LUSCOS
LUSCOS Forum => Off-Topic => Emne startet av: Budda på Oktober 03, 2006, 19:38:19
-
Siden jeg kjeder meg for øyeblikket og jeg liker rangeringer så hadde det vært artig å sett filmsmaken til folk.
Mine topp 5:
1. Pulp Fiction
2. Ringenes Herre filmene
3. Fight Club
4. Gudfaren
5. Lock Stock & Two Smoking Barrels
-
Kan ikke helt klare å kutte ned til tre filmer
Ringenes Herre-filmene
Star-Wars-filmene
Gudfaren-filmene
Scarface
Shawshank Redemption
Boondock Saints
Tarantino-filmene (kanskje med unntak av Jackie Brown)
Må også ta med et par serier, jeg og
Deadwood
Band of Brothers
Simpsons
Futurama
i tilfeldig rekkefølge
Marching On Together!
-
Hm...
Det jeg kan si med sikkerhet at Gudfaren-triologien kommer øverst. Ellers er jeg litt usikker.
----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes
-
1. ALT av filmer fra andre verdenskrig
2. Filmer om Leeds United
3. Pompel og Pilt
-
I tilfeldig rekkefølge: Shawshank Redemption, Ringenes Herre-trilogien, Boondock Saints, Withnail and I,Schindlers liste,
Shaun of the dead,Life of brian+Holy Grail,Alt med Peter Sellers,Gjøkeredet,Gladiatoren.
(Må bare nevne miniseriene "Riget" og "Band of Brothers" også.)
-
1. Hjortejegeren
2. Mafiabrødre
3. Gudfaren-trilogien
4. Reservoir Dogs
5. Pulp Fiction
-
1. Big Lebowski
2. Ringenes Herre
3. Layer Cake
4. Gudfaren
5. Saw
6. Istid [:)]
7. Mystic River (glemte å ta med denne godbiten)
men det er jo så mange gode filmer jeg ikke får tid til å nevne her, så:
osv.
-
I tilfeldig rekkefølge:
Dr. Strangelove
Ringenes Herre: Ringenes Brorskap
Lock Stock and Two Smoking Barrels
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Star Wars: The Empire Strikes Back
Monty Python and the Holy Grail
Life of Brian
Brazil
Om jeg ble tvunget til å velge EN favorittfilm måtte det nok bli Dr. Strangelove, tror jeg.
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
-
quote:
Originally posted by Budda
Siden jeg kjeder meg for øyeblikket og jeg liker rangeringer så hadde det vært artig å sett filmsmaken til folk.
Mine topp 5:
1. Pulp Fiction
2. Ringenes Herre filmene
3. Fight Club
4. Gudfaren
5. Lock Stock & Two Smoking Barrels
Har du sett "Snatch" da, i og med du er fan av "Lock, Stock....."
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
-
Jeg syns Cast Away er en veldig bra film! Noen som har sett den?
-
Er det den med Tom Hanks på en øde øy? Isåfall har vi ikke samme filmsmak...
quote:
Originally posted by dexter90
Jeg syns Cast Away er en veldig bra film! Noen som har sett den?
-
quote:
Originally posted by Robert H.
Er det den med Tom Hanks på en øde øy? Isåfall har vi ikke samme filmsmak...
quote:
Originally posted by dexter90
Jeg syns Cast Away er en veldig bra film! Noen som har sett den?
Jepp det er den! Jaja, smaken er som baken[:D]
-
Mange gode filmer der ute. Noen av mine favoritter:
Pulp Fiction (mye Tarantino som er bra)
The Shawshank Redemption
Life of Brian
Scarface
Starsky and Hutch
Saving Private Ryan
Schindler's List
Lock Stock and Two Smoking Barrels
Snatch
-WE'LL BE BACK-
-
1. Mulholland drive.
2. Goodfellas.
3. Point Break.
4. The Hunt for Red October
5. Silence of the Lambs.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
-
quote:
Originally posted by lojosang
I tilfeldig rekkefølge:
Dr. Strangelove
Ringenes Herre: Ringenes Brorskap
Lock Stock and Two Smoking Barrels
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Star Wars: The Empire Strikes Back
Monty Python and the Holy Grail
Life of Brian
Brazil
Om jeg ble tvunget til å velge EN favorittfilm måtte det nok bli Dr. Strangelove, tror jeg.
