Klart for sesongens siste hjemmekamp. Mot et Brighton som kjemper om E-cupspill neste sesong. De har 3-1-1 siste fem (vi har 3-2-0) i serien, men de er uten seier i sine to siste bortkamper.
Egentlig er eg ganske optimist før kamp, men vi er kanskje litt på felgen mht tilgjengelige spillere. Er vel ikke pressekonferanse før fredag men Gudmundssons uttalelser mht VM-troppen tyder vel ikke på at han blir klar. Kanskje Okafor? Og hva med Struijk, må han kaste inn håndkleet? Seks dager å komme seg på siden mandag da han slet med noe mot slutten... Vi fikk vel ingen tidslinje mht Bogle heller...
Anyways, vi ligger på fjortende men kan fort havne på 17. om vi ikke henter poeng i de to siste. Samtidig er det fem lag foran oss som kan hentes om vi tar seks og de har 'avsluttet sesongen'. Vi henter jo ikke alle men noen kan det være mulig å hente om vi avslutter sterkt. Men altså, i teorien kan vi havne på alt fra 9.-17. slik tabellen er.
Quote from: Asbjørn on May 13, 2026, 20:21:31Klart for sesongens siste hjemmekamp. Mot et Brighton som kjemper om E-cupspill neste sesong. De har 3-1-1 siste fem (vi har 3-2-0) i serien, men de er uten seier i sine to siste bortkamper.
Egentlig er eg ganske optimist før kamp, men vi er kanskje litt på felgen mht tilgjengelige spillere. Er vel ikke pressekonferanse før fredag men Gudmundssons uttalelser mht VM-troppen tyder vel ikke på at han blir klar. Kanskje Okafor? Og hva med Struijk, må han kaste inn håndkleet? Seks dager å komme seg på siden mandag da han slet med noe mot slutten... Vi fikk vel ingen tidslinje mht Bogle heller...
Anyways, vi ligger på fjortende men kan fort havne på 17. om vi ikke henter poeng i de to siste. Samtidig er det fem lag foran oss som kan hentes om vi tar seks og de har 'avsluttet sesongen'. Vi henter jo ikke alle men noen kan det være mulig å hente om vi avslutter sterkt. Men altså, i teorien kan vi havne på alt fra 9.-17. slik tabellen er.
Og plasseringene betyr noe. Hver plass på tabellen er verdt ca. 2,6 millioner pund. 17. vs 13. plass innebærer altså over 10 mill. i ren inntekt. Det betyr noe for en klubb som oss.
https://www.premierleague.com/en/news/4288492/what-do-clubs-receive-for-winning-title-race-as-premier-league-champions
Presser:
"I'm expecting a team that is difficult to beat, I think they haven't lost since March in the Premier League," Hurzeler said. "That shows they are in a really good run.
"They have some good individual quality, they play very intense, they changed to a back five so are very compact on one side but also a very active team. I think it's a special atmosphere playing in their stadium. The fans are behind them.
"They achieved something really nice by staying in the league. We expect a tough challenge, tough opponent, but on the other side we go there to try and play our style of football, we go there to dominate the game. That's our challenge."
For the latest Whites news, sign up for the YEP's free Leeds newsletter.
Leeds have been particularly strong in front of their own, winning 29 of their 44 points at Elland Road. Teams competing with Brighton for Champions League football have left West Yorkshire with a bloody nose and dropped points when not at their best.
Brighton boss praise for Leeds United and Daniel Farke
"We expect a very intense game," Hurzeler explained. "We expect a game of personal duels, winning second balls and having a lot of transition moments. I think it's not fire against fire, it's important we go there and stick to our style of play.
"Our style is to be intense in every moment of the game but also to control the game. Therefore, Leeds have similar things, so regarding our standard we have to be on the highest level.
"We have to control the controllables. We have to have the right mindset, the right approach. We need to go there and reach our limits to challenge Leeds."
Elland Road won't be particularly welcoming for Brighton but Hurzeler will at least receive a warm greeting from his opposite number. Fellow German Daniel Farke has overseen an impressive turnaround at Leeds with few expecting them to be safe with games to spare.
