Kamp vs Portsmouth lørdag 10.august '24 kl 13:30. Elland Road

Started by Asbjørn, August 05, 2024, 12:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

Quote from: stian on August 10, 2024, 10:35:33
Quote from: Asbjørn on August 10, 2024, 09:22:01
Quote from: Kato on August 10, 2024, 08:57:23Så får jeg heller ta smellen med å være negativ. Dette blir ikke en parademarsj som Aase og mange andre tror.

Hva skal Farke leve av offensivt når han ikke har Summerville? Ingen nye i horisonten heller.

At alle som kommer ned er så svake er jeg heller ikke så sikker på.

Leeds - Portsmouth 0-0
Eirik tror jo strengt tatt ikke at vi spaserer oss til 105 poeng:
QuoteJeg plasserer Leeds øverst i årets tabelltips, men tror det blir jevnt i toppen. Dersom hvittrøyene leverer på samme nivå som de gjorde forrige sesong, føler jeg meg trygg på at de kommer til å spille Premier League-fotball neste år.

Største faren i dag er vel at Portsmouth parkerer bussen og lykkes med det.
Men nå har de hatt en elendig pre season, fått spissen sin skadet. Og øvde jo ikke akkurat på å parkere bussen i League One i fjor...

De siste treningskampene deres:
27. juli: Portsmouth – Wycombe Wanderers 0-4
30. juli: MK Dons – Portsmouth 1-1 (Lubala)
3. august: Charlton Athletic – Portsmouth 2-0

QuoteToppscorer fra forrige sesong, Colby Bishop, er dessverre ute på ubestemt tid etter at det ble oppdaget en hjertefeil under sommerens sesongoppkjøring. Den fysiske kraftpakken, Kusini Yengi, får nok prøve seg på topp i helgens kamp. Han har puttet et par mål i sommer, men dog mot svak motstand.

Det hadde vært greit å få et relativt tidlig mål så vi slipper stresset med å stange. Som så ofte før blir nok Georgi viktig. James har fått en gjennomføring nå, og vi får altså gleden av Gnonto til venstre.Rothwell vil vel komme inn, og hans ballføringer og langskudd kan komme godt med.

Og så får vi se om Joseph blir en 'målscorer' for oss. Håper det løsner tidlig for ham...

Tips: 2-0 Leeds, Joseph, Struijk
Quote from: Asbjørn on August 10, 2024, 09:22:01
Quote from: Kato on August 10, 2024, 08:57:23Så får jeg heller ta smellen med å være negativ. Dette blir ikke en parademarsj som Aase og mange andre tror.

Hva skal Farke leve av offensivt når han ikke har Summerville? Ingen nye i horisonten heller.

At alle som kommer ned er så svake er jeg heller ikke så sikker på.

Leeds - Portsmouth 0-0
Eirik tror jo strengt tatt ikke at vi spaserer oss til 105 poeng:
QuoteJeg plasserer Leeds øverst i årets tabelltips, men tror det blir jevnt i toppen. Dersom hvittrøyene leverer på samme nivå som de gjorde forrige sesong, føler jeg meg trygg på at de kommer til å spille Premier League-fotball neste år.

Største faren i dag er vel at Portsmouth parkerer bussen og lykkes med det.
Men nå har de hatt en elendig pre season, fått spissen sin skadet. Og øvde jo ikke akkurat på å parkere bussen i League One i fjor...

De siste treningskampene deres:

QuoteToppscorer fra forrige sesong, Colby Bishop, er dessverre ute på ubestemt tid etter at det ble oppdaget en hjertefeil under sommerens sesongoppkjøring. Den fysiske kraftpakken, Kusini Yengi, får nok prøve seg på topp i helgens kamp. Han har puttet et par mål i sommer, men dog mot svak motstand.

Det hadde vært greit å få et relativt tidlig mål så vi slipper stresset med å stange. Som så ofte før blir nok Georgi viktig. James har fått en gjennomføring nå, og vi får altså gleden av Gnonto til venstre.Rothwell vil vel komme inn, og hans ballføringer og langskudd kan komme godt med.

Og så får vi se om Joseph blir en 'målscorer' for oss. Håper det løsner tidlig for ham...

Tips: 2-0 Leeds, Joseph, Struijk

I denne divisjonen er det ingen som spaserer til opprykk, det er helt sikkert. Omtrent alle kamper er tette og jevne.

Men jeg tror Portsmouth skal få et lite sjokk over nivået på enkeltspillerne de møter hvis f.eks Rutter er påskrudd. Vi har vært steingode i preseason, så formen fra mai betyr ingenting. Hvis det har vært noen som helst form for læring fra forrige sesong, så må det ha vært trent spesifikt på å møte lag som ligger lavt: Balltempo for å spille seg fram til innleggs- og ikke minst skuddmuligheter. Det blir spennende å se. Jeg tipper Portsmouth kommer til å prøve å være så gjerrige som bare mulig, men at de blir et nummer for små for kvaliteten vi har både individuelt og kollektivt. Tipper 2-0 (Ampadu og Piroe)
Spot on.

