Skrevet av Emne: Spillertråd: Casper Ankergren  (Lest 4888 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

Spillertråd: Casper Ankergren
« på: Mars 20, 2008, 11:55:33 »

(Ankergren)

Casper Ankergren, keeperen som jeg mener er en skygge av seg selv for tiden. Like snill som barne-tv spøkelset Casper. Jeg kunne sikkert ha nevnt flere spillere som f. eks Beckford, Richardson, Prutton, etc. Men jeg holder meg til keeperen vår, som ikke blir omtalt så mye som andre spillere.

Den siste tiden har jeg ergret meg en del over vår danske venn. Den blide og fornøyde Ankergren startet sesongen som den sikre burvokteren og han ville spille for Leeds United. Sisteskansen vår som var med på å holde klubben inne i den gode perioden med 15 strake poeng, og mer til. Refleksredningskeeperen vår, med en spennvidde lik en salig blanding av albatross og puma i full strekk.


Hva har egentlig skjedd med han?

På en del videoklipp fra kampene den siste tiden mener jeg han har sluppet inn mål, som for meg ser ut til å være baller han har en viss sjanse til å ta. Registrerer dette fra innsluppne mål i kamper som mot Hereford, der det toppet seg mot Oldham (volleymålet til Hazel) og flere til. Misforstå meg rett. Han gjør fortsatt gode redninger, og jeg forventer ikke at han skal redde alt. Men jeg synes det er bemerkelsesverdig at han nærmest styrer visse baller inn i nettet på samme måte som en keeper styrer ballen utenfor stangen når han har kontroll. Han verken strekker ut hendene eller hopper febrilsk til siden i et aller siste håp om å nå ballen FØR ballen går i nettet. Det virker som han mer eller mindre fryser til i et slags håp om at den går utenfor, men som hver gang ender i fortvilelse når ballen går i nettet.

Ja da, jeg kjenner til at en keeper står på ”feil ben” og derfor ingenting kan gjøre. Men jeg undrer og lettere irriterer meg over (kanskje grunnløst?) at han ikke kaster seg etter baller som det ser ut til at han med hell kan redde, særlig når bevegelsen mot ballen allerede virker å være i gang. Dette er baller jeg har sett han redde mesterlig tidligere. Som f. eks når han hentet ballen fra krysset mot Hartlepool (videolink: http://www.youtube.com/watch?v=Voa4QM59-EY).

Jeg så for øvrig det samme med Liverpools keeper Reina, da de hadde sin dårlige periode for litt siden. Jeg har sett Lehmann gjøre det tidligere, og sikkert flere til. Er dette rett og slett fordi keeperen vet at han ikke kan nå den og dermed unngår og kaste seg unødvendig etter ballen..?

For jeg blir rimelig oppgitt når det for meg ser ut som at en keeper ikke en gang prøver å ta ballen. At han virker å ha mistet autoriteten over forsvaret er kanskje enda mer bekymringsverdig. Skulle mot formodning Anker, dansk som han er, lese dette ”sutreinnlegget”. Så håper jeg han gir meg svar på tiltale og ikke bare tar det som bunnløs og grunnløs kritikk...

Kom deg tilbake i form din svære danske! :)

Ps. Nå er han også siktet av FA og risikerer utestengelse for en forseelse etter kampen mot Swindon: http://www.rivals.net/news/pgarticle.aspx?artid=13662_3325314&id=42
« Siste redigering: Mars 21, 2008, 11:18:08 av Enrique »

Jon R

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #1 på: Mars 20, 2008, 12:09:16 »
En sannsynlig forklaring på Ankers formssvikt kan være at forsvaret foran han har fungert dårligere etter nyttår. Så kan man jo spørre seg hvorfor forsvaret fungerer dårligere? En teori der kan være at når keeperen er usikker vil forsvaret foran han også bli usikre. Grunnen til dette kan være at midtsopperne blir usikre når keeperen ikke fungerer optimalt, noe som kan ha sammenheng med at forsvarspillet generelt har blitt dårligere på nyåret.  :)
Jon R.

Dennis

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #2 på: Mars 20, 2008, 13:19:13 »
Ankergren har uten tvil hatt en stor svingning i formen, slik resten av laget har hatt det. Om det er forsvaret som glipper oftere på grunn av hans usikkerhet, eller omvendt, er vanskelig å si. Det er i alle fall slik at jo flere avslutninger en keeper får mot seg, jo større er sjansen for at han vil slippe inn mål - både kanonskudd i krysset og flauser, som burde vært unngått.

