Skrevet av Emne: Hva skal dere drikke ikveld?  (Lest 5930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B-m

Hva skal dere drikke ikveld?
« på: Mai 15, 2008, 16:52:11 »
Jeg skal på fest på dagsenter i forbindelse med min praksis. Fra kl.18 - 22, men jeg skal snike med 'diskret' ut 20.30. Tror ikke de serverer alkohol der, men kake og rødsaft! greit nok!


Har kjøpt meg 3 tuborg lite, tror alle 3 går ned de første 25 minuttene. Begynner grue meg!

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Snow

  • Gjest
Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #1 på: Mai 15, 2008, 17:22:20 »
Hva skal dere drikke ikveld?

Vann eller saft

Blank_File

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #2 på: Mai 15, 2008, 17:29:55 »
Jeg tar en cola på UpTown. Avholds...  ;D

lojosang

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #3 på: Mai 15, 2008, 17:33:37 »
Begynner vel med den sedvanlige Old Speckled Hen, for å gå videre med en Pot Luck eller to. Eller muligens Bah! Humbug! i stedet.

Pot Luck er forøvrig flaskeøl (We choose it, you drink it.) Kan ende opp med grusomheter som kokosøl eller bananøl (sånn at produsenten kan sette Fair Trade-merke på boksen) og lekkerbiskener som Laffe eller LaTrapp.

Eller kanskje det bare blir Strongbow. Må se an magamål og form under veis i kampen, og være klar for plutselige endringer i taktikken.
« Siste redigering: Mai 15, 2008, 17:35:09 av lojosang »
- Leif Olav

Runar

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #4 på: Mai 15, 2008, 17:40:49 »
skal jobbe, så d blir nok servering av sterkere saker på meg
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #5 på: Mai 15, 2008, 18:13:22 »
Først kjører jeg inn til påbben (jamf lojo), deretter kjører Leeds over Carlisle, før så jeg kjører over kjerringa (PS! Ikke min kjerring).  Og hvis ikke Leeds vinner, er det jeg som får kjørt meg (på jobb i morra).

(hva dette har med drikking å gjøre kan man jo lure på, ble bare så inspirert etter hvert at vannvogn og cola og så videre ikke passet helt inn)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #6 på: Mai 15, 2008, 18:20:23 »
Begynner vel med den sedvanlige Old Speckled Hen, for å gå videre med en Pot Luck eller to. Eller muligens Bah! Humbug! i stedet.

Pot Luck er forøvrig flaskeøl (We choose it, you drink it.) Kan ende opp med grusomheter som kokosøl eller bananøl (sånn at produsenten kan sette Fair Trade-merke på boksen) og lekkerbiskener som Laffe eller LaTrapp.

Eller kanskje det bare blir Strongbow. Må se an magamål og form under veis i kampen, og være klar for plutselige endringer i taktikken.

Gamle spettede hane, ja! Dog brygget av et konsern jeg ikke har sansen for, nemlig Greene King.
Rir ingen høye prinipper der, så en slik flaske prettes av og til i mitt krypinn.

Når det gjelder Wychwood Brewery, har jeg mer sansen for Circlemaster (en pale ale) og selve Hobgoblin-brygget. Liker også teksten på deres ølbrikke "What's the matter lagerboy? Afraid you might taste something?"

Og ikke å forglemme "Brakspear Oxford Gold", et organisk øl som smaker himmelsk. (Brakspear er overtatt av Wychwood Brewery)

Akk ja, men alt blir en nedtur fremfor well-kept cask-conditoned ale......hvilket betyr at man da befinner seg i himmelrike ( Les: En god engelsk pub, en "quiet pub" uten jukboks og telly og annet skit og lort som frembringer irriterende decibel av varierte frekvenser )

Bah Humbug! Jaså, har du ikke drukket opp juleølet ditt enda, lojosang?
Håper det smaker bra da?
Har forøvrig sansen for Bah Humbug! i forståelse av overkommersialisering av julehøytiden til fortrenging av dens egentlige budskap.