"He's done an unbelievable job, I'm really happy for him," Hurzeler added of his compatriot. "He went through a tough period but showed great reaction.
"The team stuck together, they played some great football games especially in the last weeks. I'm really pleased and happy for him. He's done an incredible job with Leeds."
Brighton will be without key winger Kaoru Mitoma due to a hamstring injury while Adam Webster and Stefanos Tzimas are long-term absentees. Midfielder Diego Gomez and full-back Mats Wieffer could both return.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-brighton-fabian-hurzeler-daniel-farke-8545310
På tide å hamle opp med Brighton nå. Vi står med 0-3-4 på de siste 7 oppgjørene i PL-
Siste seier i Championship 3. aug. 2013. 2-1 og hjemmeseier. Mål av McCormack og Murphy. Seiersmålet i det 90. min.
Bogle, Gudmundsson, Struijk, Okafor, Gruev, Buanonotte misser Brighton-kampen.
Kan bli tøft!
auren
Quote from: auren on May 15, 2026, 14:32:41Bogle, Gudmundsson, Struijk, Okafor, Gruev, Buanonotte misser Brighton-kampen.
Kan bli tøft!
auren
Da er vi kraftige svekket mot en motstander som passer oss dårlig... Men en ny mulighet for Dan James til å vise seg fram som vingback, kanskje han har mer å by på i rollen enn han viste sist. Da blir det vel Bornauw som eneste endring fra Spurs-kampen, med mindre Longstaff har spilt seg inn i diskusjonen.
Quote from: auren on May 15, 2026, 14:32:41Bogle, Gudmundsson, Struijk, Okafor, Gruev, Buanonotte misser Brighton-kampen.
Kan bli tøft!
...Struijk kan fortsatt nå den - om han får trent i dag/i morgen.
Verre er det at Ampadu sliter med 'illness'...
...spesielt at Farke snakker som han gjør på presseren:
On contract
My mission is fufilled my job is done any more. All the boxes we wanted to ticked are ticked. It was crucial to steady the ship. Important to reunite the club.Important to work for the long term and the mid term future of the club. For me, it was important to rebuild training ground because it is the engine room of Leeds. We have to produce in our academy. We want to educate for the Premier League. I had lots of support to build this training ground - we have a competitve one. Not finished yet.We ened to develop young players and club values. Did so with Gray, Summerville and Rutter. We had to sell and earned more money than any other club during this period. Crucial to be ambitious.
Continued...
We wanted to break the curse this season. To do this in this way is probably the biggest achievement. We deserve to play in the PL. Unbeaten vs Liverpool, Chelsea and Man Utd. Away win at Man Utd for many decades. FA Cup semi-final. Safe with three games to go. Closest to Europe than relegation. This was my biggest motivation. All the boxes are ticked. I will concentrate on the last home game. I want to show my appreciation for our supporters with a good performance. They are the most valuable sset for this club. Then West Ham then will enjoy the summer. The I can look back and be proud of what we achieved. My mission is fulfilled. Important together and sit and speak about new goals. We have to speak about that and the way we want to achieve it. Before I speak about the future, club needs to decide the processes. We will do this internally then we will see what the outcome is.
Quote from: Asbjørn on May 15, 2026, 15:02:27Quote from: auren on May 15, 2026, 14:32:41Bogle, Gudmundsson, Struijk, Okafor, Gruev, Buanonotte misser Brighton-kampen.
Kan bli tøft!
...Struijk kan fortsatt nå den - om han får trent i dag/i morgen.
Verre er det at Ampadu sliter med 'illness'...
Hvis i verste fall Ampadu mangler er det vel duket for Longstaff i alle fall.
Men håper vår gode kaptein er frisk opg starter på mandag!! Utrolig viktig å ha han med!
Forresten - hvem er kaptein hvis både Amps og Struijk er vekk? Rodon da sikkert?
Quote from: Killa on May 15, 2026, 15:12:50Hvis i verste fall Ampadu mangler er det vel duket for Longstaff i alle fall.
Men håper vår gode kaptein er frisk opg starter på mandag!! Utrolig viktig å ha han med!