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
Er vel i Dr.Strangelove dette legendariske sitatet forekommer:
"You can't fight here, this is the War-room!"
Marching On Together!
-
quote:
Har du sett "Snatch" da, i og med du er fan av "Lock, Stock....."
Har sett Snatch ja. Liker Lock Stock... bedre, men Snatch er nok på topp 10 listen. Brad Pitt er helt konge i Snatch. Makan til morsom dialekt trur jeg du skal lete lenge etter.
-
Kanskje litt spesiel liste:
1. Akirakuroshawa`s drømmer. ( litt ustø på navnet [:I])
2. Motorsykkeldagbøkene
3. Urga
4. Giganten
5. Braveheart
hehe, beat that [}:)]
"No hadde det vært godt med en Whisky."
-
1. The Shining
2. Pulp fiction
3. The good, the bad and the ugly.
4. Kung Fu Hustle
5. Life of Brian
6. Monty Python and the Holy Grail
7. Silence of the lambs
8. Lock Stock & Two Smoking Barrels
9. Gjøkeredet
10. Apocalypse now
Ellers det meste med Peter Sellers.
Trond, Luscos medl. 338
-
1.Apokalypse Nå
2.A Clockwork Orange
3.The Wall
4.Hjortejegeren
5.Midnigte Express
6.Schindler's Liste
7.Gudfaren filmene
8.Raging Bull
9.Taxi Driver
10.Rocky 1
(http://smileys.smileycentral.com/cat/26/26_8_6v.gif)
(http://smileys.smileycentral.com/cat/20/20_6_1.gif)
-
quote:
Originally posted by Mr Kaizer
Er vel i Dr.Strangelove dette legendariske sitatet forekommer:
"You can't fight here, this is the War-room!"
Marching On Together!
Det stemmer, så vidt jeg husker. [:)]
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
-
tilfeldig rekkefølge
Gjøkeredet
Dead Zone
Taxi driver
Donnie Darko
The Crow
Big Lebowski
Anchorman
Alien trilogien
Mallrats
-
Jeg har ikke noe lidenskapelig forhold til "favorittfilmer", men jeg liker å se film. Har utrolig nok aldri fått sett Pulp Fiction. Av de jeg vel kommer på først av filmer jeg liker er...
Gudfaren-filmene
Istid
Lock Stock....
The Shawshank redemption
Tør jeg legge til Lange Flate ballær som en liten avstikker...?
Svend
http://www.svendanders.com
-
Skal me sjå...
Favorittfilmene er i tilfeldig rekkefølge:
Garden state
Big Lebowski
Boondock saints
Reservoir dogs
Spinal tap
og Back to the future triologien!
-
Så en film nå...
Den het Running Scared og hovedrollen ble spilt av Paul Walker fra den første Fast and the Furious-filmen (den andre og, forøvrig)
Den var overraskende bra! Kan vel best beskrives som en ganske voldelig, politi-thriller.
Ikke blant mine all-time favoritter, men absolutt verdt en titt. Og gud, så mye bedre enn Fast and the Furious! :D
Marching On Together!
-
quote:
Og gud, så mye bedre enn Fast and the Furious!
