Skrevet av Emne: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?  (Lest 2289 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« på: September 03, 2008, 21:41:07 »
Det finnes noen få "utvalgte/dedikerte groundhoppers" som har vært på så og si alle baner,
men tilsammen har vi andre også vært på alle banene.

Tenkte dette kunne være en tråd, både for gode tips og til diskusjon om baner det er verdt å besøke, og hvilke som var gørr/pyton. Atmosfæren kan jo absolutt avhenge av det spesfikke oppgjøret man overvar,
men det kan være andre ting, som beliggenhet, utforming, bra hjemmesupportere, vennlighet/uvennlighet, hva som helst som gjør at man tenker "jo, dette var ett godt stadion", eller "aldri mer!"

Det finnes en nettside http://www.footballgroundguide.com/ , som er ganske bra, og som jeg kikker på iblant, om jeg skal en tur til England, men kom med deres egne erfaringer!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #1 på: September 04, 2008, 14:30:00 »
På den positive siden, kan jeg ihvertfall anbefale to stykker i Londonområdet:

Leyton Orient/Matchroom Stadium:

Eneste stadion (?) i ligasystemet som har en pub som er sertifisert av CAMRA, og oppført i Camras 'Good Beer Guide'. Må være noe for en ølhund som deg, berlin! Jeg har vært på kamp der, men fikk ikke høre om puben før senere dessverre.

Barnet/Underhill:

Bydelsklubb med koselig familieatmosfære, og med den skeiveste banen i ligasystemet. Lett adkomst fra sentrale London, og med en perle av en pub (Old Red Lion) et lite steinkast fra inngangen. Har tatt med - min lite fotballinteresserte - kone der et par ganger, og hun har tatt fotballkamp på Underhill til seg som en strålende kulturopplevelse.   :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

pale

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #2 på: September 04, 2008, 15:33:27 »
Flott tråd.
Synes jo at alle baner i England er verdt et besøk jeg da, men noen er klart mer sjarmerende enn andre.

Det er jo også avhengig av hva du er ute etter.
Ønsker du et moderne stadion med gode fasiliteter er det jo mange å velge mellom i de to øverste divisjonene. F.eks. Pride Park, Emirates osv.

Jeg foretrekker faktisk  stadioner med sjarm, at du kommer nært banen, god stemning og bra pubmuligheter i nærheten. White hart line gjorde et positivt inntrykk sist jeg var der. Vi traff noen lokale på toget som viste oss vei til en pub 5 min unna, som ellers var umulig å finne. Slikt trekker opp!

QPR er en av Londonfavorittene. Den bør besøkes nå, for om et par år er den nok historie.

Molineux har en morsom fasong (selv om du sitter litt unna banen), også får Leedsfansen en hel langside der- også positivt.

Den verste jeg har besøkt (har ikke vært i Brighton, heldigvis) er nok Chesterfield.
Ikke ølservering!, sitter et stykke fra banen til å være en liten bane og lite stemning.

Forresten var jeg utrolig skuffet over St.James Park også.
Vi hadde elendige plasser helt oppe i hjørnet, de klarte ikke å få publikum inn til kampstart så vi mistet de ti første minuttene og det lite lyd og en elendig kamp.

Men slikt er jo veldig subjektivt, er kampen engasjerende, ølet godt og du har et bra sete blir de fleste stadioner store opplevelser.



berlin

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #3 på: September 04, 2008, 16:21:36 »
Jeg så Newcastle - Leeds, 0-2, på St. James Park 11.sep 2002, og også Newcastle-Southampton ett eller 2 år etter.

Som deg, (India) pale (ale), jeg ble skuffet, begge gangene, til tross for at jeg satt blant Leeds-fansen.
Jeg hadde forventninger til Geordiene skulle gi mer lyd fra seg enn det gjorde. Desuten hadde jeg begge ganger plasser langt, langt oppe, så langt fra gressmatta, at det var vanskelig å gjenkjenne spillerne.

Likte også Lofthus Road, og den ligger jo veldig sentralt i London.  :)

Foretrekker selv de gamle stadionene, fremfor de nye, som jeg for moro skyld kaller, plastikkstadioner.

Takk for tips, McMidjo og pale!  :)
Skal til London-området i januar, og skal sjekke om Leyton Orient og/eller Barnet spiller hjemme da! De fleste banene i London har jeg under beltet, men av en eller annen grunn mangler jeg White Hart Lane.

Baner jeg har likt godt:
Valley Parade (Bradford, kalles fortsatt det av tilhengerne, selv om den offisielt heter noe annet ). Veldig bra akustikk.


Roots Hall (Southend). Ikke kjempefantastisk, menn det hjalp bra at den hadde
en ekte pub innenfor stadionmurene, med vegg-til-vegg teppe, ordentlige ølglass (ikke Carlsberg i plastbegre). Southend er kun en kort togtur fra London, eller buss fra Stansted. Selve Southend er ikke spesielt, men det er ganske stort. Leeds gjester Roots Hall Tirsdag 28.oktober.
Ashton Gate, Bristol City-supporterne fortjener minst CCC, ingen tvil om det. Fin gammel bane.

Anfield Road, ligger som Highbury, fantastisk til, hvor tilskuerne stømmer til gjennom utallige små gater og plutselig er stadion der. Liker ikke Liverpool, men liker banen, og jeg hadde ikke likt å flytte til Stanley Park eller hva det var.

