Skrevet av Emne: Alan Smith: Helt eller Judas?  (Lest 6801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Alan Smith: Helt eller Judas?
« på: Mars 04, 2009, 21:14:15 »
Det er en ting jeg ofte har lurt på:-det er den nesegruse beundringen for Alan Smith enkelte Leedsfans har.En spiller som har hatt Leedsplakater på rommet sitt siden han ble født,slår igjennom i sin elskede klubb og gir alt i hver kamp.Selvfølgelig en publikumsyndling.Så havner klubben i økonomisk trøbbel som vi vet, og Alan blir satt på transfer.Tidlig melder Arsenal,Liverpool og Manu sin interesse.Hva skjer?-jo spilleren ytrer et sterkt ønske om at han kun vil bli solgt til Manu.....etter min mening er dette helt uforståelig.Kun til Scum?????Hvor er hjertet?Hvor er fornuften?Det er visst bare penger som gjelder....Skulle ønske flere var som Teddy Sheringham:da han var på vei ut av Spurs kom Arsenal på banen og ville kjøpe.Da uttalte Teddy:"Jeg hater Arsenal-ingen pengesum i verden ville fristet meg dit"!Det kaller jeg ryggrad-noe jeg mener Alan Smith ikke har!Hva mener dere?Er det helt uproblematisk at han sa og gjorde dette?

MooCow

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #1 på: Mars 04, 2009, 21:17:26 »
Debattert 1000 vis av ganger, og nokon spring til Quisling sitt forsvar... ???

Eg vil sjølsagt aldri sjå fyren meir i ei kvit drakt, slikt pakk har ein ikkje bruk for  8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #2 på: Mars 04, 2009, 21:46:37 »
Debattert 1000 vis av ganger, og nokon spring til Quisling sitt forsvar... ???


...som du sier, debattert leeeeenge & vel. Men det er en stund siden sist (eller er det det...), og nye har kommet til på forumet. Så til de som ennå ikke har gått lei osv... Kjør debatt!

...men det foregår på off topic. Iallfall inntil han dukker opp igjen, loan or no loan :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #3 på: Mars 04, 2009, 21:47:41 »
Dette finnes det så mange tråder om og er så utdebattert at det skulle vere heilt unødvendig å lage ein ny tråd, meiner eg.

Om ein no likevel vel å diskutere denne trur eg det kan vere greit med litt fakta på bordet:
Alan Smith sa aldri at det kun var manu som var aktuell, men de var de eneste som la nok penger i budet sitt, og ikkje minst cash kontant. Leeds trengte penger.
Forøvrig takket Smithy nei til sin lojalitetsbonus som han hadde krav på, om eg ikkje husker feil £1M.

Skal ein absolutt finne "judaser" meiner eg det er mange som kjem foran Alan i køen.

COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #4 på: Mars 04, 2009, 21:48:43 »
Debattert 1000 vis av ganger, og nokon spring til Quisling sitt forsvar... ???


...som du sier, debattert leeeeenge & vel. Men det er en stund siden sist (eller er det det...), og nye har kommet til på forumet. Så til de som ennå ikke har gått lei osv... Kjør debatt!

...men det foregår på off topic. Iallfall inntil han dukker opp igjen, loan or no loan :)



Støttes.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #5 på: Mars 04, 2009, 21:54:23 »


Skal ein absolutt finne "judaser" meiner eg det er mange som kjem foran Alan i køen.



Hva med kapteinen som gikk til Scum i 2002....? Eller Jordan / McQeen som gikk til Scum? Jeg har aldri tilgitt dem!

ELLER KANSKJE BEDRE: YEBOAH SOM KASTET SELVE LEEDSSYMBOLET, DRAKTEN, PÃ… BAKKEN DA HAN BLE BYTTET UT MOT TOTTENHAM!   :o


Forøvrig: Enhver god fotballspiller er selvsagt velkommen i Leeds!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #6 på: Mars 04, 2009, 21:57:44 »


Skal ein absolutt finne "judaser" meiner eg det er mange som kjem foran Alan i køen.



Hva med kapteinen som gikk til Scum i 2002....? Eller Jordan / McQeen som gikk til Scum? Jeg har aldri tilgitt dem!

ELLER KANSKJE BEDRE: YEBOAH SOM KASTET SELVE LEEDSSYMBOLET, DRAKTEN, PÃ… BAKKEN DA HAN BLE BYTTET UT MOT TOTTENHAM!   :o


Forøvrig: Enhver god fotballspiller er selvsagt velkommen i Leeds!  :)

...eller kewell... o.s.v.

