Brann - Viking og fair-play

Started by Sleivind, September 14, 2008, 22:52:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Litt uti 2. omgang faller Niang i bakken for andre gang. For andre gang spiller bare Brann videre. Og for andre gang viser det seg at Niang er frisk som en fisk, og har overhodet ikke behov for noen "legebehandling". Alikevel er det flere vikingspillere som blir rabiate fordi Brannspillerne ikke spilte ballen ut. Det ender med at Vaagaen Moen blir overfalt av Stockholm. Litt mer krangling, og Stockholm og Einarsson blir belønnet med gult.

Er det ikke andre enn meg som synes denne fair-playregelen bare kan legges død en gang for alle? Er det ikke andre enn meg som begynner å bli EKSTREMT lei av spillere som faker skader for å hindre det andre laget i å angripe? Det er etter mitt syn så langt ifra fair-play som det kan forbli!

Sydhagen

Enig!

og så kan det være opp til dommeren å vurdere om han må stoppe spillet ved eventuell hodeskade.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

trondt

Kan ikke være mer enig.
Innfør også en 5 minutters "karantene" for spillere som må ha tilsyn av det medisinske støtteapparatet ute på banen. Regner med at hvis de er så skadet at de må ha tilsyn, så trenger også lege/evt. fysio. minst 5. min. på å stille en diagnose. Noe skal vi jo også bruke vår venn 4. dommeren til.

Lord-Meta

regelen er vell klar. Så lenge en spiller ikke har hode skade så kan spillerne fortsette å spille til dommeren blåser. Så spillerne må bare slutte å trille ballen ut hvis noen ligger nede, man ser ganske fort om det er alvorlig.

Dennis

Bengt Eriksen hadde et godt poeng i FotballXtra i går, da han fortalte at regelen er klar, men ettersom den er ny av året sliter både spillere og publikum med å overholde den. Altså, spillerne skyter ballen som regel ut av seg selv. Hvis ikke, begynner publikum å pipe.

Fair Play-regelen er teoretisk god, men den virker mot sin hensikt ved nevnte spilling av skade for å drøye tid, stoppe kontringer, etc. Akkurat slik som bortemålsregelen hindrer spennende førsteleddskamper og når en spiller blir skadet, så må han ut av banen før han kommer inn. (At motstander skader deg, blir din egen og eget lags ulykke) Alle i teorien gode regler, men de fungerer ikke optimalt.

En annen ting: Viking spillerne har absolutt ingenting å syte for! De gjorde eksakt det samme mot Honka, så det å angripe Brann for usportslig spill blir i beste fall historieløst og dobbeltmoralsk. I tillegg er Nikolai Stockholm det mest usympatiske vesenet i Tippeligaen, etter Martin Andresen.
Marching on together!

Andersen

Hallo alle som har en mening om fair - play på banen , ang skader, det at man har fått en regel en ny en i regelboka sådan, om å stoppe spillet hvis noen er skadet. Så har dette vært en uskreven regel i fotball i mange år. Så når er en spiller skadet? Skal man bare stoppe spillet ved alvorlige hodeskader? eller kun ved benbrudd? Man skal vel ikke være 22 spillere som er legeutdannet? Skal forøvrig være enig at dette er blitt en uting i fotballen, men da tror jeg at det er klubbene og trenerene i alle klubber i alle verdenshjørner det spilles fotball i som burde ta tak i det , for ja det er uting i fotballen dette. Vil for all del ikke forsvare Niang for det han gjorde et par ganger på banen mot Brann. Vil bare nevne at VIKING er mitt lag i Tippeligaen, har holdt like lenge på dem som med LEEDS , siden midten av 70 tallet. Dette er ikke noe forsvar av VIKING , men dette med faking av skader er noe alle klubber driver med, for å få fordelene på sin side. 

Klausen

Jeg syns det jevner seg ut over en lang sesong, så jeg har ikke noe problem med denne regelen. Det som derimot irriterer meg er hvis ballen blir spilt ut og det andre laget ikke kaster ballen tilbake...samme faen om det fakes, så skal ballen kastes tilbake til det laget som spilte den ut!