I starten av sesongen hadde vi - ifølge LUTV og kampreferat - ofte mindre ballinnehav over nitti minutter, men jeg leste sjelden at motstanderen hadde bombardert Ankergren med skudd. Det meste av innlegg og skudd som kom - med (få) unntak selvsagt - ble rensket opp av Heath og denne Rui som så langt hadde sitti på tribunen når A-laget spilte kamp.

Om det nå er slik at det er Ankergren eller forsvaret som skyldes flere skudd på mål og flere baklengs, er jeg som sagt veldig usikker på, men at det har en sammenheng er uten tvil! Det er jo slik i fotball at enhver ballvinning burde starte med spissene og ethvert angrep startes i forsvar. Man må jobbe som et lag dersom man skal vinne dueller, slå pasninger, score mål og vinne kamper, så jeg tror nok forsvaret og Ankergren for tiden lider sammen, også med midtbanen og de scoringsimpotente spissene våre.
Marching on together!

Erik_

Vraket mot Bristol Rovers
« Svar #3 på: August 31, 2008, 14:30:52 »
Da ble vår danske venn Casper Ankergren altså vraket mot Bristol Rovers. Var det en småskade eller foretrakk McAllister å la uvørne David Lucas stå på bakgrunn av prestasjoner mot Palace?

Uten at jeg ser kampene med det blotte øye synes jeg ikke det er store forskjellen mellom Lucas og Ankergren for tiden. Og at det dermed er helt greit at også Casper skjønner at han må jobbe hardt for å beholde keeperplassen. Legger ikke skjul på at jeg fortsatt forventer mye mer av vår førsteskanse. Han skal være bedre enn Lucas, men slik det er nå sitter jeg igjen med følelsen av at de er mer jevngode.

Like ordinære begge to...

Forventer at han er tilbake i neste kamp, mer motivert enn noen gang og viser fram matchredninger på løpende bånd. For jeg vet han kan. Det skal jo være styrken hans.

Leedsfan

Sv: Vraket mot Bristol Rovers
« Svar #4 på: August 31, 2008, 14:49:32 »
Da ble vår danske venn Casper Ankergren altså vraket mot Bristol Rovers. Var det en småskade eller foretrakk McAllister å la uvørne David Lucas stå på bakgrunn av prestasjoner mot Palace?

Uten at jeg ser kampene med det blotte øye synes jeg ikke det er store forskjellen mellom Lucas og Ankergren for tiden. Og at det dermed er helt greit at også Casper skjønner at han må jobbe hardt for å beholde keeperplassen. Legger ikke skjul på at jeg fortsatt forventer mye mer av vår førsteskanse. Han skal være bedre enn Lucas, men slik det er nå sitter jeg igjen med følelsen av at de er mer jevngode.

Like ordinære begge to...

Forventer at han er tilbake i neste kamp, mer motivert enn noen gang og viser fram matchredninger på løpende bånd. For jeg vet han kan. Det skal jo være styrken hans.

At vi "lot" Kieren Westwood forsvinne til Coventry er skikkelig trist... En ung keeper av en slik kaliber hadde vært noe.....

Jeg tror det er tilfeldigheter av vi slipper inn billige mål, det snur nok snart!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

MacMurder

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #5 på: August 31, 2008, 15:53:48 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Promotion 2010

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #6 på: August 31, 2008, 17:28:24 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Hvorfor har du ikke sagt dette før, så slapp vi å spekulere om alt fra formsvikt til krangel med Staunton!

 >:(      ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #7 på: August 31, 2008, 18:32:18 »
Siste kamp jeg så med Ankergren var Play-Off-Finalen. Det var ingenting der som tydet på at plassen skulle være i fare 8)
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #8 på: August 31, 2008, 18:45:39 »
Dette bør være Casper sin siste sesong som førstekeeper. Det bør allerede nå planlegges et innkjøp neste sommer på denne plassen. Stoler ikke helt på Casper. God, men mange svake kamper. Leeds bør få en keeper som  viser at han har autoritet og respekt. Dette er ikke Casper sin styrke

LeifMorten

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #9 på: August 31, 2008, 18:50:27 »
Hent Ramovic!
 

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #10 på: August 31, 2008, 18:51:11 »

LeifMorten

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #11 på: August 31, 2008, 18:57:36 »
For god for Odd. Best i eliteserien. Grunnen for at Tromsø er med i toppen.
 

Hallgeir *

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #12 på: August 31, 2008, 19:56:03 »
 "Ankergren on the way out". Rykte på Waccoe.....forhåpentligvis bare tull.
Super Leeds since 1968

Tom S

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #13 på: August 31, 2008, 20:29:36 »
Forsvinner Casper så må vi ha på plass en erstatter med en gang, vi kan ikkje fortsette til januarvinduet med Lucas eller Martin som burvoktere- det ser eg svart på!


