Er LUSCOS forumet kun for Leeds supportere eller for alle som vil?

Started by fjellhaugen, March 09, 2009, 09:29:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ønsker vi andre lags supportere inne på vårt forum?

Ja
Ja, men bare på off topic
Nei, det blir for drøyt med andre folks meninger
Nei, dette er et Leeds forum. Av og for Leeds
Kan vi ikke sende link med siden til norsk supporter allianse? :)

fjellhaugen

Lodder stemningen her etter den siste tids debatt angående vår nye venn Another Roger (AKA Tranmere supporter)

Er det slik at vi vil ha et generelt fotballforum med medlemmer fra andre lag, eller vil vi diskutere Leeds slik vi synes Leeds er best?

Undertegnede må si at jeg synes det er deilig å kunne logge meg på forumet her uten å måtte høre om rooneys hat trick i helga og hva benitez mener om moyes sin taktikk osv..

Vil jeg lese og diskutere fotball generelt så går jeg på andre forum, men for meg er LUSCOS forumet på en måte litt hellig.

Hva mener dere? Kjør debatt ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

baste

75% mener det samme som meg....personlig har jeg null interesse av å få innspill ifra Tranmere; Scum eller Looserpool fans her inne på vårt forum..

Can I kick it? Ut med de...

Budda

Quote from: fjellhaugen on March 09, 2009, 09:29:42
Lodder stemningen her etter den siste tids debatt angående vår nye venn Another Roger (AKA Tranmere supporter)

Er det slik at vi vil ha et generelt fotballforum med medlemmer fra andre lag, eller vil vi diskutere Leeds slik vi synes Leeds er best?

Undertegnede må si at jeg synes det er deilig å kunne logge meg på forumet her uten å måtte høre om rooneys hat trick i helga og hva benitez mener om moyes sin taktikk osv..

Vil jeg lese og diskutere fotball generelt så går jeg på andre forum, men for meg er LUSCOS forumet på en måte litt hellig.

Hva mener dere? Kjør debatt ;)

Hvorfor ikke? Selvsagt så er dette, og skal være, et leedsforum, men hvis de av en eller annen grunn har lyst til å delta, så må de jo få lov til det. Dog så kan jeg ikke skjønne hvorfor de skal ha lyst til å delta. 
Endre

Asbjørn

...for å ta en 'lojo' og 'svare som ikke-moderator et øyeblikk'...

Jeg syns spørsmålet blir litt feil...
(Edith: Det spr jeg syntes var 'feil', er først og fremst 'spr slik det står i topictittelen' - ikke spr i spørreundersøkelsen)

For å ta et eksempel, hva hvis Arne Scheie, velkjent ManU-supporter, hadde logget inn fordi han ville diskutere litt med Leeds-supportere. Skulle vi da ha gitt ham fyken 'pr definisjon'???
- hvilket inntrykk hadde han da sittet igjen med av oss?
- men selvfølgelig hadde han da måttet diskutere på våre premisser, og jeg tror man hadde gått lei Arne Scheie om han blandet seg inn i alle mulige diskusjoner, iallefall hvis han alltid kom med de samme argumentene..
- og 'en og annen Arne Scheie' er greit, jeg tror man fort når et 'metningspunkt' om det hadde vært mange...

Jeg tror vi hadde sett på Arne Scheie som en berikelse, men at det ville vært naturlig med få innlegg fra ham, og slett ikke daglige, der han 'blandet seg inn' i tide og utide. Men en sjelden gang, bare en berikelse...

Men nå er jeg jo engang moderator: :)
Formelt sett skal vi moderatorer følge forumreglene, og det skal vi gjøre. Vi har riktignok allerede diskutert litt internt, men vil samtidig følge litt med 'den vanlige medlems' mening her. Og da tenker jeg også at vi ikke bare skal lytte til en/to stemmer som er høylydte (selv om 'de bråker' trenger de jo ikke representere så mange)...

