Skrevet av Emne: Luton -15  (Lest 4113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JanPSyse

Luton -15
« på: Mai 14, 2008, 17:19:34 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1834147.ece
http://www.skysports.com/story/0,19528,11719_3565572,00.html

Der var vi igang, gitt.
Saken vår med -15 har gitt juridisk presedens og nå begynner småklubbene å kjenne det.
Synd, men samtidig har jo lagene i league 1 satt seg selv i denne situsjonen, og har sånn sett skutt seg selv i foten da de stemte for våre minuspoeng (dette ble jo også påpekt for lenge siden).

Bye bye Luton... Den første av helt sikkert mange
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Dennis

Sv: Luton -15
« Svar #1 på: Mai 14, 2008, 17:21:21 »
Bare trist...
Marching on together!

Snow

  • Gjest
Sv: Luton -15
« Svar #2 på: Mai 14, 2008, 17:22:55 »
Ja...

berlin

Sv: Luton -15
« Svar #3 på: Mai 14, 2008, 18:02:09 »
Visst er det frist, men jeg håper Luton "do a Leeds" ift til å gjøre en god sesong i League 2.
Luton Town er kanskje en lite klubb, men har opplevde perioder i toppdivisjonen, senest i 1991/92, en sesong vi Leeds-supportere husker godt ( i alle fall den "eldre garde")

Likevel er det ikke bare trist, da det kan være positive konskevenser av Leeds og nå Luton-saken. Det er å håpe at alle andre klubber i økonomiske vanskeligheter gjør best mulige bestrebelser på å tilfredstille ALLE kreditorer, slik at "fotballklubber" ikke får et rykte på seg for å vri seg unna på enklest mulig måte til forskjell fra andre "normale arbeidsplasser" etablert som akskjeselskap.

Personlig håper jeg også saken gir nok et signal til forsvarlig drift som inkluderer spillerlønninger og billettpriser som står i forhold til klubbens posisjon.

At det har noen særlig innvirkning på gigantene i engelsk fotball, er vel som å tro på julenissen.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Luton -15
« Svar #4 på: Mai 14, 2008, 21:39:47 »
Dette er vel fortsatt ikke offisielt bekreftet - verken fra Lutonledelsen eller fra The Football League, men det er vel naturlig at det går den veien.

Flaks for Luton at Bournemouth og Rotherham sannsynligvis lider samme skjebne neste år, og det er vel heller ikke utenkelig at 2-3 andre klubber i League 2 havner i admin i løpet av sesongen, og dermed går på poengtrekk fra 10 - 25 poeng.... Kan bli trangt om plassen i bunnen av L2.

Siste offisielle info fra Luton: http://www.lutontown.co.uk/page/NewsDetail/0,,10372~1312516,00.html
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Luton -15
« Svar #5 på: Mai 14, 2008, 23:43:36 »
Dette er vel fortsatt ikke offisielt bekreftet - verken fra Lutonledelsen eller fra The Football League, men det er vel naturlig at det går den veien.

Flaks for Luton at Bournemouth og Rotherham sannsynligvis lider samme skjebne neste år, og det er vel heller ikke utenkelig at 2-3 andre klubber i League 2 havner i admin i løpet av sesongen, og dermed går på poengtrekk fra 10 - 25 poeng.... Kan bli trangt om plassen i bunnen av L2.

Siste offisielle info fra Luton: http://www.lutontown.co.uk/page/NewsDetail/0,,10372~1312516,00.html

Med det så mener du at både Bournemouth og Rotherham har problem med CVA'n, McMidjo?
For det er jo det Luton -15 baserer seg på, at deres CVA ikke ble godkjent og at de rett og slett velger å ta de -15 minus i stedet fordi det vil være vanskeligere å rett og slett overleve uten det eneste tilbudet de har:

"A club statement said: "Following the rejection of the CVA, LTFC2020 has made our application to the Football League to exit administration without a CVA under their 'exceptional circumstances' procedure."




raggen

Sv: Luton -15
« Svar #6 på: Mai 14, 2008, 23:55:59 »
ja da var lista lagt for andre klubber i samme situasjon ja
Forever Leeds United!!!!!!!!

B-m

Sv: Luton -15
« Svar #7 på: Mai 15, 2008, 01:18:46 »
Men Luton stemte vel for at vi skulle ha -15 ?


Isåfall ler jeg.

