Skrevet av Emne: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!  (Lest 24356 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Boxman

Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« på: Mars 11, 2008, 21:54:37 »
Vi har hatt en manager med en sånn filosofi tidligere, og det gikk aldeles ikke bra. Så da blir jeg forbannet, når McAllister kommer inn, og tilsynelatende gjør samme idiotiske feilen. Hva jeg snakker om? Om å spille med spillere utenfor posisjon.
Vi har altså fire kantspillere(Carole, Sorsa, Da Costa og Sweeney), som ikke engang er på benken. Og så spiller vi med fire spillere, som alle vil kalle seg selv sentrale midtbanespillere, på midtbanen. Og utfra hva jeg hører, spilelr vi altså fullstendig uten bredde i spillet vårt.
I tillegg har vi en midtstopper på høyreback, mens høyrebacken vår spiller venstreback. Og den eneste venstrebacken, som jeg har sett i hvert fall, som har gjort godkjent jobb denne sesongen, har vi lånt ut til Darlington. Ærlig talt, men for meg virker dette fullstendig idiotisk! Og har vi sunket så dypt at vi taper hjemme mot "mektige" Cheltenham, ja da har McAllister allerede brukt opp siste rester av tillit fra min side. Sånn er det bare!  >:(
Proud to be Leeds!

Runar

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #1 på: Mars 11, 2008, 22:03:35 »
SPOT ON
 

Leedsfan

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #2 på: Mars 11, 2008, 22:22:53 »
Jeg fatter og begriper ikke hva som foregår! Det verste er at hvis vi ikke rykker opp i år så forsvinner de beste spillerne og vi må bygge et lag på NYTT IGJEN!

Uansett så må et lag ha bredde, ihvertfall en ving på banen og gjerne to stykker.

Det begynner å bli frustrerende å være Leeds supporter igjen...

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #3 på: Mars 11, 2008, 22:33:56 »
jag stöttar mcAllister och detgår inte att skylla på honom när det går dåligt,  det är på planen det avgörs  men spelarna gör inte sitt jobb, enda jag har att invänada på gary är utlåningen av parker, finns inget tuffare jobb än att vara manager I Leeds, fårga de som varit innan
 

jalu

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #4 på: Mars 11, 2008, 22:41:31 »
Hvorfor i helvete kan han ikke gå fra ER I MORGEN OG ALDRI KOMME TILBAKE OG HAN KAN TA MED SEG DE FLESTE SPILLERNE OGSÃ….FAEN >:( >:( >:( >:( >:(

raggen

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #5 på: Mars 11, 2008, 22:43:42 »
Føler en ufattelig trang til å ødelegge noe etter slik en flau fremføring. Er rett og slett ingenting som stemmer lengre på ER og selv om det er macca som er sjefen så er nok problemet dypere enn som så.
Forever Leeds United!!!!!!!!

isak

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #6 på: Mars 11, 2008, 22:51:57 »
Føler en ufattelig trang til å ødelegge noe etter slik en flau fremføring. 
Mobilen min grytte eg netopp rimeleg hardt i veggen. Makan til latterleg kamp! >:(

peacock

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #7 på: Mars 11, 2008, 23:04:43 »
Det verste er at Frazer får iføre seg Leeds-drakt.

Sheridan

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #8 på: Mars 11, 2008, 23:08:50 »
Føler en ufattelig trang til å ødelegge noe etter slik en flau fremføring. 
Mobilen min grytte eg netopp rimeleg hardt i veggen. Makan til latterleg kamp! >:(

Liverpool fan som ringte?
De vant jo mot Inter Milan ikveld.....huff

baste

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #9 på: Mars 11, 2008, 23:33:39 »
Fraz har vært skyld i en del baklengsmål...og det skaper ikke trygghet..Spent på hvorfor ikke byttene kommer tidligere..Det værste jeg vet er en handlingslammet manager...Bytt 2-3 mann...send ett kraftig signal til spillerne at du faen ikke er fornøyd...

Kan i den sammenheng nevne en bekjent av meg hadde en rimelig dårlig dag på jobben (B/G junior-spiller), da tok treneren han ut...uten å sette innpå ny spiller...kanskje det er oppskriften??