Men, angående spørsmålet, selvfølgelig er dette en Leeds-supporterside, det blir mer spørsmål om hvordan vi tar imot 'gjester'...

Jeg tenker
De er velkommen:
- så lenge de følger forumreglene
- og oppfører seg (jamf. ikke lager 'provokasjonsinnlegg' helt opp mot grensen hele tiden)
- det er et relativt lavt antall 'gjester'...

...men som sagt, jeg er også en 'lyttende mods' som er interessert i 'den gjengse medlems mening...'

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fjellhaugen

Quote from: Asbjørn on March 09, 2009, 11:10:18
...for å ta en 'lojo' og være vanlig medlem...

Jeg syns spørsmålet blir litt feil...
(Edith: Det spr jeg syntes var 'feil', er først og fremst 'spr slik det står i topictittelen' - ikke spr i spørreundersøkelsen)

For å ta et eksempel, hva hvis Arne Scheie, velkjent ManU-supporter, hadde logget inn fordi han ville diskutere litt med Leeds-supportere. Skulle vi da ha gitt ham fyken 'pr definisjon'???
- hvilket inntrykk hadde han da sittet igjen med av oss?
- men selvfølgelig hadde han da måttet diskutere på våre premisser, og jeg tror man hadde gått lei Arne Scheie om han blandet seg inn i alle mulige diskusjoner, iallefall hvis han alltid kom med de samme argumentene..
- og 'en og annen Arne Scheie' er greit, jeg tror man fort når et 'metningspunkt' om det hadde vært mange...

Jeg tror vi hadde sett på Arne Scheie som en berikelse, men at det ville vært naturlig med få innlegg fra ham, og slett ikke daglige, der han 'blandet seg inn' i tide og utide. Men en sjelden gang, bare en berikelse...

Formelt sett skal vi moderatorer følge forumreglene, og det skal vi gjøre. Vi har riktignok allerede diskutert litt internt, men vil samtidig følge litt med 'den vanlige medlems' mening her. Og da tenker jeg også at vi ikke bare skal lytte til en/to stemmer som er høylydte (selv om 'de bråker' trenger de jo ikke representere så mange)...

Men, angående spørsmålet, selvfølgelig er dette en Leeds-supporterside, det blir mer spørsmål om hvordan vi tar imot 'gjester'...

Jeg tenker
De er velkommen:
- så lenge de følger forumreglene
- og oppfører seg (jamf. ikke lager 'provokasjonsinnlegg' helt opp mot grensen hele tiden)
- det er et relativt lavt antall 'gjester'...

...men som sagt, jeg er også en 'lyttende mods' som er interessert i 'den gjengse medlems mening...'

er du en vanlig moderator eller en moderator som er vanlig asbjørn ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Asbjørn

Quote from: fjellhaugen on March 09, 2009, 11:26:40

er du en vanlig moderator eller en moderator som er vanlig asbjørn ;)

...innlegget ditt fikk meg iallefall til å formulere det litt annerledes :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ragnar

OEF er jo et Leeds forum så det er jo litt rart at andre lags supportere kommer inn her for å diskutere.

Men om de liker Leeds så mye mer enn sitt eget lag så er det jo opp til de hva de gjør. Men de vet at dette er et Leeds forum og bør da innrette seg etter det.

Om det er folk som ikke vil ha de her så må de respektere det.

Personelig syntes jeg at andre lags supportere kan komme inn her å delta så lenge de oppfører seg.  8)
*In El Loco we trust!*

pale

Jeg støtter Asbjørns innlegg fullt ut.

Synes det kan være interessant og få noen andre perspektiver en gang i blant.
I så måte synes jeg AnotherRoger har vært et friskt pust, stort sett.

Men vi skal selvsagt ikke godta hoverende oppførsel under kamptråden. f.eks.

Så en og annen interessant gjest er for min del velkommen.

Dennis

Godt innlegg, Asbjørn!

