Skrevet av Emne: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling  (Lest 1994 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« på: Mai 05, 2009, 22:59:45 »
Denne tjenesten har sikkert vært tilgjengelig i ’hundre år’, men for første gang har jeg prøvd å bestille drikkevarer over nettet – fra Polets egne nettsider. Suverent opplegg!!

Shoppet vilt og hemningsløst fra et ølutvalg jeg bare kan drømme om å finne på polutsalgene i mitt lokalområde, og fikk det levert til avhenting på polet her i nabolaget etter 2-3 dager. (De leverer også budbringt på døra, for et lite ekstragebyr...)

Av godsakene:

Ã…rets påskeøl fra Nøgne Ø, som med hell kan lagres 2-3 år før det når toppen. Sjelden å se at en etikett på en ølflaske er merket med ’Minst holdbar til 15.10.2013’…. ;D
De siste flaskene går nå, og kommer aldri tilbake. Ikke sikkert de er like heldige med påskeølet i 2010. Kjøp et par flasker ekstra og selg det på eBay for 2000 kr om et par år…. :)

Gullrekka til Samuel Smith. Lekkert øl på lekre flasker fra Tadcaster - Yorkshires eldste bryggeri. Taddy Porter, Imperial Stout, Nut Brown Ale.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #1 på: Mai 05, 2009, 23:32:59 »
Samel Smith's Taddy Porter var det ølet som fikk meg til å innse at det finnes mer enn whisky av alkoholholdig drikke som smaker godt.  ;D

Ikke ueffent da at man har både Imperial Stout of Taddy Porter fra dette eminente bryggeri på Three Lions og til svært hyggelig pris også.
- Leif Olav

palle

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #2 på: Mai 08, 2009, 19:24:33 »
Takk Trond!
Her skal det bestilles!

Fant forresten akkurat fram en Fuller's Vintage Ale som skal avnytes når jeg blir edru etter opprykket i år.

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

HåvardK

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #3 på: Mai 08, 2009, 23:38:05 »
Foreslår at du er litt mer presis når det gjelder måtesadverbene her, palle - og bytter ut "når" med "hvis".

Jon R

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #4 på: Mai 09, 2009, 01:49:23 »
Foreslår at du er litt mer presis når det gjelder måtesadverbene her, palle - og bytter ut "når" med "hvis".

Dett er vel et typisk eksempel på den "lillebror ser deg" problematikken som rir overvåkningssamfunnet vårt?  :o

Forøvrig en glimrende tråd for oss som er svært glad i øl men som ikke er like bevandret i feinschmekker-øl tradisjonen.  :)
Jon R.

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #5 på: Mai 09, 2009, 20:16:40 »
Jammen ble det en Sauel Smith i dag også. Imperial Stout.
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #6 på: Mai 09, 2009, 21:19:11 »
Jammen ble det en Sauel Smith i dag også. Imperial Stout.
En Yorkshire-variant, dette?

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #7 på: Mai 09, 2009, 21:21:30 »
Nei, Yokshire.  :)
- Leif Olav

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #8 på: Mai 11, 2009, 09:00:37 »
.
Fant forresten akkurat fram en Fuller's Vintage Ale som skal avnytes når jeg blir edru etter opprykket i år.

PålK

Med en svak som varer lenge, etc.....

Sitter selv og ruger på et par Vintage 2004, så det er vel snart på tide her også.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #9 på: Mai 11, 2009, 18:08:42 »
.
Fant forresten akkurat fram en Fuller's Vintage Ale som skal avnytes når jeg blir edru etter opprykket i år.

PålK

Med en svak som varer lenge, etc.....

Sitter selv og ruger på et par Vintage 2004, så det er vel snart på tide her også.....

Ingen som har en sterk som varer lenge å anbefale da?  ;D
Begynner forøvrig å bi tynt i ølskapet mitt. En Systemtur er long overdue.

Noen som har formeninger om de litt smårare bryggene fra Haandbryggeriet ved navn Odin's Tipple og Håndbak, forresten?
- Leif Olav

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #10 på: Juni 11, 2009, 14:33:21 »
Var på ølsmaking med Det Gode Øls Klubb i går. Kjetil Jikiun (en av grunnleggerne av Nøgne Ø) hadde valgt ut en del godbiter og slang om seg med festlige historier og ølkunnskap.

Smakslista var så vidt jeg husker
Nøgne Ø Tyttebær
Stone Arrogant Bastard Ale
Nøgne Ø Tiger Trippel
Special Holiday Ale (samarbeid mellom Nøgne Ø, Stone og Jolly Pumpkin)
Rogue Northwestern
North Coast Old Stock Ale
Rogue Chocolate Stout

Pokker, det var da en dobbel IPA der også? Velvel...
Edit: Ja! Det var Hercules Double IPA fra Great Divide Brewing Company.

Alle fantastiske øl etter min smak. Tyttebærølet skal i mitt skap. Chocolate stouten er noe av det beste jeg har drukket på ølfronten. Old Stock Ale og Special Holiday Ale er også tierkandidater. Kjedeligst var kanskje Northwestern i min munn. En ussel åtter av ti gav jeg den. En uhyre velykket aften.

Kafe Filter vil definitivt bli besøkt igjen.  :D
« Siste redigering: Juni 11, 2009, 14:38:57 av lojosang »
- Leif Olav

lojosang

Sv: Om øl, lagring, Samuel Smith og nettbestilling
« Svar #11 på: Oktober 01, 2009, 23:00:48 »
En whiskyreise i Speyside byr også på noen få muligheter for nytelse av Real Ale. I Dufftowns nabobyer Aberlour og Craigellachie finner vi de eminente sjenkestuene The Mash Tun og Highlander Inn. Fantastisk mat, stort whiskyutvalg og noen få cask ales på tap. Få nok til at de stort sett er ferske etter min erfaring i hvert fall.

Highlander Inn vartet opp med Trade Winds og Old Humdinger. Mash Tun med Shepshagger. Mener å huske at alle tre kom fra Cairngorm, men finner liksom ikke Old Humdinger igjen noe sted...

Shepshagger er et fantastisk øl fra håndpumpe!
- Leif Olav