Hehe, skal vel ikke så mye til. Voldelig polti-thriller sa du? Må sjekke den ut da [:)]
-
Eg e ingen "god" filmkritikar fordi eg likar så mykje forskjelleg (alt ette humør, årstid, vekedag osv), men her kjem likevel ei kategorisert "favoritt-liste":
Komedie: Dum og dummere, Gjøkeredet, How to dump a guy in ten days
Animasjon: Istid, Team America, Shrek
Mafia: Gudfaren I og II, A Bronx tale, LA Confidential
Drama: Pianisten, Big fish, Fridomens regn
Action: Boondock Saints, The Rock, Gladiatoren, Snatch, The Transporter
Romantisk: Great Expectations, Evig solskinn i et plettfritt sinn, Patch Adams
Spenning: Frequency, Twin Peaks, Das Experiment
Fotballrelatert: Hooligans, Mean Machine, Fever Pitch
Eventyr: Ringenes Herre-triologien, Narnia, Harry Potter-samlinga
Norsk: Elling, Villmark, Vegvisaren, Himmelfall
Britisk: Shooting fish, Full monty, Trainspotting
Utanlandsk: Tsotsi, City of God, Havet innanfor, Cinema Paradiso
-
Her er mine, i litt tilfeldig rekkefølge:
Goodfellas
The Usual Suspects
Shawshank Redemption
Mulholland Drive
Heat
Gudfaren trilogien
Blood In Blood Out
-
Hooligans, Istid, Boondock Saints, biler;D , Black Hawk Down.
-
Falling Down
-
Er det ingen av dere som har sett ID, som handler om politi som infiltrerer fotball supportere i London. En meget bra film, som bla annet kan kjøpes billig på www.play.com
Ellers så husker jeg Måker og Hud av Vibeke Løkkeberg..........som ekstremt dårlige...
www.jarlebakke.tk
-
Har sett den..
Husker spesielt godt, 'dartpilen i tinningen scenen'.
Filmen though, er ikke spesielt bra!
-
quote:
Originally posted by Bjalle Skien
Er det ingen av dere som har sett ID, som handler om politi som infiltrerer fotball supportere i London. En meget bra film, som bla annet kan kjøpes billig på www.play.com
Ellers så husker jeg Måker og Hud av Vibeke Løkkeberg..........som ekstremt dårlige...
www.jarlebakke.tk
En definisjon på ekstrem paranoia er jo å sitte midt i salen på en Løkkeberg-film med følelsen av at man har noen bak seg [:)]
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
-
O`learys likeley lads
-
Favoritter er jo Ringenes Herre filmene...
Ellers har vi jo mye bra Monthy Python.
Nå om dagen var det vel Team America som har kilt lattermusklene mine mest..
MARCHING ON TOGETHER!
-
[:0] Ingen so ha nemt American History X ?!?!?!??! [B)][V]
-
quote:
Originally posted by lowfields
1. Mulholland drive.
2. Goodfellas.
3. Point Break.
4. The Hunt for Red October
5. Silence of the Lambs.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
The Untouchables.
Seven.
The Sixth Sense.
Snatch og
Heat...
..er 5 andre gode filmer.
Det går forøvrig en god film på NRK2 ikveld.
Den danske dogmefilmen "Festen".
Tragisk innhold, men knakende god med en del fine humoristiske innslag.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
-
Life of brian
A fish call wanda
Alle Monthy Pyton filmene
Norske byggeklosser
"I`m hard but fair-like Leeds United"
Torgeir
-
Leeds United Glory Years 1965-1975 er heller ikke så verst...
-
quote:
Originally posted by MooCow
[:0] Ingen so ha nemt American History X ?!?!?!??! [B)][V]
Glemte den helt...! American History X er en virkelig bra film![:D]
Den ender jo trist.
-
- Boondock Saints
- Ringenes Herre filmene
- The Shining
- Braveheart
- Leeds filmer
- Dum og Dummere
- Star Wars filmene
Serier:
- Deadwood
- Simpsons
- Bundy
- Hotell Cæsar!!!!!
- Futurama
- Pizzagjengen
osv
-
quote:
Originally posted by David Healy
- Hotell Cæsar!!!!!
Og DER forsvant all din troverdighet in matter movie related! [:D]
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
-
quote:
Originally posted by lojosang
quote:
Originally posted by David Healy
- Hotell Cæsar!!!!!
