Skrevet av Emne: Transfervinduet...oppsummering  (Lest 13058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Transfervinduet...oppsummering
« på: Februar 03, 2009, 10:37:06 »
Ja kjære venner: på en skala fra 1-10 hvor fornøyd er du med Bates sin
satsing på opprykk og spillerkjøp?
Personlig:5poeng-som forventet-Bates bruker ikke pund, og driter i om vi rykker opp eller
ikke.Klarer ikke å bli mere skuffet uansett....
Hva mener dere andre her på forumet?

berlin

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #1 på: Februar 03, 2009, 10:53:29 »
Det er selvfølgelig vanskelig å påstå at Bates ville brukt penger dersom en virkelig klassespiller ville til Leeds. Det kan godt være at han er for gnien til det, ser ikke det som utenkelig, men det er ikke godt å vite.

Men det er rimelig trangsynt å tro at vi bare kunne vifte med sjekkheftet,
så ville mange skikkelige gode klassespillere mer enn gjerne slutte seg til superklubben Leeds.

Altså, det skal godt gjøres å spa opp et fasitsvar på dette.  Meninger kan man få og har fått mange av, men det blir værende der: meninger og synsinger

Undersøk: Hvilke store overganger har skjedd i CCC? Er alle klubbene der veldig, veldig blakke,
eller er alle ambisiøse CCC-klubber helt fornøøyd med stallen sin?

Januar-vinduet er en VITS, og det sier de fleste managere. 
« Siste redigering: Februar 03, 2009, 10:55:03 av berlin »

pedro

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #2 på: Februar 03, 2009, 11:22:09 »
Når en registrerer at vi beholder Delph og Beckford + signerer 2 (Naylor og Grella) bør vi være fornøyd. Ingen klubber har handlet stort grunnet finansiell uro de fleste steder. Synes forøvrig KB oppsummerer greit her; http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1543453,00.html
Leedsomaniac

lojosang

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #3 på: Februar 03, 2009, 11:32:32 »
Ã… kaste penger etter spillere sånn stoda er nå er ingen garanti for opprykk. Da er det bedre å satse på de vi har tilgjengelig, vende tilbake til det som var Maccas taktikk når han var ny i Leedsjobben med å drille en noenlunde fast elver sammen. Det er ingen som vil gi slipp på sine beste spillere i januar heller.

Hvis gleden med å følge en fotballklubb står og faller på hvor mange penger klubben bruker i et overgangsvindu har man vært uheldig i sitt valg av Leeds. I hvert fall i overskuelig framtid.
Men det må ha vært lykkelige dager i den verste stormannsgalskapen til Ridsdale. Rosa-skjorteperioden.  8)
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #4 på: Februar 03, 2009, 11:52:24 »
Når en registrerer at vi beholder Delph og Beckford + signerer 2 (Naylor og Grella) bør vi være fornøyd. Ingen klubber har handlet stort grunnet finansiell uro de fleste steder. Synes forøvrig KB oppsummerer greit her; http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1543453,00.html
Selvsagt ville han ha slutt på dette vinduet. Det kunne jo hende at Grayson ville kjøpe

mac_gyver

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #5 på: Februar 03, 2009, 11:56:05 »
jeg er så fornøyd at jeg gir en 8'er... Naylor er et kjempepluss og Grella er spennende. Telfer var udugelig og gardner var tydeligvis ikke med i planene videre. Keeper Lund veit jeg ikke mye om. Syns ikke at vi på død og liv trenger ny keeper heller. Vi beholdt Delph og Becks noe som er viktig. Christie finner nok aldri tilbake til godformen igjen uansett...
bra at johnson er tilbake også. må nesten vippe meg opp på 8 1/2 her
« Siste redigering: Februar 03, 2009, 12:39:53 av mac_gyver »
Pride of Yorkshire

samadhi

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #6 på: Februar 03, 2009, 12:00:30 »
Inn; Naylor, Grella, Dickinson (lån) og Trundle (lån) + Johnsen tilbake fra lån, som blir som en ny spiller å regne.

