Skrevet av Emne: Dagbladet lørdag 17/1  (Lest 5813 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Dagbladet lørdag 17/1
« på: Januar 18, 2009, 10:51:01 »
kjære Leedskolleger:
Dagbladet(som jeg alltid har sett på som en scum-avis)har på side 33 en side om engelsk fotball ved journalist Lars H.Kvam.Her er det en egen liste over nedlagte baner i England slik som feks Highbury og Roker Park.Her presterer den latterlige journalisten å føre opp Elland Road på 10.plass.Dette synes jeg er svært provoserende.Anbefaler alle å bombardere ham med mail.(lkv@dagbladet.no)Det er bare så typisk av Dagbladet å håne andre klubber enn Scum.Og  i tillegg har de journalister som er svorne scumfans slik som Tom Stalsberg og Morten Pedersen.Jeg blir forbanna!Hva synes dere?

lufc86

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #1 på: Januar 18, 2009, 11:51:20 »
Ja, kanskje vi kan klage han inn for PFU :)

Men dette var skikkelig dårleg research av ein db journalist. Ikkje har han peiling på fotball vertfall.
@m_sortland på twitter

h.b

  • Gjest
Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #2 på: Januar 18, 2009, 12:14:49 »
Ja, kanskje vi kan klage han inn for PFU :)

Men dette var skikkelig dårleg research av ein db journalist. Ikkje har han peiling på fotball vertfall.
Han har sikkertlest mine innlegg om hva jeg mener bør skje med Elland Road og tatt det for god fisk  ;D ;D ;D ;D

TK20

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #3 på: Januar 18, 2009, 12:56:50 »
Ligger saken på nett?

JanPSyse

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #4 på: Januar 18, 2009, 17:35:04 »
Sendte han "journalisten" en mail og lurte på hvor gode hans fotballkunnskaper egentlig var. Her er svaret jeg fikk;

Det var en spøk. Derav uttrykket "Brukes nå i en lavere divisjon..."
Beklager, men fristelsen var ikke til å motstå.
Lars HK


For et rasshøl.

Beklager språkbruket
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

sveifors

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #5 på: Januar 18, 2009, 17:50:15 »
Sendte han "journalisten" en mail og lurte på hvor gode hans fotballkunnskaper egentlig var. Her er svaret jeg fikk;

Det var en spøk. Derav uttrykket "Brukes nå i en lavere divisjon..."
Beklager, men fristelsen var ikke til å motstå.
Lars HK


For et rasshøl.

Beklager språkbruket

Gjør som jeg, slutt å kjøpe manu-blekka
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Sten

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #6 på: Januar 18, 2009, 17:54:14 »
Nå er det vel ikke så mange som kjøper dagbladet lenger...

men hvor står artikkelen på nett?
Sten

TK20

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #7 på: Januar 18, 2009, 18:05:43 »
Sendte han løken følgende mail:

Sitat
Fakta om Elland Road

Bygget: 1897
Bygget ut: 1905, 1920, 1957, 1968, 1970, 1974, 1989, 1991, 1994
Hjemmelag: Leeds United
Underlag: Naturgress
Kapasitet: 40242
Størrelse: 105x68 meter
Nedlagt: ALDRI!!!!
 
Lærer: "Og i dag har vi kommet til bokstaven R, som står for research. Er
det noen i klassen som vet hva det betyr?"
[total stillhet]
Lars H. Kvam: "Handler det om Manchester United?"
Lærer: "Nei".
Lars H. Kvam: "Nei da kan det være det samme".
 
PWN!.

Så fikk jeg følgende svar av ham

Sitat
Det var en spøk. Derav uttrykket "Brukes nå i en lavere divisjon..."
Beklager, men fristelsen var ikke til å motstå.
Lars HK

Copy/paste fra de andre. Makan til lavpanna journalist skal man lete lenge etter!

mari

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #8 på: Januar 18, 2009, 18:21:05 »
 
Ikke helt god rettskrivning, men fikk avgårde følgende mail til detnne figuren:

"Kommentar i forhold til din artikkel i helgen.
 