« Siste redigering: September 04, 2008, 18:18:02 av berlin »

berlin

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #4 på: September 04, 2008, 16:26:57 »
Her følger en oversikt over det jeg kaller plastikkstadioner, d.v.s helt nybygde stadioner. Enten man foretrekker det, eller ønsker å kjenne duften av "bricks" på gamle stadioner:

Arsenal: Emirates Stadium erstattet Highbury
Middlesborugh: Riverside Stadium erstattet Ayresome Park
ManCity: City of Manchester Stadium erstattet Maine Road
Bolton: Reebok Stadium erstattet Burnden Park
Hull City: Kingston Communication Stadium erstattet Boothferry Park
Stoke City: Britannia Stadium erstattet Victoria Ground
Sunderland: Stadium of Light erstattet Roker Park
Wigan: JJB Stadium erstattet Springfield Park
Coventry: Ricoh Arena erstattet Highfield Road
Derby: Pride Park erstattet Baseball Ground
Doncaster:  Keepmoat Stadium erstattet Belle Vue
Reading: Madejski Stadium erstattet Elm Park
Southampton: St. Marys Stadium erstattet The Dell
Swansea City: Liberty Stadium erstattet Vetch Field
Brighton: Har skiftet stadion, men teller ikke. Withdean Stadium erstattet Goldstone Ground
Colchester: Weston Homes Community Stadium erstattet Layer Road ( i år )
Huddersfield: Galpharm Stadium ( Sir Alfred McAlpine Stadium) erstattet Leeds Road
Leicester: Walkers Stadium erstattet Filbert Street
Darlington:  Balfour Webnet Darlington Arena erstattet Feethams


 
« Siste redigering: September 04, 2008, 16:33:39 av berlin »

Lord-Meta

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #5 på: September 04, 2008, 17:59:14 »
Syns QPR er verdt et besøk om man er i London, var der selv i ferbruar og var stor fornøyd. Fin, intim stadion, følte nesten som jeg satt inni midtbane sirkelen. qpr lager god stemning, og artig å synge med etter de har scort :D vennlig var dem også.

75 SOLLI

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #6 på: September 05, 2008, 08:09:48 »
På den positive siden, kan jeg ihvertfall anbefale to stykker i Londonområdet:

Leyton Orient/Matchroom Stadium:

Eneste stadion (?) i ligasystemet som har en pub som er sertifisert av CAMRA, og oppført i Camras 'Good Beer Guide'. Må være noe for en ølhund som deg, berlin! Jeg har vært på kamp der, men fikk ikke høre om puben før senere dessverre.

Barnet/Underhill:

Bydelsklubb med koselig familieatmosfære, og med den skeiveste banen i ligasystemet. Lett adkomst fra sentrale London, og med en perle av en pub (Old Red Lion) et lite steinkast fra inngangen. Har tatt med - min lite fotballinteresserte - kone der et par ganger, og hun har tatt fotballkamp på Underhill til seg som en strålende kulturopplevelse.   :)

Flott info, takk

Selv har jeg vært litt rundtomkring, har vel besøkt 17 stadioner i England (Wales). Jeg synes alltid det er kjekt å få en ny stadion på besøkslisten, men det er jo klart at å se Leeds spille er jo alltid en høydare. Men har vært 4 ganger på Goddison Park, og synes det er en stadion med god stemning.

Tom S

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #7 på: September 05, 2008, 21:58:49 »
Har vert på nokre stadioner på øyriket, men er ikkje inne som groundhopper.

Positive opplevelser har eg frå bl.a. Loftus Road, Goodison, Anfield og White Hart Lane (selvfølgelig rangert bak Elland Road!). Og selvfølgelig både gamle og nye Wembley.

Mest negative opplevelser eg kjem på i farta er bl.a. Stamford Bridge og Selhurst Park.

Forøvrig synes eg det er morsomt å besøke nye baner, sjølv om det de siste årene har blitt prioritert mykje Leeds.
COME ON LEEDS !!

McVallister

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #8 på: September 05, 2008, 22:47:40 »
Må innrømme jeg liker de "gamle" banene best. Hvis jeg skulle rangere de beste i de tre øverste divisjonene ville det blitt som følger:
PL: Everton, Newcastle og Villa.
Champ: Wolves, Barnsley og QPR
1.div: Swindon, Oldham og Hudds

Kanskje den koseligste stadion jeg har besøkt er Spotland, hjemmebanen til Rochdale.

Men uansett er Elland Rd den ultimate vinneren. ;D

baste

Sv: Hvilke stadioner bør man besøke/ikke besøke i England?
« Svar #9 på: September 05, 2008, 23:02:12 »
Var å så Tranmere vs Bradford for 1 1/2 år siden. Startet med noen pils på den lokale pub`n..ble fort venner med noen Tranmere fans..sa selfølgelig at jeg var Leeds fan..men at i dag skulle jeg støtte laget deres. Leeds var da i CCC..God stemmning..

Anfield Road dagen etter LFC- Chelsea...syk bra stemmning....men jeg gikk glipp av Flo sin deby og scooring på Ellend Road......offret med for 2 guttunger som jeg er Onkel til...den ene er Looserpool fan og den andre Chelsea.....(jeg vet....dårlig onkel..som ikke "berget" dem, de skulle seff vært Leeds supportere)


Den største drømmen er ennå å komme meg til Leeds...må få det til i år.....