Ut; Lund, Gardner, Westlake, Telfer, Christie og Kandol (lån)

* Vi har fått inn Naylor og Dickinson i de bedre ledd, og det var først og fremst her vi trengte forsterkinger. Dette er jeg meget godt fornøyd med
* Christie er borte og Enoch er langtidsskadet, men med Grella og Trundle inn synes jeg vi nå har 4 spisser som alle kan kjempe om en plass. I bakhånd har vi også Snodgrass.
* Vi beholder både Delph og Beckford og dette er det mest markante for vår del i dette transfervinduet. Bates som blir beskylt for å vær en gnier kunne lett ha cashet inn £5 - £10 mill på disse to, men at han sier nei til tilbud fra PL viser at Leeds United har tatt mange steg i riktig retning.
* Bra at vi kvitter oss med dødvekt, men er meget overraskende over at flere spillere ikke forsvant. At ingen av Parker, Sheehan, Michalik, Prutton, Kilkenny og Sweeney forsvant tyder vel på at ingen av dem er særlig attraktive for andre klubber.
* Glad for at vi ikke kjøper ukritisk slik som vi gjorde i fjorårets januarvindu. Den gang kom spillere som Sheehan, Sweeney, Johnsen og Michalik og de fleste var meget happy med dette. I ettertid er det lett å se at her handlet Leeds svært ukritisk, noe som førte til vel så mye kvantitet som kvalitet.
* Vi satser på erfarne sluggere fremfor ungguter og det viser seg at det er dette som må til for å lykkes i L1. Leeds United har ikke tid til å la alt for mange unggutter får utvikle seg til å bli gode L1 spillere - dessverre...

Alt i alt har Leeds opptrådd fornuftig i dette vinduet og ikke verken solgt eller kjøpt spillere uten å tenke seg om. Gir Leeds 8 av 10 poeng for innsatsen...
marching on together,
derudaf forever...

4ever arcticwhite

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #7 på: Februar 03, 2009, 12:01:49 »
Er sånn midt på treet-fornøyd, tror jeg lander på en sekser ut fra de rådende omstendigheter.

Jeg er mest fornøyd med at vi beholdt Delph og Beckford, og sånn som Naylor har framstått i de kampene vi har hatt ham, tror jeg det også var en grei signering. Det virker som om han er den spilleren vi har manglet i forsvaret, sjefen som står fram når det blåser litt. Regner også med at han ganske snart er utnevnt til kaptein på permanent basis. Har tro på at han kan heve de andre spillerne, særlig i forsvaret, slik at forsvaret alt i alt har kommet styrket ut av januarvinduet. Kanskje kommer det også en ny venstre back inn når lånevinduet åpner igjen.

Midtbanen bør strengt tatt holde mål på det nivået vi er nå. Med Delph / Douglas / Howson som alternativene sentralt bør vi ha grei dekning der. Også på kantene har vi spillere som er gode nok i League 1, det er bare et spørsmål om å få ut potensialet.

På topp har vi Beckford og Beccio som skal være gode nok, men savner kanskje en murbrekker som man kan slenge inn mot slutten av kamper der vi trenger mål. Vil tro at det kanskje også her kommer inn en spiller når Trundle forsvinner.

Med den finansielle uroen som herjer verden, og selvsagt også påvirker fotballen, tror jeg at de fleste klubbene har forsøkt å holde på sine beste spillere så godt som mulig, da man ikke har vært villig til å bruke penger på å kjøpe inn erstattere som man er litt mer usikre på. Dette gjør selvsagt at det er vanskelig å få kjøpt spillere som virkelig ville forsterket Leeds på kort sikt, dersom man ikke har sykt mange pund å friste med, og er villig til å betale overpris for spillerne. Mange er misfornøyd med en spiller som Naylor, men hva skal da til for at man blir fornøyd? Spillere som sitter på benken i PL, eller som spiller fast i toppen av CCC? Og hvorfor skulle en slik spiller ønske å gå til Leeds?

