Vi står ved en skillevei: Hvor viktig er det å rykke opp

Started by DenHviteYeboah, November 30, 2008, 15:22:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackbauer68

Quote from: lojosang on December 01, 2008, 12:04:01
Gjesp! Om motstanderen heter Lewes, Leigh, Leicester, Liverpool eller Real Madrid er revnende likegyldig for meg så lenge det er Leeds som står på den andre sida av banen. Verden går ikke under om ikke Leeds rykker opp i år, og det gjør ikke Leeds heller.

Håper for guds skyld klubben har større ambisjoner en deg :o

jackbauer68

Quote from: Sydhagen on December 01, 2008, 10:15:26
fundamentet i et lag må være et godt forsvarsspill. med godt forsvarsspill får man gode overganger og kontringsmuligheter. det er denne måten man vinner kamper på!

har aldri vært tilhenger av småspill, da dette ofte fører til tannløst og kjedelig angrepsspill.

Ett godt forsvar e sjølsagt det viktigste.....men det er vel rimelig klart at så og si alle fotballag i Verden med bra suksess spiller possesion orientert fotball også.....og hvordan kan de greie det? de har de beste spillerne både foran og bak 8)

kjelvi

Kan ikke en eller annen moderator slå disse "sutre-trådene" sammen til en?!?

Mener ikke noe negativt med "sutre-trådene", da det er viktig å diskutere opp- og nedturer. Men det blir så mange tråder om samme tema, som gjør det vanskelig å følge diskusjonen.

jackbauer68

Quote from: kjelvi on December 01, 2008, 13:15:56

Mener ikke noe negativt med "sutre-trådene", da det er viktig å diskutere opp- og nedturer. Men det blir så mange tråder om samme tema, som gjør det vanskelig å følge diskusjonen.

enig i at disse mange trådene som fokuserer på konstruktiv kritkk av vårt kjære Leeds bør slås sammen 8)

arne armoen

Gjesp! Om motstanderen heter Lewes, Leigh, Leicester, Liverpool eller Real Madrid er revnende likegyldig for meg så lenge det er Leeds som står på den andre sida av banen. Verden går ikke under om ikke Leeds rykker opp i år, og det gjør ikke Leeds heller.

Det samme har jeg sagt tildligere lojo!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

lojosang

Quote from: arne armoen on December 01, 2008, 13:50:45

Det samme har jeg sagt tildligere lojo!

Men så er du jo også, som meg, en gjennomklok mann i din beste alder.  8)
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: jackbauer68 on December 01, 2008, 13:21:31
Quote from: kjelvi on December 01, 2008, 13:15:56

enig i at disse mange trådene som fokuserer på konstruktiv kritkk av vårt kjære Leeds bør slås sammen 8)

Jeg velger hermed å slå sammen disse to trådene, da her er gode tendenser til konstruktiv kritikk i begge (eksemplifisert i Katos trådstart), så kan vi kanskje være konstruktive her og heller 'syte' i i 'den store Macca og Staunton gå av'-tråden :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

QuoteDu skal være forsiktig med å kritisere Staunton; det kan straffe seg...  Eller godt innlegg!!

Pr idag så ser det ut til at alle innlegg straffes med baklengsmål i Leeds! Det er det som er så trist.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Fygle

Quote from: Promotion 2010 on December 01, 2008, 15:41:39
QuoteDu skal være forsiktig med å kritisere Staunton; det kan straffe seg...  Eller godt innlegg!!

Pr idag så ser det ut til at alle innlegg straffes med baklengsmål i Leeds! Det er det som er så trist.

Det er der jeg er bare så altfor enig. Noe ansvar MÃ... ligge på Staunton, og kan vi ikke sparke Staunton uten å gi Macca fyken, så må begge ut porten!  >:(

MOT!!!
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

Asbjørn

Quote from: id-buy on December 01, 2008, 16:43:16

Det er der jeg er bare så altfor enig. Noe ansvar MÃ... ligge på Staunton, og kan vi ikke sparke Staunton uten å gi Macca fyken, så må begge ut porten!  >:(

Er det fakta at Staunton har ansvar for Leeds defensivt, inkludert dødballer...

...eller er det et rykte ala Seth Johnson-anekdoten?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on December 01, 2008, 16:47:28
Quote from: id-buy on December 01, 2008, 16:43:16

Er det fakta at Staunton har ansvar for Leeds defensivt, inkludert dødballer...

...eller er det et rykte ala Seth Johnson-anekdoten?

Neeeei..... Heter'n ikke Harvey Sherman han som har ansvaret for forsvarsarbeidet a'?  ::)

Det kan også være draktansvarlig da. Han som alltid blir grinete når draktene er møkkete?  ???
Min første Leeds-kamp:

Per-Stian

Eg føler meg veldig forvirra for tida. Ei stund såg det unekteleg bra ut, men november månad var horribel med unntaket av nedsablinga av N'hampton i cupen. Det einaste som har vore stabilt denne hausten, er det ustabile forsvarsspelet vårt. Ei stund såg det ut som Telfer skulle frelse oss, men den gong ei. Macca og Staunton må då vel sjå akkurat det same som oss og gremme seg over den slette markeringsjobben på dødballar? Fattar ikkje kvifor vi opplever det same veke etter veke. Eg blir skikkeleg irritert!

Når det er sagt, så vil eg ikkje kaste Macca ut heilt endå. Kan ikkje fatte og begripe at problema skal vere så vanskelege å ta tak i. McAllister må vere moden nok til å gjere noko med dette!

