Skrevet av Emne: Eventyrlige Burnley  (Lest 3476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Eventyrlige Burnley
« på: Mai 04, 2009, 17:10:51 »
Har hatt det litt moro med å følge Burnley iår.

Med en av de tynneste stallene i The Championship har de kapret en playoffplassering - og etter å ha øvd seg på å spille cup mot bl.a. Arsenal, Chelsea og Tottenham - blir jeg ikke overrasket om vi ser dem i Premier League neste sesong.

Robbie Blake og Clarke Carlisle har vært nøkkelspillere. Blake med 8 mål og mange målgivende.

Manageren er en blodfersk fyr de har plukket fra tjukkeste Skottland, som likegodt mener at den beste måten å styre utviklingen til ungdomsspillerne på,  er å spille sammen med dem på reservelaget!

Denne BBC-artikkelen gir en god oppsummering av suksessen Burnley, og filosofien til manager Owen Coyle: http://www.bbc.co.uk/blogs/paulfletcher/2009/04/how_owen_coyle_got_burnley_smi.html#079538
« Siste redigering: Mai 04, 2009, 17:12:35 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #1 på: Mai 04, 2009, 18:14:16 »
For nokre år sidan hadde vi ein Førdegutt som spilte for Burnley.
Nokon som veit kven det er? (Per-Stian veit det garantert; naboen)
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #2 på: Mai 04, 2009, 19:32:12 »
For nokre år sidan hadde vi ein Førdegutt som spilte for Burnley.
Nokon som veit kven det er? (Per-Stian veit det garantert; naboen)

Eg veit! Eg veit! Pick me :P

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #3 på: Mai 25, 2009, 17:58:32 »
- og der rykka Burnley opp i Premier League gitt!!

Rykker sikkert rett ned igjen, men her er et lag som peker nese til alle dere som tror at penger er roten til all suksess.

Dette er fjerde år på rad hvor et av de ressurssvake lagene i The Championship klarer å rykke opp til Pr. league: Watford, Derby, Hull - og nå altså Burnley. Fotball er moro!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

pale

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #4 på: Mai 25, 2009, 18:30:25 »
Virkelig moro med Burnley, ja. Penger er ikka alt...

Sitat
Dette er fjerde år på rad hvor et av de ressurssvake lagene i The Championship klarer å rykke opp til Pr. league: Watford, Derby, Hull - og nå altså Burnley. Fotball er moro!

Men Derby kan vel ikke gå som et ressurssvakt CCC-lag vil jeg si. Hadde 30 000 i snitt på hjemmekampene i år, til tross for en elendig sesong. Vil nok tro at de er blant de 5-6 beste CCC-laga i forhold til budsjett, historie, og publikum sett under ett.

Men poenget ditt er absolutt i behold likevel... 3 av 4 år er ikke verst ;)

Germ

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #5 på: Mai 25, 2009, 18:31:36 »
Må ikke glemme vår egen Kalvenes som spiller fast på laget!
"Shine On You Crazy Diamond"

peacock

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #6 på: Mai 25, 2009, 19:41:48 »
Dette motbeviser de som hevder penger og kjøp er den eneste veien til opprykk. Ikke sant, h.b?

berlin

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #7 på: Mai 25, 2009, 20:15:18 »
Har en kompis som har vært lojal Burnley-fan siden 70-tallet. Dette er helt topp, og flott at både Hull og Burnley er i PL. Det varer nok ikke lenge, både Hull og Burnley vil være favoritter til å rykke ned igjen. Hull var nedrykkskandiat nr 1 i år også, men unnslapp såvidt.

Burnley er jo defintivt david ift Hull, så de får masse goodwill fra nøytralt hold.

Dennis

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #8 på: Mai 25, 2009, 20:40:43 »
Syns dette knakanes morro! Veldig artig å se nye bidrag i Premier League også, slik at det ikke kun er 3-4 lag som møtes i heisen.
Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #9 på: Mai 26, 2009, 22:13:55 »
..
Sitat
Dette er fjerde år på rad hvor et av de ressurssvake lagene i The Championship klarer å rykke opp til Pr. league: Watford, Derby, Hull - og nå altså Burnley. Fotball er moro!

Men Derby kan vel ikke gå som et ressurssvakt CCC-lag vil jeg si. Hadde 30 000 i snitt på hjemmekampene i år, til tross for en elendig sesong. Vil nok tro at de er blant de 5-6 beste CCC-laga i forhold til budsjett, historie, og publikum sett under ett.
...

Joda, Derby er naturligvis et 'storlag' ift det du sier. Jeg tenkte mest på ressursituasjonen mht økonomi og spillere det året de rykka opp. Billy Davies hadde ikke allverden å rutte med da. De amerikanske investorene og de store spillerkjøpene kom inn først etter opprykket...