Når mange sitter igjen med en følelse av skuffelse nå når vinduet er lukket, så tror jeg det skyldes at MacAllister spente forhåpningene urimelig høyt med sine uttalelser om at man hadde linet opp mange spillere som nærmest bare var å hente inn når vinduet åpnet. Jeg er ikke sikker på hvor stor sannhetsgehalt det var i det utsagnet, eller om det bare var et forsøk fra Macca på å "kjøpe seg tid" overfor fansen.
The future's so White I've got to wear shades 8)

J-R

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #8 på: Februar 03, 2009, 12:02:06 »
Fornøyd med att vi beholdt Delph og att vi signerte Naylor permanent... men skulle gjerne sett att vi fikk inn ett par kvalitet spillere. høyreback og en sental midtbane spiller... får bare håpe att vi klarer playoff plass med det vi har, men jeg er slettes ikke sikker....

fjellhaugen

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #9 på: Februar 03, 2009, 12:06:35 »
jeg er så fornøyd at jeg gir en 8'er... Naylor er et kjempepluss og Grella er spennende. Telfer var udugelig og gardner var tydeligvis ikke med i planene videre. Keeper Lund veit jeg ikke mye om. Syns ikke at vi på død og liv trenger ny keeper heller. Vi beholdt Delph og Becks noe som er viktig. Christie finner nok aldri tilbake til godformen igjen uansett...

enig med du der.
eneste jeg kunne tenkt meg var å bli kvitt litt mer stall fyll, men sånn tidene er kjøper vel ikke klubber ukritisk...
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

stefan

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #10 på: Februar 03, 2009, 12:46:41 »
At vi fikk beholde Becks og Delph var ett stort løft. Signeringen av Naylor like så. Men mener vi trenger litt mer fart i laget. 6/10. Merker meg at Bates fortsatt setter næring etter tæring. Hvordan våger han å ikke sette klubben i gjeld igjen!! For å være såpass gammel så tenker han ihvertfall langsiktig.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Promotion 2010

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #11 på: Februar 03, 2009, 12:54:50 »
Ã… kaste penger etter spillere sånn stoda er nå er ingen garanti for opprykk. Da er det bedre å satse på de vi har tilgjengelig, vende tilbake til det som var Maccas taktikk når han var ny i Leedsjobben med å drille en noenlunde fast elver sammen. Det er ingen som vil gi slipp på sine beste spillere i januar heller.

Hvis gleden med å følge en fotballklubb står og faller på hvor mange penger klubben bruker i et overgangsvindu har man vært uheldig i sitt valg av Leeds. I hvert fall i overskuelig framtid.
Men det må ha vært lykkelige dager i den verste stormannsgalskapen til Ridsdale. Rosa-skjorteperioden.  8)

....den gang DA.....  :o

Litt skuffet over stallfyllet som ikke forsvant, men Telfer og to unggutter får holde nå.

Gledelig med Naylor. Dicko og Trundle kan erstattes av andre når det nærmer seg sesongslutt!

Best var det å beholde Delph, men jeg tror ingen var nær engang!

Godt med kontinuitet!  8/10  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #12 på: Februar 03, 2009, 13:17:31 »
Ã… kaste penger etter spillere sånn stoda er nå er ingen garanti for opprykk. Da er det bedre å satse på de vi har tilgjengelig, vende tilbake til det som var Maccas taktikk når han var ny i Leedsjobben med å drille en noenlunde fast elver sammen. Det er ingen som vil gi slipp på sine beste spillere i januar heller.

Hvis gleden med å følge en fotballklubb står og faller på hvor mange penger klubben bruker i et overgangsvindu har man vært uheldig i sitt valg av Leeds. I hvert fall i overskuelig framtid.
Men det må ha vært lykkelige dager i den verste stormannsgalskapen til Ridsdale. Rosa-skjorteperioden.  8)
Gleden står ikke og faller på spillerkjøp.Jeg synes du skal ta en titt på tabellen....grunnen er selvfølgelig ikke kvaliteten på spillerne......synes nok du er i overkant positiv, men hvis du synes det er greit å være i league1, så forstår jeg tankegangen....

Dennis

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #13 på: Februar 03, 2009, 16:45:52 »
Fornøyd til en 7 av 10...