Selv er jeg på vannvogna, har eksamen i morgen.
Det passer dermed bra med denne ultraviktige kampen, da nipugging rett før eksamen blokkerer for langtidshukommelsen. Det er intet annet som kan få meg så langt vekk fra eksamenstanker som en Leeds-kamp, og det er jo ikke hvilken som helst Leeds-kamp heller!
« Siste redigering: Mai 15, 2008, 18:23:12 av berlin »

Roy

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #7 på: Mai 15, 2008, 18:34:44 »
Blir nok kaffe i kveld :-\

Vel, leder vi 2-0 til pause så kan det bli èn Tuborg Lite  ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

palle

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #8 på: Mai 15, 2008, 19:07:07 »
Begynner vel med den sedvanlige Old Speckled Hen, for å gå videre med en Pot Luck eller to. Eller muligens Bah! Humbug! i stedet.

Pot Luck er forøvrig flaskeøl (We choose it, you drink it.) Kan ende opp med grusomheter som kokosøl eller bananøl (sånn at produsenten kan sette Fair Trade-merke på boksen) og lekkerbiskener som Laffe eller LaTrapp.

Eller kanskje det bare blir Strongbow. Må se an magamål og form under veis i kampen, og være klar for plutselige endringer i taktikken.

Gamle spettede hane, ja! Dog brygget av et konsern jeg ikke har sansen for, nemlig Greene King.
Rir ingen høye prinipper der, så en slik flaske prettes av og til i mitt krypinn.

Når det gjelder Wychwood Brewery, har jeg mer sansen for Circlemaster (en pale ale) og selve Hobgoblin-brygget. Liker også teksten på deres ølbrikke "What's the matter lagerboy? Afraid you might taste something?"

Og ikke å forglemme "Brakspear Oxford Gold", et organisk øl som smaker himmelsk. (Brakspear er overtatt av Wychwood Brewery)

Akk ja, men alt blir en nedtur fremfor well-kept cask-conditoned ale......hvilket betyr at man da befinner seg i himmelrike ( Les: En god engelsk pub, en "quiet pub" uten jukboks og telly og annet skit og lort som frembringer irriterende decibel av varierte frekvenser )

Bah Humbug! Jaså, har du ikke drukket opp juleølet ditt enda, lojosang?
Håper det smaker bra da?
Har forøvrig sansen for Bah Humbug! i forståelse av overkommersialisering av julehøytiden til fortrenging av dens egentlige budskap.

Selv er jeg på vannvogna, har eksamen i morgen.
Det passer dermed bra med denne ultraviktige kampen, da nipugging rett før eksamen blokkerer for langtidshukommelsen. Det er intet annet som kan få meg så langt vekk fra eksamenstanker som en Leeds-kamp, og det er jo ikke hvilken som helst Leeds-kamp heller!

Har dere tilgang til all denne herligheten på den lokale pøbben, altså? Oslo Sportsbar stiller med Murphys som eneste mørke fatøl pluss et par hveteøl på flaske. Blir vel et par av hver av dem før man går over på det mer smakløse lagerølet...

PålK
fleksidag i morgen, ja...
...ooo, vi vandrar saman...

berlin

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #9 på: Mai 15, 2008, 19:13:45 »
Nope, PålK.

Det er få puber i Oslo, som har noe særlig å by på (unntak finnes, men ikke akkurat fotballpuber)
Det er nok vinmonopolet samt noen bra matvarebutikker som er stedet.

CoachKarlstad

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #10 på: Mai 15, 2008, 19:36:40 »
Har noen sixpacker stående på kjøla, så får vi se ann resultatet etterpå hvor mye som trengs.. Hehe.. Godt jeg har fri imorgen :)

palle

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #11 på: Mai 15, 2008, 19:36:52 »
Nope, PålK.

