Skrevet av Emne: Gang of Four (Leeds)  (Lest 3965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Gang of Four (Leeds)
« på: April 20, 2009, 19:42:27 »
Siden det er mange fans av Kaizer Chiefs her på forumet, har jeg lenge undret på hvorfor ingen har nevnt Gang of Four.

Det er da nok av gamliser her som må enten ha skiver av de, eller hørt om de?

3 klipp:

What we all want

http://www.youtube.com/watch?v=OicBHKQxLAg&feature=related
jo, det ligner litt sandinista-clash, men de står på egne ben (såvidt)

I love a man in Uniform

http://www.youtube.com/watch?v=z49cmltJJeA&feature=related

To Hell with Poverty

http://www.youtube.com/watch?v=sPJHQmJAiKA

Bandet er kommet i sammen igjen, og jeg mener de hadde konsert i Norge for et par år siden.
Siden post-punk(-funk) er blitt populært igjen, spes med Franz Ferdinand, ser det ut til å være et marked for disse "gamle" Leeds-guttene.


« Siste redigering: April 20, 2009, 19:44:21 av berlin »

HåvardK

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #1 på: April 20, 2009, 21:12:04 »
Gang of Four var en gang et meget viktig band i post-punk-tida. Jeg var aldri oppdatert da de var på høyden, men har faktisk fått sansen i løpet av de ti siste åra - mye grunnet et amerikansk band som er kalt opp etter en GoF-låt(eller var det album?); Versus.

Regner med at andre gamliser som McMidjo og muligens palle(selv om det antagelig er alt for lite Mini-Moog involvert for sistnevnte)kan bidra med ytterligere info om disse Leeds-gutta.

Trond A

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #2 på: April 20, 2009, 21:24:09 »
Artig gjensyn med Gang of Four. Jeg var faktisk på konserten utenfor Newcastle sommeren-82,  der to av klippene er i fra. Andre grupper som spilte på konserten var Lords of the new church, The Beat, U2 og The Police.
Luscos medl. 338

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #3 på: April 20, 2009, 21:28:54 »
OK. Det var en. Som hadde hørt om Gang of Four. Anybody else?

Vi snakker ikke om et "lite" band her. Hvorvidt man liker de eller ei, er en annen sak. Ofte fremhevet som den heftigste mostander av "thatcherismen" i England i tidlig 80-tall. Låten "I love a man in Unifiorm" ble forsøkt brukt i Irak-krigen, men selvfølgelig avslått. What a joke.
« Siste redigering: April 20, 2009, 21:37:29 av berlin »

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #4 på: April 20, 2009, 21:33:43 »
Artig gjensyn med Gang of Four. Jeg var faktisk på konserten utenfor Newcastle sommeren-82,  der to av klippene er i fra. Andre grupper som spilte på konserten var Lords of the new church, The Beat, U2 og The Police.

love you.  :) Må bare ha vært bra. U2 første 3 album var veldig bra, resten.....hmm.

berlin (medlem nr 20)

Trond A

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #5 på: April 20, 2009, 22:19:24 »
Jeg har også mest sansen for de tidlige utgivelsene til U2, men også Acthung Baby er høyst lyttverdig  8), men også den begynner jo det å bli noen år siden den ble utgitt.  Husker ikke hele setlisten fra konserten, men husker de spilte I will follow og Gloria. The Police leverte også en solid konsert med bl.a. Roxanne. 
Luscos medl. 338

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #6 på: April 20, 2009, 22:48:54 »
Jeg har også mest sansen for de tidlige utgivelsene til U2, men også Acthung Baby er høyst lyttverdig  8), men også den begynner jo det å bli noen år siden den ble utgitt.  Husker ikke hele setlisten fra konserten, men husker de spilte I will follow og Gloria. The Police leverte også en solid konsert med bl.a. Roxanne. 