Det er en balansegang for supportere av andre lag, som melder seg på et Leeds-forum, for å diskutere andre lags fotball. De som i blant kommer innom og legger inn et innlegg om hvordan de håper Leeds rykker opp når det har vært play-off finale, har jeg ingen problemer med.

Nå er det vel ingen hemmelighet at det er en Tranmere-supporter som har lagt grunnlaget for denne debatten. Jeg syns mange av hans innlegg kunne vært droppet, da jeg ikke ser vitsen å blande seg inn i Leeds-supporternes ambisjoner ut sesongen - tross at det angivelig skal ha vært humoristisk ment. Jeg kommer aldri til å melde meg på et Tranmere-forum, logge meg inn med Leeds-logo og fortelle at Tranmere-supporterne må kose seg så lenge de kan spille seriekamper mot storheter som Leeds, for deres egen klubb er og blir en L1-klubb på sikt, mens vi er en sovende gigant - eller lignende. Det kommer under kategorien 'provoserende' og slike innlegg fra andre lags supportere på et Leeds-forum er uønsket, i alle fall i mine øyne.

På et Leeds-forum synes jeg vi bør forholde oss til Leeds. Den nevnte supporteren skal ha for at han har valgt et lite lag i en by hvor to store giganter vil fange opp det meste av talentfulle spillere og oppmerksomhet. Dette resulterer sikkert i lite aktivitet på forum, spesielt i norske kretser, men om han ønsker å diskutere nettopp Tranmere med andre supportere, så må vel et generelt fotballforum, og ikke et Leeds-forum, være mer ønskelig? Jeg har i alle fall lite interesse av å høre om skadesituasjonen i Tranmeres backfirer på dette forumet, det samme gjelder hva en Tranmere-supporter tror om Leeds' opprykksjanser.

Det blir tross alt noe helt annet om en med-supporter sier at han dessverre ikke tror vi klarer å vinne en kamp, enn at en annen lags supporter kommer hjem til deg på døra og forteller at det trur neimen ikke han heller!

Jeg har ingenting i mot den nevnte debattant, som sagt liker jeg også at nordmenn kan være supportere av mindre engelske lag, slik som oss selv  ;D...

...men å blande seg inn i kamptrådene skal man i alle fall være meget forsiktig med, da vi har en tendens til å være på kanten av et emosjonelt stup hver lørdag kl 18.  :)
Marching on together!

Jon R

Jeg ønsker at klubben Leeds United skal være åpen, gjestfri og inkluderende. Likeledes ønsker jeg at Leeds supportere over det ganske land, er åpne og inkluderende overfor andre Leeds supportere, og andre lags supportere som vil oss vel. Av samme grunn ønsker jeg at OEF skal preges av tilsvarende holdninger. Så lenge folk ønsker å diskutere og kommentere Leeds United, er de velkomne på dette utmerkede forumet. For meg er det ikke noe krav at de Leeds supportere. Jo fler som er interessert i hva som rører seg i og rundt klubben vår, desto bedre. I mine øyne har denne Tranmere supporteren vært et friskt pust. Det noen oppfatter som "sarkastisk", oppfatter jeg mest som vennligsinnet erting fra en over gjenomsnittlig interessert supporter som vet mye om hva tilværelsen i league One handler om. Kanskje vi til og med kan ha noe å lære fra noen utenforstående, som ikke alltid betrakter verden gjennom hvite Leeds United briller?  :)
Jon R.

