Kamper i dag - sesongen 2025/26

Started by Hallgeir *, August 10, 2025, 18:32:25

Previous topic - Next topic

Sydhagen and 15 Guests are viewing this topic.

leedslife

Spurs er i fritt fall. Var det 38 poeng de endte på i fjor...?

Reaney

Alle lagene som kriger om å unngå å bli tredje sist er i form, untatt Crystal Palace og Tottenham. Samtidig er det ingenting som forteller meg at noen av de rykker ned. Forest er også i form selv om de tapte for oss i går. De kan fort slå tilbake. Månedens formspiller er Summerville i WH. som ironisk nok kan bli forskjellen på vår væren eller ikke væren i PL. Det ligger an til en lang og neglebitende vår.

Lucas the Kop Cat

Quote from: leedslife on February 07, 2026, 16:41:23Spurs er i fritt fall. Var det 38 poeng de endte på i fjor...?
Stemmer

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

GaryMac

2-0 til West-Ham som med det holder samme avstand opp til oss. I følge Fotmob har Burnley bedre xG, og bedre på mange av parametrene. Men altså ikke det viktigste.
Vi kunne trengt 8-9 poeng før perioden vi går inn i. Tre kamper der vi møter noen av de sterkeste lagene i ligaen.
Hvis vi er foran WestHam og Forest når vi er ferdig med City den 28.februar har jeg trua på at dette skal gå.

Lucas the Kop Cat

Quote from: GaryMac on February 07, 2026, 18:35:302-0 til West-Ham som med det holder samme avstand opp til oss. I følge Fotmob har Burnley bedre xG, og bedre på mange av parametrene. Men altså ikke det viktigste.
Vi kunne trengt 8-9 poeng før perioden vi går inn i. Tre kamper der vi møter noen av de sterkeste lagene i ligaen.
Hvis vi er foran WestHam og Forest når vi er ferdig med City den 28.februar har jeg trua på at dette skal gå.
WH har ikke så mye lettere program i samme periode så bare å ha troa.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Reaney

Tendensen er jo klar. WH er i form. Siden 11. januar har de gått fra seier til seier, med unntak av forrige ukes tap mot Chelsea, der de rystet "Big six" laget med å lede 2-0 til pause. Jeg tror de fortsetter framgangen og tar 7 poeng på neste 3 kampene. "Scum" skal tape under Carrick. Det skjer mot WH. Deretter slår de Bournemouth og spiller uavgjort mot "Loserpool". Så spørs det hvor mange poeng vi klarer da?

flynn

Jeg tror fortsatt Crystal P står i reell fare for å rykke ned. Kjenner at jeg er optimistisk med tanke på å ta ett poeng mer enn dem herfra og ut.

flynn

Neo

Quote from: flynn on Today at 09:11:55Jeg tror fortsatt Crystal P står i reell fare for å rykke ned. Kjenner at jeg er optimistisk med tanke på å ta ett poeng mer enn dem herfra og ut.

flynn

Helt enig!

Og strengt tatt; - vi trenger ikke ta flere poeng enn CP, eller Tottenham for den del. Bare de taper og slipper inn flere mål enn oss når de taper, så holder det med målforskjellen. Vi skal jo vinne noen matcher til, og da pynter vi på vår egen samtidig.

Tall-lek til side; - mener det er noe robust over oss, og det at vi tok 3 poeng mot Forest i en så viktig match, var klasse. Sterkt å slå tilbake etter en såpass svak prestasjon mot Arsenal. Og bortsett fra den, har vi en "long run" av gode resultater siste tiden.

Litt kjipt i retrospekt å vite vi rotet bort viktige 9 poeng borte mot Burnley, Forest og Fulham. Spesielt Burnley smertet; - et fortapt bunnlag med nesten konstant svakt nivå gjennom hele sesongen, som typisk fikk sin ene av 3 seire mot oss.

Anyways;- min vurdering er at West Ham klarer seg, og vi ser Forest eller Palace som det tredje nedrykkslaget.

auren

Palace har to walk over kamper nå. Hjemme mot Burnley og Wolves som er fortapte. To seire blir det nok, og økt selvtillit i gruppa. Ingen tro på at de blander seg inn i nedrykksstriden dessverre. Kan heller ikke tenke meg at Spurs blander seg inn der.

Fortsatt er det West Ham og Forest som blir våre største konkurrenter der. Veldig spent på tabellen om tre kamper. Har vi en luke på 4-5 poeng skal vi være veldig godt fornøyd!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Støtter de (nest) siste talerne i at Palace fort blandet seg inn i nedrykksstriden. De har en uro rundt klubben nå og det vil være et lite kunststykke av Glasner om han klarer å skape positivitet ut av dette. Tipper mye henger på om de nye spillerne slår til, med Strand Larsen i spissen.

Jeg er imidlertid litt bekymret for at bredden i stallen vår er god nok sammenlignet med både Palace, West Ham og Forest. Vi har alle forutsetninger for å ikke bli det tredje nedrykkslaget nå, men den gode trenden vår kan snu brått med skader på Rodon, Ampadu eller Calvert-Lewin. Farke må nok tørre å rullere litt i start-elleveren og bytte ut nøkkelspillere tidligere innad i kampene for å redusere skaderisikoen. Det ville vært forsmedelig om det er det som skal bli Leeds' bane.

leedslife

I tillegg har Leeds en enorm fordel at vi er såpass gode hjemme.

WH, Spurs, Forest, Palace er veldig svake hjemme - dette kan jo så klart snu, men det krever mye - spesielt tar man med presset og den giftige atmosfæren rundt de klubbene.

Vi har altså tatt 12 poeng mer enn WH og Spurs hjemme. 10 mer enn Forest og Palace.

Vi har igjen bla Sunderland, Burnley, Wolves hjemme - som også er ligaens tre svakeste bortelag. (ikl oss) Samt Brighton som ligger plassert like over.

Og hjemmeformen er en trend fra da Farke tok over. Den trenden går tilbake til WBA hjemme i hans første måned.
Den gjennomføringen under det man stod i er grunnlaget for det som er levert i ettertid.

Sikkert også derfor han stadig kommenterer at poeng borte er gull verdt (ref Everton)- selv om supportere snakker om at vi var tomme, utspilt i andre omgang osv osv.

Stick to the plan og vi står i divisjonen.