COME ON LEEDS !!

peacock

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #7 på: Mars 05, 2009, 00:45:16 »
Smithy er selvsagt en helt til evig tid. Leeds-supportere som ikke forstår dette, vil alltid i mine øyne være idioter. Og, dette er 100% seriøst ment.


Lord-Meta

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #8 på: Mars 05, 2009, 00:59:59 »
da er det mange idioter ute å går..

Kickthemdown

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #9 på: Mars 05, 2009, 01:16:12 »
Smithy vil for alltid være en av mine aller største favoritter.

En vakker dag så er han tilbake...

Alta-White

flynn

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #10 på: Mars 05, 2009, 06:50:42 »
Men spilleren Alan Smith er ikke lengre noe å trakte etter dessverre. I gårsdagens kamp var han fullstendig ute av stand til å bidra med annet enn stygge taklinger og sedvanlig kjefting på dommeren.

Som med Kewell synes jeg det bare var trist å bivåne forfallet  :(

flynn

Sydhagen

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #11 på: Mars 05, 2009, 08:33:12 »
Men spilleren Alan Smith er ikke lengre noe å trakte etter dessverre. I gårsdagens kamp var han fullstendig ute av stand til å bidra med annet enn stygge taklinger og sedvanlig kjefting på dommeren.

Som med Kewell synes jeg det bare var trist å bivåne forfallet  :(

flynn

Smith og Kewell var spillere som fløt på LAGET Leeds. laget til Leeds var veldig godt sammensatt, men ingen store enkeltspillere.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #12 på: Mars 05, 2009, 08:53:26 »
Men spilleren Alan Smith er ikke lengre noe å trakte etter dessverre. I gårsdagens kamp var han fullstendig ute av stand til å bidra med annet enn stygge taklinger og sedvanlig kjefting på dommeren.

Som med Kewell synes jeg det bare var trist å bivåne forfallet  :(

flynn

Med Kewell var det direkte HERLIG å bivåne forfallet!!!!

peacock

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #13 på: Mars 05, 2009, 09:21:59 »
Makan! Tenk å sammenligne Kewell og Smith!

samadhi

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #14 på: Mars 05, 2009, 10:59:23 »
Smith ga alltid 110% for Leeds når han var her. Siste sesong i PL va han vår beste spiller og den eneste som virkelig stod frem i krigen. Tårene som kom etter nedrykket var definitivt ekte. Skulle selvsagt sett at han hadde valgt enn annen klubb, men forstår også at han takket ja når en klubb som kunne garantere suksess kom med tilbud. De som var mest inne i bildet i tillegg til ManU var etter det jeg husker Everton og Newcastle (ikke Arsenal og Liverpool), og da skjønner jeg valget enda bedre. Gutten var på dette tidspunktet landslagsspiller og ett av de største talenete i engelsk fotball, og jeg respekterer at han hadde ambisjoner.

Jeg skulle gjerne sett at Smith kom tilbake til oss, og tror han ville passet godt inn som def. midtbane i L1. Som spiss ser det ut som han er ferdig, og for å være ærlig er han en blek skygge av det 17 årige stortalentet som bøttet inn mål i sin første sesogner (eller kanskje han ikke scoret så mye da heller  ::)

Harry Kewell derimot viste null respekt for sin gamle klubb, og judas stempelet her er mye tydligere enn hos Smith!
marching on together,
derudaf forever...

AndyMathie

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #15 på: Mars 05, 2009, 12:56:00 »
Helt enig her. Har aldri forstått argumentene for å kalle Smithy en judas når det faktiske forhold var at ingen andre klubber bø like mange penger som Manu i tillegg til at han ga bort lojalitet bonusen.

Og til de som ikke har skjønt det! Har noen av de andre spillerne som spilte sammen med Smithy sagt i fra seg lojalitetsbonusen??? Kommer lyset snart eller?


Smithy er selvsagt en helt til evig tid. Leeds-supportere som ikke forstår dette, vil alltid i mine øyne være idioter. Og, dette er 100% seriøst ment.



We are Leeds and we are proud of it!

Budda

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #16 på: Mars 05, 2009, 15:10:05 »
Hva med en mellomting? Litt helt og litt judas. Verden er ikke alltid svart eller hvit.
Endre

Bjorn

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #17 på: Mars 05, 2009, 15:15:36 »
En helt i mine øyne! KAn komme tilbake når han vil!!  ;D
Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #18 på: Mars 05, 2009, 15:52:16 »
Problemet er vel følgende eksempel.
La oss forestille oss enn spiller som har ført Leeds til ligagull etter ligagull i mange mange år fremover, vil f.eks spille for Manu på slutten av sin karriere fordi det er den klubben som byr mest for en spiller som er ferdig på topp plan i Leeds. Ja han vil bli en judas i Leeds supporternes øyne.