J-R

Så lenge de er saklige og diskuterer på en fin og bra måte ser jeg ingen problemer med dette...

peacock

Dette er helt greit for meg. Men, om dete ikke skulle være "tillatt," hvordan skulle dette løses? Det måtte vel være å kreve medlemsnummer i LUSCOS i påloggingen, og det er vel ikke ønskelig da alle ikke er medlemmer.

fjellhaugen

Quote from: peacock on March 09, 2009, 12:11:06
Dette er helt greit for meg. Men, om dete ikke skulle være "tillatt," hvordan skulle dette løses? Det måtte vel være å kreve medlemsnummer i LUSCOS i påloggingen, og det er vel ikke ønskelig da alle ikke er medlemmer.

nå er det vel slik at du avslører deg selv GANSKE fort om du ikke er leeds supporter her inne :D :D

Sølvreven

Jeg er helt enig med Asbjørn.
Så lenge de ikke rakker ned på Leeds og hoverer når vi taper, så er det greit for meg at de er med på saklige diskusjoner. Jeg tror de liker diskusjonene på siden vår. Det er nok ikke så mange andre klubber som har like aktive forum som oss.
Når det gjelder å rakke ned på Leeds, så er det helt og holdent vår jobb......... ;D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Torpe-do

Flotte innlegg Asbjørn og Mr. Kaizer; som om jeg skulle, og hadde kunnet, sagt det selv.

Er for at andre skal kunne komme med innspill; men det må selvsagt begrenses. I et Leeds-forum skal postene selvsagt være sterkt relatert til Leeds  :-\

Samtidig vil jeg påstå at vi kan jo se på dette som et kompliment; nok en gang er vi ikke glemt.
Som, var det Kaizer?, sa; Jeg kommer nok aldri til å melde meg inn i eksempelvis et Tranmere-forum.

Syns at andre viser interesse er en god ting, og deres innlegg skaper både friske pust og nye debatter (som eksempelvis denne :) )

Sum sumarum avhenger alt av at det er Leeds det dreier seg om, og unødvendig provokasjon er, ja; unødvendig.

Sten

La oss foreta et tankeeksperiment. La oss gå i oss selv. Hvilke grunner kunne du -som Leedssupporter-  ha for å f.eks finne ut hvor norske Lutonsupportere diskutere Lutonsaker? Registrere oss på Lutonforumet (med Lutonpassord og Lutonbrukernavn), og så begynne å diskutere med Lutonsupporterne på Lutonforumet...

Jo jeg tenker det er kanskje tre hovedgrunner til det:

1. Du er selv en av tre Fuddington Rovers (Lower Cotswolds Guinnesdrinkers League) supportere i Norge, og trenger litt mer trøkk i hverdagen enn det "Fuddington 4ever" tråden din på VG-netts diskusjonssider kan tilby (tre innlegg siste halvår). Du håper at Lutonforumet kan gi deg det, og mener du har en slags rett til å diskutere der fordi broren til manageren i Fuddington Rovers en gang prøvespilte for Luton.

2. Du var på en hyggelig togtur med en gjeng Lutonsupportere en gang, og lurer på hvem hun som satt i mellom de to tjukkasarane i sennep-i-ræva-farget drakt bakerst i vogna het.

3. Du er egentlig skap-Luton-supporter, og har et hemmelig ønske om å skifte klubb (noe som er ganske åpenbart casen med denne Tranmere-fyren).

Jeg mener vi kommer langt ved å reagere på de respektive naturlige måtene på alternativene:

1. Ignorer fyren så går han vekk når han går lei. Troll er troll.

2. Send ham en høflig mail med tlf.nr til dama (evt. til mannen og broren hennes som satt på hver side av henne)

3. Send ham et eks av TPN med en giro i.

Sten

McMidjo

Syns det er helt greit med andre supportere på forumet â€" så lenge de primært diskuterer Leeds United â€" og ikke sitt eget lag.

Jeg blir langt mer provosert over Leedssupportere som bruker forumet til å skite i eget reir - enn de uskyldighetene denne Tranmeresupporteren har kommet med…..

På sett og vis er det jo egentlig Leeds som har kommet på besøk til Tranmere sin bakgård her i Leauge One, og da må vi vel kunne tåle at det kravler fram noen storøyde beundrere, mens vi står her i bakgården og pusser rusten av den gamle ærverdige doningen vår…. ;) 
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Hallgeir *

Quote from: McMidjo on March 09, 2009, 15:56:09
Syns det er helt greit med andre supportere på forumet â€" så lenge de primært diskuterer Leeds United â€" og ikke sitt eget lag.

