Kamp: Leeds vs Middlesbr @Elland R, tirsdag 10.12 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 08, 2024, 22:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Var så heldig å få dele kveldens seier med BergenWhites på Fotballpuben 🍻🍻👍
Takk for godstemning og Marching on Together.

GeirO

Quote from: Johnnyj on December 10, 2024, 22:57:17
Quote from: Cannavaro on December 10, 2024, 22:53:52Se Tanaka - så uselvisk, legger den til siden for Brendan....det viser hvilken klasse av en spiller Tanaka er....fantastisk !
I sin rolle har vi knapt noen gang hatt en bedre spiller. Alt for god for å spille fotball i Championship.

Husker en gang i tiden vi var fornøyde med spillere som Liam Bridcutt og Rudolph Austin, nå er det andre boller
Hvis du med 'sin rolle' mener en sentral midtbanespiller, så kan jeg erindre mange som over lang tid var bedre enn Tanaka. Men la han få sine år med godt spill, ja.
MOT

Asbjørn

Den assisten, eller kanskje hele angrepet, blei helt ekstase for Ao  ;D  ;D  ;D

I feel I have to give Tanaka a separate award tonight for celebration of the match. Running around jumping and punching the air all on his own, absolutely loving the moment. He gets it!! #lufc

https://x.com/El_Loco_Jo/status/1866609133102760431
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sam Byram må også få en liten blomsterkvast i kveld. Instrumental i våre to viktigste scoringer. Først en strøken pasning til James i forkant av 1-0, og så kveldens nest beste øyeblikk, foruten assisten til Tanaka, den glimrende taklingen som startet angrepet til 2-1. Han hadde også rimelig full kontroll defensivt og bidro som vanlig litt kontrollert fremover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Det mest forunderlige er hvordan i all verden vi kan hente divisjonens beste spiller i 2. Bundesliga.

leedslife

Top of league og denne gjennomføringa med Gruev, Firpo, Bogle ute.
Woeber, Ramarazani, Ampadu mest sannsynlig noen uker unna 100 % matchfit.

Asbjørn

Next up, Preston (nr 18) borte lørdag 13:30.
De har fire uavgjorte på rappen nå og bare sluppet inn tre mål på de kampene. Så de kan nok være vanskelige å bryte ned...

Men de får en dag mindre hvile enn oss :)
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Leeds United's last 16 games when Daniel James has scored...

WWWWWWWWWWWWWWWW

What a bloody goal. #lufc

Leeds United have won eight consecutive home matches for the first time since an 11-game run between January and May 2009. #lufc

Most league wins in a single year by Leeds United. #lufc

27 in 1964
27 in 1969
32 in 2009
26 in 2024

@jcooper

leedslife

Only one Championship central midfielder has carried the ball further distance (1,917 metres) than Joe Rothwell since his first league start on October 4. Impressive part of his game to get us moving from midfield. #lufc

Asbjørn

Enig i at dette psykologisk var en viktig seier:

Feels like we just passed an exam... after coughing up the equaliser, I feared the worst but, like Hull last season, we were able to ride it out, regain some momentum and make our quality count at the death. James, Byram and Rothwell my picks but Aaronson deserves a mention for a proper shift.
#lufc

https://bsky.app/profile/eaststandupper.bsky.social/post/3lcyancvys223
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Måtte se andre omgang i opptak, men i dag nøt jeg mest av alt at vi hadde en mostander som ville være med på leken. Det er liten tvil om at det beste laget vant. Det var utrolig godt med en skikkelig fotballkamp etter å ha forsøkt og sprenge låvedører så ofte på Elland Road!

Tusen takk til Bjørg som bød opp til dans!

Johnnyj

Quote from: GeirO on December 10, 2024, 23:22:28
Quote from: Cannavaro on December 10, 2024, 22:53:52Se Tanaka - så uselvisk, legger den til siden for Brendan....det viser hvilken klasse av en spiller Tanaka er....fantastisk !
I sin rolle har vi knapt noen gang hatt en bedre spiller. Alt for god for å spille fotball i Championship.

Husker en gang i tiden vi var fornøyde med spillere som Liam Bridcutt og Rudolph Austin, nå er det andre boller
Hvis du med 'sin rolle' mener en sentral midtbanespiller, så kan jeg erindre mange som over lang tid var bedre enn Tanaka. Men la han få sine år med godt spill, ja.

Da regner jeg med at du vil tilbake til Dacourt, Batty, Gary MacAllister og Bremner?

I og med at fotballen i dag går mye raskere og på et høyere nivå så står jeg for at han hadde spilt bedre enn disse hvis han tok en tidsmaskin tilbake i tid.

AllWhiteTøyen

Fantastisk underholdende kamp i går. CC på sitt beste! Dette var Aaronsons beste kamp i leedstrøya. Han lyktes med mye i går, og har en utrolig motor. Tanaka - nok en gang - for et røverkjøp! Generelt veldig bra bredde i stallen nå. Jeg påstår at vi hadde mye bedre benk enn Chitty sist lørdag. Dette bør kunne holde helt inn med bittelitt tur.

leedslife

Quote from: Johnnyj on December 11, 2024, 07:14:22
Quote from: GeirO on December 10, 2024, 23:22:28

Da regner jeg med at du vil tilbake til Dacourt, Batty, Gary MacAllister og Bremner?

I og med at fotballen i dag går mye raskere og på et høyere nivå så står jeg for at han hadde spilt bedre enn disse hvis han tok en tidsmaskin tilbake i tid.

Nå trekker jeg bare ut Dacourt her.
Spilte toppnivå hele karrieren.
Altså.. toppnivå.
Seriemester x antall ganger, cupmester x antall ganger.
Uefacup, champions league etc etc.
Spilte hjemmekamper der trøkket og omgivelsene kanskje er mest ufordrende på hele kloden.

Det er så milevis unna hvor denne klubben og disse spillerne er at det er nesten som norsk grasrotnivå til toppnivå.

Asbjørn

Quote from: auren on December 10, 2024, 22:34:40Var det Byram som hadde den sinnsyke taklingen på midten før målet? Det som skapte hele sjansen!

auren

Indeed - og den er nyydelig :)

https://x.com/DarylRS29/status/1866750759057985545
Tell me  Tell me

Dylan