Alan Smith er etter mitt syn en spiller som man skal respektere med meget høye tanker. Det er bare å ta av seg hatten i dyp respekt for det Ferguson har fått til.

Det hatet vi supportere har til Manu er rett og slett misunnelse.

Budda

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #19 på: Mars 05, 2009, 16:12:14 »
Problemet er vel følgende eksempel.
La oss forestille oss enn spiller som har ført Leeds til ligagull etter ligagull i mange mange år fremover, vil f.eks spille for Manu på slutten av sin karriere fordi det er den klubben som byr mest for en spiller som er ferdig på topp plan i Leeds. Ja han vil bli en judas i Leeds supporternes øyne.

Alan Smith er etter mitt syn en spiller som man skal respektere med meget høye tanker. Det er bare å ta av seg hatten i dyp respekt for det Ferguson har fått til.

Det hatet vi supportere har til Manu er rett og slett misunnelse.

Forstår ikke helt resonnementen ditt, h.b. Man skal respektere Smith fordi Alex Ferguson har fått til mye med Manu?
Endre

h.b

  • Gjest
Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #20 på: Mars 05, 2009, 16:17:46 »
Meningen var at uansett hva en spiller har gort for Leeds, så hater supporterne ham hvis han går til Manu

Andersen

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #21 på: Mars 05, 2009, 17:53:03 »
Haaaaaalllllo, er ikke denne gutten Alan Smith , eller for sakens skyld  Kewell , Viduka , eller de andre som spillte sammen det året de rykket ned fra premierleage blitt historie nå!!!!!  er det ikke ferdig utdebbatert nå? de er historie nå!  se heller framover for resten av sesongen nå, i stedet for å diskutere spillere som har gått til andre klubber . ;D ;D ;D

Torpe-do

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #22 på: Mars 06, 2009, 00:27:05 »
nååååååå?

Kickthemdown

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #23 på: Mars 06, 2009, 02:41:28 »
Problemet er vel følgende eksempel.
La oss forestille oss enn spiller som har ført Leeds til ligagull etter ligagull i mange mange år fremover, vil f.eks spille for Manu på slutten av sin karriere fordi det er den klubben som byr mest for en spiller som er ferdig på topp plan i Leeds. Ja han vil bli en judas i Leeds supporternes øyne.

Alan Smith er etter mitt syn en spiller som man skal respektere med meget høye tanker. Det er bare å ta av seg hatten i dyp respekt for det Ferguson har fått til.

Det hatet vi supportere har til Manu er rett og slett misunnelse.
Huh? Jeg skjønner ingenting av det der...  ::)

Alta-White

B_Ød

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #24 på: Mars 06, 2009, 08:36:01 »
hadde de gutta som spiller i dag hatt sneven av den "driven" og innsatsen AS viste, hadde vi muligens ligget på direkte opprykksplass pr nå...
Ups & Ups!!

ollan

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #25 på: Mars 06, 2009, 09:01:48 »
Ser ingen grun til å hate Smithy.
Ga absolutt alt for Leeds. Scum la mest peng på bordet, slik er det bare..........
Ollan

sportcarl1

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #26 på: Mars 06, 2009, 12:51:15 »
har bara gott att säga om smith, han var kvar in i det sista, den sista som lämnade skutan(kelly var det ingen som ville ha), det talas aldrig om att LU ville verkligen göra sig av med alla spelarna för att slippa lönekostnader de körde ju i princip ut spelarna sålde dem till vilka priser som helst, tror smith satt med ett långt kontrakt dessutom med 40000 pund i veckan
 

Andersen

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #27 på: Mars 06, 2009, 13:37:24 »
Gutten er historie ! Han gjør det ikke spesiellt godt om dagen heller!  ;D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #28 på: Mars 11, 2009, 22:06:47 »
Ã… gå til erke erke erke fienden er alltid utilgivelig, nesten. For å sammenligne. Azar Karadas gikk fra Brann til rbk for 10 mill. Brann trengte pengene, men for Brannfansen ble Karadas sett på som Judas Iskariot himself. Ã…rene gikk, Azar reiste Europa rundt og endte til slutt opp igjen i Brann som helt.

Brian G.

Sv: Alan Smith: Helt eller Judas?
« Svar #29 på: Mars 12, 2009, 17:38:11 »
Alan Smith er en dritt= selvfølgelig Judas
LUSCOS 3302                           Leeds United fra vuggen til penalet