Jeg blir langt mer provosert over Leedssupportere som bruker forumet til å skite i eget reir - enn de uskyldighetene denne Tranmeresupporteren har kommet med…..

På sett og vis er det jo egentlig Leeds som har kommet på besøk til Tranmere sin bakgård her i Leauge One, og da må vi vel kunne tåle at det kravler fram noen storøyde beundrere, mens vi står her i bakgården og pusser rusten av den gamle ærverdige doningen vår…. ;) 

Mange bra innlegg, bla det over her, Asbjørns m.fl. Synes slett ikke at AnotherRoger har gått over streken. Han har i alle fall ikke klart å provosere meg. Ville kanskje reagert dersom han var her inne stadig vekk. Og som "Mr. Pretter" så korrekt nevner: Drite ut laget vårt er vi svært gode til selv uten hjelp utenfra.  :)
Super Leeds since 1968

Leedsulf

Ser ingen problemer med å ha andre lags supportere her inne, så lenge de holder seg saklige, og ikke kun er ute å provosere.

Promotion 2010

Quote from: Sten on March 09, 2009, 15:06:15
La oss foreta et tankeeksperiment. La oss gå i oss selv. Hvilke grunner kunne du -som Leedssupporter-  ha for å f.eks finne ut hvor norske Lutonsupportere diskutere Lutonsaker? Registrere oss på Lutonforumet (med Lutonpassord og Lutonbrukernavn), og så begynne å diskutere med Lutonsupporterne på Lutonforumet...

Jo jeg tenker det er kanskje tre hovedgrunner til det:

1. Du er selv en av tre Fuddington Rovers (Lower Cotswolds Guinnesdrinkers League) supportere i Norge, og trenger litt mer trøkk i hverdagen enn det "Fuddington 4ever" tråden din på VG-netts diskusjonssider kan tilby (tre innlegg siste halvår). Du håper at Lutonforumet kan gi deg det, og mener du har en slags rett til å diskutere der fordi broren til manageren i Fuddington Rovers en gang prøvespilte for Luton.

2. Du var på en hyggelig togtur med en gjeng Lutonsupportere en gang, og lurer på hvem hun som satt i mellom de to tjukkasarane i sennep-i-ræva-farget drakt bakerst i vogna het.

3. Du er egentlig skap-Luton-supporter, og har et hemmelig ønske om å skifte klubb (noe som er ganske åpenbart casen med denne Tranmere-fyren).

Jeg mener vi kommer langt ved å reagere på de respektive naturlige måtene på alternativene:

1. Ignorer fyren så går han vekk når han går lei. Troll er troll.

2. Send ham en høflig mail med tlf.nr til dama (evt. til mannen og broren hennes som satt på hver side av henne)

3. Send ham et eks av TPN med en giro i.

Tenkte jeg ikke skulle kommentere noe på denne tråden, men du har et kjernepoeng her Sten (jeg liker godt det derre pixern-navnet også).
Hva skulle til for at jeg skulle logget meg på et annet lags forum.....? Det må være hu derre dama!  ;D  Jeg er ikke interessert i å diskutere en skitt med noen som helst andre enn Leeds-supportere her inne. Det er jo derfor jeg er logget inn her.
I tillegg er grensen min ekstremt lav, som for mange her inne, når det gjelder å være hårsår for kommentarer utenifra når det gjelder Leeds! Alle yrtinger er å gni det inn enda mer. Men på off-topic kan de boltre seg i bøtter og spann. Der finner de ikke meg så ofte heller.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Nå er det nok ingen fare for at andre lags supportere "overtar" forumet vårt, men for eigen del bruker eg OEF for å møte Leedsfans.

