Skrevet av Emne: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)  (Lest 73572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #330 på: Mai 10, 2009, 10:08:45 »
0-0 eller 0-1 i går har ikke all verdens betydning.  Vi må vinne på Elland Road uansett.  Dette går veien!   MOT
Det er ekstrem forskjell på 0-0 og 0-1. I returkampen må Leeds vinne og er nødt til å styre kampen for å få det resultatet som trengs. Dette har Leeds bevist at de ikke takler gang på gang.
Er desverre redd for at Milwall greier dette. Detter er en reurkamp som er skapt for deres spillerstil. Hardt og grisete. Da stykker de opp kampen og Leeds vil stange mot en kompakt mur

peacock

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #331 på: Mai 10, 2009, 10:16:33 »
Jeg som vanligvis er negativ, synes ikke gårsdagen var håpløs. Vi beviser igjen at vi nå spiller en mer kynisk fotball, og det er en plan bak det hele. I går var det helt klart at vi skulle ligge lavt og tette igjen, og forhåpentligvis kontre inn et mål. Vel, det gikk ikke etter planen, men jeg tror vi fikser The Lions hjemme. Spørsmålet blir så om vi greier det samme mot MK Dons i en finale.

Ellers er jeg enig i at mange spillere forsvinner ut av kampen. Den sentrale midtbanen var ikke god, og Delph kommer ikke til sin rett på kanten. Han er en "box-to-box-player" og bør spille sentralt i banen. Howson bør ofres i returen.

Tom S

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #332 på: Mai 10, 2009, 10:33:35 »
0-0 eller 0-1 i går har ikke all verdens betydning.  Vi må vinne på Elland Road uansett.  Dette går veien!   MOT
Det er ekstrem forskjell på 0-0 og 0-1. I returkampen må Leeds vinne og er nødt til å styre kampen for å få det resultatet som trengs. Dette har Leeds bevist at de ikke takler gang på gang.
Er desverre redd for at Milwall greier dette. Detter er en reurkamp som er skapt for deres spillerstil. Hardt og grisete. Da stykker de opp kampen og Leeds vil stange mot en kompakt mur

Ekstrem forskjell er å overdrive ein smule.
Vi må vinne uansett, forskjellen er om det skulle vert med 1 eller 2 mål, nå må vi ha 2.

Dette fikser vi på torsdag, håper på (minst) 1-0 til pause.
COME ON LEEDS !!

Frode

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #333 på: Mai 10, 2009, 10:36:29 »
0-0 eller 0-1 i går har ikke all verdens betydning.  Vi må vinne på Elland Road uansett.  Dette går veien!   MOT
Det er ekstrem forskjell på 0-0 og 0-1. I returkampen må Leeds vinne og er nødt til å styre kampen for å få det resultatet som trengs. Dette har Leeds bevist at de ikke takler gang på gang.
Er desverre redd for at Milwall greier dette. Detter er en reurkamp som er skapt for deres spillerstil. Hardt og grisete. Da stykker de opp kampen og Leeds vil stange mot en kompakt mur
Langt på vei enig.  Er redd i må score forholdsvis tidlig, ellers vil det rakne når desperasjonen tar oss.
 

Tom S

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #334 på: Mai 10, 2009, 10:42:26 »
Jeg som vanligvis er negativ, synes ikke gårsdagen var håpløs. Vi beviser igjen at vi nå spiller en mer kynisk fotball, og det er en plan bak det hele. I går var det helt klart at vi skulle ligge lavt og tette igjen, og forhåpentligvis kontre inn et mål. Vel, det gikk ikke etter planen, men jeg tror vi fikser The Lions hjemme. Spørsmålet blir så om vi greier det samme mot MK Dons i en finale.

Ellers er jeg enig i at mange spillere forsvinner ut av kampen. Den sentrale midtbanen var ikke god, og Delph kommer ikke til sin rett på kanten. Han er en "box-to-box-player" og bør spille sentralt i banen. Howson bør ofres i returen.

Enig i at det ikkje er grunn til å krisemaksimere, men det var skuffende at vi ikkje tråkker meir til i dueller og andreballer. Men, dette vert annleis på ER.

MK Dons (eller Scunny) i ein evt finale får vi ta når den tid forhåpentligvis kommer.

Skal vi ha max utbytte av Delph må han inn sentralt i banen, ingen tvil om det. Men, da er spørsmålet kven skal ofres. Både Killy og Howson har fungert bra som par sentralt for oss i den gode perioden. Killy har vert god å fordele ball og Howson har tilført angrepet ein dimmensjon med sine løp. Eg meiner Killy bør ofres, sånn at vi får ein Delph i favorittposisjon og ein sugen Robbo inn på kanten.