Og DER forsvant all din troverdighet in matter movie related! [:D]
"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"
-Ken Bates
Så sant så sant!!! Hotell Cæsar må være den dårligste og mest irriterende serien noen gang produsert for tv. Vil heller se på trav en hel dag enn å se på en episode av Hotell Cæsar!!!
-
Haha, visste jeg kom til å få dritt der. Serien er da ikke så forferdelig, Svein er fet. Følger ikke med lenger da
-
En umulig oppgave, men det var veldig stor enighet her må jeg si. Er ikke annerledes jeg, har sett og nytt de fleste av de som nevnes.
Plukker bare ut noen jeg kommer på:
- Wild at heart
- Fargo
- Gudfaren trilogien
- Hannah og hennes søstre
- Breaking the waves
- Trainspotting
- Pianisten
- Leningrad Cowboys
- Torsk på Tallinn
- Whitnail & I
No nonsense - real experience
No cask - real nonsense
-
quote:
Originally posted by berlin
- Whitnail & I
No nonsense - real experience
No cask - real nonsense
Hehe, Withnail & I er ein merkeleg film. Diggar dophauet som dukkar opp innimellom, feks paa slutten naar han royker den feite jointen[:D]
- Rune
1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]
Job Done Preston, *******
-
Oi det er mange, men jeg så nettopp Mystic River (ingen ny film)....med Sean Penn i en av hovedrollene....en fantastisk thriller. Annbefales.
(http://img257.imageshack.us/img257/762/images1dr.jpg)(http://www.kjukken.dk/upload/Resize of KJKJ.gif)(http://img301.imageshack.us/img301/429/231b3xa.jpg)
-
To av de gikk på norsk tv samtidig her forleden;
A Beautiful Mind og
Master & Commander
Ja jeg synes Russel Crowe er en bra skuespiller, og nei jeg liker ikke mafiafilmer.
flynn
-
quote:
Originally posted by flynn
To av de gikk på norsk tv samtidig her forleden;
A Beautiful Mind og
Master & Commander
Ja jeg synes Russel Crowe er en bra skuespiller, og nei jeg liker ikke mafiafilmer.
flynn
Ikke like mafiafilmer? Trudde ikke det var mulig jeg [:)]. Ellers to gode filmer
-
Sliter med valget når man en gang i mellom skal se film, følger ikke så godt med i filmnyhetene.
Kanskje vi kunne ha en tråd hvor vi anbefaler filmer.
Jeg starter, med den jeg nevnte tidligere i dag:
Navn: Frihetens Regn
Originaltittel: The Shawshank Redemption
Hovedroller: Morgan Freeman og Tim Robbins
Kategori: Fengselsfilm
Beste scene: "Salvation lies within"
En av de desidert beste filmene jeg har sett. Handler om en mann som blir fengslet for å ha drept kona og elskeren.
-
Slumdog Millionaire, utroligt bra film! bare ukjendte skuespillere, denne annbefales!
-
Inception http://www.imdb.com/title/tt1375666/ (http://www.imdb.com/title/tt1375666/)
Bare ikke ha for mange øl til denne filmen...trenger og følge med :)
-
Heat (http://www.imdb.com/title/tt0113277/)
De fleste kjenner nok til den, så så veldig utdypende info trengs ikke.
Fantastisk skuespill, heftige action-scener og et par andre i mine øyne uforglemmelige scener underveis.
Goodfellas (http://www.imdb.com/title/tt0099685/)
-You mean, let me understand this, 'cause, ya know maybe it's me, I'm a little f**ked up maybe, but I'm funny how? I mean funny like I'm a clown? I amuse you? I make you laugh, I'm here to f**kin' amuse you? What do you mean funny? Funny how? How am I funny?
Fantastisk ;D
-
Shawshank er en fantastisk film. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett den, men regner med at snittet ligger på et par ganger i året.
Så akkurat Rounders som er en artig liten film for oss pokerinteresserte, dog veldig banal i det som omhandler selve kortspillet.