Jon R

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #10 på: Mars 12, 2008, 00:23:02 »
All time low, i ligasammenheng. Sorrymac,  men du har ikke peiling på hvordan få oss ut av denne divisjonen. Nytter ikke å skylde på spillerne når vi ikke har en eneste naturlig breddeholder på banen. Alt skal trøkkes gjennom midten i samfulle 90 minutter. Den "nye" poession orienterte måten å spille har vært en fadese. Feil valg av spillere i feil posisjoner. Impotent angrepespill. No commitment. Helt på trynet. Inget lys i tunnellen dessverre. Jeg er forbannet på at vi drar inn x-Leeds helter når vi skal plukke managere, for det kan umulig ha vært CVen som var avgjørende da han fikk jobben. Nostalgi som argument i ansettelsesprosessen= fadese hver gang. Drit og dra.  :'(
Jon R.

Sheridan

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #11 på: Mars 12, 2008, 02:22:02 »

Vil ikke slakte Macca totalt enda,
men det var synd denne mannen dro.
Ok så gikk det tråere for Dennis også
etterhvert. Men han hadde en formula
som funket i denne divisjonen. Og sist
men ikke minst. Spillerene kriget under
hans ledelse. Nå virker det veldig tafatt.
« Siste redigering: Mars 12, 2008, 02:24:25 av Sheridan »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #12 på: Mars 12, 2008, 08:02:12 »
Kun en ting kan beskrive dette; helt forjævlig flaut!!!!!!
Publikumstallet synker, faen!
Yeboahs vitne

Cherry

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #13 på: Mars 12, 2008, 09:07:01 »
Har fått sove på det..cheer up - vi mistet kun 1-poeng oppover på tabellen og har bunnlaget Port Vale på lørdag.  Er lys i tunnelen fortsatt.
Det vil være mange, merkelig "kramperesultater" utført av bunnlag nå siste del av sesongen.
Alle disse bunnlagene ;) bør ikke vinne over oss.....
 

Per-Stian

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #14 på: Mars 12, 2008, 09:37:46 »
Maccas inntreden har skuffa meg på mange måtar. Vi tek svært få poeng og spelet er visst (iflg rapportar) langt frå godt. Men kanskje det verste er det fleire her påpeikar; spelarar som spelar i "uvante" posisjonar. Dette er ein uting blant mange trenarar som eg ikkje skjønar. Systemet/formasjonen er sjølve grunnpilaren i laget, og spelarane skal møysommeleg plukkast ut frå kva posisjon dei passar best i. Omskolering er berre i ytste konsekvens eit alternativ.

Få heim Parker og sett inn Sweeney!

Stewart Harvey

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #15 på: Mars 12, 2008, 09:44:00 »
Sett heller inn Carole.

Man kan si mye om Carole, men han var tross alt mannen bak en rekke av målene våre mens han spilte. I dag har man ingen som "lager" målene.
 

Svend Anders

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #16 på: Mars 12, 2008, 09:49:04 »
Det er egentlig ganske kjipt å være etterpåklok, men troen på Maccas ferdigheter er dessverre ganske små hos meg i øyeblikket.

Jeg vet selvsagt veldig godt at det er en solid utfordring å ta over en tropp "som den står", midt i en sesong og med et ubeskrivelig forventningspress fra omgivelsene. Og jeg vet at det er de 11 ute på banen som skal spille kampene.

selv om det er en rekke taktiske ting jeg undres veldig over (Parker-utlån, mm) så er det først og fremst VINNERVILJEN jeg savner. Det har ikke så mye med Wise iseg selv å gjøre, men var det en ting han virkelig representerte så var det å vinne for enhver pris.

Jeg har ikke sett Macca "live" som manager, men jeg sitter med en følelse av at han ikke helt får frem den ønskede tenningen hos spillerne. Kombinert med rare laguttak blir det flause.

Så skal jeg være optimisten igjen og si at om vi hadde vunnet igår hadde det vært vår sjette strake uten tap. Play off er fortsatt godt mulig, men da må noe skje. Inne i hodet på folk.