 
Har fått med meg at Dagbbladet har hatt en tilnærmet lik e dårlig formutvikling som Leeds United  i de senere år, men dog....
 !
Elland Road er en særdeles livlig fotballarena med et publikumsnitt på 23.000 på nivå 3 i England !
 
Til orientering har Leeds United fremdeles mange tilhengere i Norge. Er faktisk den supporterklubben som er 4. størst i landet med ca 3.000 medlemmer....Fantastisk nok"
 

berlin

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #9 på: Januar 18, 2009, 19:09:28 »
Har ikke sett artikkelen, så jeg tar forbehold om at fyren faktisk har gjort dårlig research.

Men hvis det var med hensikt, så synes jeg svaret han gav tilbake var fair enough jeg, ja t.o.m. morsomt.

Han hadde vel ikke giddet å legge inn en "Leeds feil" om han ikke visste at laget hadde stor fanskare i Norge, eller at ellers kjenner til Leeds sin status i England/Norge tross League 1.
Slik sett er det et kompliment, som man kan le av. 

« Siste redigering: Januar 19, 2009, 00:16:56 av berlin »

flynn

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #10 på: Januar 18, 2009, 21:18:54 »
Hårsåre for tiden karer ? ::)

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #11 på: Januar 18, 2009, 21:39:21 »
Hårsåre for tiden karer ? ::)

flynn

Exactly my words  ;D

Litt sleivspark er da bare kjekt det.

Vi er ikke glemt :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

OPM

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #12 på: Januar 18, 2009, 21:46:05 »
Fint med litt ironi. Vi må ikke bli altfor selvhøytidlige. Dagbladet må få lov å "herse" litt med oss. Det er ikke sikkert de eksisterer så lenge, så vi må vise dem litt takhøyde hos oss. ;)
 

lojosang

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #13 på: Januar 18, 2009, 21:58:17 »
At Dagbladet går nedenom og hjem er uunngåelig, ikke først og fremst på grunn av elendig layout på nettavisa og tvilsomme spøker som dette, men fordi folk nå finner sextelefonreklamen sin på nett. ;D
- Leif Olav

gill

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #14 på: Januar 18, 2009, 23:32:11 »
Dagbladet er og blir en stor møkkaavis. Har ikke sett dette innlegget, dette fordi jeg har boikottet denne avisen som jeg oppfatter som "united- supporteren". Oppfordrer alle andre til å gjøre det også, så kanskje blir kvitt denne søpla.

Hilsen fra en som virkelig misliker dagbladet
 

Erik M

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #15 på: Januar 19, 2009, 00:45:11 »
Men bevares folkens.  Mektige Leeds er i tredje.  Mener dere virkelig at det ikke er lov å ironiser over det?  Kom an - vi kommer tilbake - i mellomtiden tåler vi hån og fleip. Vi står i fare for å bli så små at det blir ubehagelig.  Kjenn etter - vi er kulest!
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #16 på: Januar 19, 2009, 10:30:29 »
Norske aviser som er i ferd med "å gå inn";

Nummer 1; DAGBLADET!
Nummer 2; Lillesandsposten
Nummer 3; Flåklypa Tidene
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #17 på: Januar 19, 2009, 11:02:42 »
Men bevares folkens.  Mektige Leeds er i tredje.  Mener dere virkelig at det ikke er lov å ironiser over det?  Kom an - vi kommer tilbake - i mellomtiden tåler vi hån og fleip. Vi står i fare for å bli så små at det blir ubehagelig.  Kjenn etter - vi er kulest!

Vi spiller i omtrent samme divisjon som Dagbladet. Hadde det stått i ei skikkelig avis og ikke i en samling kontaktannonser og sextelefonreklamer med litt redaksjonelt stoff innimellom hadde det kanskje vært mindre sårt.  8)
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #18 på: Januar 19, 2009, 15:58:33 »
Men bevares folkens.  Mektige Leeds er i tredje.  Mener dere virkelig at det ikke er lov å ironiser over det?  Kom an - vi kommer tilbake - i mellomtiden tåler vi hån og fleip. Vi står i fare for å bli så små at det blir ubehagelig.  Kjenn etter - vi er kulest!