Ellers er Scarface en av mine absolutte favoritter, så det blir min anbefaling i kveld. ;)
-
Stor film!
http://www.imdb.com/title/tt0083888/
-
Du kan ta ein kikk på denne tråden, Kato. Kanskje du finn noko spennande her:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,6444.0.html
-
Kvalitetskvalitetsfilm:
To Kill a Mockingbird
Once Were Warriors
Moro for alle penga:
The Imaginarium of Dr. Parnassus.
Nine
Shaun the Sheep
Les visiteurs (http://www.imdb.com/title/tt0108500/). Finnes en dårligere amerikans remake også.
Trolljegeren
Hot Fuzz
Zombieland
Død Snø
Shaun of the Dead
-
Anbefaler å se den nye Cohen filmen "True Grit" . http://www.imdb.com/title/tt1403865/
Dette er en kjempebra western film og jeg spår at den kan få noen Oscar.
Jeff Bridges og Matt Damon er med.
Må også anbefale "The Big Lebowsky" ,kjempemorsom film med mange fantastiske replikker.
Her er ett lite klipp: http://www.youtube.com/watch?v=ED4VL7W6VdQ
Av nye filmer vil jeg også anbefale: The Fighter,13,The Experiment(som er en remake av en tysk film viss jeg ikke husker helt feil,men remaken er veldig bra.
Den franske filmen "Un Prophete" er en sterk fengselsfilm som er veldig bra.
Alle disse filmene er toppfilmer.
-
Her er en film jeg synes var bra: No country for old men http://www.imdb.com/title/tt0477348/.
-
Her er også en gammel klassiker: http://www.imdb.com/title/tt0084997/
Var vel opprinnelig en miniserie men de knappe 4 timene filmen varer går unna på et øyeblikk! ;)
-
Jeg er alt-seende, men min favorittsjanger er Western filmer. Filmer som The good, the Bad and the Ugly og For a few dollar har jeg nok sett 15 ganger hver, minst.
Av nyere filmer er jeg enig med de som liker Inception, Slumdog Millionaire og Scarface. Disse er fantastiske!
Og du skal liksom være 13 år? :D
Du har ikke lov å se noen av disse filmene. ;D
-
Har mange favorittfilmer, og sett mange gode.
Men topp 5 er vell:
1. The Rock
2. The Shawshank Redemption
3. Indianda Jones: Raiders Of The Lost Ark. (egentlig alle indiana jones filmene)
4. Edward Scissorhands
5. Die Hard (alle filmene her også)
Tv serier:
1. MacGyver
2. Prison Break
3. The Mentalist
4. How I Met Your Mother
5. Entourage
MOT
-
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
-
Ser at Choen går igjen i flere innlegg her. Må slenge meg på ettersom jeg er fan av gutta. The Hudsucker Proxy og Barton Fink er heller ikke å forakte, ei heller Millers Crossing og den underfundige Fargo (som fikk folk i midtvesten i harnisk da de mente brdr. Choen fikk dem til å fremstå som litt for bondske og dumme).
Videre er stort sett alle Sergio Leone filmene severdige, Dollar-trilogien som nevnt over, men hans kanskje beste som også ble hans siste fem år før hans død er Once Upon a Time in America. Kaizer, du som allerede har nevnt filmer i genren som Scorseses Goodfellas er vel kanskje enig her...?
Men det er så utrolig mye...
Gå etter en regissør du liker fremfor skuespillere (ref. Hoffmann og Hackman har gjort mye rart når det har vært dårlig med jobb), de har en tendens til å holde et jevnere nivå.
Jeg kan ramse opp filmer og regissører i lange baner som gjør bra ting, men litt utfordring må du jo ha. Men nevn en genre du er spesielt interessert i så blir det lettere å komme med tips.
God filmkveld...
-
Er generelt veldig glad i mafiafilmer. Donnie Brasco er også en veldig bra film, som vel ikke er nevnt enda (fugget about it ;))
Tror jeg har Once Upon a Time in America, men har aldri sett hele filmen. Vet egentlig ikke hvorfor, men må lete den fram igjen!
Sitter akkurat og ser på Blow, som også er en kjempefilm!