SA,
fri oss fra det onde...

nord

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #17 på: Mars 12, 2008, 09:56:09 »
Jeg tror at vi har en god chance for play offs. På lørdag kommer vi ind i play off zonen igen! ;)
 

Annesj

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #18 på: Mars 12, 2008, 10:00:36 »
Situasjonen kunne vært langt værre folkens. Jeg også fryktet nedrykk igjen før sesongen. Ihvertfall kamp for å unngå den. Vi kjemper idag i andre enden av tabellen og med et trekk på 15 poeng synes jeg det er en stor prestasjon. Samtidig er det en del ting som bekymrer meg. Macca har gjort en del merkelig ting som manager som kanskje beviser at han ikke er den beste manageren. Han spiller som sagt med 4 sentrale midtbanespillere og vi sliter i angrepsspillet vårt med for mange like spillere på midten, ingen av de kan vel dra av en mann?. Hvor er bredden? Kanskje der han heller burde lånt inn spillere om de vi har ikke duger. Istedet låner han ut Parker som er venstreback og henter inn en annen som blir skadet. Høyrebacken vår spiller venstreback og en stopper spiller høyreback. Utrolig pussige valg. Dette skaper vel en liten usikkerhet og ubalanse i troppen. I tillegg sitter det en sjef på toppen som lar Wise og Poyet gå midt i sesongen(Istedet for å vente til sesongen er ferdig spilt) fra et lag som har vært fantastisk(Selvom det kladdet litt på slutten) Ã… henter inn et relativt ubeskrevet blad som manager. Dette kan vel ikke ha vært i klubbens beste intr?? Bates kompisforhold til wise og poyet gjorde vel at disse fikk gå. Dette er også pussig synes jeg. Men men. Mest bekymringsverdig er det som skjer på banen. Vi har ingen plan lenger virker det som. Det lånes inn og lånes ut å dette har ødelagt det samholdet som kanskje var i troppen under wise tror jeg. Selvom han også hentet inn en del nye i overgangsvinduet. Men da hadde vi også liten bredde i laget. Så kan man kanskje spørre seg om alle var like nødvendige. Jeg har liten tro på at vi klarer playoff sånn som trenden er nå, men håper jeg tar feil.     
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

berlin

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #19 på: Mars 12, 2008, 10:27:03 »
Vi kan nok glemme å ta igjen Swansea, Doncaster og Carlisle. Antagelig Nottingham også.

Når det gjelder de 2 siste play-off plassen ( nr 5 og 6 ), kan alt skje. De andre lagene er like ustabile som oss. Vi må være hakket bedre på de 10 siste kampen hva gjelder poengsankning,
så det blir igjen interessant å se hvordan "forum-humøret" vil være etter en eventuell seier på lørdag mot Port Vale.

Kikk på dette tabellutdraget, alle disse lagene både vinner, taper og spiller uavgjort for tiden.
Sjansen er der, det vet både Macca og gutta.

5 Walsall            36 6 7 5 21 18 8 6 4 22 13 12 55
6 Southend        36 10 3 5 29 17 6 4 8 27 31 8 55
-------------------------------------------------
7 Leeds             36 12 3 4 34 15 8 5 4 22 16 25 53
8 Oldham           37 7 6 6 23 18 7 5 6 21 15 11 53
9 Tranmere        37 9 4 5 24 14 5 7 7 17 22 5 53
10 Leyton Orient 37 8 5 6 23 22 6 6 6 19 25 -5 53
11 Brighton        35 9 6 3 30 19 5 4 8 16 20 7 52

h.b

  • Gjest
Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #20 på: Mars 12, 2008, 10:33:36 »
Er ikke veldig langt opp nei. Men Leeds må være betydelig bedre enn lagene rundt oss i de siste 10 kampene. Det tetter seg til rundt denne siste kvallikplassen. Det er ikke langt fra at Leeds ved et tap på lørdag faktisk kan befinne seg helt ned på 11 plass med 5 poeng opp til playoff. Med 9 kamper da igjen, så er det krise og Leeds vil da få vanskeligheter med å ta igjen dette forspranget

Jon R

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #21 på: Mars 12, 2008, 10:41:51 »

Vil ikke slakte Macca totalt enda,
men det var synd denne mannen dro.
Ok så gikk det tråere for Dennis også
etterhvert. Men han hadde en formula
som funket i denne divisjonen. Og sist
men ikke minst. Spillerene kriget under
hans ledelse. Nå virker det veldig tafatt.