Åpningen er alltid spennende. Tipper 2-1.
J og J med målene.

Johnnyj

Quote from: auren on August 09, 2024, 12:18:27Kampen ser ut til å gå på Viaplay som vel ikke kan fås gjennom Altibox? Norwich-kampen går på Viasport 2.
Da må jeg finne meg en pub i Kristiansand å se kampen på. Hvor holder Kristiansand Whites til tro?

auren

Kampen går på Viasport 1  ;D

peacock

Lucas the Kop Cat

All grunn til høye skuldre her inne i dag. Alt å tape denne sesongen. Umåtelig spent på hvordan vi kommer ut av startblokkene.

Asbjørn

Mens vi venter - klarer du alle åtte?
(Eg tok bare fem, sånn umiddelbart...)
Here we go again, season 2024/25! Bonus points if you can name all 8 former
@LUFC

players 👀⚽️ #MOT

https://x.com/BenShires/status/1822204625597968484
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Hei dere. Jeg får ikke opp video subscription som mulighet inne på video.leedsunited.com. Er i Tyskland - kan det ha noe med saken å gjøre? Eller er det andre som også har problemer med det samme?

Vil gjerne se denne kampen! :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Forever Whites

James, Rutter, Gnonto og Joseph på topp i dag. Gruev og Ampadu bak dem og bakre firer Bogle, Rodon Struijk og Firpo.  Spennende dette.
Brukbar benk også hvis vi trenger å forandre noe.
Medlem 94237

Asbjørn

Quote from: Xern on August 10, 2024, 12:51:46Hei dere. Jeg får ikke opp video subscription som mulighet inne på video.leedsunited.com. Er i Tyskland - kan det ha noe med saken å gjøre? Eller er det andre som også har problemer med det samme?

Er du registrert som å være i Norge er det naturlig. LUTV viser ikke denne kampen i Norge. Mulig det er slik for Tyskland også?
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Quote from: Asbjørn on August 10, 2024, 12:58:40
Quote from: Xern on August 10, 2024, 12:51:46Hei dere. Jeg får ikke opp video subscription som mulighet inne på video.leedsunited.com. Er i Tyskland - kan det ha noe med saken å gjøre? Eller er det andre som også har problemer med det samme?

Er du registrert som å være i Norge er det naturlig. LUTV viser ikke denne kampen i Norge. Mulig det er slik for Tyskland også?
Får man ikke sett kampen i Norge heller?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Quote from: Xern on August 10, 2024, 12:59:51
Quote from: Asbjørn on August 10, 2024, 12:58:40

Får man ikke sett kampen i Norge heller?

Viaplay viser den 😎

Fantasyland

Sterkt lag. Sterk benk. På tide å bevise at dette er divisjonens beste lag

Milou

Quote from: Asbjørn on August 10, 2024, 08:41:03Eirik Aase om kampen - ikke minst er dette en måte å bli kjent med Portsmouth-laget (og en kjenning i Conor Shaughnessy)

Leeds United – Portsmouth
Kampstart: 13.30

Forventningene er som vanlig på plass på Elland Road før sesongstart. Leeds United er klar for en ny sesong på Elland Road etter tapet i playoff-finalen i vår. Leeds leverte en sterk sesong og skrapte sammen 90 poeng, men klarte likevel ikke rykke opp. Man må helt tilbake til 1998 for å finne forrige gang det skjedde. Den gang var det Sunderland som opplevde det samme, men den påfølgende sesongen var de suverene da de vant Championship med 105 poeng. Leeds-fansen håper på at det samme skal skje med hvittrøyene denne sesongen, og som nevnt i tabelltipset tror jeg sjansen for opprykk er stor. Troppen ser sterk ut, til tross for at de har mistet spillere som Archie Gray og Crysencio Summerville. I tillegg har hovedtrener Daniel Farke fått en rolig sommer på treningsfeltet med god tid til å arbeide med relasjoner og spillestil. Leeds imponerte i sommerens treningskamper og viker å være i rute til sesongstart. Av de mange dyktige spillerne på Leeds-laget er det ingen som virker å være i bedre rute til sesongstart enn den unge spissen Mateo Joseph. Han har scoret fire mål under sommerens treningskamper, og er ventet å starte lørdagens sesongåpning. Leeds endte på 3. plass på tabellen i vår, og på hjemmebane hadde de meget sterke 16-5-2. Deres to eneste tap kom for øvrig i Leeds to siste hjemmekamper i seriespillet.