Det er få puber i Oslo, som har noe særlig å by på (unntak finnes, men ikke akkurat fotballpuber)
Det er nok vinmonopolet samt noen bra matvarebutikker som er stedet.


Ja, er det ikke snålt at det er lov å kalle seg fotballpub uten å ha 3 sorter real ale på fat? Enda rarere at de ikke har det på flaske en gang. Men Old Speckled på fat har de visst på 3 Lions i Bartebygrenda...

p
...ooo, vi vandrar saman...

Tom S

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #12 på: Mai 15, 2008, 21:39:15 »
Lettmjølk
COME ON LEEDS !!

Lids

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #13 på: Mai 15, 2008, 22:41:16 »
Hvitvin i kveld, og musserende når vi har vunnet siste kampen!
Thomas

arild

  • Gjest
Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #14 på: Mai 16, 2008, 00:49:50 »
Feirer seieren på Teddys, og de har Sam Adams

lojosang

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #15 på: Mai 16, 2008, 02:29:33 »
Taddy Porter elle Imperial Stout? Utrolig nok ble det ikke Samuel Adams på undertegnede, men fulgte stort sett oppskriften fra lenger oppe i tråden. Old Speckled Hen, Strongbow, Bah Humbug, en Pot Luck (Staropramen, så den var jeg heldig med) og så en Blair Athol og en Glenfarclas 105. Ble en festlig aften med Den harde Kjerne i Mustasjograd.
- Leif Olav

samadhi

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #16 på: Mai 16, 2008, 13:16:46 »
Ble en kopp med kaffe i 1.omg før jeg slo til med en Munkholm i 2.omg...
marching on together,
derudaf forever...

Lids

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #17 på: Mai 16, 2008, 17:48:48 »
Nå er det Start-KIL, så da blir det kold CB.  ;)
Thomas

Robert H.

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #18 på: Mai 16, 2008, 18:59:53 »
Kjenner at det ble noen kalde brune igår så idag tar vi en pausedag med CBs utmerkede kildevann Christians... ;)


B-m

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #19 på: Mai 16, 2008, 20:39:37 »
Kjenner at det ble noen kalde brune igår så idag tar vi en pausedag med CBs utmerkede kildevann Christians... ;)



Shit, lenge siden jeg drakk favoritten CB. Hvorfor selges det ikke nord for kristiansand??

drikker selv 3 nordlandspils, sliten som fan idag. Tidlig kveld idag. Men skal prøve få med meg doncaster-southend
« Siste redigering: Mai 16, 2008, 20:42:01 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sleivind

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #20 på: Mai 17, 2008, 01:00:23 »
Har tatt en liten skvett med Braastad VSOP i kveld!

berlin

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #21 på: Mai 17, 2008, 01:14:28 »
Billigst mulig pilsenerøl, i mangel av real ale.
Ser ingen grunn til å kaste bort en krone mer enn nødvendig på lagerskvip.
Nyanseforskjellene på norsk pilsenerøl er marginale, dessuten er alt for mye kullsyre i den.
Men det har den "ønskede virkning", så da så.
Det betyr ikke at utenlandsk lisensprodusert eller importert øl, er noe bedre, heller ikke tjsekkisk.
For å gå god pils må man dra til Tsjekkia.

Nick Cave gjorde forresten en slett figur i Oslo Spektrum i kveld.
Burde holdt meg hjemme og hørt på noen av skivene hans.

Mulig jeg herser vel mye med norsk øl, etter at "mørkets" fyrste skuffet.
Smaken er som baken, både når det gjelder musikk og øl.

....når jeg først er i gang: Merker som Heineken, Carlsberg, Miller, Budweiser, Sol, Carling
er bare tulledrikke. Gå på polet og få deg skikkelig øl, aller helst dra til et øl-land.