Det som skuffer litt, er at ikke stallen ble slanket ytterligere! Men det er mulig at det kan skje i lånemarkedet, i alle fall frem til sommerens vindu åpner.

Kjøp av Richard Naylor var enormt viktig for resten av sesongen. Skal man tro ryktene finnes det late spillere i dagens stall, så vi får håpe han - som ny kaptein - virkelig tar tak i unnasluntrerne. Stallen er - etter min mening - mer enn god nok til å nå direkte opprykk, med form og flyt. Grella er også en spennende type, som skal ha imponert veldig på trening, i tillegg til reservekampen.

Vil også fremheve ansettelsen av Glynn Snodin! Han kan bli en viktig mann utover våren!  :) 
Marching on together!

Svend Anders

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #14 på: Februar 03, 2009, 17:06:08 »
Jeg heller vel til en 7'er ut i fra forholdene.

Supportere har en noe merkelig måte å foholde seg til overganssummer på. At vi ikke har brukt stort med penger på å hente spillere, er for min del ikke noe stort poeng. Så vidt jeg vet var det en viss sjekk å bruke på kjøp, men Grayson må få lov til å bestemme at det ikke er vits i å hente bare for å hente.

Ã… beholde Delph er et stort pluss. Månedens Spiller-utmerkelsen for januar (OG november) er et klart bevis på hvor viktig han er. Leeds avslo minst to bud, Villa var i alle fall veldig interessert, og de som var bråsikre på at Bates ville selge kan jo ta en sjekk på spillerstallen per 3. februar 2009. At Beckford blir er bra, men jeg tror ikke interessen var veldig stor fra andre klubber - mest pga skadeavbrekket langt inn i januar.

Jeg tror dessuten folk undervurderer betydningen av Naylors inntreden. Før vinduet, var det jeg i all hovedsak etterlyste, en lederskikkelse med evne til å gå i krigen i midtforsvaret. Richard Naylor fyller denne rollen så det holder for et League One-lag. Vi som var over og så han mot Posh og Southend så hvor viktig han kan bli - også i evt play-off.

Hadde folk vært mer fornøyd om vi hadde måtte bla opp en halv million for ham?
Jeg er nemlig ganske overrasket over at vi fikk ham gratis. Hans historie med Ipswich, og ikke minst tilknytning til Leeds, har utvilsomt spilt inn - også på prisen.

Jeg er ikke helt klok på hva det blir til med Dickinson og Trundle. De er bare her en uke eller to til, og jeg vet ikke hva det blir til med fornyelser. Dickinson, kanskje, mens Trundle vel er ønsket tilbake når det ikke ble kjøp...? Og er Leeds fornøyd med ham, når de også ville ha inn (Liam) Dickinson?

Som enkelte andre hadde jeg også trodd flere ville gått fra klubben. Tingen er derimot at svært mange klubber er under økonomisk press, og ikke har råd til å ta de over - langt mindre betale for de. Parker var på vei til Hartlepool, Kilkenny ble luktet på... men hvem vil ha en spiller som Sweeney?

Keeperstanden på Thorp Arch er brått halvert, med Edwards utlånt og Lund frigitt. Elliott møtte jeg i døra idet han forlot T.A., med gode råd fra Neil Thompson på veien. Tror han kan ha stor nytte av en måned i Macclesfield.

SA

marve

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #15 på: Februar 03, 2009, 22:31:01 »
4+ Fornøyd med at delph blir og at vi signerer grella  en spennende ung spiss .Naylor blir viktig  bra at vi fikk han GRATIS . Ellers så synes jeg bates viser manglende vilje  til å satse når det trengs ,tenker da på den elendige tabellplasseringen vi i dag har .Blir nok til at vi satser på å låne spillere framover, greit nok det men føler liksom at leeds u burde vise større muskler i dette transfer vinduet .Har vell hele tiden trudd at vi har hatt gode nok spillere i stallen til å klare direkte opprykk  men det ser dårlig ut nå .
Håper det går vår veg til slutt og tror vell også at en play off plass burde være mulig , men er som sakt skuffa over dette transfer vinduets fangst,vet hvor vi er (leage one ) men vi er leeds u for f... og  ivertfall jeg forventer mer en vi har fått til i dette vinduet .
 

