Skrevet av Emne: Nye spillere trengs i forsvar!  (Lest 5796 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henning

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #30 på: Oktober 21, 2008, 15:59:46 »
Med det eg saag i forrige kamp, var det ikkje forsvaret som gjer at vi taper kampen. Det er den defansive formasjonen paa midtbana som gjer det. I forste halvdel av forsteomgang blir frazer gang paa gang rundspelt, fordi han ikkje har nokon foran seg. Kilkenny vandra inn i bana og beckford sto hogt til hogre. Deretter bytta hughes side med beckford og kilkenny og dermed blei det ikkje det samme problemet for frazer.

Men det opna opp rom paa andre sida. Meinar at vi defansivt maa ha ei klar rolle (ein flat firar, eller femmar) som jobbar ilag skikkeleg. (I alle fall paa bortebane) Mot Millwall sprang alltid den som var nermast ballen opp i press, utan at det var noko system i det heile. Douglas laag som regel djupt sentralt med Delph offansift sentralt.

Skal selfolgeleg seiast at det vart gjort feil i bakre rekker og, men kanskje hadde vi unngaat situasjonane ved aa styre meir av spelet sjolv og ikkje bli pressa bakpaa heile tida. Haaper paa forbedring i kveld.

Henning

sveifors

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #31 på: Oktober 21, 2008, 18:25:55 »
Greit at vi er skuffa idag, men her kan det oppfattes som om vi må ha inn ny keeper, ny forsvarsfirer og ny forsvarstrener.

Er ikkje det å ta i litt vel hardt?
Vi har ikkje ein så dårlig start på sesongen, med seier på tysdag mot O så ligger vi godt i rute for over 90p og opprykk.

Det skremmande idag er innsatsen over heile bana.
Forsvaret har ikkje ein lett jobb når midtbana svikter og vi er også avhengig av at de på topp jobber defensivt skal det fungere.
Klart det kviler eit ansvar på Macca i tillegg til de 11 som entrer bana.

Men, vi må ikkje få panikk....


Panikk, hvorfor ikke. Vi taper kamper vi skulle vunnet og forsvaret lekker som en sil. Visst faen må vi ha inn forsterkninger som monner og det faderlig fort.
Kanskje enkelte, du og Bates, tror det bare er å "drifte" seg gjennom denne divisjonen og få penger i kassa på samme tid, men der tar dere begge feil. Hvis vår målsetting skal være å rykke opp så må det settes penger der kjeften er. Nå får det være nok med å "leke butikk". Det er enten eller nå for gjerrigknarken Bates

Gjerrigknark eller ikke, vinduet er stengt til januar.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #32 på: Oktober 21, 2008, 18:37:20 »
Jeg er enig at det trengs endring i fokus på forsvaret. Jeg er litt "urolig" over macca sin evne og vilje til å ta forsvaret på alvor.

Det som kjennetegner lag som rykker opp eller vinner ligaer i forskjellige nivå er AT DE TAR POENG PÃ… DÃ…RLIGE DAGER OGSÃ…. Så lenge vi holder nullen så har vi Beckford , Becchio mfl.som kan avgjøre

Idag så virker det som om at vi spiller glimrende og vinner( med baklengsmål) eller vi spiller dårlig og taper klart. Vi kan ikke regne med å briljere fantastisk i alle kamper derfor må noen elementære ting sitte uansett, nemlig å forsvare eget mål. Det er like basic som å score mål.

Tror ikke vi ennå har funnet balansen i rekka. Ifølge E Gray så er " forsvarerne gode nok hver for seg for denne ligaen. Det som skiller PTelfer ut er at han kommuniserer(gir ordrer på banen,snakker).De andre ser ut for at de må ha ordrer i øret for å gjøre ting riktig. Da bør vi minimum ha en NY midtstopper med autoritet i egne rekker som er frisk(ikke skadeforfulgt).

