Skrevet av Emne: Ken Bates rides again....  (Lest 22133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah


auren

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #1 på: Juli 02, 2009, 13:47:04 »
Vet du ikke synes det spott synd på ham, men er redd at dette kan sette en demper på Bates' midler til Leedskjøp. Så det var antydet en sum på 1,5 millioner pund også en plass.

Bates' misery kan fort bli Leeds' misery  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Papi

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #2 på: Juli 02, 2009, 15:29:09 »
50 000 pund = 525.000 norske kroner.
Kor stor innverknad vil det vil ha for kjøpa i sommer da ?!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

auren

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #3 på: Juli 02, 2009, 15:45:19 »
50 000 pund = 525.000 norske kroner.
Kor stor innverknad vil det vil ha for kjøpa i sommer da ?!

Det kan hende han også må betale halvannen million pund i saksomkostninger:

Leeds United chairman Ken Bates could face paying an estimated £1.5m in legal costs and £50,000 libel damages at the High Court to a former director of the club who alleged he was "persecuted".

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #4 på: Juli 02, 2009, 20:57:29 »
Vet du ikke synes det spott synd på ham, men er redd at dette kan sette en demper på Bates' midler til Leedskjøp. Så det var antydet en sum på 1,5 millioner pund også en plass.

Bates' misery kan fort bli Leeds' misery  >:(

auren
Sette demper på Leedskjøp?I flere år har det jo vært en stor demper på dette dessverre...

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #5 på: Juli 02, 2009, 21:37:25 »
 Syntes det er litt underlig at Mr Bates om han får en bot med å ha slengt med leppa, lar det gå utover transferbudsjettet til klubben. Lurer på hva kona mi hadde sagt om f.eks mine (sjeldne) fartsbøter hadde gått utover hennes klesbudsjett. he-he-. Blir jo litt sammenlignbart.(dog ikke beløpsmessig). Men til høsten......

Dennis

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #6 på: Juli 02, 2009, 23:13:02 »
Leeds-tilknyttede personer straffes og ilegges bøter! HURRA! Jubel!  ::)

>:(

Når sarkamsen er unnagjort, så skal det sies at Leeds-folk bør straffes på lik linje med andre. Positivt er det likevel på ingen måte.

Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Yeboahs vitne

DenHviteYeboah

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #8 på: Juli 03, 2009, 19:35:07 »
Det er jammen flott at vi har en eier som er involvert i rettsaker ,disputter og krangler stort sett hele tiden.....dette bare skader Leeds United dessverre.

auren

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #9 på: Juli 08, 2009, 11:04:01 »
50 000 pund = 525.000 norske kroner.
Kor stor innverknad vil det vil ha for kjøpa i sommer da ?!

Det kan hende han også må betale halvannen million pund i saksomkostninger:

Leeds United chairman Ken Bates could face paying an estimated £1.5m in legal costs and £50,000 libel damages at the High Court to a former director of the club who alleged he was "persecuted".

auren

Ken Bates beroliger fansen at denne episoden ikke skal ha effekt på transferbudsjettet:

Ken Bates has reassured fans that Leeds United's transfer clout hasn't been diminished after he lost his High Court libel battle with former club director Melvyn Levi.
Reports have suggested that Bates will have to pay legal costs of around £1.5m following the much-publicised defeat, with the Whites chairman also ordered to pay £50,000 damages to Mr Levi.

That has led many fans to fear that United's transfer kitty could be substantially reduced, but Bates insists the club's player recruitment policy will stay the same.

He said: "The club's activity in the transfer market will not be restricted because of the recent court decision.

"As we have previously stated, we will restrict our recruitment to those players identified by Simon Grayson that he believes will supplement our current squad within our budgets.

"Speculation during the pre-season period is always at its height and as always, facts not speculation will be announced by the club."

Hentet fra YEP.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jarle

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #10 på: Juli 08, 2009, 17:53:53 »
idiot!!!
Har han råd til å betale 1,5 mill i bøter...kunne han vel hatt råd til å legge de i transfer kassa også da!!!

TK20

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #11 på: Juli 08, 2009, 18:04:20 »

Ken Bates beroliger fansen at denne episoden ikke skal ha effekt på transferbudsjettet:

Ken Bates has reassured fans that Leeds United's transfer clout hasn't been diminished after he lost his High Court libel battle with former club director Melvyn Levi.
Reports have suggested that Bates will have to pay legal costs of around £1.5m following the much-publicised defeat, with the Whites chairman also ordered to pay £50,000 damages to Mr Levi.

That has led many fans to fear that United's transfer kitty could be substantially reduced, but Bates insists the club's player recruitment policy will stay the same.

He said: "The club's activity in the transfer market will not be restricted because of the recent court decision.

"As we have previously stated, we will restrict our recruitment to those players identified by Simon Grayson that he believes will supplement our current squad within our budgets.

"Speculation during the pre-season period is always at its height and as always, facts not speculation will be announced by the club."