Tom S

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #16 på: Februar 03, 2009, 22:47:38 »
10
COME ON LEEDS !!

Sleivind

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #17 på: Februar 03, 2009, 22:55:26 »
Hva er det egentlig folk forventer? At Bates skulle bruke £10 mill for noen panikkjøp i januarvinduet? Tror folk at Leeds hadde rykket direkte opp sjøl med en eller to "stjernespillere" inn på laget? For å ta et eksempel; Arsenal har gått til innkjøp av Arsjavin, og er det noen som tror at Arsenal vinner ligaen nå? Nei, selvfølgelig ikke. Hadde Leeds rykket direkte opp om de hadde fått Arsjavin inn på laget? Nei, selvfølgelig hadde de ikke det! Slik situasjonen er nå så er det laget som gjelder. Vi må spille inn en fast 11`er og få denne til å fungere!

Jeg er fornøyd med det som er gjort i januarvinduet. Vi sikret oss Naylor som virker som en bauta i forsvaret, noe vi har savnet i hele år. Samtidig har vi signert Grella som gir oss mer bredde og andre alternativer på topp. Hvem andre er det folk ville ha signert? CCC-spillere? Ingen av de som vil gå til league 1 klubb. Unge league 1-spillere som ikke har prestert på høyere nivå, og som kanskje ikke blir skikkelig gode før om et par år? Avdanket PL-spillere? Etablerte league 1-spillere? Kan ikke være det heller, for vi har en hel stall av habile league 1-spillere.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #18 på: Februar 03, 2009, 23:20:42 »
eg forventer i alle fall at Leeds ikkje taper 1-0 mot ett drittlag som 3 dager etterpå taper 4-1 hjemme mot Leisester >:(

marve

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #19 på: Februar 03, 2009, 23:28:00 »
Hva er det egentlig folk forventer? At Bates skulle bruke £10 mill for noen panikkjøp i januarvinduet? Tror folk at Leeds hadde rykket direkte opp sjøl med en eller to "stjernespillere" inn på laget? For å ta et eksempel; Arsenal har gått til innkjøp av Arsjavin, og er det noen som tror at Arsenal vinner ligaen nå? Nei, selvfølgelig ikke. Hadde Leeds rykket direkte opp om de hadde fått Arsjavin inn på laget? Nei, selvfølgelig hadde de ikke det! Slik situasjonen er nå så er det laget som gjelder. Vi må spille inn en fast 11`er og få denne til å fungere!

Jeg er fornøyd med det som er gjort i januarvinduet. Vi sikret oss Naylor som virker som en bauta i forsvaret, noe vi har savnet i hele år. Samtidig har vi signert Grella som gir oss mer bredde og andre alternativer på topp. Hvem andre er det folk ville ha signert? CCC-spillere? Ingen av de som vil gå til league 1 klubb. Unge league 1-spillere som ikke har prestert på høyere nivå, og som kanskje ikke blir skikkelig gode før om et par år? Avdanket PL-spillere? Etablerte league 1-spillere? Kan ikke være det heller, for vi har en hel stall av habile league 1-spillere.

Forventer selvfølgelig ikke at bates skal bruke 10 mill ,men når man ser hvor stor betydning en spiller som naylor har hatt for vårt lag ,og han går vell under betegnelsen avdanka ccc spiller så mener jeg at vi fint kunne forsterka laget med et par spillere til alla naylor (erfaring og guts) i dette vinduet .
Meget mulig at vi allerde har det som skal til for å rykke opp i år ,men er som sakt skuffa over aktiviteten i dette vinduet .
 

Lars E

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #20 på: Februar 03, 2009, 23:32:18 »
Jeg heller vel til en 7'er ut i fra forholdene.

Supportere har en noe merkelig måte å foholde seg til overganssummer på. At vi ikke har brukt stort med penger på å hente spillere, er for min del ikke noe stort poeng. Så vidt jeg vet var det en viss sjekk å bruke på kjøp, men Grayson må få lov til å bestemme at det ikke er vits i å hente bare for å hente.