Forresten - hvem er kaptein hvis både Amps og Struijk er vekk? Rodon da sikkert?
...kampen er dessverre allerede søndag :o
Vil tro Rodon er next in line da ja
Eller Byram :D :D :D
...sååå snakker han om 'neste prosjekt' :D
Pushing for more than survival next season
I am ambitious. We have spoken about our goals how we want to achieve it. Love attacking football and be a manager that plays for something. I want something to play for. I'm not the right choice if it's about maintaning the status quo. I have to be convinced of the project. I'm at my very best when I buy into a project. I'm in a pretty fortunate position. Truth is we had one good PL season in 25 years. This is the second. Important that we don't repeat the same mistakes. You have to develop and evolve and keep going.
- han nevnte tidligere at han så på sesong to i PL som den vanskeligste
My thoughts are the first two years are the most difficult. The gap is becoming bigger and bigger. Second season diffuclt because the rhythm is away. The club has to be on the highest alert for the second season. Next season will be a difficult one.
Quote from: Asbjørn on May 15, 2026, 15:14:24Quote from: Killa on May 15, 2026, 15:12:50Hvis i verste fall Ampadu mangler er det vel duket for Longstaff i alle fall.
Men håper vår gode kaptein er frisk opg starter på mandag!! Utrolig viktig å ha han med!
Forresten - hvem er kaptein hvis både Amps og Struijk er vekk? Rodon da sikkert?
...kampen er dessverre allerede søndag :o
Vil tro Rodon er next in line da ja
Eller Byram :D :D :D
Søndag så klart Asbjørn, man blir dagvill i disse maidagene....
Håper gutta drar til med en skikkelig fight mot vårt "bogey-team" fra sørkysten - det fortjener publikum på ER!
Skulle Struijk og Ampadu misse, håper jeg på dette laget:
Darlow - Rodon, Bijol, Bornauw - Gnonto, Longstaff, Tanaka, Justin - Nmecha, Stach - DCL
auren
Quote from: Asbjørn on May 15, 2026, 15:15:04...sååå snakker han om 'neste prosjekt' :D
Pushing for more than survival next season
I am ambitious. We have spoken about our goals how we want to achieve it. Love attacking football and be a manager that plays for something. I want something to play for. I'm not the right choice if it's about maintaning the status quo. I have to be convinced of the project. I'm at my very best when I buy into a project. I'm in a pretty fortunate position. Truth is we had one good PL season in 25 years. This is the second. Important that we don't repeat the same mistakes. You have to develop and evolve and keep going.
- han nevnte tidligere at han så på sesong to i PL som den vanskeligste
My thoughts are the first two years are the most difficult. The gap is becoming bigger and bigger. Second season diffuclt because the rhythm is away. The club has to be on the highest alert for the second season. Next season will be a difficult one.
Farke on futureIt comes to the end bc of the project has been fulfilled. You have to set new goals. I know what is possible. Important that we are on the same page. I run the sport but it is important that we are 100% on the same page.
Could leave?I won't speak about possible outcomes. We will discuss things internally. I'm full of belief and energy but we have to speak about next steps. We have to have another three to five year plan. I won't want to take over a club if I don't think we are going in the right direction.
Gratulerer med:
Matchday! 8)
auren
(https://pbs.twimg.com/media/HIf2WAmXwAAj14z?format=jpg&name=small)
Stach v Rutter Stach-gram 🔵⚪️🟡
#lufc #leedsunited #stachagram
https://x.com/LUFC_adventures/status/2055882616704758000?s=20
...skjønt DETTE er Antons egen:
(https://pbs.twimg.com/media/HIgxsYZWEAAuQAX?format=jpg&name=small)
https://x.com/Lucy_LUFC/status/2055947873406103910?s=20
Billy Morris er en gullgruve på twitter.
...denne kampen, trodde virkelig vi hadde reddeet plassen. men neiiida :(
Leeds v Brighton 15/5/82- less than 20,000 at Elland Road but no one there will forget one of the best ever atmospheres. Losing and staring relegation in the face on 90 minutes, we scored 2 in injury time to save ourselves. We were staying up!...so we thought 😕
#LUFC #ALAW #MOT
https://x.com/Yorkshire_Tales/status/2055913566516215904?s=20
Quote from: auren on May 17, 2026, 09:09:22Gratulerer med:
Matchday! 8)
auren
Takk. Og:
Hell, yeah!