Casper
Douglas - Naylor - Sodje - Parker
Snoddy - Howson - Delph - Robbo
B & B
COME ON LEEDS !!

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #335 på: Mai 10, 2009, 11:00:45 »
0-0 eller 0-1 i går har ikke all verdens betydning.  Vi må vinne på Elland Road uansett.  Dette går veien!   MOT
Det er ekstrem forskjell på 0-0 og 0-1. I returkampen må Leeds vinne og er nødt til å styre kampen for å få det resultatet som trengs. Dette har Leeds bevist at de ikke takler gang på gang.
Er desverre redd for at Milwall greier dette. Detter er en reurkamp som er skapt for deres spillerstil. Hardt og grisete. Da stykker de opp kampen og Leeds vil stange mot en kompakt mur

Akkurat slik jeg se det også. Men ikke mange dagene til Leeds får anledning til å motbevise denne teorien.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Cherry

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #336 på: Mai 10, 2009, 11:21:18 »
Beck er jo en "hjemme-mann" Dvs at han scorer flere mål på E.R enn på bortebane...Er skuffet over dagens kamp, men for en måte å komme til finalen på   Vi klarte det sist og skal klare det denne gangen og. Bare at vi denne gangen skal vinne finalen og !!! MOT

Ja, Baste...kan vi få finalen HJEM da? ;D
Skulle vi klare dette på torsdag som jeg faktisk trorvi gjør med 37000 på tribunen, ja da begynner jeg faktisk å "grue meg" til Wembley....fordi det rett og slett er BORTEBANE.

MOTx 100
 

h.b

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #337 på: Mai 10, 2009, 11:25:13 »
Vi har en meget god trend på Elland Road nå. Er det 11 eller 12 kamper på rad med seier. Det betyr logisk sett seier i neste kamp også. Men før eller siden ryker den statistikken. Og det betyr at vi er meget nærme at den ryker. Altså så har vi statistikken mot oss der. Desverre så ryker den denne gangen og vi ser at de beste spillerne forsvinner til sommeren

Cherry

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #338 på: Mai 10, 2009, 11:31:35 »
H.B. :  Tro det værste, håp det beste & ta det du får....livsmotto?
 

sportcarl1

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #339 på: Mai 10, 2009, 14:23:10 »
Jeg som vanligvis er negativ, synes ikke gårsdagen var håpløs. Vi beviser igjen at vi nå spiller en mer kynisk fotball, og det er en plan bak det hele. I går var det helt klart at vi skulle ligge lavt og tette igjen, og forhåpentligvis kontre inn et mål. Vel, det gikk ikke etter planen, men jeg tror vi fikser The Lions hjemme. Spørsmålet blir så om vi greier det samme mot MK Dons i en finale.

Ellers er jeg enig i at mange spillere forsvinner ut av kampen. Den sentrale midtbanen var ikke god, og Delph kommer ikke til sin rett på kanten. Han er en "box-to-box-player" og bør spille sentralt i banen. Howson bør ofres i returen.

Enig i at det ikkje er grunn til å krisemaksimere, men det var skuffende at vi ikkje tråkker meir til i dueller og andreballer. Men, dette vert annleis på ER.

MK Dons (eller Scunny) i ein evt finale får vi ta når den tid forhåpentligvis kommer.

Skal vi ha max utbytte av Delph må han inn sentralt i banen, ingen tvil om det. Men, da er spørsmålet kven skal ofres. Både Killy og Howson har fungert bra som par sentralt for oss i den gode perioden. Killy har vert god å fordele ball og Howson har tilført angrepet ein dimmensjon med sine løp. Eg meiner Killy bør ofres, sånn at vi får ein Delph i favorittposisjon og ein sugen Robbo inn på kanten.

Casper
Douglas - Naylor - Sodje - Parker
Snoddy - Howson - Delph - Robbo
B & B
detta lag håller jag på! mittfältet har väldigt fina offensiva kvaliteér och alla de 4 är hyfsat målfarliga, att vi förlorade med 1-0 tycker jag inte är hela världen, och kan vi inte slå dem i returen så är vi helt enkelt inte tillräckligt bra, men vi må hålla bollen på marken och inte satsa på långbollar och kampfotboll för det tjänar Millwall på
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #340 på: Mai 10, 2009, 16:14:09 »
Dette var et typisk eksempel på vhorfor jeg liker at det er hjemme/borte i semifinalene. Vi hadde relativ bra kontroll på Millwall, men ingen god dag selv. Førsteomgangen ble haugevis av dueller etter de første fem gode minuttene. Det bedret seg igjen til none halvsjanser mot slutten. Snodgrass var bra, defensivt hadde vi kontroll, men alt i alt var det lite vi stod for.
Og i andreomgangen forsvant også Snoddy. Becchio kjempet men nedfallsfrukten rundt ham ble lite benyttet. Beckford spilte igjen på bortebane...  Likevel, det var først etter 0-1 jeg ble oppgitt. Vi klarte liksom ikke å mobilisere.