Ã… beholde Delph er et stort pluss. Månedens Spiller-utmerkelsen for januar (OG november) er et klart bevis på hvor viktig han er. Leeds avslo minst to bud, Villa var i alle fall veldig interessert, og de som var bråsikre på at Bates ville selge kan jo ta en sjekk på spillerstallen per 3. februar 2009. At Beckford blir er bra, men jeg tror ikke interessen var veldig stor fra andre klubber - mest pga skadeavbrekket langt inn i januar.

Jeg tror dessuten folk undervurderer betydningen av Naylors inntreden. Før vinduet, var det jeg i all hovedsak etterlyste, en lederskikkelse med evne til å gå i krigen i midtforsvaret. Richard Naylor fyller denne rollen så det holder for et League One-lag. Vi som var over og så han mot Posh og Southend så hvor viktig han kan bli - også i evt play-off.

Hadde folk vært mer fornøyd om vi hadde måtte bla opp en halv million for ham?
Jeg er nemlig ganske overrasket over at vi fikk ham gratis. Hans historie med Ipswich, og ikke minst tilknytning til Leeds, har utvilsomt spilt inn - også på prisen.

Jeg er ikke helt klok på hva det blir til med Dickinson og Trundle. De er bare her en uke eller to til, og jeg vet ikke hva det blir til med fornyelser. Dickinson, kanskje, mens Trundle vel er ønsket tilbake når det ikke ble kjøp...? Og er Leeds fornøyd med ham, når de også ville ha inn (Liam) Dickinson?

Som enkelte andre hadde jeg også trodd flere ville gått fra klubben. Tingen er derimot at svært mange klubber er under økonomisk press, og ikke har råd til å ta de over - langt mindre betale for de. Parker var på vei til Hartlepool, Kilkenny ble luktet på... men hvem vil ha en spiller som Sweeney?

Keeperstanden på Thorp Arch er brått halvert, med Edwards utlånt og Lund frigitt. Elliott møtte jeg i døra idet han forlot T.A., med gode råd fra Neil Thompson på veien. Tror han kan ha stor nytte av en måned i Macclesfield.

SA

Enig i kloke ord ovenfor, Svend. Viktigste var at vi beholdt Delph og Beckford. Billge Naylor er nok en kjempe signing.
Hadde selvsagt ikke sagt nei til en skikkelig forsterkning, men viktig at vi ikke bare kjøper for å kjøpe. I januarvinduet er som oftest spillere flest veldig overpriset også (ingen vil selge sine beste). Antagligvis får vi inn en spiller på lån, og så lenge vi har muligheter for å senere hente disse lånespillerene (som ved Naylor) er jeg ikke nødvendigvis negativt innstilt til dem.

Går for en 7'er her også.
Forever Leeds

Kato

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #21 på: Februar 04, 2009, 09:25:42 »
Gir Bates 3/10 for transfervinduet

Det gjenget som løper ut for oss og taper mot et møkkalag i helga (feid av banen mot Leicester i går), fører oss dessverre ikke opp til CCC denne sesongen.

Når overskuddsmaterialet fra Ipswich (Naylor) kommer inn og er redningen på januarvinduet, frykter jeg dessverre det sier mest om hvor ille stilt vi er.

Lånespillere har jeg aldri hatt sansen for, og det er de vi eventuelt nå skal sette vår lit til i en Play-Off (Jfr Freedman mot Doncaster i fjor).

Denne sesongen har jeg hatt følelsen er viktig i et historisk perspektiv. Et år til her nede, og jeg frykter vi gror fast i fotballens bakgård. Derfor hadde det vært ekstremt viktig å komme seg opp på første ordentlige forsøk.

Et bevis på ambisjoner kunne eieren gitt ved å bla opp for litt kvalitet (Cash is king). Om ikke spillere i CCC, så i hvert fall bedre 3.divisjonsspillere enn det vi har.

Jeg tror ikke den gamle herremannen nede i Monaco putter overskuddet sitt inn i drift eller anlegg til gode for Leeds United. Eneste argument for det måtte være salg og penger i den sveitsiske kassa hans.