Toget om direkte opprykk er ikkje gått endå, langt der i frå. Vi er framleis med, og eg har framleis trua på at dette skal gå.

DenHviteYeboah

Når jeg startet denne tråden tenkte jeg kanskje mine ærede venner diskuterte hvor viktig det er med et opprykk eller ikke.Nå har det jo blitt en klagesang om Macca/Staunton, noe jeg godt forstår, men min agenda var å høre hva folk tenkte om viktigheten av opprykk og om Bates var villig til å bruke pund for å oppnå dette. Dette kan jo leses i mitt startinnlegg, men jeg gjentar min mening:hvis vi ikke satser alt på et opprykk iår, vil klubben kave i "The Retardship" i mange, mange år fremover.Derfor bør vi heller kjøpe så gode spillere at vi er sikret opprykk med en manager som har taktiske egenskaper som et cornerflagg...

harvey

I fare for at det ikke er eksaktfakta!  LEEDS har faktisk ikke særlig statistikk tidligere år i okt. og nov.  Men det er merkeligt at vi "alle" sesonger er slappe resultatmessigt i disse mnd.  Kommer nok bedre tider i des. og på det nye året ;D.
Om det skal gjøres noe!  Bør det kanskje vere å ikke spille så "fint" alltid.  Mot histon kunne det vert fornuftigt å få ballen i "boksen". 

Men alt i alt rykker vi nok opp i mai. ::)

sammene

Jeg mener d er kjempe viktig å rykke opp. Det må vel dem fleste som har hjerte i Leeds syns vel?

Torpe-do

Om en tenker på å opprettholde en noelunde størrelse på klubben, i alle fall internasjonalt, bør den jo snart begynne å klatre. En skaffer seg ikke nye fanrekrutter ved å ligge i League 1. Dessuten er vel, på internasjonal basis, den største fanskaren i godt voksen alder?

Dette lover ikke godt for fremtiden, tenker en bekymret Hølje. Opprykk er et must. I år.

lojosang

Quote from: Torpedo on December 01, 2008, 19:22:33
Opprykk er et must. I år.

Vel, årets mulighet røyk på Wembley i mai.  :-\
Vi må nok uansett vente til neste år.

Og om det skjer denne sesongen eller om en sesong eller to har nok mest å si for hvorvidt vi klarer å holde på Delph, og fint lite å si for eksistensen til klubben som sådan.
- Leif Olav

Promotion 2010

Quote from: lojosang on December 01, 2008, 19:31:19

Og om det skjer denne sesongen eller om en sesong eller to har nok mest å si for hvorvidt vi klarer å holde på Delph, og fint lite å si for eksistensen til klubben som sådan.

Greit nok og selge Delph. For de penga kan vi kjøpe nok gode spillere til å gå opp. Delph verken skårer nok eller redder nok mål til at vi har noe bruk for ham, og midtbanespillere har vi nok av.

Kjøp et nytt forsvar og en skårende angriper og sett de resterende £ 4 millionene på bok!

Up we go!
Min første Leeds-kamp:

jackbauer68

Quote from: sammene on December 01, 2008, 18:35:58
Jeg mener d er kjempe viktig å rykke opp. Det må vel dem fleste som har hjerte i Leeds syns vel?

nei....for det er jo flere her som er likgyldig til om vi er på nivå med Lewes,Orkdal eller Real Madrid :o

Per-Stian

Eg trur det er uhyre viktig å rykkje opp denne sesongen viss vi skal unngå nok ein totalutskiftning av troppen. Alle, inkludert Macca, uttalte vel før sesongstart at opprykk var målet. Så det vil slå ned som ei bombe viss målet ikkje vert nådd. Kan vi kjøpe oss til direkte opprykk i januarvindauget? Tja, eg har lenge meint at stallen skal vere god nok. Men den magre poengfangsten og det miserable forsvarsspelet, fortel meg at eg tok grundig feil. Bates må bla opp i januar og hente inn ny assistent til Macca, ein solid stoggar og ny keeper. Koste kva det koste vil. 

jackbauer68

trodde de fleste var kjent med terminologien her.....nytt år feires 1.juli sjølsagt,så vi må nok opp i år ;D

lojosang

Klart det er viktig å rykke opp. Det er tross alt Leedsseire som er brød og pålegg for Leedsfansen. Men verden går som sagt ikke under om så ikke skjer. Jeg syns det er minst like givende å følge Leeds her nede som det ville vært lenger opp i divisjonssystemet. Nedrykkene har styrket mitt bånd til Leeds.

Jeg leste et innlegg i Haugesunds Avis som sa noe sånt som "FKH klarer ikke rykke opp neste år. Derfor skal jeg begynne å følge Brann." Holdt på å sette kaffen i vrangstrupen. Leeds (og FKH) er mitt lag. Det kommer det til å være om vi spiller finale i Champions League eller kjemper for å unngå nedrykk fra Northern Conference (Gud forby). Det vet jeg jo gjelder alle debattanter her inne også.
- Leif Olav

fjellhaugen

Quote from: jackbauer68 on December 01, 2008, 21:49:01

trodde de fleste var kjent med terminologien her.....nytt år feires 1.juli sjølsagt,så vi må nok opp i år ;D

du har samme kalenderen som Arne Scheie du?
så han i et intervju en gang der han viste frem filofaxen sin som han fikk tak i fra FA årlig. den starter i august og slutter i juni. egentlig fin fin den.. ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!