LUSCOS kjørte altså 17.mai-samling i Leeds i formiddag:
Was kindly invited to celebrate Norway Constitution Day at The Tetley this morning. These Norway lot are such great, friendly and welcoming people. Their dedication to #lufc is just mental!
https://x.com/theburleybanksy/status/2055968651593880040?s=20
I dag er eg psykisk forberedt på at vi får en reaksjon, at lufta har gått ut av ballongen. At det at vi mangler sentrale folk til slutt svekker oss.
Synd. For eg vil veldig gjerne både klatre og beholde den tabellposisjonen vi allerede har. Heldogvis ser det ut til at Nottingham taper i dag i alle fall.
All things must end...
En ny etasje skal reises, men først må det gamle bort.
So the famous West Stand at Elland Road is due to be knocked down after the game against Brighton today, sad times but also exciting future ahead for the stadium #lufc
https://x.com/Wessiewhite/status/2055958916941459540?s=20
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 14:02:00All things must end...
En ny etasje skal reises, men først må det gamle bort.
So the famous West Stand at Elland Road is due to be knocked down after the game against Brighton today, sad times but also exciting future ahead for the stadium #lufc
https://x.com/Wessiewhite/status/2055958916941459540?s=20
Det stemmer jo ikkje.
Quote from: Russel_Doig on May 17, 2026, 14:43:34Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 14:02:00All things must end...
En ny etasje skal reises, men først må det gamle bort.
So the famous West Stand at Elland Road is due to be knocked down after the game against Brighton today, sad times but also exciting future ahead for the stadium #lufc
https://x.com/Wessiewhite/status/2055958916941459540?s=20
Det stemmer jo ikkje.
Joda - men den rives jo ikkje. Er vel mer at en ekstra etasje bygges oppå.
One last time this season in LS11
And the last time before the main construction works begin on the expansion #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/2055980477454876677?s=20
Ampadu frisk igjen i det minste...
(https://pbs.twimg.com/media/HIhauqxX0AA1c7T?format=jpg&name=large)
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 13:22:58LUSCOS kjørte altså 17.mai-samling i Leeds i formiddag:
Was kindly invited to celebrate Norway Constitution Day at The Tetley this morning. These Norway lot are such great, friendly and welcoming people. Their dedication to #lufc is just mental!
https://x.com/theburleybanksy/status/2055968651593880040?s=20
200 møtte opp skriver Ulven :)
Takk for fantastisk oppmøte og feiring av dagen🇳🇴🤍💛💙i overkant av 200 møtte frem👏👏👏
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 14:46:05Quote from: Russel_Doig on May 17, 2026, 14:43:34Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 14:02:00All things must end...
En ny etasje skal reises, men først må det gamle bort.
So the famous West Stand at Elland Road is due to be knocked down after the game against Brighton today, sad times but also exciting future ahead for the stadium #lufc
https://x.com/Wessiewhite/status/2055958916941459540?s=20
Det stemmer jo ikkje.
Joda - men den rives jo ikkje. Er vel mer at en ekstra etasje bygges oppå.
One last time this season in LS11
And the last time before the main construction works begin on the expansion #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/2055980477454876677?s=20
Altså det stemmer ikkje at "the famous west stand is due to be knocked down after todays game"
Quote from: Russel_Doig on May 17, 2026, 14:52:29Altså det stemmer ikkje at "the famous west stand is due to be knocked down after todays game"
Nnnei, det stemmer ikkje. Men 'West Stand-fasaden' slik vi kjenner den blir borte...
Samme lag som mot Spurs, bare at Bornauw erstatter Struijk. Tror vi skal være fornøyd med poeng i dag, har ikke helt troen. Er litt på stålet nå.
Tips: 0-2
auren
James har vært frisk så langt.
Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 16:30:10James har vært frisk så langt.
Fint å se at han får brukt farten, med på å gi trykk mot Brighton.
Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Publikum synger sangene til Firpo, Becchio og ikke minst Samu Saiz ;D
Quote from: Lucas the Kop Cat on May 17, 2026, 16:31:02Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 16:30:10James har vært frisk så langt.
Fint å se at han får brukt farten, med på å gi trykk mot Brighton.
Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Men har litt igjen på presisjon på innleggene.
Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Tight kamp som kan gå alle veier...
Palace-ledelsen har glippet. Og Sunderland ligger under...
Smyth underveis:
Daniel Farke's name greeted with warm applause and a cheer at the end of the team announcement inside Elland Road.
Really warm welcome for a beaming Georginio Rutter from the West Stand.
#lufc
....
James Justin and DCL have their kids as mascots today. Justin has both kids with him. Ao Tanaka doesn't have a mascot. Not sure why Justin doesn't just share.
#lufc
Quote from: Johnnyj on May 17, 2026, 16:32:06Publikum synger sangene til Firpo, Becchio og ikke minst Samu Saiz ;D
Og Georginho (Rutter)
Quote from: HåvardK on May 17, 2026, 16:49:47Quote from: Johnnyj on May 17, 2026, 16:32:06Publikum synger sangene til Firpo, Becchio og ikke minst Samu Saiz ;D
Og Georginho (Rutter)
Noah Okafor's name gets chanted each match now regardless if he is playing
That's what happens when you make folklore against the old enemy #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/2056012930336923791?s=20
Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 16:30:10James har vært frisk så langt.
Mye bedre i dag! Trenger jo kamptrening for å komme i gang. Mulig han har en fremtid som en slags vingback?
Syns vi er bedre når vi står høyt og låser av Brighton, enn når vi ligger lavt og lar de trille ball.
Quote from: peacock on May 17, 2026, 16:59:01Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 16:30:10James har vært frisk så langt.
Mye bedre i dag! Trenger jo kamptrening for å komme i gang. Mulig han har en fremtid som en slags vingback?
En vingback trenger å kunne å slå gode innlegg... Det kan ikke James. Helt ubrukelig faktisk.
Hvorfor er Aaronson enda på banen ? Vi får mye mer ut av Nmecha og Gnonto enn dette...
Stach sliter; liker ikke...
Pinlig å ikke bytte ut Stach med en gang... Er jo helt tydelig litt mer enn en smell.
Det lyser 1-0, og Joel Piroe.
Quote from: palle on May 17, 2026, 17:30:25Stach sliter; liker ikke...
Ute mot West Ham. Begynner å bli mange nå.
Quote from: Kato on May 17, 2026, 17:33:31Det lyser 1-0, og Joel Piroe.
Ikke langt unna på det skuddet.
Isj, Everton-Sunderland 1-2.
Tamt. Tynt. Ikke fortjent noe som helst.
Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 17:33:47Quote from: palle on May 17, 2026, 17:30:25Stach sliter; liker ikke...
Ute mot West Ham. Begynner å bli mange nå.
Fint. Tar gjerne 3 poeng til the ⚒️
Quote from: Kato on May 17, 2026, 17:46:09Tamt. Tynt. Ikke fortjent noe som helst.
Et lag som ganske tydelig har visse problemer med mannskap og er delvis på ferie allerede.
Nå skal vel Byram få noen minutter?
Hahahahahaha
Vi har ett skudd på mål, og det går inn! 8)
Nå betyr plutselig west ham kampen mer. Vi kan klatre helt til 10-11 plass? £20 mill ekstra fra 17 plass det....
Nesten dumt at sesongen ikke varer litt lenger, siden ingen av lagene fra 7-12 plass ser ut til å ønske europacupspill.
Quote from: Hallgeir * on May 17, 2026, 17:56:29Vi har ett skudd på mål, og det går inn! 8)
Ett lag på banen ::)
Deilig å ta tre ufortjente poeng for en gangs skyld også! 8)
Vi er vel sikret minst 16.plass nå...
Faktisk en perfekt beskrivelse fra Burley Banksy
Bijol immense today . Still think he looks like security staff for an American vice president.
https://x.com/theburleybanksy/status/2056039062834668030?s=20
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 18:04:37Vi er vel sikret minst 16.plass nå...