Så klart, dersom andre lags supportere ønsker å "henge" her med oss så skal eg kunne leve med det, men da må de oppføre seg.
Men, eg forstår fortsatt ikkje kva som får de til å bruke så mykje tid på vårt forum om det ikkje er for å provosere. Generell fotballinteresse er litt tynn forklaring.
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Ser ut som de fleste har samme mening som meg om dette "viruset" som har sneket seg inn her på Forumet. Det er greit så lenge han oppfører seg som man gjør når man er på besøk. Men hvordan hadde reaksjonen vært hvis det kommer inn en manu supporter med syrlige kommentarer?

Når det gjelder avstemningen fant jeg ingen alternativer som passet meg. Jeg savnet: Vil du ha supportere fra andre lag inne på vårt Forum hvis de underlegger seg Leeds United på en totalt ydmykende måte?

Svar: Ja

Andersen

Vet ikke om det siste innlegget mitt ble registrert, men andre lags supportere må gjerne debatere her inne, bare den er sakelig ! At de gidder å gå inn her for å debatere med oss får de stå for selv! Ã... slenge dritt om Leeds klarer vi fint selv , hvis alt ser mørkt ut!!!!  ;D ;D LEEDS4EVER.

Xern

Jeg syntes Off Topic forumet bør være tilgjengelig for alle, men de andre bør bare leeds-fans være med i 8) For forumet bør jo være tilgjengeligt for alle, det er jo litt frekt å utestenge alle andre. Det er jo bare bra at forumet blir brukt! :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Another_Roger

Må først få gatulere Leeds med fin seier i å går. Ser ut til at Beckford sin tilbakekomst har gjort Leeds godt. Som eg sa for nokre dagar sidan så trur eg Leeds vinner 4 kampar på rad no. Då er playoffen sikra og det er jo bra! 2. plassen er i teorien mulig også. Leicester blir nok nesten umogleg å hente inn, sjølv om dei taper i kveld  ;D

Angåande trådens tema så er jo dette opp til Leedsfansen å avgjere. Eg er jo som kjent Tranmeresupporter. Det å bli kalla troll m.m er på kanten til å vere frekt, men eg sovnar nok i kveld også.

fjellhaugen

Etter 5 dager stenger jeg nå avstemnigen her inne, en avstemning som ironisk nok ble avsluttet med innlegg fra en Tranmere supporter...

Folk som har skrevet innlegg har stort sett sagt de synes det er greit med supportere fra andre lag her inne så lenge de "holder seg i skinnet". Litt rart egentlig med tanke på resultatet av avstemningen ???

Morsomt i allefall å se hva andre mente om en sak jeg har tenkt litt på i det siste.
Hvorpå jeg må si at jeg stemte nei, da jeg liker å diskutere Leeds med Leeds supportere og derfor går inn hit. Ønsker jeg å snakke fotball generelt går jeg på andre forum....evt, pub

Og Roger; når du har funnet ut meningen med livet og vendt deg om. Da skal jeg være første mann til å gi deg en virituell klem ;D ;D

berlin

Har selv ikke noe problem med fenomenet "Another Roger". Han har ikke vært her for å provosere, og vi blir ikke nedrent av andre lags supportere på forumet, så jeg skjønner ikke at det er noe problem.

Skulle det bli et problem i fremtiden, finnes det alltids tenkniske sanksjonsmuligheter.

Jeg har selv gjestet andre lags forum, og reaksjonene har vært utelukkende positive.
Det beror på at jeg ikke har hatt ønske om å provosere, snarere tvert i mot.

Another_Roger

Quote from: fjellhaugen on March 13, 2009, 17:42:57Og Roger; når du har funnet ut meningen med livet og vendt deg om. Da skal jeg være første mann til å gi deg en virituell klem ;D ;D

Heheh. Eg vurderer ikkje mennesker ut i frå favorittlag, så du er meget heldig :)

Another_Roger

TK20