Selv om jeg synes litt synd i dem.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sydhagen

Sv: Luton -15
« Svar #8 på: Mai 15, 2008, 08:22:59 »
fotballforbundet ødelegger med desse straffene for at klubbene skal ha en sjanse til å overleve!  først -10 og så -15. synes egentlig at fotballforbundet i england igjen viser hvor talentløse de er!

og til de som godter seg over at luton nå får denne straffen: dere er historieløse!

og til de 3 gutta som satt og skulle avgjøre denne saken om -15: dere er talentløse!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Luton -15
« Svar #9 på: Mai 15, 2008, 09:02:13 »
Noen som husker the "terrible twins" hos Luton...Hibbit gutta...synes dette er trist.
Ups & Ups!!

abbe

  • Gjest
Sv: Luton -15
« Svar #10 på: Mai 15, 2008, 09:43:15 »
Vel, jeg hever ikke et eneste øyenbryn hvis det viser seg at det er en regel for Leeds og en annen for alle andre....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Luton -15
« Svar #11 på: Mai 15, 2008, 13:41:45 »
Trist for Leeds, trist for Luton og de fleste andre hederlige klubber som forsøker å overleve i skyggen av gigantene i engelsk fotball som får love til å styre i vei som de vil- jamfør Tevez-saken som luktet skitt, men ikke avstedkom noen straff av betydning for West Ham!!
Yeboahs vitne

Sander

Sv: Luton -15
« Svar #12 på: Mai 15, 2008, 14:50:55 »
Glemmer aldri det de sang til oss i fjor "Going down, going down, going down!" , så tok Leedsfansen en kontring med "so are we, so are we, so are we!"

Gosser meg de at rykka ned, men -15 i League Two var trist ja..
 

Roy

Sv: Luton -15
« Svar #13 på: Mai 15, 2008, 18:32:23 »

Glemmer aldri det de sang til oss i fjor "Going down, going down, going down!" , så tok Leedsfansen en kontring med "so are we, so are we, so are we!"

 ;D ;D ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

JanPSyse

Sv: Luton -15
« Svar #14 på: Juli 10, 2008, 21:38:28 »
http://tv2sporten.no/fotball/england/article2063701.ece

Der fikk de jammen meg 30 poengs trekk, gitt.

Ett ord som spretter opp i hodet mitt, overkill...
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

baste

Sv: Luton -15
« Svar #15 på: Juli 10, 2008, 21:41:02 »
Klarer ikke glede meg over - 30 poeng.....

men så bryr jeg meg mindre om Luton

Dennis

Sv: Luton -15
« Svar #16 på: Juli 10, 2008, 21:46:47 »
Luton kan altså risikere å starte neste sesong med -30 poeng, noe som betyr nedrykk til Conference og med ekstremt dårlig økonomi betyr det at klubben fort kan gro fast under ligasystemet.

Mens på toppen av det sportslige i engelsk fotball, sitter fire lag med 15 milliarder kroner i samlet gjeld, altså nederst når det gjelder økonomi. Jeg er klar over at dette er en annen type gjeld, men det er ikke sånn det skal være!

FA og FL er i ferd med å skape et regelsystem som ødelegger for de litt mindre klubbene rundt om på øyriket. Snart er det kun søkkrike investorer som kan drive fotballklubber på balløya. Jeg synes i alle fall det er ekstremt trist og føler absolutt ingen glede over straffen Luton risikerer å få!
Marching on together!

JanPSyse

Sv: Luton -15
« Svar #17 på: Juli 10, 2008, 21:50:16 »
Det er kjempetrist at dette skjer med små klubber, men som nevnt før, så var Luton en av klubbene som stemte FOR at vi skulle få - 15...
De hadde nok ikke regna med at dette kom til å komme tilbake å bite dem i ræva ved en senere anledning.
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

lojosang

Sv: Luton -15
« Svar #18 på: Juli 10, 2008, 23:49:52 »
Styreformannen som stemte for straffen er i så fall ute for lengst, og hatet intenst i Luton. Kjeltringen som står bak alt dette slapp ifølge svært pålitelige kilder (en halvfull rollespillnerd i Lutondrakt på Mikrobryggeriet) unna med 250 pund i bot. Det er klubben ogfansen som skal straffes.