Skuffelsen var til å ta og føle på hos undertegnede rett etterpå. Jeg trodde oss faktisk gode nok til å vinne borte..

Nå er ikke 0-1 noe ille resultat. Får vi det første målet i returen, er det meste gjort. Får håpe spillerne fikk ristet av det som var av playoff-nerver, slik at vi kan spille vårt normale hjemmespill. Det skal da holde i massevis det...

Så er det å håpe at Delph/Snoddy unngår et nytt gult. Da må de vel stå over finalen???

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #341 på: Mai 10, 2009, 16:38:15 »
Dette var et typisk eksempel på vhorfor jeg liker at det er hjemme/borte i semifinalene. Vi hadde relativ bra kontroll på Millwall, men ingen god dag selv. Førsteomgangen ble haugevis av dueller etter de første fem gode minuttene. Det bedret seg igjen til none halvsjanser mot slutten. Snodgrass var bra, defensivt hadde vi kontroll, men alt i alt var det lite vi stod for.
Og i andreomgangen forsvant også Snoddy. Becchio kjempet men nedfallsfrukten rundt ham ble lite benyttet. Beckford spilte igjen på bortebane...  Likevel, det var først etter 0-1 jeg ble oppgitt. Vi klarte liksom ikke å mobilisere.

Skuffelsen var til å ta og føle på hos undertegnede rett etterpå. Jeg trodde oss faktisk gode nok til å vinne borte..

Nå er ikke 0-1 noe ille resultat. Får vi det første målet i returen, er det meste gjort. Får håpe spillerne fikk ristet av det som var av playoff-nerver, slik at vi kan spille vårt normale hjemmespill. Det skal da holde i massevis det...

Så er det å håpe at Delph/Snoddy unngår et nytt gult. Da må de vel stå over finalen???

 

Enig i dette Asbjørn. Jeg var også innerst inne optimist, og trodde egentlig på en knapp seier. Troen var styrket etter første omgang, hvor jeg opplevde at Sodje/Naylor tok luven av Millwalls angripere. Det hele virket trygt, og jeg regnet med at Beckford før eller senere ville få en kontringssjanse han kunne omsette.
Målet imot er selvsagt klønete av oss, først mister Delph ballen for ørtende gang, deretter misser Naylor for en gangs skyld. Men, den virkelige skuffelsen er det som skjer etter 1-0 målet. Man skulle tro at Leeds ville vise mer vilje og evner framover, men det motsatte skjer. For hvert minutt som gikk sank håpløsheten lengre og lengre ned i hodet på gutta. Hvert eneste angrep ble brutt på grunn av at Millwalls spillere var tøffere, raskere og mer kyniske enn oss.

Det er dette som også gjør meg usikker før returmøtet, vi må øke intensiteten framover på banen flere hakk for å kunne true et Millwall-lag som i utgangspunktet kun kan tenkte defensiv trygghet og struktur.
Får vi en tidlig scoring kan ting løsne, men med 0-0 til pause frykter jeg det værste!

flynn

TK20

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #342 på: Mai 10, 2009, 16:58:36 »
Jeg synes ikke det er grunn til å svartmale enda. Vi spiller dårlig, ja, men vi taper kun med ett mål. Vi virket å ha FULL kontroll bakover, og Millwall hadde egentlig ikke noenting å stille opp med, med mindre vi gir fra oss ballen på midtbanen og slenger oss ned i midtforsvaret. Føler meg veldig trygg på at vi ikke slipper inn på Elland Road, så lenge vi ikke gjør flere personlige feil på en gang.

Det eneste usikkerhetsmomentet er nervene. Vi må tørre mer, spesielt må Snodgrass og Delph spille på hele sitt register. Og vi må for guds skyld tørre å rulle ball bak i fireren, i steden for å druse den opp på en stasjonær Beckford.

Så lenge vi kontrollerer våre egne nerver, kommer dette til å gå bra.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #343 på: Mai 10, 2009, 19:29:26 »
Kjenner jeg er litt spent for første gang på noen kamper! Uendelig lenge til denn ekampen fortsatt!