-
Her er en film jeg synes var bra: No country for old men http://www.imdb.com/title/tt0477348/.
yupp, den er bra! :)
-
Her blir jeg faktisk helt totalt handlingslammet, faktisk mye verre enn tilsvarende for musikk.
Det er for mange gode filmer til at jeg kan plukke ut 5 eller 10 eller 20, og enda verre om jeg skulle prioritere de.
Ok, dette ble jo et dritkjedelig innlegg. :-[
-
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
Syntes det var en kjempebra film, kanskje litt lang, men når filmen var ferdig innså jeg at det måtte til:-)
-
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
Noe oppskrytt i forhold til feks karakter på imdb, men syns absolutt det var en knallbra film. Har den samme følelsen med The Dark Knight. Er egentlig ikke fan av superheltfilmer, men Christopher Nolan (Batman Begins, The Dark Knight, Inception) er en meget dyktig regissør. Dark Knight var derimot - til tross for å være en veldig bra film - også enormt oppskrytt, antakelig pga Heath Ledgers død (som gjorde en fantastisk tolkning av Joker).
Konklusjon ;) Nolans filmer er meget bra, dog noe overhypet.
-
American History X, knallfilm syntes jeg.(har vel sett den 8-10 ganger).
-
5 klassikere av eldre dato som ikke er nevnt i denne tråden:
Ildkrigen (Quest for Fire): Fra/Ca/Am Eventyr/ drama 1981
Mitt liv som hund: Svensk drama 1985
Elefantmannen (The Elephant man): Bri/am drama 1980
Life of Brian: Britisk komedie/satire 1979
Modern Times: Am komedie av Charlie Chaplin 1936
-
Apokalypse nå
Gudfaren 1-3
Saving private Ryan
Den tynne røde linjen
A bridge to far (kjempefilm laget i begynnelsen av 70-åra tror jeg fra 2.verdenskrig i Europa)
Mye "gammelt" men tidløst!!!
-
Ser at Choen går igjen i flere innlegg her. Må slenge meg på ettersom jeg er fan av gutta. The Hudsucker Proxy og Barton Fink er heller ikke å forakte, ei heller Millers Crossing og den underfundige Fargo (som fikk folk i midtvesten i harnisk da de mente brdr. Choen fikk dem til å fremstå som litt for bondske og dumme).
Jeg synes Coen-brødrene er litt ujevne. Fargo er fantastisk, men Millers Crossing syntes jeg var stillestående, kjedelig og karrikert. Men det er mulig at det er noe ved filmen jeg ikke har skjønt. Jeg var mest interessert i Albert Finney, som har gjort mange gode roller.
Også jeg vil fremheve Gudfaren-filmene, særlig de to første. Har også sansen for Jason Bourne!
-
Slår sammen disse to trådene jeg ettersom de har samme tema og en rekke glimrende tips til de filminteresserte. :)
-
American History X, knallfilm syntes jeg.(har vel sett den 8-10 ganger).
Utrolig bra film =) Sett en del ganger selv.
-
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper
Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
-
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
Syntes det var en kjempebra film, kanskje litt lang, men når filmen var ferdig innså jeg at det måtte til:-)
Var det bare meg som ikke helt "tog han"? :P Stilig å se på for all del, men hadde problemer med å henge med til tider :)
-
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper
Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten. ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den. :D
-
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper
Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten. ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den. :D
Vet ikke hvorfor jeg liker Waterworld, men jeg husker den alltid veldig godt når det er snakk om film :) Nå må jeg også legge til at jeg er alt-etende når det kommer til film, så jeg kan med andre ord finne på å like de mest hjernedøde komediene :D
For de som er "samurai-frelst" så anbefaler jeg filmer om Zatoichi - en blind gammel mann som er ekstrem på sverdkunsten. Også må jeg ikke glemme 300 for de som setter pris på gladvold ;D
-
Tilfeldig rekkefølge: Band of brothers, Saving private Ryan, Bad Boys, Jason Bourne, National Security, Tomme tønner, Black hawk down
-
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper
Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten. ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den. :D
Vet ikke hvorfor jeg liker Waterworld, men jeg husker den alltid veldig godt når det er snakk om film :) Nå må jeg også legge til at jeg er alt-etende når det kommer til film, så jeg kan med andre ord finne på å like de mest hjernedøde komediene :D
For de som er "samurai-frelst" så anbefaler jeg filmer om Zatoichi - en blind gammel mann som er ekstrem på sverdkunsten. Også må jeg ikke glemme 300 for de som setter pris på gladvold ;D
Har nettopp sortert DVD-samlingen min. Delvis på kategori, og har en egen hylle satt av til hjernedød komedie. ;D
John Candy rocker pels.