Det er slett ikke usannsynlig at din kjære Dennis er tilbake i managerstolen på Elland Road til sommeren, Ole. Den sportslige fiaskoen i Newcastle vil kunne føre til en utrenskning på St James før vi vet ordet av det, og Macca bør ikke få forlenget kontrakten hvis han ikke snart får litt fasong på laget. Dersom vi fortsatt befinner oss i league One neste sesong, må jeg innrømme at en sesong til med Dennis Wise ikke er det aller verste scenarioet, til tross for de middelmådige disposisjonene hans de siste to månedene på ER og alle ufyselighetene vi da må leve med. Trodde aldri jeg skulle finne på å skrive noe sånt, men jeg er bare så utrolig lei av alle nedturene. Når nøden er størst spiser som kjent fanden fluer.  ::)
Jon R.

auren

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #22 på: Mars 12, 2008, 11:25:33 »
Hvor mange kamper har vi spilt god fotball denne sesongen? 5? Fra kamp 1 borte mot Tranmere, til kamp 36 hjemme mot Cheltenham har middelmådig - dårlig og statisk spill vært gjennomgangsmelodien. I høst vant vi på litt flaks og en enorm vinnervilje og samhold i troppen. Nå går det lenger ikke stang inn for laget, og vinnerviljen ser ut til å være tapt bak en sky. Macca må delvis ta skylda for dette, men vinnerviljen var også fraværende i den siste tiden Wise var manager.

Jeg har også lenge mast på at man ikke må spille med spillere ute av posisjon. Dette var et kjent fenomen for Norges A-landslag på slutten av 90-tallet (i 4-5-1 formasjon) da gjerne to spisser spilte kant. Vi MÃ… få inn breddeholdere! Det virker som vi har kjøpt inn spennende spillere bare fordi de er spennende og ikke fordi vi trenger spillertypen (les: alle midtbanespillerene i troppen).

Kampen mot Port Vale til helga blir beinhard. Her må alt ofres. Hiv innpå Hughes på venstrebacken (selv om dette også er en spiller som spiller ute av posisjon så er det bedre enn en dårlig høyreback som venstreback).

Mitt lag:

Ankers - Kenton, Rui, Michalik, Hughes - Carole, Kilkenny, Howson, Sorsa - Freedman, Beckford.

Subs: Lucas, Huntington, Thompson, Sweeney og Elding

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Roy

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #23 på: Mars 12, 2008, 12:51:35 »
Det skal kjempes om 30 poeng til, og vi må ta flere enn de forran oss.  det betyr at macca må tenke offensivt! Så spørs det om han tør da  ??? Ellers synes jeg laget til Auren ser ok ut.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Carl Fisker

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #24 på: Mars 12, 2008, 13:46:19 »
All time low, i ligasammenheng. Sorrymac,  men du har ikke peiling på hvordan få oss ut av denne divisjonen. Nytter ikke å skylde på spillerne når vi ikke har en eneste naturlig breddeholder på banen. Alt skal trøkkes gjennom midten i samfulle 90 minutter. Den "nye" poession orienterte måten å spille har vært en fadese. Feil valg av spillere i feil posisjoner. Impotent angrepespill. No commitment. Helt på trynet. Inget lys i tunnellen dessverre. Jeg er forbannet på at vi drar inn x-Leeds helter når vi skal plukke managere, for det kan umulig ha vært CVen som var avgjørende da han fikk jobben. Nostalgi som argument i ansettelsesprosessen= fadese hver gang. Drit og dra.  :'(
Supporterne i Leeds fikk den manageren de ønsket, akkurat som supporterne i Newcastle fikk sin gamle helt Kevin Keegan tilbake. Det er nå helt tydelig hvor det bærer av sted med en slik utvelgelse.

lufc86

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #25 på: Mars 12, 2008, 14:32:34 »
Ja Macca har ikkje vært den frelsaren me trudde og håpte han skulle vera. Med feil disposisjonar og taktiske val.
Sorsa er i landslagstroppen til Finland. Han bør då kunne vere eit klart valg som ving i LEEDS. Douglas er snart tilbake frå skade og må vere den autoritære mannen vi trenger. Thompson har erfaringen og "foten" vi trenger i kampen om opprykk. Kilkenny er den spelande midtbanestrategen som kan score mål. Prutton har fått mykje skryt etter å ha blitt spelt på sentral midtbane, og er kanskje ein av dei få spelarane som helder eit høgre nivå enn league one. Beckford er seriens beste spiss, og kan lage flotte mål. Problemet blir at han får for vanskelige ballar å jobbe med, ergo han dribler for mykje og møstar ballen i det avgjerande sekundet. Lubo er heilt klart ein spelar som me må satse på. Og eg tør også påstå at Huntington kanskje er hakket kvassere enn Marques. Parker er ein spelar som må satsast på, og bør etter mi meining bli henta heim med umiddelbar virkning. Ein spelar som er venstrebeint og venstreback! Carole har gjort det greit i Leeds i år. Han har laga over 10 mål for oss på litt over det dobbelte av kampar han har vore involvert.
Elding, ein spelar som kan score mål, er sterk i kroppen og ein betre avsluttar enn Kandol. Han er ein Leeds gut som er kjøpt til klubben og bør satsast på framfor nemnte Kandol osv.

