Skrevet av Emne: En deilig kone! :)  (Lest 3852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

En deilig kone! :)
« på: Februar 12, 2009, 21:50:40 »
Jeg har bursdag imorgen, og min herlige kone har spart opp 5000,- til meg som jeg kan reise til England for å se fotball for! :) Vurderer litt å spare til en eventuell play-off finale, men har ikke bestemt meg.

Jeg har vært i London før med billigturer fra RyanAir, men regner ikke med at jeg kommer ned på det nivået prismessig dersom jeg skal til Leeds.

Kan noen komme med noen tips? Jeg er ingen erfaren Englandsfarer. Hvor langt kommer jeg på 5000,-?

Tom S

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #1 på: Februar 12, 2009, 22:33:20 »
Spørs kor du reiser fra.

Eg skal over 27/3.
Reiser då med KLM frå Bergen t/r Leeds via Amsterdam; kr. 3.240,-
Marriott hotell 2 netter; £136 (ca. kr. 1.500,-)
Kampbillett; £32 (ca. kr. 350,-)

Samla ca. 5.000,-
Lommepenger går på eit anna budsjett og tåler ikkje dagens lys....

Gratulerer forresten med godt valg av kone!
 ;)
« Siste redigering: Februar 12, 2009, 22:39:28 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #2 på: Februar 12, 2009, 22:35:24 »
Det er mange erfarne Englandsfarere her som sikkert kan gi deg gode tips.

Hvor kommer du fra i landet, og hvs skal de 5000,- dekke.

Skal de 5000,- rekke lengst mulig? D.v.s billigst mulig flybilletter, og du bor på østlandet, evt sørøst, og din destinasjon er Leeds, skal det noe til å slå ryanair på priser.

De flyr fra Sandefjord til Birmingham, Liverpool og London. Fra et av de stedene må du ta tog til Leeds.

Er det Leeds-kamp og ikke Elland Road som er viktig, så hadde jeg prøvd å få med meg
bortekampene mot Colchester (4.april) og Leyton O (7.april) med base London (beg av påsken).

Et mer attraktivt tips er kanskje slutten av påsken, først 11.april(påskeaften) hjemme mot Stcokport og deretter borte mot Leciester 13.april. Det ville blitt knall, og Leicester er kun en knapp times togtur fra Birmingham, og kan passe med fly fra Birmingham.

Blank_File

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #3 på: Februar 12, 2009, 22:53:57 »
Jeg er sørlending ja, bor i Mandal. Tenker litt på å kjøre til Sandefjord, for så å ta tog fra London. Ante ikke at RyanAir flydde til Birmingham og Liverpool også. Det blir jo en del kortere. Vet ikke om noen lure avganger fra Kjevik (Kristiansand) i øyeblikket så...

Jeg må si meg fryktelig hissig på å få se en kamp på Elland Road. Det er ikke sikkert at denne stadion står i mange år til, og vårt budsjett går ikke ihop med flere Englandsturer i året. Derfor er denne gaven enda mer kjærkommen! Stockport og Leicester høres veldig artig ut! :) Jeg blir helt yr bare ved tanken! ;)

Ønsker å kunne reise og overnatte så billig som mulig. Men hadde jo vært hyggelig med Marriot så man evt kan treffe andre norkse Leedsfant også. Lommepenger kommer i tillegg, men drikker ikke alkohol så sparer en del bare der. Hva koster tog i England da?
« Siste redigering: Februar 12, 2009, 22:58:34 av Blank_File »

kjelvi

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #4 på: Februar 12, 2009, 23:48:12 »
blei litt skuffa.
med en slik tråd-tittel hadde jeg i det minste regnet med et bilde eller to....

kjelvi

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #5 på: Februar 12, 2009, 23:51:26 »
finn deg en reisekamerat eller to her på Forum - og lei en bil. betalte 770 spenn (Hertz) for en splitter ny Jetta fredag kveld-mandag kveld. sparer en del på det, samt gir en 'frihet' til å farte litt rundt.

med ditt sunne forhold til alkohol, er du selvsagt en selvskreven sjåfør.

berlin

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #6 på: Februar 13, 2009, 00:36:41 »
Tog kan være dyrt, men også billig.
Det er ofte besparende å kjøpe return ticket.
Det er ofte billigere bestlle togbillettene på nettet,

Ta en kikk på http://www.rail.co.uk/ og velg "timetables on the net", her vil du etterhvert etter at du har valgt en rute, få frem prisen også. Det finnes da ulike prisalternativer å velge mellom.

Blank_File

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #7 på: Februar 13, 2009, 02:32:43 »
Jeg kan med andre ord klare å gjøre dette her veldig billig. 99,- for flybillett (tur/retur) til London på Lørdagsmorgen. Toget ser ut til å ta i underkant av 3 timer til Leeds, så det skulle gå greit til kampstart. Og det kostet 12,50£ en vei. Ikke verst.