Og Chevy Chase var også festlig til han ble nykter. :)
-
Tilfeldig rekkefølge: Band of brothers, Saving private Ryan, Bad Boys, Jason Bourne, National Security, Tomme tønner, Black hawk down
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Black hawk down,beste filmmusikk ever.
Hans Zimmer på sitt beste! Denne med Lisa Gerrard og en dude jeg ikke husker navnet på fra filmen på ett utdødd fransklignende språk som heter Breton er helt fantastisk(synes jeg). Hele soundtracken fra filmen er meget bra. http://www.youtube.com/watch?v=LMMAQbJeG8E
Anbefaler oxo å se filmen "Happines" ,men den er litt syk.
Tar for seg pedofili og mord osv,men den er oxo morsom på en merkelig måte.
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.
Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero. Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste. Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.
-
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.
Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero. Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste. Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.
Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood! ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!
Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?
Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning! :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er. :)
-
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper
Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten. ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den. :D
Waterworld er jo konge underholdning. Når jeg så den første gangen følte jeg den var verdens beste film, vell å merke mange år siden. Men kjempe gøy underholdning =)
-
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.
Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero. Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste. Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.
Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood! ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!
Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?
Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning! :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er. :)
Hva? Liker du ikke sleske kommentarer? Da kommer nok neppe vi to over ens. ;D
Zombieland, Død Snø og Shaun of the Dead er forøvrig mine favoritter på zombiefronten.
-
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.
Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero. Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste. Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.
Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood! ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!
Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?
Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning! :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er. :)
Lages vel endel bra filmer både i Hollywood og utenfor Hollywood da ;)
Har selfølgelig sett "The Walking dead" Mr kaizer. Venter på nye episoder,og det kan visst ta litt tid hvertfall. Har vel nevnt den serien i serietråden.
-
Så Oscar-belønte "Prescious" i går. Spesiell film. Gir litt å tenke på når hovedpersonen på 16år venter sitt andre barn med sin egen far.....
Terningkast 4 (svak)
-
Dr. Strangelove
Gudfaren I
Dead Poets Society
Saving Private Ryan
True Romance
Heat
Ørneredet
-
Dr. Strangelove
Gudfaren I
Dead Poets Society
Saving Private Ryan
True Romance
Heat
Ørneredet
You cannot fight here, this is the war room! ;D
-
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
Nei, den var helt på trynet. På nivå med Eyes Wide Shut.
-
Jeg har sett mange bra filmer, men en av de beste må være Blood Diamond.
-
Når vi da først er inne på bra filmer med Leo dC så er jo Aviator også en højdare.
-
En snill mann
-
Har noen nevnt Trolljegeren?
-
Har noen nevnt Trolljegeren?
Så den i helga,synes den var morsom som bare det. Anbefales!
-
Har noen nevnt Trolljegeren?
Så den i helga,synes den var morsom som bare det. Anbefales!
Morsom? er ikke det ein skrekk film/thriller?..
-
Har noen nevnt Trolljegeren?
Så den i helga,synes den var morsom som bare det. Anbefales!
Morsom? er ikke det ein skrekk film/thriller?..
Nei så vist ikke.(viss man ikke er 6år da) Otto Jespersen er fantatisk som trolljeger.
-
For de med unger, familiefilm som er vellaget og morsom; "Den fantastiske Mikkel Rev"!