Enig mhp Achtung baby. Forøvrig spilte jo "Sting" på "hjemmebane", om man kan si det sånn (dette er jo et fotballforum). Konserten ble holdt utenfor Newcastle (Gateshead), og jeg skimter en realtivt høy tribune, vet du hvilken bane konserten bled holdt på? Tribunen ser litt maplassert ut ift scenen.
« Siste redigering: April 20, 2009, 22:54:11 av berlin »

Trond A

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #7 på: April 20, 2009, 23:13:42 »
Joda, Sting la ikke skjul på at han var kommet hjem til sine egne.  Konserten ble holdt på Gateshead International Stadium. Har vært avholdt en del friidrettstevner der opp gjennom årene. Har faktisk billetten fra konserten som et minne.  :D 
The Police var "headlinere" plus guests.  :)
Luscos medl. 338

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #8 på: April 20, 2009, 23:21:28 »
Joda, Sting la ikke skjul på at han var kommet hjem til sine egne.  Konserten ble holdt på Gateshead International Stadium. Har vært avholdt en del friidrettstevner der opp gjennom årene. Har faktisk billetten fra konserten som et minne.  :D 
The Police var "headlinere" plus guests.  :)

ah...selvfølgelig. Det er den friidrettsbanen, relativt kjent den. Vel, jeg var i Newcastle året før (1981),
men alt jeg hadde i hodet da var å sykle ned til Leeds og besøke Mekka for første gang. Som 16-åring.
De var absolutt ikke vant med norske supportere på besøk dengang, men det er an annen historie.

Synes rett og slett at Gang of Four har mer kredibilitet enn Kaizer Chiefs. Men det er meg.
« Siste redigering: April 21, 2009, 13:08:42 av berlin »

Bites Yer Legs

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #9 på: April 21, 2009, 02:47:39 »
Hørt mye Gang of Four, obligatorisk i min familie, band som dette og A Certain Ratio(City-fans) er langt bedre enn det oppgulpet(bla U2) som bederver 'musikk'verden i dag..

Men Kaiser Chiefs er kjempekred :D MOT
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #10 på: April 21, 2009, 02:51:06 »


Synes rett og slett at Gang of Four har mer kredibilitet enn Kaizer Cheifs. Men det er meg.

Til å spille musikk eller sparke fotball?
KEEP FIGHTING!!

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #11 på: April 21, 2009, 13:10:44 »


Synes rett og slett at Gang of Four har mer kredibilitet enn Kaizer Cheifs. Men det er meg.

Til å spille musikk eller sparke fotball?


Til å bake boller.  ;) ;D

HåvardK

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #12 på: April 21, 2009, 14:03:39 »
OK. Det var en. Som hadde hørt om Gang of Four. Anybody else?

En liten saksopplysning: Én pluss én er to.

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #13 på: April 21, 2009, 15:21:27 »
OK. Det var en. Som hadde hørt om Gang of Four. Anybody else?

En liten saksopplysning: Én pluss én er to.

Stemmer det, hehe. Men jeg regner med at du er oppegående nok til å skjønne hvorfor det stod "Det var en". Nå er det forresten 4, inkludert meg.  :o

Trond A

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #14 på: April 21, 2009, 17:03:47 »
Joda, Sting la ikke skjul på at han var kommet hjem til sine egne.  Konserten ble holdt på Gateshead International Stadium. Har vært avholdt en del friidrettstevner der opp gjennom årene. Har faktisk billetten fra konserten som et minne.  :D 
The Police var "headlinere" plus guests.  :)

Vel, jeg var i Newcastle året før (1981), men alt jeg hadde i hodet da var å sykle ned til Leeds og besøke Mekka for første gang. Som 16-åring.
De var absolutt ikke vant med norske supportere på besøk dengang, men det er an annen historie.