"Ankergren on the way out". Rykte på Waccoe.....forhåpentligvis bare tull.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #14 på: August 31, 2008, 20:38:38 »
Forsvinner Casper så må vi ha på plass en erstatter med en gang, vi kan ikkje fortsette til januarvinduet med Lucas eller Martin som burvoktere- det ser eg svart på!


"Ankergren on the way out". Rykte på Waccoe.....forhåpentligvis bare tull.

He-he... Klassisk den bommerten til Martin da han prøvde å drible ut en irsk amatørspiller...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #15 på: August 31, 2008, 20:53:53 »
"Ankergren on the way out". Rykte på Waccoe.....forhåpentligvis bare tull.

Anker ut kan vere skilnaden på ei ny sesong i L1 og opprykk. Spesielt når vi veit kven vi har i bakhand :-\ Håpar dette berre er tull og tøys!

Svend Anders

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #16 på: September 01, 2008, 09:13:50 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Noe som ville være noe spesielt ettersom han og samboeren bare har en datter sammen...

 8)

SA

Stifler

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #17 på: September 01, 2008, 09:48:10 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Noe som ville være noe spesielt ettersom han og samboeren bare har en datter sammen...

 8)

SA

 ;D
-Nr 2 er den første taperen-

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #18 på: September 01, 2008, 10:30:24 »
Casper er jo rett og slett en kanonkeeper som vi skal være veldig glad for å ha i målet vårt......sånn eg ser det e han bedre enn det vi kan forvente å få til å spille league 1 8)

lojosang

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #19 på: September 01, 2008, 10:50:08 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Noe som ville være noe spesielt ettersom han og samboeren bare har en datter sammen...

 8)

SA

Kan vi med dette trekke slutningen at nevnte samboer har banke gørra ut av Casper når hun fant ut om denne lausungen?  ;D
- Leif Olav

MacMurder

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #20 på: September 01, 2008, 19:58:38 »
Casper ble ikke vraket, hans sønn var på sykehuset natten før kampen, så det var nok søvnmangel som var årsaken.

Noe som ville være noe spesielt ettersom han og samboeren bare har en datter sammen...

 8)

SA
Nå er det vel Jesper, og ikke Casper som har en datter.

Promotion 2010

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #21 på: Mai 19, 2010, 16:09:37 »

CASPER ANKEGREN'S AIRPORT MISHAP 



Former Leeds keeper Casper Ankergren
Wednesday May 19,2010
 
FORMER Leeds keeper Casper Ankergren was at Leeds/Bradford airport last weekend after missing out on a new contract – a decision that appeared justifi ed when he dropped three bottles of orange on the way to the counter.

John Terry dropped a bottle in the press area at Wembley on Saturday but it was champagne, not orange.

Fortunately, the glass stayed intact – the only way the publicly-disgraced star would share a drink with the media is if it broke and showered the lot of us.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #22 på: Mai 19, 2010, 20:24:12 »

CASPER ANKEGREN'S AIRPORT MISHAP 



Former Leeds keeper Casper Ankergren
Wednesday May 19,2010
 
FORMER Leeds keeper Casper Ankergren was at Leeds/Bradford airport last weekend after missing out on a new contract – a decision that appeared justifi ed when he dropped three bottles of orange on the way to the counter.

John Terry dropped a bottle in the press area at Wembley on Saturday but it was champagne, not orange.

Fortunately, the glass stayed intact – the only way the publicly-disgraced star would share a drink with the media is if it broke and showered the lot of us.



??? Hvor i all huleste fant du dette? ??? 

Promotion 2010

Sv: Spillertråd: Casper Ankergren
« Svar #23 på: Mai 20, 2010, 00:39:00 »

CASPER ANKEGREN'S AIRPORT MISHAP 



Former Leeds keeper Casper Ankergren
Wednesday May 19,2010
 
FORMER Leeds keeper Casper Ankergren was at Leeds/Bradford airport last weekend after missing out on a new contract – a decision that appeared justifi ed when he dropped three bottles of orange on the way to the counter.

John Terry dropped a bottle in the press area at Wembley on Saturday but it was champagne, not orange.

Fortunately, the glass stayed intact – the only way the publicly-disgraced star would share a drink with the media is if it broke and showered the lot of us.



??? Hvor i all huleste fant du dette? ??? 

http://www.express.co.uk/posts/view/176042/Casper-Ankegren-s-airport-mishap

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973