ???

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #13 på: September 02, 2008, 20:46:11 »
Ser at den gyldne middelvei er mest populær her inne. Altså kan vi glemme Premier League på en stund

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #14 på: September 02, 2008, 20:51:59 »
Vi får bare håpe at de som styrer klubben har større ambisjoner enn maks CCC,til tross for at de fra Norge tydeligvis er meget fornøyde med tilstanden ??? ???

Tom S

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #15 på: September 02, 2008, 20:54:49 »
I dette gamet er det penger som bestemmer, uten store investeringer vil Leeds aldri bli ein storklubb igjen.
COME ON LEEDS !!

Roy

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #16 på: September 02, 2008, 21:37:10 »
Går for en mellomting - helt klart.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Lars E

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #17 på: September 03, 2008, 01:09:12 »
Skjønner ikke helt dette med og uten sjel greiene. Altså Bates er da ingen lifelong Leedsfan. Så lenge vi har en sjef som styrer klubben på en skikkelig måte er det vel ikke noe problem at han har mye penger.(Han kan jo me fordel ha tjent dem på lovlige aktiviteter da..  :D)

Skal vedde 99,5 % av Chelseafansen syns det er kjekkere nå når de har et godt lag (mange "stjerner men også med lokale, som f.eks. Terry) en da de var et midt på treet lag. Og at mange heller vi ligge i League One, enn å "kjøpe seg til suksess" og bli et godt lag i Premier League synes jeg er sært for å si det mildt..

Jeg mener ikke vi skal gjøre som sist, da vi prøvde å konkurrere med de beste på lånte penger. Ridsdale var jo ingen velstående mann i slik sammenheng. Jeg vil heller ikke ha en korrupt asiat inn som sjef som skal bruke klubben som leketøy. Men hvis en veldig rik man fra Dubai kommer, og sier han vil bygge opp Leeds som klubb og merkevare fordi det er det fansen fortjener etter mange år med sorg og deprisjon - så bring him on !

Skal vi finne en rik mann et sted i verden, f.eks. en av verdens 20 rikeste og bombadere ham med mails og brev? Fortelle om hvor fælt vi har hatt det, hvor stort potensiale klubben har og hva vi fortjener?  ;) :D ;D

PS: JEG VET DETTE ER DREAMSCENARIO, og at vi ikke er i nærheten av noe slikt. Prøver bare å svare på diskusjonen.
Forever Leeds

lojosang

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #18 på: September 03, 2008, 01:37:30 »
Min stemme skulle helst gått til:

Pokker heller, jeg kjøper opp ManU først, ansetter Souness, selger alt av verdi, hyrer inn førti polakker med skjærebrenner og trykkluftborr, leverer Old Trafford inn til resirkulering, slår klubben konk når Souness fører dem ned til League 2 og bygger et industrielt Yorkshire pudding bakeri på tomta
.
Så kjøper jeg Chelsea...   ;D
- Leif Olav

Sheridan

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #19 på: September 03, 2008, 01:55:27 »
I dette gamet er det penger som bestemmer, uten store investeringer vil Leeds aldri bli ein storklubb igjen.

Enkelt og greit. Enten man liker det eller ei.

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #20 på: September 03, 2008, 14:56:24 »
Klubber som vil vinne noe innvesterer i spillere.
Vi må ikke sammenligne dette med Ridsdales form for finansiering. Ta opp lån med sikkerhet i spilleren. Da er man nødt til å tape penger. Hadde han tatt opp lån med sikkerhet i Elland Road, så hadde dette stilt seg annerledes. Leeds må ut og låne penger til fremtidige spillerkjøp.
Bates bør personlig gå inn som sikkerhet fopr disse lånene. Han har ingen respekt som klubbeier sålenge han ikke ofrer noe for Leeds United.
Det er som sagt ovenfor. Skal vi satse for å bli landets beste klubb. Da starter satsingen nå. Hvis ikke vil vi med tiden bli en historie. Det var engang en stor klubb som het Leeds United. Denne klubben satser nå på å avle opp unge spillere for dermed å selge de videre til andre klubber. Denne klubben som er såpass liten i disse dager må kjempe for å overleve sammen med Crewe og Boston United.

Nei gutter. Satses det ikke, så vil Leeds for alltid være en det var engang en stor klubb som het Leeds United.
Personlig vil jeg heller ha en klubb som vil bli best enn en klubb som f.eks Crewe. Da kan klubben like gjerne slutte å opphøre

lojosang

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #21 på: September 03, 2008, 15:15:40 »
De beste klubbene kan ikke forstette å drive med større lønnsbudsjett enn totalomsetning i all evighet. TV-selskapene vil ikke fortsette å kjøpe fotball til en pris som gjør at de taper penger, slik jeg har inntrykk av at de gjør nå. UEFA kommer til å innføre krav om egenutviklede spillere for å delta i deres turneringer. Alt dette KAN bidra til å redusere pengegalloppen.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #22 på: September 03, 2008, 15:41:13 »
Vi kan jo håpe, men de største klubbene har for stor makt, så dette vil ikke skje. Fotballen slik den er kommer til å fotsette slik den er i dag . Med muligens at man må ha minimum 4 spillere fra eget land på laget. Da kommer det bare blandt de største bli handlet inn det beste fra eget land. Hvis man kommer til at man må ha fra egen stall, så vil de største talentene gå tidligere til disse klubbene og Leeds mister muligheten til å signe lovende unge talenter. De vil da på et tidligere tidspunkt havne i Chelsea eller Manu. De klubbene det da er snakk om vil bare ansette faren og moren deres i systemet sitt. Så er automatisk denne lovende talent i disse klubbene.
Så hvis dette at man må ha talenter fra egne rekker på laget, ja da haster det å komme opp i eliten
« Siste redigering: September 03, 2008, 15:42:46 av h.b »

berlin

Sv: Sjel eller ikke sjel
« Svar #23 på: September 03, 2008, 16:10:50 »
ref lojosang og h.b sine siste innlegg.

Det er vanskelig å forutsi dette, er det ikke?

I tillegg til det lojosang skriver, er fotballen i dag noe avhengig av at økonomien i "vestelige land" blir omtrent som før, uten noen kriser.

Hvorvidt folk flest etterhvert synes det er drepende kjedelig med "firer-banden" eller ikke,
er et annet spørsmål.

Jeg tror PL da vil bli kjedelig om ganske få år, om den samme troikaen holder stand.

Men jeg ser konturene av at fokuset på CL og evt. europeiske ligaer kan bli større.
Det er jo CL som er mest spennende i dag, der man har kanskje 12-15 gode lag, på nivå med de 4 fra England, PL fungerer kun som nivå en i dette, men utgjør selvfølgelig fortsatt basis i inntektene.

Blir det "kræsj" i de nasjonale ligaene, kan det i sin tur gå utover CL.

Alt i alt vil klubbene måtte harmonere sin satsning med hva supporterne og tv-selskapene, inkl tv-titterne, til enhver tid, er villig til å invester av tid og penger for å få denne underholdningen.

Enn så lenge ser det ut til PL og CL er big business.