Vi spiller i omtrent samme divisjon som Dagbladet. Hadde det stått i ei skikkelig avis og ikke i en samling kontaktannonser og sextelefonreklamer med litt redaksjonelt stoff innimellom hadde det kanskje vært mindre sårt.  8)
nja,nå er det slik at Dagbladet selger jo en del aviser på landsbasis og journalistene har jo en del makt da.Dette er jo ikke ei lokalblekke....poenget mitt er at den sporten i den møkka-avisen er infisert av scumsupportere som da alltid har positiv vinkling av manu.Takk Gud for at Solskjær ikke er aktiv lenger.Da var det syk dekning!!De gidder jo ikke å dekke bredt.Skriver ytterst sjelden om noen andre enn "de 4 store",og når de gjør det,er det stort sett bare negativt.Husker da Ipswich for noen år siden gjorde en kanonsesong og ble nummer 5 i ligaen.Dette ble ikke nevnt i Dagbladet i det hele tatt i løpet av sesongen.Utrolig  å ikke oppdage det av journalistene....
Derfor mener jeg faktisk at det ikke er å være sår å reagere på dette.Det føyer seg inn i rekken av Dagbladets snevre dekning a engelsk fotball!

Knut-

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #19 på: Januar 19, 2009, 19:01:22 »
Det er det som er fint med et forum som dette. Her kan vi lage side opp og ned om en bagatell av en forbrytelse som det Dagbladet har gjort seg skyldig i.................... ::)
medlem 191

pale

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #20 på: Januar 24, 2009, 12:40:37 »
Men idag gjør journalisten opp for seg. En helside om Leeds med overskriften: "Vi som savner Leeds."

Skriver om stormen etter forrige ukes flause og at han idag prøver å gjøre det godt igjen.

Kårer også sin egen best-of-11.

Bra dette.

isak

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #21 på: Januar 24, 2009, 13:21:46 »
Men idag gjør journalisten opp for seg. En helside om Leeds med overskriften: "Vi som savner Leeds."

Skriver om stormen etter forrige ukes flause og at han idag prøver å gjøre det godt igjen.

Kårer også sin egen best-of-11.

Bra dette.
Nokon som fikse ein scan? :)

lojosang

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #22 på: Januar 24, 2009, 14:07:04 »
:D

Tilgivelse skal man jo gi når journalister ber om grid, som de sier i sogene.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #23 på: Januar 31, 2009, 13:17:46 »
Men idag gjør journalisten opp for seg. En helside om Leeds med overskriften: "Vi som savner Leeds."

Skriver om stormen etter forrige ukes flause og at han idag prøver å gjøre det godt igjen.

Kårer også sin egen best-of-11.

Bra dette.

Idag blir det i en notis kåret tidenes Leeds-lag - UTEN BREMNER.

Vinneren het Trond A Børsting, og laget:

Martyn;
Kelly, Charlton, Cooper, Lorimer, McKenzie, Clarke, Strachan, Kewell, Chapman, Viduka.

Formasjonen må vær en nyskapelse: 3-3-4........uten sentrale midtbanespiller. Veldig bra og godt kvalitetssikret av den utrolig gode journalisten: Lars H. Kvam.
Hvordan kan han i det hele tatt uttale seg om fotball.

Savner jo både Bremner og Charles....i hvert fall!


Jeg lurer på hvem som satt i jurien?  ::)


Skulle gjerne hørt vinnerens begrunnelse for dette "laget" og juriens begrunnelse for at akkurat dette laget er tidenses beste? For meg så virker det som om det er en oppramsing av navn i vilkårlig rekke.

 :-[
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #24 på: Januar 31, 2009, 13:22:21 »
Kan man vente så mye når laget av satt opp av en fyr som heter Børstings?  ;D ;D
- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dagbladet lørdag 17/1
« Svar #25 på: Januar 31, 2009, 13:25:46 »
...i samme stil. I gårsdagens papir-BT var det en Leeds-reportasje i 'Vi kommer tilbake'-stil (visstnok).

Er det noen som har en scanner etsteds???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan