Skrevet av Emne: Spilleregoisme  (Lest 2912 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Spilleregoisme
« på: Januar 15, 2012, 20:45:34 »
Følte at emnet kom litt på siden i "Spillere inn og ut" på "Ordet er fritt", så jeg poster det her.
Saken er den at Arsene Wenger har oppdaget egoismen som drivkraft i dagens fotball. Han fyrer derfor av denne salven mot griske fotballspillere:
"at spillere som blir signert i januar, kun tenker på seg selv og ikke bundet til klubben."
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3313430.ece
Jeg gratulerer Wenger med å ha oppdaget egoismen, og med hans meget kraftfulle utbrudd mot vår selvopptatte tidsalder. Jeg har bare et par spørsmål til den moralske franskmannen: Er egoismen kun forbeholdt januar måned? Folk som kommer om sommeren, er de fullbårne altruister? Hvem vet, kanskje kommer AW med flere moralske kraftsalver i nærmeste fremtid?

Hva mener folk her på forumet? Er januar høysesong for egoismen? Eller er det i så fall bare en sunn(?) reaksjon på desembers plikt-altruisme?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Spilleregoisme
« Svar #1 på: Januar 16, 2012, 00:26:49 »
Personlig er jeg ego hele året! :)

Kanskje er dette en måte å bomullsinnpakke at Wenger ikke tenker å forsterke Arsenal-stallen i januar. Det er allment kjent at flerparten av januarkjøpene er av den dårlige sorten, noe som sikkert har med pressede priser og hastekjøp å gjøre. Se bare på Andy Carroll: At Liverpool gav 350 millioner for den kornsekken er helt utrolig!

Det gjøres selvsagt også gode kjøp i januar, men mange, mange av signeringene er desperate kjøp etter en tett periode, som ofte resulterer i skader og tynne tropper. I tillegg er flere lag litt bakpå ambisjonsmessig og tror et par dyre handler i januar, ender opp med flere poeng pr kamp.

Det er min tanke bak det hele. Om spillerne som hentes i januar er meg egoistiske enn vanlig, tror jeg vel ikke særlig mye på. Jeg tipper, som sagt, at det er Wengers måte å holde puten foran Arsenal-fansens fjes, i det han bitchslapper de med nyheten om at gullambisjonene ikke er der, rent økonomisk.
Marching on together!

RoarG

Sv: Spilleregoisme
« Svar #2 på: Januar 16, 2012, 08:29:07 »
Ja, Wenger er en luring. Det er verdt å merke seg at Newcastle vil ha kornsekken Carroll tilbake. For mye lavere pris enn hva de solgte han for, selvsagt. Tydelig at egoismen også har godt feste innenfor styrerommene.
At brorparten av januarkjøpene er dårlige, bør kanskje folk som mener at SG bør gjøre storinnkjøp nå i januar merke seg?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Here we go again

  • Gjest
Sv: Spilleregoisme
« Svar #3 på: Januar 16, 2012, 16:24:38 »
At brorparten av januarkjøpene er dårlige, bør kanskje folk som mener at SG bør gjøre storinnkjøp nå i januar merke seg?

SG er nå fullt ut kapabel til å gjøre dårlige kjøp om sommeren også? ;)

ollan

Sv: Spilleregoisme
« Svar #4 på: Januar 16, 2012, 19:00:32 »
de fleste gråter for sin syke mor ;)
Ollan

Ronald

Sv: Spilleregoisme
« Svar #5 på: Januar 17, 2012, 09:49:53 »
At brorparten av januarkjøpene er dårlige, bør kanskje folk som mener at SG bør gjøre storinnkjøp nå i januar merke seg?

SG er nå fullt ut kapabel til å gjøre dårlige kjøp om sommeren også? ;)
::) ::)

RoarG

Sv: Spilleregoisme
« Svar #6 på: Januar 17, 2012, 12:29:36 »
At brorparten av januarkjøpene er dårlige, bør kanskje folk som mener at SG bør gjøre storinnkjøp nå i januar merke seg?

SG er nå fullt ut kapabel til å gjøre dårlige kjøp om sommeren også? ;)
Virker som han kjøper spillere etter dart-prinsippet. Sett bilder av opp noen spillere på en dartskive, kast så tre piler med bind for øynene. Signer disse. Hvis de er uinteressert, gjenta prosedyren til du har tre nye spillere signert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Re: Sv: Spilleregoisme
« Svar #7 på: Januar 17, 2012, 17:04:47 »
At brorparten av januarkjøpene er dårlige, bør kanskje folk som mener at SG bør gjøre storinnkjøp nå i januar merke seg?

SG er nå fullt ut kapabel til å gjøre dårlige kjøp om sommeren også? ;)
Virker som han kjøper spillere etter dart-prinsippet. Sett bilder av opp noen spillere på en dartskive, kast så tre piler med bind for øynene. Signer disse. Hvis de er uinteressert, gjenta prosedyren til du har tre nye spillere signert.

Men de samme spillerne blir geniale og helt umulig å leve uten idet de forlater klubben. :)

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spilleregoisme
« Svar #8 på: Januar 19, 2012, 17:53:53 »
A. Wenger har nok aldri tenkt en egoistisk tanke selv..... ::)
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Spilleregoisme
« Svar #9 på: Januar 27, 2012, 09:39:31 »
En litt annen form for spilleregoisme:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3322274.ece
Ferdinand horer tydeligvis litt for Snickers på si. Ante ikke at han tjente lite i Scum.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Spilleregoisme
« Svar #10 på: Januar 27, 2012, 10:35:14 »
Mange andre som horer i tilegg til feit lønn som fotballspiller! Beckham, Ronaldo, Roney,vår mann Carew, ( designer vesker for menn!?) sikkert mange , mange flere . MYE VIL HA MER ! er et ordtak som heter!

Per Arne

Sv: Spilleregoisme
« Svar #11 på: Januar 27, 2012, 11:35:20 »
Mange andre som horer i tilegg til feit lønn som fotballspiller! Beckham, Ronaldo, Roney,vår mann Carew, ( designer vesker for menn!?) sikkert mange , mange flere . MYE VIL HA MER ! er et ordtak som heter!

"Horer"? Fordi de benytter muligheten til å tjene penger?

Come on, vi lever i 2012, menn bruker også vesker.

 ;)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spilleregoisme
« Svar #12 på: Januar 27, 2012, 11:43:41 »
Mange andre som horer i tilegg til feit lønn som fotballspiller! Beckham, Ronaldo, Roney,vår mann Carew, ( designer vesker for menn!?) sikkert mange , mange flere . MYE VIL HA MER ! er et ordtak som heter!

"Horer"? Fordi de benytter muligheten til å tjene penger?

Come on, vi lever i 2012, menn bruker også vesker.

 ;)





...skal være verdens eldste yrke.... ;D....og når det gjelder vesker til menn heter det fotballbag, ikke veske!!!





Yeboahs vitne

Andersen

Sv: Spilleregoisme
« Svar #13 på: Januar 27, 2012, 14:27:20 »
Hvis du har sett Carew avbildet i en avis eller annet , er det ikke fotballbag han har slengt over skuldra , i tilfelle må den være jæ..... fin!  :D