Skrevet av Emne: FA charge Leeds United  (Lest 9190 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

FA charge Leeds United
« på: August 29, 2008, 15:48:31 »
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1378817,00.html

Leeds have been charged with using an unlicensed agent - Lorenzo Paolo - over the signing of Anthony Elding from Stockport in January. - BBC Sport -

Så lenge varte roen og idyllen knyttet til klubben. For bruk av ulisensiert agent i overgangen til Elding er nå altså storebror FA etter Leeds. Det måtte jo bare skje et eller annet...
« Siste redigering: August 29, 2008, 16:10:51 av Enrique »

Per-Stian

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #1 på: August 29, 2008, 16:44:08 »
Er det ikkje typisk... :-\ Blir det poengtrekk eller berre ei bot, tru?

stian

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #2 på: August 29, 2008, 16:48:34 »
signingen av Elding fremstår mer og mer som en genistrek...

Dennis

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #3 på: August 29, 2008, 17:21:44 »
15 points?
Marching on together!

Sleivind

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #4 på: August 29, 2008, 17:37:01 »
Var det ikke en sak opp tidligere om at vi brukte mest peng på agenthonorarer nedover i divisjonene? I tillegg til dette så greier vi å bruke en agent uten lisens?

Hvor vanskelig kan det egentlig være å sjekke om en agent er lisensiert eller ikke? Er det ikke bare til å spørre? Har du papirene i orden? Ja eller nei?

Erik_

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #5 på: August 29, 2008, 17:49:03 »
Du mener sikkert denne tråden, Sleivind.
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10877.0

Får bare håpe samme agent ikke er brukt i overgangen hans til Crewe også. Milner-pengene går vel med til å betale eventuell bot nå da.

JanPSyse

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #6 på: August 29, 2008, 18:52:42 »
Haha. Ingen skal påstå at det er kjedelig å være Leedssupporter. Jeg må bare le. Det var for godt til å være sant slik det har vært i sommer.
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

abbe

  • Gjest
Sv: FA charge Leeds United
« Svar #7 på: August 29, 2008, 18:54:49 »
Får av og til en følelse av at administrasjonen er en del av HVPU reformen. Lett tilbakestående som får prøve seg i det virkelige liv under mottoet "Vi vil, vi kan!"  >:(

Roy

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #8 på: August 29, 2008, 21:11:33 »
Her har FA en glimrende sjanse til å statuere et eksempel og sende oss ned i 8 div.  ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Tom S

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #9 på: August 29, 2008, 21:46:12 »
If the charge is proved then United could face a financial penalty.
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/7588298.stm

Det vert ikkje poengtrekk eller degradering, heldigvis.
Men, det er ikkje sikkert vi får store gleda av "windfallet" frå Milner-salget.
Det skal alltid vere noko med Leeds, ikkje kjedelig i alle fall....
COME ON LEEDS !!

Sander

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #10 på: August 29, 2008, 21:52:00 »
Ser på denne nyheten som rimelig kjedelig jo :(

If the charge is proved then United could face a financial penalty.
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/7588298.stm

Det vert ikkje poengtrekk eller degradering, heldigvis.
Men, det er ikkje sikkert vi får store gleda av "windfallet" frå Milner-salget.
Det skal alltid vere noko med Leeds, ikkje kjedelig i alle fall....

 

jalu

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #11 på: August 29, 2008, 22:47:48 »
marmarching on together ching on together marching on together marching on together marching on together mamarching on together rching on together marching on together marching on together  osv ;D

lojosang

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #12 på: August 30, 2008, 00:16:06 »
Var det ikke en sak opp tidligere om at vi brukte mest peng på agenthonorarer nedover i divisjonene? I tillegg til dette så greier vi å bruke en agent uten lisens?

Hvor vanskelig kan det egentlig være å sjekke om en agent er lisensiert eller ikke? Er det ikke bare til å spørre? Har du papirene i orden? Ja eller nei?

Og siden ærliga agenter bare er en myte må man kun bruke de som sier nei?
- Leif Olav

Vonsiggy

  • Gjest
Sv: FA charge Leeds United
« Svar #13 på: August 30, 2008, 14:17:07 »
JEg begynner å lure på om FA har noe imot oss?! De vil ikke ha gamle storheter tilbake i PL... :-[

Per-Stian

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #14 på: August 30, 2008, 14:24:23 »
JEg begynner å lure på om FA har noe imot oss?! De vil ikke ha gamle storheter tilbake i PL... :-[

Er det først no du har fått mistanke om dette? Det er vel ein del år for seint 8) Men i dette tilfellet verkar det som det er vi som har vore sløve eller slu. Irriterande at det ikkje skal gå an å sjekke bakgrunnen til folk vi driv business med!

Sleivind


h.b

  • Gjest
Sv: FA charge Leeds United
« Svar #16 på: September 03, 2008, 15:10:49 »
Bombe var ikke dette. Leeds er alltid fremme i negativt søkelys. Mest bråk,Kokain mot spiller fra ledelsen,Betaling til uregistrerte agenter etc mm

Budda

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #17 på: September 03, 2008, 15:18:06 »
Er noen som peil på hva straffen kan bli? Har det vært noe lignende tidligere?
Endre

Sleivind

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #18 på: September 03, 2008, 15:33:18 »
Er noen som peil på hva straffen kan bli? Har det vært noe lignende tidligere?

Veldig hard straff tror jeg ikke det blir. Det var vel snakk om en øknomisk form for straff tror jeg.

JanPSyse

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #19 på: September 03, 2008, 18:02:07 »
Siden det er Leeds det er snakk om regner jeg nesten med en gigantisk bot og/eller poengtrekk.
Noe annet hadde overrasket meg.  ::)

Det virker som om det er gått sport i "ta" Leeds.