Ja, men det er vi vel ikke fornøyd med?
Isaac er inne på noe - jeg drømte ikke om halvparten en gang
You would have had very tasty odds on Dominic Calvert-Lewin scoring 15 goals this season! #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/2056043518703878253?s=20
Quote from: clintan on May 17, 2026, 18:10:02Quote from: HåvardK on May 17, 2026, 18:08:20Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 18:04:37Vi er vel sikret minst 16.plass nå...
Ja, men det er vi vel ikke fornøyd med?
15.plass
Snakk om - tabellen eg så på hadde ikke fått med seg Leeds-scoringen :D
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 18:04:37Vi er vel sikret minst 16.plass nå...
Ja, og mest sannsynlig 14. også (tviler sterkt på at Crystal P slår Arsenal)
Gnonto har virkelig noe å bidra med i dette laget. Overraskende sterk som wingback.
Synes James var positiv tatt i betraktning langt skadeavbrekk og lite spilletid. Håper han blir og får ut noe av potensialet neste sesong. Darlow som 1.keeper, og håper vi beholder de bakre 4-6, der er det innsats og blø for drakta, sannelig min ikke lett å bryte ned. Herlig sesongavslutning på eget gress. Calvert Lewin har overrasket meg veldig, trodde han var ferdig på toppnivå.
Vi fortsetter med å nekte å tape, 3p, imponerende 👍👏 2 nye skader i dag, kan bli en tynn benk mot WH 🤔
Darlow 7 - Tar et par vriene skudd, solid. Viktig spiller etter jul.
Justin 6,5 - Jobber hardt, lite med fremover da vi forsvarer mye uten ball. Er en lagspiller.
Rodon 7,5 - Rydder, blokker og løper med ball. En stopper alle lag vil ha. Knallsterk i lufta.
Bijol 8 MOM - Var i veien for alt. Kamp for krigere der bak.
Bornauw 6,5 - Klarer seg fint på venstre stopper. Men vi hadde mest trøbbel på den siden.
James 7 - Gir oss noe annet. Kriger godt, utfordrer, men innleggene var altfor svake.
Ampadu 7,5 - Utrolig viktig når kapteinen øser skuta for vann. Hvor hadde det endt uten han sentralt?
Tanaka 6 - Fikk ikke voldsomt tak i kampen, men vi ble enda dårligere uten han.
Aaronson 5,5 - Får betalt for masse løping. Svak og lite involvert med ball.
DCL 7,5 - Kriger , sloss..... Og avgjør. Som bare han kan.
Stach 6,5 - Jobber og sliter. Men ikke veldig mye offensivt å snakke om.
Gnonto 6,5 - Gjorde jobben mot Minteh, lite offensivt.
Longstaff 6 - Vi ble ikke bedre sentralt da han kom inn.
Nmecha 6 - Noen få glimt, men det blir lite ut av det. Syns ikke det er godt nok.
Piroe 6 - Et skudd, men jaget stort sett skygger.
Byram - Fikk sine siste minutter i Leeds-trøya.
Farke 7 - Likte at han byttet 3 stk etter timen. Ikke vanlig kost fra han. Vi ble ikke bedre, men han prøvde ihvertfall. Vinner en kamp vi ikke fortjener noe som helst fra. Brighton bedre i det aller meste, bortsett fra evnen til å putte ballen i mål.
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 18:04:37Vi er vel sikret minst 16.plass nå...
minst 15 plass..
På LUTV er det nå en "avslutning" på sesongen med spillere, stab og manager.
Det ble ropt om trenerbytte, elendig Januarvindu og et lag som så langt svakere ut enn de andre rundt oss gjennom hele senhøst og vinteren.
Snakk om og fullstendig avkle samtlige nedrykkskonkurrenter i avslutningen.
xg tabellen begynner og bli ganske sannferdig nå etter 37 runder. Den har vært med oss fra tidlig i sesongen og egentlig dannet et bilde av Leeds som har underprestert.
Såpass imponerende spill og resultater over snart ferdigspilt sesong at lista ligger høyt for neste sesong.