Adskillig dyrere fra Leeds til Leicester dog. 34,50£  :o

Men en total reisekostnad for to stk på omlag 1200,- var vel ikke så verst akkurat! Det gjelder bare å beregne tiden riktig med togene osv. Jeg aner jo ingenting om avstander fra og til togstasjonene f.eks.

Vel vel, å leie bil er forsåvidt en god idé, men ikke i et land som kjører på feil side av veien! Jeg er ikke akkurat en stor bytrafikkant, bare en stakkars bondeknøl som har lyst å se laget i mitt hjerte.

Tusen takk for all hjelp uansett. :)

chief

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #8 på: Februar 13, 2009, 08:47:24 »
Ellers så er det mulig å fly Kjevik-Leeds/Bradford via Amsterdam for under 3000,-.
Da slipper du endel ekstra reisetid med eventuelt tog/bil/buss.

Ã… bo i Leeds koster fra ca.20 pund per natt til nærmere 80, avhengig av hva du stiller for krav til standard.

Lykke til uansett hva du velger. :)
1 4 all and all 4 1

berlin

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #9 på: Februar 13, 2009, 09:10:56 »
Jeg kan med andre ord klare å gjøre dette her veldig billig. 99,- for flybillett (tur/retur) til London på Lørdagsmorgen. Toget ser ut til å ta i underkant av 3 timer til Leeds, så det skulle gå greit til kampstart. Og det kostet 12,50£ en vei. Ikke verst.

Adskillig dyrere fra Leeds til Leicester dog. 34,50£  :o

Men en total reisekostnad for to stk på omlag 1200,- var vel ikke så verst akkurat! Det gjelder bare å beregne tiden riktig med togene osv. Jeg aner jo ingenting om avstander fra og til togstasjonene f.eks.

Vel vel, å leie bil er forsåvidt en god idé, men ikke i et land som kjører på feil side av veien! Jeg er ikke akkurat en stor bytrafikkant, bare en stakkars bondeknøl som har lyst å se laget i mitt hjerte.

Tusen takk for all hjelp uansett. :)

På denne siden vil du finne beskrivelser av "Hvordan komme seg til banen fra togstasjonen".
Den dekker hele ligaen. http://www.footballgroundguide.com/

Ellers bør du beregne god slakk i ift flyavgangene, det kan fort lønne seg å ta en ekstra overnatting i stedet for å stresse seg i hel. Fly og kamp på både 11.april og 13.april høres i overkant stressende ut for meg, men det er sikkert mulig å få det til.

Som chief skriver, Kjevik - Amsterdam - Leeds, kan fort bli et godt alternativ, også på pris.
Return ticket Leeds-Leicester-Leeds, koster ofte bare et par pund ekstra ift kun en vei.
« Siste redigering: Februar 13, 2009, 09:24:03 av berlin »

Blank_File

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #10 på: Februar 16, 2009, 01:01:02 »
Nå har jeg hvertfall litt å kikke på, tusen takk for all hjelp så langt :)

fjellhaugen

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #11 på: Februar 16, 2009, 08:18:34 »
HVA!!
ser ingen deilige bilder her inne...

















Ã…hh. dette er ikke nakenprat.com  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Raven

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #12 på: April 08, 2009, 16:28:33 »
Jeg er sørlending ja, bor i Mandal. Tenker litt på å kjøre til Sandefjord, for så å ta tog fra London. Ante ikke at RyanAir flydde til Birmingham og Liverpool også. Det blir jo en del kortere. Vet ikke om noen lure avganger fra Kjevik (Kristiansand) i øyeblikket så...

Jeg må si meg fryktelig hissig på å få se en kamp på Elland Road. Det er ikke sikkert at denne stadion står i mange år til, og vårt budsjett går ikke ihop med flere Englandsturer i året. Derfor er denne gaven enda mer kjærkommen! Stockport og Leicester høres veldig artig ut! :) Jeg blir helt yr bare ved tanken! ;)

Ønsker å kunne reise og overnatte så billig som mulig. Men hadde jo vært hyggelig med Marriot så man evt kan treffe andre norkse Leedsfant også. Lommepenger kommer i tillegg, men drikker ikke alkohol så sparer en del bare der. Hva koster tog i England da?
Klm flyr fra Kjevik til Leeds via Amsterdam. Reiser over i morra men da til Manchester(siden det blei 1000kr blilliger pr pers) Må ut med 3000 tur retur

kjelvi

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #13 på: April 08, 2009, 17:25:51 »
blei litt skuffa.
med en slik tråd-tittel hadde jeg i det minste regnet med et bilde eller to....

venter fortsatt!
 :D ;D ::)

fjellhaugen

Sv: En deilig kone! :)
« Svar #14 på: Mai 14, 2009, 14:22:37 »
for å følge opp her så fikk også undertegnede gavekort på ny leeds tur til 30 års dagen fra samboeren.

beste gaven ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!