"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

tori_no

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #20 på: September 03, 2008, 19:22:44 »
Siden det er Leeds det er snakk om regner jeg nesten med en gigantisk bot og/eller poengtrekk.
Noe annet hadde overrasket meg.  ::)

Det virker som om det er gått sport i "ta" Leeds.



Ifølge Daily Mail fikk Luton 10 poengs trekk for en lignende sak. Så da er vi vel på minus-siden om få dager da?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1052167/Leeds-United-risk-points-deduction-pleading-guilty-using-unlicensed-agent.html
 

abbe

  • Gjest
Sv: FA charge Leeds United
« Svar #21 på: September 03, 2008, 19:37:56 »
Siden det er Leeds det er snakk om regner jeg nesten med en gigantisk bot og/eller poengtrekk.
Noe annet hadde overrasket meg.  ::)

Det virker som om det er gått sport i "ta" Leeds.



Ifølge Daily Mail fikk Luton 10 poengs trekk for en lignende sak. Så da er vi vel på minus-siden om få dager da?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1052167/Leeds-United-risk-points-deduction-pleading-guilty-using-unlicensed-agent.html


Hm, da fyker opprykket, Mac får sparken og neste år starter vi med en altzheimers rammet Bates som ansetter Mel Sterland som manager.

JanPSyse

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #22 på: September 03, 2008, 19:49:00 »
Er det virkelig noen som blir overrasket om vi får poengtrekk i år også?

INGENTING overrasker meg lenger med Leeds United. INGENTING!

Bring it on, sier bare jeg. 8)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

auren

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #23 på: September 03, 2008, 20:03:26 »
Siden det er Leeds det er snakk om regner jeg nesten med en gigantisk bot og/eller poengtrekk.
Noe annet hadde overrasket meg.  ::)

Det virker som om det er gått sport i "ta" Leeds.



Ifølge Daily Mail fikk Luton 10 poengs trekk for en lignende sak. Så da er vi vel på minus-siden om få dager da?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1052167/Leeds-United-risk-points-deduction-pleading-guilty-using-unlicensed-agent.html


Dette er jo ytterst skremmende. Noen som vet forskjellen på vår sak og Lutons sak? Hvis ikke det er særlige forskjeller så blir det nok 10 minuspoeng. Grøss og gru!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: FA charge Leeds United
« Svar #24 på: September 03, 2008, 20:18:44 »
Siden det er Leeds det er snakk om regner jeg nesten med en gigantisk bot og/eller poengtrekk.
Noe annet hadde overrasket meg.  ::)

Det virker som om det er gått sport i "ta" Leeds.



Ifølge Daily Mail fikk Luton 10 poengs trekk for en lignende sak. Så da er vi vel på minus-siden om få dager da?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1052167/Leeds-United-risk-points-deduction-pleading-guilty-using-unlicensed-agent.html


Dette er jo ytterst skremmende. Noen som vet forskjellen på vår sak og Lutons sak? Hvis ikke det er særlige forskjeller så blir det nok 10 minuspoeng. Grøss og gru!

auren

Dette er vissvass og krisemaksimering fra engelsk tabloidpresse.

Luton holdt på med systematisk og bevisst triksing med både agenter og penger under bordet over en lang tidsperiode, og var anklaget for et titalls forhold som hver for seg var mer alvorlige enn det Leeds har gjort her.

Slik denne saken framstilles fra Leeds sin side, har klubben vært i 'god tro' - og uten at det har vært pengetransaksjoner i bildet verken over eller under bordet. Sannsynligvis kan denne saken bestå i noe så lite som at Anthony Elding har benyttet denne agenten til å forhandle med Leeds ifm overgangen.

Kan ikke tenke meg at dette ender opp i noe annet enn en bot.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

tori_no

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #25 på: September 03, 2008, 20:44:49 »
Kan ikke tenke meg at dette ender opp i noe annet enn en bot.

Husk vi snakker Leeds her.. Hadde dette vært et av de unevnelige røde lagene så hadde det nok endt opp i smekk på lillefingen.
I vårt tilfelle blir det vel 15 minuspoeng.
 

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #26 på: September 03, 2008, 21:00:47 »
FORFERDELIG: Det ryktes virkelig om at det er poengtrekk vi får og at Leeds var redde for dette. Derfor gikk de til det skritt å gå til FA med lua i hånda for å forminske sjansene om poengtrekk. Men som sagt så ryktes det i de indre kretser at det er dette det dreier seg om. Da sprenges jeg!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Tom S

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #27 på: September 03, 2008, 21:44:53 »
15 points who gives a f**k.....

COME ON LEEDS !!

75 SOLLI

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #28 på: September 03, 2008, 21:59:22 »
We're Super Leeds
And we're going up!

Sleivind

Sv: FA charge Leeds United
« Svar #29 på: September 03, 2008, 22:24:54 »
FORFERDELIG: Det ryktes virkelig om at det er poengtrekk vi får og at Leeds var redde for dette. Derfor gikk de til det skritt å gå til FA med lua i hånda for å forminske sjansene om poengtrekk. Men som sagt så ryktes det i de indre kretser at det er dette det dreier seg om. Da sprenges jeg!

Jeg sier som McMidjo! Dette er bare vissvass og krisemaksimering! Hvorfor i alle dager skulle Leeds erklære seg uskyldig når de vet at de er skyldige? I tillegg til dette så sier jo Leeds at de ikke har betalt et rødt øre til denne agenten, så straffegrunnlaget er ikke mye å skryte av.