Kan dere gjøre meg en tjeneste: Please konsentrer dere om denne kampen, jeg blir kvalm av denne ønsketenkningen og disse innleggene om de neste kampene. Vi er i en semifinale! Vel er vi i en god form, men veldig langt unna Wembley....i hvert fall ilke langt unna som motstanderne.  :)

MOT

Up we go!

Kanskje Leeds og vi er best når det gjelder en kamp!

I 87 tapte vi 0-1 og vant 1-0 både i finalen og så ble det tap i omkampen.

I 06 ble det 1-1 hjemme og en 2-0 seier borte.

I 08 ble det 1-2 hjemme før seiret 2-0 borte.

Nå har det blitt 0-1 borte. Det dere ikke har sagt så mye om her inne er at det å ha siste hjemme i play-off faktisk IKKE har vært noen stor fordel gjennom PO-historien. Dessverre!  :-\
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jacob burns

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #344 på: Mai 11, 2009, 00:53:21 »
Jeg hadde ikke trodd at nivået skulle være så elendig!midtbanen var jo totalt fraværende,ble spilt ut gang på gang.Nå skal det sies at Millwall var egentlig like elendig,men de klarte jo dessverre å få et mål da.Jeg anser dette som kjørt,for hvordan kan et lag som spiller så elendig heve seg kraftig på noen dager?skulle ligge lavt å satse på kontringer...?da er det en fordel at flere enn 2 av 10  pasninger når fram.Det var et tamt og pinglete Leeds lag.
Dere som har bestilt tur til London får heller ta en Premier league kamp..for Leeds kommer ikke til Wembley dessverre.Men ok..man blir vant med skuffelser,så det går bra.prøver igjen neste år,og neste år...osv.

lojosang

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #345 på: Mai 11, 2009, 02:37:44 »
Tja, et lag som "spiller oss ut gang på gang" burde vel strengt tatt ha skapt mer enn to målsjanser i løpet av kampen. Vi tapte altså fortsatt med ett målHva pokker skjer, er det tilbud på svart maling et sted i landet?  ???
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #346 på: Mai 11, 2009, 08:22:23 »
Tja, et lag som "spiller oss ut gang på gang" burde vel strengt tatt ha skapt mer enn to målsjanser i løpet av kampen. Vi tapte altså fortsatt med ett målHva pokker skjer, er det tilbud på svart maling et sted i landet?  ???

Paint it black!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #347 på: Mai 11, 2009, 10:38:58 »
latterlig mange tomme seter...................


Ikke saa rart. Brorparten av supporterne sitter jo inne!

Robert H.

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #348 på: Mai 11, 2009, 16:49:37 »
 ;D

latterlig mange tomme seter...................


Ikke saa rart. Brorparten av supporterne sitter jo inne!
[/b]

TK20

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #349 på: Mai 11, 2009, 19:26:47 »
Hvordan gikk det egentlig med alle streamerne der ute?

Kanskje dele noen erfaringer?

jacob burns

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #350 på: Mai 11, 2009, 22:24:37 »
Ja,jeg skrev at midtbanen ble spilt ut gang på gang.Jeg sa ingenting om målsjanser;men hadde Millwall vært et godt lag,eller Leeds hadde møtt et bedre lag,så hadde det blitt flere sjanser imot.det var det jeg mente...alright..?
 ???

Borge

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #351 på: Mai 11, 2009, 22:49:18 »
Er vel på tide å konkludere :D
Leeds spilte på langt nær opp mot sitt beste, og tapte med ett mål mot et Millwall lag som skapte to målsjanser! Kan ikke se at dette er nødvendig å svartmale så mye!! Etter mitt skjønn er det da sånn at hvis vi hever oss til det nivået vi har vært på i de siste ti kampene før PO så bør dette være i boks.

Mitt tips er at vi vinner 3-0 på torsdag, noe et Leeds lag som spiller på normalt nivå nå bør klare.

Lykke til alle sammen

Borge

lojosang

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #352 på: Mai 12, 2009, 00:08:04 »
Ja,jeg skrev at midtbanen ble spilt ut gang på gang.Jeg sa ingenting om målsjanser;men hadde Millwall vært et godt lag,eller Leeds hadde møtt et bedre lag,så hadde det blitt flere sjanser imot.det var det jeg mente...alright..?
 ???

Ja, jeg ser jeg kunne (eller burde) ha tolka deg slik. Vi får håpe vi ikke spiller sånn neste år når vi møter nesten bare lag som er bedre enn Millwall.  :)
- Leif Olav

jacob burns

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)
« Svar #353 på: Mai 12, 2009, 00:12:17 »
 ;) vi går for den!Heldigvis har vi en sjanse til,og hver kamp lever sitt eget liv:)