Norge har minimalt å by på: Atna, Aass ( ikke standardølet deres), Nøgne Ø + noen til er hederlige unntak.
Samt Oslo Mikrobryggeri ( puben )

Sleivind

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #22 på: Mai 17, 2008, 01:58:36 »
Norge har minimalt å by på: Atna, Aass ( ikke standardølet deres), Nøgne Ø + noen til er hederlige unntak.
Samt Oslo Mikrobryggeri ( puben )


Har kost meg med Aass i kveld. Fatøl på boks, et av de bedre som er å få tak i Norge faktisk!

lojosang

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #23 på: Mai 17, 2008, 02:17:57 »
Prøv Håndbryggeriet London Porter.
Noe så sjelden som virkelig smaksrikt, mørkt butikkstyrke øl.
Three Lions har Old Speckled Hen på fat, faktisk. Og Samuel Smith Taddy Porter og Imperial Stout for en akseptabel penge på flaske.

Bah! Humbug! blir som det meste av juleøl med litt styrke på bare bedre med alderen. Så lenge korken er tett.

I tillegg har vi en lokal pøbb (Den Gode Nabo) som prøver febrilsk å få noen til å importere britisk Real Ale, men det er uhyre vanskelig å få til. Men de har hatt flere fra Nøgne Ø og en eller to fra Håndbryggeriet. Nøgne Ø #100 fra fat var så langt unna lagerboyøl jeg har vært med unntak av da jeg spretta mi første flaske Dark Horizon.

Stavanger, Trondheim og Levanger, av alle steder er mekka for øldrikkere i Norge.

Forøvrig trist at Atna er gått konk.
- Leif Olav

Tom S

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #24 på: Mai 17, 2008, 09:25:49 »
Whisky blandet med ginger ale.
COME ON LEEDS !!

lojosang

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #25 på: Mai 17, 2008, 13:27:46 »
Whisky blandet med ginger ale.

Aiaiai!  :o Vel, det finnes vel en tilgivelse for alt har jeg hørt...
- Leif Olav

Tom S

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #26 på: Mai 17, 2008, 16:05:49 »
Var ein tur bortom Dublin tidlegere i vår og der la vi merke til at det var stor omsetnad på ein type drink på borda rundt oss. Vi var så freidige at vi sjekka ut kva dette var og fekk til svar; whisky and ginger-ale.

Dette måtte seff prøvast og det vart ein slager!
Anbefalast!


Whisky blandet med ginger ale.

Aiaiai!  :o Vel, det finnes vel en tilgivelse for alt har jeg hørt...
COME ON LEEDS !!

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva skal dere drikke på Play-Off Finalen?
« Svar #27 på: Mai 17, 2008, 16:11:46 »
Er jo ikke gammel nok til øl, så jeg får nøye meg med brus på puben ;)

isak

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #28 på: Mai 17, 2008, 16:14:23 »
Hansa Fatøl!

lojosang

Sv: Hva skal dere drikke ikveld?
« Svar #29 på: Mai 18, 2008, 14:47:04 »
Skal ha det i bakhodet hvis jeg får noe som ikke er drikkende slik Herren mente det skulle drikkes. En standard rom med ingefærøl og litt limeskiver funker som fjell, så da funker vel en karakterløs irsk blend også. Irn-bru og whisky er muligens den skotske varianten?

Maltwhiskyen min derimot skal aldri besudles sukkervann, kaffe eller noe annet enn en dæsj vann. Basta!  ;D

Var ein tur bortom Dublin tidlegere i vår og der la vi merke til at det var stor omsetnad på ein type drink på borda rundt oss. Vi var så freidige at vi sjekka ut kva dette var og fekk til svar; whisky and ginger-ale.

Dette måtte seff prøvast og det vart ein slager!
Anbefalast!


Whisky blandet med ginger ale.

Aiaiai!  :o Vel, det finnes vel en tilgivelse for alt har jeg hørt...
- Leif Olav