Imponerende.
Vi er nå det 6.beste laget i PL etter kampen mot City i slutten av november. Hvem hadde trudd? Kun 4 tap.
Quote from: leedslife on May 17, 2026, 18:21:32Det ble ropt om trenerbytte, elendig Januarvindu og et lag som så langt svakere ut enn de andre rundt oss gjennom hele senhøst og vinteren.
Snakk om og fullstendig avkle samtlige nedrykkskonkurrenter i avslutningen.
xg tabellen begynner og bli ganske sannferdig nå etter 37 runder. Den har vært med oss fra tidlig i sesongen og egentlig dannet et bilde av Leeds som har underprestert.
Såpass imponerende spill og resultater over snart ferdigspilt sesong at lista ligger høyt for neste sesong.
Imponerende.
Spot on 👏👍
Sterk prestasjon og gå fra og være et av lagene i divisjonsystemet som skaper flest sjanser og scorer flest mål i et historisk perpspektiv til og bli såpass defensivt solid og tilpasningsdyktig på nivået opp på en liten sommer.
En helt utrolig jobb som er gjort av sportslig team og ledelse.
Tror nesten ikke jeg har vært borti maken.
Today's win means #LUFC are guaranteed to finish no lower than 15th this season, and could yet, somehow, still claim a top half finish depending on remaining results.
Premier League prize money is staggered and is expected to range between £29.1m to £15.3m for those positions.
https://x.com/marshyleeds/status/2056047913374003449?s=20
25 år siden sist :o
Leeds have won THREE consecutive Premier League matches at Elland Road for the first time since 2001. 💪 #LUFC
https://x.com/LUFCDATA/status/2056051748997837121?s=20
Stach
Opponent fall on his knee or ankle. Too painful, hope not too bad. World Cup is around the corner, hope it;s not too bad., But just guessing (right now). Ankle injury. Have to wait for medical team. Brenden was a dead leg. Should be alright.
Ubeseiret på siste 8 i serien: 4 seire, 4 uavgjorte, 16p 👍👏
Quote from: Asbjørn on May 17, 2026, 18:59:26Stach
Opponent fall on his knee or ankle. Too painful, hope not too bad. World Cup is around the corner, hope it;s not too bad., But just guessing (right now). Ankle injury. Have to wait for medical team. Brenden was a dead leg. Should be alright.
On atmosphere curated at LeedsMy first conversations with Stach and Bornauw, I said go on YouTube to see how the atmosphere is. We have a second to none atmosphere. Definitely an advantage.
DCL ::)
He's ruined his goal map with that one... 🤣
#lufc #leebha #alaw #mot
(https://pbs.twimg.com/media/HIiHhWwWMAAPwt7?format=jpg&name=small)
https://x.com/jonesyd95/status/2056042240988873006?s=20
Han hadde vel ikke noen start i ligaen før oktober...
Buzz cut Jaka Bijol really is something to behold. Leeds United defender told LUTV after full-time vs Brighton he couldn't have wished for a better debut season at Elland Road. Few would disagree👇
https://x.com/kylenewbould/status/2056053914823209094?s=20
Georginho og Elland Road-love'n har ikke tatt slutt:
Rutter does a swift lap of Elland Road with applause for the home fans. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2056042242477883676?s=20
Quote from: samadhi on May 17, 2026, 18:23:33Vi er nå det 6.beste laget i PL etter kampen mot City i slutten av november. Hvem hadde trudd? Kun 4 tap.
Most Premier League points won since December 1st:
Man City (52)
Arsenal (49)
Man Utd (47)
Liverpool (38)
Aston Villa (38)
LEEDS (36) 👈
Bournemouth (36)
Brentford (33)
An outstanding second half of the season. 👏
https://x.com/LUFCDATA/status/2056058843289772097?s=20
Quote from: Myhre10 on May 17, 2026, 19:01:49Ubeseiret på siste 8 i serien: 4 seire, 4 uavgjorte, 16p 👍👏
25 år siden sist!
Leeds are now unbeaten in EIGHT consecutive Premier League matches for the first time since between May and November 2001 under David O'Leary.
