Skrevet av Emne: Fotballsko  (Lest 2655 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dexter90

Fotballsko
« på: Juli 13, 2008, 19:05:27 »
Hvordan vasker man dyre fotballsko med skinn? Noen som har peiling? Eller skal man ikke vaske fotballsko?
 

ollan

Sv: Fotballsko
« Svar #1 på: Juli 13, 2008, 20:55:05 »
vaskes ikke......børstes og tørkes med en fuktig klut før de pusses med fett/krem o.l. dette får du vite i butikken???
Ollan

Lord-Meta

Sv: Fotballsko
« Svar #2 på: Juli 14, 2008, 20:13:10 »
Kan bruke Vaselin etterpå for å få skinnet mykt å behagelig :D

B3rit

  • Gjest
Sv: Fotballsko
« Svar #3 på: Juli 14, 2008, 22:53:14 »
Man må pusse de regelmessig med skokrem :)

Bye

Sv: Fotballsko
« Svar #4 på: Juli 15, 2008, 03:33:43 »
Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann, da skinn og lær har en tendens til å krympe hvis det blir vanntrukket. Kjøp deg en god skokrem(koster maks en 60-70 kr,) og en børste, så er du i mål. Rens av sko(skitt og gress på sidene og under) foregår med hjelp av børsten, muligens også med no tresprit om du har, men desto viktigere med skokremen etterpå.
Trønder i Bergen!

tori_no

Sv: Fotballsko
« Svar #5 på: Juli 15, 2008, 22:43:24 »
Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann,

Hvor var du i miltæret? Militærsko som ikke skal ha kontakt med vann? :D
 

Lord-Meta

Sv: Fotballsko
« Svar #6 på: Juli 16, 2008, 03:01:45 »
Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann,

Hvor var du i miltæret? Militærsko som ikke skal ha kontakt med vann? :D

 
Afgahanistan kansje? er jo bare ørken der ;D

Bye

Sv: Fotballsko
« Svar #7 på: Juli 17, 2008, 19:55:35 »
Hehe..mulig jeg var noe kjapp på avtrekkeren der, men altså: man skal ikke vaske skoene, det er lær, de skal settes inn med skokrem nettopp for å avstøte vann. Det var jo hele poenget med all pussinga, om man ser bort i fra tullingene i garden, som gjerne skal kunne speile seg i skoene også. Noen av offiserene anbefalte jo oss forresten å gå med skoene hele tida, gjerne etter å ha fått dem våte, så skoene skulle forme seg etter føttene, slik at de ble inngått med en gang. Lær krymper,ser du.
Trønder i Bergen!

Andreas-H

Sv: Fotballsko
« Svar #8 på: Juli 18, 2008, 00:26:46 »
Hvis det er helt krise, går det ann å vaske skoene, men da er det ekstremt viktig at du lar de tørke i vanlig romtemperatur. ;)

M

Sv: Fotballsko
« Svar #9 på: Juli 18, 2008, 01:58:26 »
Hvis det er helt krise, går det ann å vaske skoene, men da er det ekstremt viktig at du lar de tørke i vanlig romtemperatur. ;)

ikke vask dem ? da trekke skinne seg inn å skoen blir mindre !
ja , du kan ha vaselin på .. jeg bruker det !
LEEDS LEEDS LEEDS

Andreas-H

Sv: Fotballsko
« Svar #10 på: Juli 19, 2008, 01:12:24 »
Hvis det er helt krise, går det ann å vaske skoene, men da er det ekstremt viktig at du lar de tørke i vanlig romtemperatur. ;)

ikke vask dem ? da trekke skinne seg inn å skoen blir mindre !
ja , du kan ha vaselin på .. jeg bruker det !

Jeg gjorde det hvertfall på mine forrige sko, og så lenge eg lot de tørke i romtemp så gikk det greit, men det er ikke det mest gunstige nei.. ;)