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

berlin

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #33 på: Oktober 21, 2008, 19:01:54 »
Looking for a scapegoat(s), that's what it is. ( etter hvert tap )

...og hvor mange millioner pund er Delph eller Beckford verdt? ( etter hver seier )

RoarG

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #34 på: Oktober 24, 2008, 14:04:14 »
Står det virkelig så dårlig til, som innleggene her tyder på? P.t. ligger Leeds på 4. plass, med heng på teten. Vi kan alltids ønske oss bedre spillere hele tiden. En god manager får det beste ut av materialet uansett. Kanskje det er her skoen trykker?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sveifors

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #35 på: Oktober 25, 2008, 09:53:09 »
More clean sheets for Bulls than Leeds

Surprisingly to date this season Hereford United have kept more clean sheets than Leeds United but lie at opposite ends of the League One table. An article in the Yorkshire Evening Post looks at how this has happened.

The best defence is a good offence, or so it is said on the far side of the Atlantic. Leeds United have lived by that motto this season, though perhaps not through Gary McAllister's choosing, and it is often true that the strongest antidote to a weak defence is an attacking system which knows no bounds.

United, for example, have recorded fewer clean sheets than Hereford United but hold a position of ascendancy that Hereford do not. While Leeds have a modest chance of leading League One after their meeting with Walsall tomorrow, Hereford are more likely to be found propping the division up.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

lojosang

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #36 på: Oktober 30, 2008, 11:29:50 »
Ikke at jeg tror en knapt myndig nordmann kan ta kommandoen og tette det lekke forsvaret vårt, men det hadde vært fryktelig artig for en FKH-fan å få Nortvedt til klubben, selv om det vi nok trenger er en ringrev med noe kortere helsejournal enn Telfer.

http://www.h-avis.no/article/20081030/SPORT/131582310/1058/AKTUELT
- Leif Olav

Sleivind

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #37 på: Oktober 30, 2008, 12:03:57 »
Ikke at jeg tror en knapt myndig nordmann kan ta kommandoen og tette det lekke forsvaret vårt, men det hadde vært fryktelig artig for en FKH-fan å få Nortvedt til klubben, selv om det vi nok trenger er en ringrev med noe kortere helsejournal enn Telfer.

http://www.h-avis.no/article/20081030/SPORT/131582310/1058/AKTUELT

Det var vel egentlig ikke Arsenal som ville ha han tilbake, men mer at Nordtveit selv ville tilbake til England. Men jeg skal prøve å legge inn noen gode ord for Leeds, så kanskje han blir lysten på å spille for et skikkelig fotballag i noen måneder  :P

janove

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #38 på: Oktober 30, 2008, 12:22:28 »
Ikke at jeg tror en knapt myndig nordmann kan ta kommandoen og tette det lekke forsvaret vårt, men det hadde vært fryktelig artig for en FKH-fan å få Nortvedt til klubben, selv om det vi nok trenger er en ringrev med noe kortere helsejournal enn Telfer.

http://www.h-avis.no/article/20081030/SPORT/131582310/1058/AKTUELT


I bytte mot Delph?
Ingen kontakt med Arsenal takk!

lojosang

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #39 på: Oktober 30, 2008, 13:19:23 »
Ikke at jeg tror en knapt myndig nordmann kan ta kommandoen og tette det lekke forsvaret vårt, men det hadde vært fryktelig artig for en FKH-fan å få Nortvedt til klubben, selv om det vi nok trenger er en ringrev med noe kortere helsejournal enn Telfer.

http://www.h-avis.no/article/20081030/SPORT/131582310/1058/AKTUELT


I bytte mot Delph?
Ingen kontakt med Arsenal takk!

Oida! Skremmende tanke. artig hadde det ikke vært å se Nordtvedt i Leedsdrakt.  :)
Jeg tenkte mest på et lån jeg da.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Nye spillere trengs i forsvar!
« Svar #40 på: Oktober 30, 2008, 15:38:47 »
Tenkte også tanken da jeg leste at Nordtveit returnerer til England med utsikt på nytt lån, denne gangen til en engelsk klubb. Antakelig vil Arsenal ha han på et så høyt nivå som mulig og de har vel også et tett samarbeid med Birmingham?

Syns derimot det hadde vært artig med en ny nordmann i Leeds, men når vi har snakket om behovet for en rutinert, organiserende, bærebjelke av en forsvarer, faller neppe Nordtveit innunder den kategorien. Han er meget talentfull og har sikkert lederevner ettersom han var kaptein på Arsenals reservelag, men det er rutinert stopper vi trenger!
Marching on together!