Når det gjeld det taktiske å bruke Frazer på venstreback og 4 sentrale midtbane samtidig kan umulig vere eit smart trekk.
Vi må få til vingspelet, og det fort. Få inn Sorsa og Carole.

Hadde eg tatt ut laget hadde me spelt slek:
               Casper
Hughes, Hunty, Lubo, Parker
Carole, Douglas, Prutton, Sorsa
             Elding, Beckford

Subs: Thompson, Howson, Freedman, Rui, Kilkenny.
Eventuelt brukt Hughes som høgre back ettersom me ikkje har nokon. Nei Richardson har eg fått nok av.
Me har altfor mange sentrale midtbanemenn i stallen. Kilkenny, Johnson, Prutton, Douglas og Howson bør kjempe om plassen sentralt. Thompson, Sweeney, Da Costa, Sorsa eller Carole på vingene. 


« Siste redigering: Mars 12, 2008, 14:39:02 av lufc86 »
@m_sortland på twitter

berlin

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #26 på: Mars 12, 2008, 14:47:56 »
Det er selvfølgelig mulig at Macca ikke er mannen, det kan bare tiden vise. Men det er en kjensgjerning at managere får fyken veldig fort for tiden, om de ikke produserer resultater ganske så raskt, og Leeds har dårlig tid, har de ikke?

Opprykk eller ikke opprykk, det er ikke godt å spå hva som vil skje på Elland Road etter sesongslutt.

Kommer Bates til å selge?
Kommer Bates eller ny eier til å satse på Macca?

Who knows?

Annesj

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #27 på: Mars 12, 2008, 15:17:40 »
Jeg personlig håper og tror Bates selger. For guds skyld. Han har nok kanskje fått økonomien på rett kjøl. Men til hvilken pris? Kunne det vært gjort annerledes? Dette veit jeg ikke så mye om. Men det lukter fugl av hele mannen syns jeg. Bare de uttalesene han kom med når klubben var under admin og andre meldte sin intr. nei, fysj!! Det med å få kontinuitet i klubben sportslig ligger også på Bates. Og her syns jeg det skjer ting hele tida. Håpet kanskje at med wise å poyet så skulle laget bygges rundt Beckford, douglas, Parker, howson og hunty. Men neida, nye folk inn og romsterer.

Nei, håper det kommer nye inn med pæng og hjerte for å få leeds tilbake i toppen. Mulig Macca kan få til noe, og helt enig i at managere for alt for fort fyken. Men han har gjort noen merkelige ting etter han tok over. Kanskje det er en plan der, men den har jeg trøbbel med å se nå. Men mannen har bare vært her i noen uker så gi det litt tid. Selvom tid er noe det krymper i med tanke på play off.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

rd1

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #28 på: Mars 12, 2008, 16:04:09 »
Vi har jo hatt en taktikk de siste sesongene (om en ufrivillig) å bytte ut hele stallen og manager minst 2 ganger i løpet av et kalender år. De er klart at det blir vanskelig for klubben å lykkes.

Fraværet av kontinuitetsbærer er påtagende (med unntak av Douglas). Det er bare å innse at seriestarten i år var et blaff. Leeds United har p.t. ikke ledelse, økonomi, spillere eller manager(?) som holder mål. I tillegg er klubben tydligvis tømt for talenter, gjennom flere års "brannsalg".

Skuffelsen er så uffattelig, spesielt etter sesongåpningen - da vi så ut til å surfte til opprykk. Men vi er nå en gang Leeds supportere og må holde ut. Så er det bare håpe at vi ikke skifter manager og lag igjen til sommeren. Dersom vi ikke rykker opp er nok allikevell total utskiftning som venter oss igjen. En fryktelig dårlig sirkel og vi kan fort ende opp som Nottingham.
"Who needs Cantona??"

peacock

Sv: Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!
« Svar #29 på: Mars 12, 2008, 17:33:02 »
Hvorfor setter mange av dere opp Sorsa på et "ønskelag?" Har dere sett ham spille?