Sommeren 82 var min første tur til England. Var også på Elland Road. Var der faktisk første dagen Eddie Gray var på jobb som manager. Yorkshire Television tilstede med kamera og fikk filmet begivenheten.  :D
Fikk også med meg omvisning på Elland Road, og en trening på Fullerton Park. Og selvfølgelig en tur i supportershop`en, der det ble handlet over disk.  :D
Luscos medl. 338

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #15 på: April 21, 2009, 18:39:48 »
Og selvfølgelig en tur i supportershop`en, der det ble handlet over disk.  :D

Javisst, en laaang Moelvenbrakke, som var delt slik at det var en lang disk pålangs. Så stod jeg der og glante og glante. Men fikk kjøpt og sendt til Norge.  :D

Trond A

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #16 på: April 21, 2009, 19:44:53 »
Og selvfølgelig en tur i supportershop`en, der det ble handlet over disk.  :D

Javisst, en laaang Moelvenbrakke, som var delt slik at det var en lang disk pålangs. Så stod jeg der og glante og glante. Men fikk kjøpt og sendt til Norge.  :D

Den var åpen da jeg var der. Husker jeg kjøpte noen kampprogrammer.
Luscos medl. 338

HåvardK

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #17 på: April 21, 2009, 22:06:39 »
OK. Det var en. Som hadde hørt om Gang of Four. Anybody else?

En liten saksopplysning: Én pluss én er to.

Stemmer det, hehe. Men jeg regner med at du er oppegående nok til å skjønne hvorfor det stod "Det var en". Nå er det forresten 4, inkludert meg.  :o
Vi er en gjeng!

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #18 på: April 21, 2009, 22:10:15 »
OK. Det var en. Som hadde hørt om Gang of Four. Anybody else?

En liten saksopplysning: Én pluss én er to.

Stemmer det, hehe. Men jeg regner med at du er oppegående nok til å skjønne hvorfor det stod "Det var en". Nå er det forresten 4, inkludert meg.  :o
Vi er en gjeng!

Ikke nok med det. Vi er "Gang of Four" (inntil videre).  ;D

berlin

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #19 på: April 22, 2009, 00:39:32 »
Og selvfølgelig en tur i supportershop`en, der det ble handlet over disk.  :D

Javisst, en laaang Moelvenbrakke, som var delt slik at det var en lang disk pålangs. Så stod jeg der og glante og glante. Men fikk kjøpt og sendt til Norge.  :D

Den var åpen da jeg var der. Husker jeg kjøpte noen kampprogrammer.

Ã…pen når jeg var der også. Siden jeg syklet valgte jeg å få sendt "handelen" til Norge. Har skjerf, vimpler, poster etc. fortsatt.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #20 på: April 23, 2009, 20:59:45 »
Rekker opp hånda jeg også! Da er vi fem.

Gang Of Four ikke av mine store favoritter. Har derimot mye sans for The Wedding Present, om vi nå først skal gå inn på spennende band fra Leeds pop- og rockhistorie.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Bites Yer Legs

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #21 på: April 24, 2009, 17:33:52 »
Rekker opp hånda jeg også! Da er vi fem.

Gang Of Four ikke av mine store favoritter. Har derimot mye sans for The Wedding Present, om vi nå først skal gå inn på spennende band fra Leeds pop- og rockhistorie.

Der sa du det.

iLiKETRAiNS er enda et Leeds-band jeg virkelig har sansen for.
 
Har vi en egen tråd for Leeds og musikk? Var ikke meningen å kapre denne her isåfall..


Jeg fant, jeg fant..
« Siste redigering: April 24, 2009, 17:36:57 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

HåvardK

Sv: Gang of Four (Leeds)
« Svar #22 på: April 25, 2009, 15:45:40 »
Rekker opp hånda jeg også! Da er vi fem.

Gang Of Four ikke av mine store favoritter. Har derimot mye sans for The Wedding Present, om vi nå først skal gå inn på spennende band fra Leeds pop- og rockhistorie.
Weddoes er utvilsomt av de store. Og sannelig holder de ikke koken ennå - fjorårets album var slett ikke verst.