A remarkably impressive end of season results return. 👏
https://x.com/LUFCDATA/status/2056055681602461772?s=20
(https://pbs.twimg.com/media/HIicMFoXgAADlvu?format=jpg&name=small)
https://x.com/BBCWYS/status/2056069235064164372?s=20
Litt heldig, men tre poeng er tre poeng!
Nå er det bare å krysse fingrene at vi treffer med 3-4 forsterkninger til neste sesong!
Med en upgrade av Aronson, Tanaka, Struijk el Bijol vil vi nærme oss topp 10 enda mere.
Og klarer vi å få Okafor fit til 90 min og en hel sesong??
Quote from: Myhre10 on May 17, 2026, 19:01:49Ubeseiret på siste 8 i serien: 4 seire, 4 uavgjorte, 16p 👍👏
Og allikevel snakket kommentatoren KUN om Brighton gjennom hele kampen. All verdens statistikk.
Fikk ikke sett kampen i dag (foreldre og svigers på 17.mai-middagsbesøk). Skjønner ut fra forumet og statistikken på fotmob at vi for en gangs skyld hadde litt flaks, noe som ikke har vært tilfelle i alt for mange av sesongens kamper.
Uansett tre nye poeng i sekken og muligheten for 50 poeng er til stede. Seier mot WestHam kan gi plassering på øvre halvdel (tror jeg - kan være noen innbyrdes oppgjør som gjør at det ikke er mulig), og bare noen få poeng opp til en plass i Europacup. Hadde ikke den store trua på det i november....
Nå er det bare å håpe at vi beholder stammen i laget og styrker oss i de nødvendige posisjonene.
Quote from: GaryMac on May 17, 2026, 22:27:42Fikk ikke sett kampen i dag (foreldre og svigers på 17.mai-middagsbesøk). Skjønner ut fra forumet og statistikken på fotmob at vi for en gangs skyld hadde litt flaks, noe som ikke har vært tilfelle i alt for mange av sesongens kamper.
Uansett tre nye poeng i sekken og muligheten for 50 poeng er til stede. Seier mot WestHam kan gi plassering på øvre halvdel (tror jeg - kan være noen innbyrdes oppgjør som gjør at det ikke er mulig), og bare noen få poeng opp til en plass i Europacup. Hadde ikke den store trua på det i november....
Nå er det bare å håpe at vi beholder stammen i laget og styrker oss i de nødvendige posisjonene.
Jepp, Newcastle og Fulham møtes så det skal godt gjøres å hente begge - da må vi slå Hammers med fire og den kampen ende uavgjort. Og scorer Newcastle må vi ha mer enn fire mål... Tror vi klarer 14.plassen og kan med seier kapre 12.plassen
10. Chelsea 49 poeng +6 (har igjen Tottenham hjemme/Sunderland borte)
11. Newcastle 49 poeng +0 (har igjen Fulham borte)
12. Everton 49 poeng -2 (har igjen Tottenham borte)
13. Fulham 49 poeng -6 (har igjen Newcastle hjemme)
14. Leeds 47 poeng -4 (har igjen West Ham borte)
15. Crystal P 45 poeng -9 (har igjen Arsenal hjemme)
Ein herlig liten detalj som må nevnast er at det var jo sjølvaste Sam Byram som var nest siste Leeds-spelaren på målet, i det som riktignok var ein feilpasning;
Perfekt avslutning på Leeds-karrieren for han og!:)
Har sett dette bildet flere ganger i dag. Først nåå fikk eg med meg at det ble tatt i går :o
Georginio pictured with many #LUFC players after the game.. 📸😀
Is there a world in which Georgi comes back to Leeds? ⤵️
(https://pbs.twimg.com/media/HIoPkh8WcAAkfow?format=jpg&name=small)
https://x.com/LeedsZone_/status/2056473306207866957?s=20
Litt av en manke Illan hadde fått. Måtte zoome inn for å se hvem det var ;D
auren
Måtte se to ganger før jeg oppdaget Illan på vei ut på Elland Road etter kampen i går. Tøffere på håret nå enn da han hadde keeper drakten på :)