Vi brukte £0.......... Vi er i beste fall i litt bedre forfatning når det gjelder stallen enn 1. januar, altså noe over middels i engelsk 3. divisjon.

Vi kan drive med overskudd hele våren, sommeren og høsten. Likevel må vi nok streame bortgjemte kinesiske kanaler to ganger i året for å få sett kamper.... også i fremtiden.

Og det er vondt når omtrent enhver Premier-kamp vises live. Da betyr det fint lite hvor mye penger Bates har stukket mellom beina.

 

TK20

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #22 på: Februar 04, 2009, 10:31:35 »
Mindre enn 7 er ikke annet enn idiotisk. Vi har behold de to beste spillerne i divisjonen, og vi har styrket den lagdelen som trengte det mest. Jeg gir 8.
« Siste redigering: Februar 04, 2009, 14:21:04 av EspenDale »

Joe Jordan

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #23 på: Februar 04, 2009, 11:20:22 »
Med tanke på hvor lite som totalt sett har skjedd på transfer-fronten i januar er jeg fornøyd med at vi beholdt Delph og Becks. Naylor er jeg usikker på, får håpe han er bedre enn jeg tror.

Jeg gir en 7er, det er ikke en eller to spillere som skal gjøre underverker her, det er manageren. Greier han å bruke den optimale 11ren og styre oss til CCC i år er det intet mindre enn et underverk i mine øyne.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kato

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #24 på: Februar 04, 2009, 12:01:42 »
Mindre enn 7 er alt annet enn idiotisk. Vi har behold de to beste spillerne i divisjonen, og vi har styrket den lagdelen som trengte det mest. Jeg gir 8.

Ønsker gjerne at du forklarer denne? Anser mine vurderinger på 3 som alt annet enn idiotisk.

Utgangspunktet for vinduet var følgende:

1. Vi er en middelhavsfarer i 3.-divisjon
2. Et hav med poeng til direkte opprykk
3. Opprykk det eneste akseptable mål for sesongen.

På spillersiden er vel Naylor det eneste vi kan kalle forsterkning på sikt (for et lag midt på treet).

Her jubler dere over at vi ikke har mistet spillere (og dermed ikke er blitt dårligere pga det).

En middelhavsfarer er altså litt forsterket. Er dette godt nok? (Og dermed en suksess på transferfronten)
 

GeirO

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #25 på: Februar 04, 2009, 12:19:49 »
Gir Bates 3/10 for transfervinduet

Det gjenget som løper ut for oss og taper mot et møkkalag i helga (feid av banen mot Leicester i går), fører oss dessverre ikke opp til CCC denne sesongen.

Når overskuddsmaterialet fra Ipswich (Naylor) kommer inn og er redningen på januarvinduet, frykter jeg dessverre det sier mest om hvor ille stilt vi er.
Lånespillere har jeg aldri hatt sansen for, og det er de vi eventuelt nå skal sette vår lit til i en Play-Off (Jfr Freedman mot Doncaster i fjor).

Denne sesongen har jeg hatt følelsen er viktig i et historisk perspektiv. Et år til her nede, og jeg frykter vi gror fast i fotballens bakgård. Derfor hadde det vært ekstremt viktig å komme seg opp på første ordentlige forsøk.
Et bevis på ambisjoner kunne eieren gitt ved å bla opp for litt kvalitet (Cash is king). Om ikke spillere i CCC, så i hvert fall bedre 3.divisjonsspillere enn det vi har.

Jeg tror ikke den gamle herremannen nede i Monaco putter overskuddet sitt inn i drift eller anlegg til gode for Leeds United. Eneste argument for det måtte være salg og penger i den sveitsiske kassa hans.

Vi brukte £0.......... Vi er i beste fall i litt bedre forfatning når det gjelder stallen enn 1. januar, altså noe over middels i engelsk 3. divisjon.

Vi kan drive med overskudd hele våren, sommeren og høsten. Likevel må vi nok streame bortgjemte kinesiske kanaler to ganger i året for å få sett kamper.... også i fremtiden.