Legger også merke til at West Ham som er en Londonklubb sammen med Tottenham som også er en Londonklubb har sluppet langt billigere unna sine regelbrudd. Hvordan FL kan forsvare at Luton straffes enda hardere enn Leeds har jeg vanskelig for å forstå. Nevnte mann i Lutondrakt regnet med å måtte starte med -25 poeng.
- Leif Olav

isak

Sv: Luton -15
« Svar #19 på: Juli 11, 2008, 11:52:13 »
-30p er totalt talentlaust av F.L. Hadde vore betre med direkte nedgradering då..  Vil overaske meg om Luton er på plussida før nyttår.

torivar

  • Gjest
Sv: Luton -15
« Svar #20 på: Juli 11, 2008, 13:20:34 »
Styreformannen som stemte for straffen er i så fall ute for lengst, og hatet intenst i Luton. Kjeltringen som står bak alt dette slapp ifølge svært pålitelige kilder (en halvfull rollespillnerd i Lutondrakt på Mikrobryggeriet) unna med 250 pund i bot. Det er klubben ogfansen som skal straffes.

Legger også merke til at West Ham som er en Londonklubb sammen med Tottenham som også er en Londonklubb har sluppet langt billigere unna sine regelbrudd. Hvordan FL kan forsvare at Luton straffes enda hardere enn Leeds har jeg vanskelig for å forstå. Nevnte mann i Lutondrakt regnet med å måtte starte med -25 poeng.

Denne galskapen vil fortsette helt til en eller annen posh klubb havner i uføret. Om utlendingene som eier Chelsea, Manure eller Liverpool skulle finne på å skru igjen kranen ville disse klubbene unektelig ha kommet i en dramatisk situasjon. Gjengen i FA/FL hadde nok IKKE belønnet disse med -15 eller -30. Heller bidratt med midler.

VI må bare legge dette bak oss.  Unner faktisk Bates å hilse til Luton:Vi prøvde å hjelpe dere - dere grep ikke sjansen. Fcuk off!




75 SOLLI

Sv: Luton -15
« Svar #21 på: Juli 11, 2008, 21:21:30 »
Dette er bare en tragisk dag for Luton Town og Engelsk fotball.......

TrulsVikane

Sv: Luton -15
« Svar #22 på: Juli 11, 2008, 22:26:56 »
Vell, dere kan si hva dere selv mener, men Luton har skutt seg selv i foten med å stemme ja til -15 for Leeds, noe de fikk i dobbel dose sesongen etter. Jeg kommer ikke til å ha medfølelser for Luton i det hele tatt.

lojosang

Sv: Luton -15
« Svar #23 på: Juli 13, 2008, 15:54:42 »
Hvis du tar deg tid til å lese noen av innleggene her, min hevngjerrige venn, vil du kanskje finne ut at det var en tildligere Lutonformann og ikke Lutonfansen, eller spillerne som er i klubben nå som stemte mot Leeds. Hvis han nå gjorde det? Avstemningen var så vidt jeg vet hemmelig?

Uansett er dagens Luton minst like lite skyldige i det som vi i LUSCOS er skyldige for Ridsdales gigantomane pengebruk.

- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Luton -15
« Svar #24 på: Juli 15, 2008, 08:16:05 »
Regelverket som praktiseres vil dessverre føre til at kun de ekstremt pengesterke klubbene vil dominere i toppen av engelsk fotball! Det er en tragedie og vil frata sporten mye sjarm som engelsk fotball virkelig har hatt i mange tiår. De små klubbene som har kjempet seg opp i systemet og slåss med de store. Denne tiden ser ut til å være forbi. Det blir helt feil å kose seg over Lutons tragedie selv om vi ble rammet av det samme. Jeg synes dette er bare trist og har lite til overs for de som har sittet og laget disse tåpelige reglene!
Yeboahs vitne

Ronald

Sv: Luton -15
« Svar #25 på: Juli 15, 2008, 17:25:58 »
Det er uansett for dumt dette her. Det må være mindre ydmykende å bare bli degradert direkte, enn å skulle prøve å spille seg opp fra en slik start på sesongen.

Noen som tror at ett av stor lagene i PL hadde fått en slik straff?? Neppe >:(

Tom S

Sv: Luton -15
« Svar #26 på: Juli 15, 2008, 17:38:19 »
Dette er nok ein skivebom frå FL/FA.
Men, kanskje Luton kunne hatt dette i tankene når de stemte mot vår anke i fjor?
COME ON LEEDS !!