Portsmouth er endelig tilbake i Championship. Etter over et tiår i League One og League Two skal blåtrøyene spille på nest øverste nivå igjen, men de kunne ikke fått en tøffere start i comebacket. John Mousinho & Co reiser til Elland Road som klare underdogs, samtidig som de håper at de skal fortsette der de slapp i vår. Portsmouth var nemlig fantastiske i League One da de rykket opp som seriemester, og deres sterke kollektiv og aggressive press ga de fleste motstandere store problemer. I sommer har de hentet dyktige Josh Murphy fra Oxford United, mens flere andre spillere fra Football League har tatt turen inn portene. Rutinerte Matt Ritchie har returnert til sørkysten, mens Elias Sørensen kommer til klubben etter å ha banket inn mål i dansk fotball. Pompey tapte bare fem kamper i serien forrige sesong, og har nok stor tro på at de skal kunne få med seg noe fra Elland Road også. På bortebane hadde de meget sterke 13-8-2 forrige sesong, hvor de bare slapp inn 14 mål på sine 23 bortekamper. Hvem som skal score målene for Portsmouth er usikkert. Toppscorer fra forrige sesong, Colby Bishop, er dessverre ute på ubestemt tid etter at det ble oppdaget en hjertefeil under sommerens sesongoppkjøring. Den fysiske kraftpakken, Kusini Yengi, får nok prøve seg på topp i helgens kamp. Han har puttet et par mål i sommer, men dog mot svak motstand.

Leeds treningskamper:
19. juli: Harrogate Town – Leeds United 0-3 (Firpo, Rutter, Chambers)
24. juli: Leeds United – Hannover 4-1 (Joseph x2, Piroe, Gruev)
27. juli: Schalke 04 – Leeds United 0-2 (Piroe, Joseph)
3. aug: Leeds United – Valencia 2-1 (Joseph, Rutter)

Portsmouths treningskamper:
16. juli: Gosport Borough – Portsmouth 1-3 (Sparkes, Yengi, Murphy)
19.juli: Havant & Waterlooville – Portsmouth 0-3 (Towler, Prøvespiller, Saydee)
20. juli: Bognor Regis Town – Portsmouth 0-2 (Williams, Yengi)

Vurdering: Leeds United store favoritter foran denne kampen, og det er vanskelig å gå for annet enn hjemmeseier. Leeds var fantastiske på hjemmebane forrige sesong, og jeg forventer mer av det samme denne sesongen. Portsmouth uten toppscoreren fra forrige sesong, mens Leeds virker å være i rute. Her tror jeg hjemmelaget vinner, og jeg tror Mateo Joseph varter opp med scoring.

Tips: Hjemmeseier

Det er vel ikkje heilt greitt å dele desse lenger no når han har starta å ta betalt for dette. Det ligg tross alt ein del jobb bak dette, og eg vil påstå at det ikkje er nokon upris å betale for dei som ønskjer å lese dette.

leedslife

James i 7eren denne sesongen. Lukter 25 målpoeng denne sesongen.

Asbjørn

Quote from: Milou on August 10, 2024, 13:20:32Det er vel ikkje heilt greitt å dele desse lenger no når han har starta å ta betalt for dette. Det ligg tross alt ein del jobb bak dette, og eg vil påstå at det ikkje er nokon upris å betale for dei som ønskjer å lese dette.

Det var derfor eg ventet til i dag med å dele det. Fra seriestart skulle tabelltipset ligge åpent på nettsiden.
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Tre i tverrliggeren allerede.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hallgeir *

To baller i tverrliggeren allerede etter fire minutter.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on August 10, 2024, 13:37:32
Quote from: Hallgeir * on August 10, 2024, 13:36:03To baller i tverrliggeren allerede etter fire minutter.

Gruev med nr. 3!  :o
På tre minutter eller noe slikt....

Typisk 0-0-kamp.
MOT

stian

Det er vel ikke noen overdrivelse å si at vi har startet best...

Lucas the Kop Cat

Fantasyland

Spist de levende første 10. 3 i treverket og der kom den første på straffe.

Forever Whites

Flott straffe av Struijk.  Flott forarbeid av James.
Medlem 94237

Asbjørn

Da fikk vi vel svaret. Struijk årets straffeskytter, i alle fall når Piroe ikke starter.
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Forever Whites on August 10, 2024, 13:41:31Flott straffe av Struijk.  Flott forarbeid av James.

Da ser vi vel konturene av straffetakerne denne sesongen. Piroe, når han er på banen, og Pascal som nummer to?
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Mye gult på tribunen i dag.

Forever Whites

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 10, 2024, 13:46:22Mye gult på tribunen i dag.

Jepp!  Og det er forståelig.  Den fargen har vært savnet.
Medlem 94237

Dylan

Har Ampadu solide nok ankler til å spille/krige på midtbanen??

Hallgeir *

Firpo vandrer over store deler av banen (som Farke har gitt han lov til), og da trakk Bogle over til venstresida.
Super Leeds since 1968

Johnnyj

Tydelig at taktikken til Portsmouth er å bryte opp kampen med å lage frispark i mot. Både usportslige og tidvis grisete flere av Pompeys' spillere.

Dommeren burde begynne å dele ut flere kort.

Og der er det en kjempetabbe av Meslier. Såpe på hanskene?