Og det er vondt når omtrent enhver Premier-kamp vises live. Da betyr det fint lite hvor mye penger Bates har stukket mellom beina.



Tror jeg har insett hvor ille vi er stilt siden for mange år siden. Vi har IKKE vært et godt lag på mange år (jfr. tredjedivisjonsstatus), og får derfor aldri (?) spillere som spiller fast i de to øvre divisjoner. Ut i fra disse forutsetningene var Naylor et bra kjøp. Og ikke minst beholde Fab og Beck.

Forøvrig er jeg uenig med de som hvert år sier at hvis vi ikke rykker opp iår, gjør vi aldri det! Jeg betrakter en ny sesong som en ny mulighet til opprykk. Kanskje særlig fordi Leeds har mer ressurser enn de aller fleste divisjonskollegaene.
MOT

peacock

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #26 på: Februar 04, 2009, 12:20:14 »
Mindre enn 7 er alt annet enn idiotisk. Vi har behold de to beste spillerne i divisjonen, og vi har styrket den lagdelen som trengte det mest. Jeg gir 8.

Ønsker gjerne at du forklarer denne? Anser mine vurderinger på 3 som alt annet enn idiotisk.

Utgangspunktet for vinduet var følgende:

1. Vi er en middelhavsfarer i 3.-divisjon
2. Et hav med poeng til direkte opprykk
3. Opprykk det eneste akseptable mål for sesongen.

På spillersiden er vel Naylor det eneste vi kan kalle forsterkning på sikt (for et lag midt på treet).

Her jubler dere over at vi ikke har mistet spillere (og dermed ikke er blitt dårligere pga det).

En middelhavsfarer er altså litt forsterket. Er dette godt nok? (Og dermed en suksess på transferfronten)

Forstår at du prøver å provosere, men du farer stort sett med vås. Vi er styrket defensivt, den eneste lagdelen som trengte forsterkning. Som jeg har sagt før; det er IKKE kvaliteten til spillerstallen som er vårt problem.

GeirO

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #27 på: Februar 04, 2009, 12:27:44 »
Det er vel to måter å bli bedre på:

1) Kjøpe bedre spillere enn vi har
2) At laget spiller bedre enn de har gjort

Svar:
1) Vi kjøpte to spillere (og låner Dickinson fra Derby) hvorav en vel er en forsterking (Naylor), ergo litt bedre enn før Naylor kom på lån.
2) Tror det er her vi virkelig må lykkes for å nå opprykk (spørsmål om strategi, samhandling, disiplin, coaching og performance). Heldigvis ikke snakk om penger og trransfers her!
MOT

auren

Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #28 på: Februar 04, 2009, 12:35:39 »
En annen ting vi må huske på er at vinduet for emergency loans åpner 9.februar. Dickinson fra Derby kommer da sannsynligvis inn. Det kan godt hende at vår andre Dick på venstrebacken også vil forlenge sitt lån. Hvis vi står igjen med følgende forsterkelser foran vårsesongen skal jeg være bra fornøyd:

Naylor (midstopper)
Dickinson (venstreback)
Grella (angrep)
Dickinson (angrep)

Satser på at begge Dickene er med oss ut sesongen. Og en annen ting: Håpet om direkte opprykk var vel i hovedsak borte da Macca fikk sparken. Det er play off som teller denne våren også dessverre. Men denne gangen skal vi rykke opp! Grayson har jo en god erfaring med play off siger :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Transfervinduet...oppsummering
« Svar #29 på: Februar 04, 2009, 12:42:10 »
Mindre enn 7 er alt annet enn idiotisk. Vi har behold de to beste spillerne i divisjonen, og vi har styrket den lagdelen som trengte det mest. Jeg gir 8.

Mindre enn 7 idiotisk?
Vi har altså ikkje forsterket stallen/laget i forhold til de som tapte mot møkkalaget wallsall.....ett lag leicester forøvrig knuste 4-1 tre dager etterpå.Da vil det vel ikkje være en overdrivelse å si at vi kunne forsterket meir.Eller e vi nå også fornøyd med å være soleklart dårligere enn leicester ??? ???