Ellers nok et bra blogginnlegg om Burnley fra BBC-Fletcher:
http://www.bbc.co.uk/blogs/paulfletcher/2009/05/why_burnleys_triumph_gives_us.html#088973

Merker meg særlig et par avsnitt:

"Their promotion says that you don't have to be the richest, the best supported or the most fashionable to climb the heights that every club is desperate to scale. If you are well run, appoint the right manager who builds a squad rich in both experience and talented youngsters - and if you are united by an ambition and togetherness that will insulate you during the bad times and allow you to flourish in the good - then you can defy expectations and reach the promised land of the Premier League."

....

"Coyle succinctly placed in context the scale of Burnley's achievement. He said that their wage bill is one of the lowest in the division, the average attendance at Turf Moor is in the region of a modest 13,000 and estimated that although he had spent £2.75m in players he had brought in more from the sales of Andy Gray to Charlton and Kyle Lafferty to Rangers."
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kjell Roar

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #10 på: Mai 28, 2009, 17:13:22 »
Var på Turf Moor og så Burnley v Leeds i 2005. Hadde billetter sammen med Leeds-fansen.
Kjempestemning på en meget intim bane.
Leeds vant 2-1

Kjell Roar
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #11 på: Mai 31, 2009, 14:29:06 »
Dette motbeviser de som hevder penger og kjøp er den eneste veien til opprykk. Ikke sant, h.b?
Slik jeg ser det, så er Burnley unntaket som bekrefter regelen.
Selvsagt kan man rykke opp til Premier League uten innvesteringer. Man kan også vinne alle kampene i sesongen med et på papiret svakt lag. Men dette betyr ikke at vi skal satse på denne effekten med null investeringer

berlin

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #12 på: Mai 31, 2009, 15:26:28 »
Dette motbeviser de som hevder penger og kjøp er den eneste veien til opprykk. Ikke sant, h.b?
Slik jeg ser det, så er Burnley unntaket som bekrefter regelen.
Selvsagt kan man rykke opp til Premier League uten innvesteringer. Man kan også vinne alle kampene i sesongen med et på papiret svakt lag. Men dette betyr ikke at vi skal satse på denne effekten med null investeringer

Selvfølgelig hjelper det bra med penger. Men Burnley er ikke et unntak. Ingen av de 6 topplagene i CCC brukte penger i sesongen 2008/09, de fleste solgte for mer enn de kjøpte ( gjelder Wolves, Birmingham, Sheff U og Reading. Preston og Burnley gikk i null for kjøp/salg.

ref: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12417.90 (svar 94)

Det skal legges til at spes Birmingham hadde en bra squad i utg.punktet. Klubbene har ellers ikke hatt så store "uroligheter" som Leeds. Dette viser vel heller at det IKKE er penger som gjelder.

Men jeg er ikke en naiv tosk som sier nei takk til penger, men jeg tror at det gjelder å ha litt tålmodighet selv om man har penger. Newcastle hadde ikke tålmodighet - de ville ha "instant success".

Tror faktisk at flere og flere klubber skjønner at dette nå, uavhengig av om de har penger eller ei.

Det skal bli interessant å se om Villa og Everton vil satse store summer for å utfordre de 4 store. Det tviler jeg på. Og ja, så har vi Man City da: Skal i utgangspunktet ha en brukbar manager, men kommer de til å få Newcastle-syken? Endringer på endringer i både managerstolen og spillerstall. Det tør være åpenbart at det ikke er den beste veien til suksess.

 
« Siste redigering: Mai 31, 2009, 15:28:18 av berlin »

bwirum

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #13 på: Juni 05, 2009, 12:55:38 »
Men tilbake til Burnley...

Kona var (og delvis er) med i en sånn barselgruppe etter første sønnen vår, for øvrig sannsynligvis den lengstlevende barselgruppa i historien - går på 8. året nå, og faren til han ene guttungen i gruppa var Burnley-fan, mens jeg og en annen var Leeds-fans. Hadde utrolig mye moro med det mens Burnley akkurat hadde rykka opp til CCC, mens Leeds fremdeles var et CL-lag.

Nå... not so much. :-[

Digresjon med referanse til h.b og penger: Det skal dog sies at Burnley signa en del foran fjorårs-sesongen, selv om de ikke var så aktive foran årets (men allikevel med noen), så helt unntak var de nok ikke...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #14 på: Juni 06, 2009, 00:54:02 »
.....
Digresjon med referanse til h.b og penger: Det skal dog sies at Burnley signa en del foran fjorårs-sesongen, selv om de ikke var så aktive foran årets (men allikevel med noen), så helt unntak var de nok ikke...

Det stemmer at de signet en del spillere foran den sesongen, men om du ser på det totale transferregnskapet deres har de solgt for mer enn de har kjøpt....:

http://www.soccerbase.com/transfers_by_team.sd?teamid=435
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

bwirum

Sv: Eventyrlige Burnley
« Svar #15 på: Juni 08, 2009, 10:44:40 »
Joda, det er et godt poeng. De har vel bare vært flinkere enn de fleste på transfermarkedet da.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Rudi G.

  • Gjest