Hentet fra YEP.

auren

Godt å høre. Fint å se at Bates takler dette profesjonelt, håper vi kan glemme denne saken så fort som mulig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #12 på: Juli 08, 2009, 18:11:02 »
idiot!!!
Har han råd til å betale 1,5 mill i bøter...kunne han vel hatt råd til å legge de i transfer kassa også da!!!

...slik omtaler vi ikke fellow Leeds supporters!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #13 på: Juli 08, 2009, 18:19:01 »
Asbjørn,...  Bates er en idiot ;)

Auren er sikkert en bra mann...

berlin

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #14 på: Juli 08, 2009, 18:19:04 »
Bates kassa = Leeds kassa

Faktisk, jeg bare lurer? Noen som vet bitte litt om dette, ikke en hel avledning, men heller ikke ikke en svada-setning?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #15 på: Juli 08, 2009, 18:25:53 »
Asbjørn,...  Bates er en idiot ;)

Auren er sikkert en bra mann...

Dén e grei :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #16 på: Juli 09, 2009, 00:00:34 »
Selvsagt vil ikke dette få noe å si på transfersummen Grayson har til rådighet. 0 kroner før denne rettsaken og null kroner etter denne rettsaken til spillerkjøp.
Grayson må selge før han kan kjøpe inn. Så hvis Beckford blir solgt for 2 mill pund. Ja da vil Grayson få 500.000 pund til spillerkjøp. Det resterende bruker Bates på dene boten.

Ferre


marve

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #18 på: Juli 10, 2009, 18:25:09 »
Interessant artikkel om rettsaken Bates vs Levi:

http://www.guardian.co.uk/sport/david-conn-inside-sport-blog/2009/jul/10/ken-bates-libel-trial-defeat-leeds-united-full-story

Hmmm bates  sier selv at han ikke har brukt en krone av sin  egen formue på leeds u.
Fysj for en mann denne ken bates er.
Avhengi av å lykkes direkte i år ellers så tror jeg det vill bli massedemonstrasjoner mot bates i leeds.
 

DenHviteYeboah

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #19 på: Juli 11, 2009, 09:34:33 »
Interessant artikkel om rettsaken Bates vs Levi:

http://www.guardian.co.uk/sport/david-conn-inside-sport-blog/2009/jul/10/ken-bates-libel-trial-defeat-leeds-united-full-story

Hmmm bates  sier selv at han ikke har brukt en krone av sin  egen formue på leeds u.
Fysj for en mann denne ken bates er.
Avhengi av å lykkes direkte i år ellers så tror jeg det vill bli massedemonstrasjoner mot bates i leeds.
Og dette har han sagt under ed i en rettsal....min spådom er at det kommer til å bygge seg opp en massiv front av supportere imot Bates.Tipper vi kan se bannere med "Bates out" snart....

Karl Hot Shot

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #20 på: Juli 11, 2009, 11:00:34 »
Det er unektelig meget interessante opplysninger i artikkelen: "Bates said during the trial that he does not have access to much cash, because his wealth is tied up in assets, and had not put his own money into Leeds, despite selling Chelsea to Roman Abramovich for a reported £17m in 2003."
 

Svend Anders

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #21 på: Juli 11, 2009, 11:31:59 »
Det er unektelig meget interessante opplysninger i artikkelen: "Bates said during the trial that he does not have access to much cash, because his wealth is tied up in assets, and had not put his own money into Leeds, despite selling Chelsea to Roman Abramovich for a reported £17m in 2003."

Jeg er heller usikker på hvor interessant og spennende fansen faktisk finner artiklene om denne rettsaken. Det er ikke god pr for hverken Leeds eller Bates, men de fleste fotballfans ender stort sett med å fokusere på lagets prestasjoner, og ta det derfra (bortsett fra i Fredrikstad hvor vimpler på brua er viktigst  ;) ).

Derfor tror jeg heller ikke det blir noen "massiv front" mot Bates med det første fra fansen. Det skjer neppe før laget eventuelt starter denne sesongen langt utenfor playoff-plass, og nøkkelspillere solgt uten å bli erstattet. Skulle laget gjøre det bra, tror jeg rett og slett denne rettsaken er glemt rimelig kjapt.

Jeg har bare skumlest artikkelen fra Guardian, og synes hele smørja er ganske kjedelig. Bates er ikke noen enkel kar å forstå seg på, men jeg hører at denne Levi heller ikke er mors beste barn (eller bestefar ut i fra alderen). I tillegg virker det hele som en stor jungel av advokatmat, kombinert med en pen slump av "ord mot ord" og diverse personkarakteristikker.

Det som forundrer meg mest er egentlig at advokatkostnadene har blitt så ufattelig høye. Det er riktig nok ingen liten sak, men 16 millioner kroner til advokater for en sak som gikk over en drøy uke (?) høres jo vanvittig ut. Jeg ser at Levis advokater tok saken på en "no win, no pay"-basis, men de kan vel ikke bare diktere en "seierssum" og så la Bates betale denne uten videre? Det høres i det minste ekstremt amerikansk ut....

Kjenner jeg Bates rett er han ikke spesielt happy med å tape en slik sak, men spørsmålet er hva han orker eller kan gjøre med det videre. Blir det anke, må han betale £1,5 mill, og holder han kjeft utad? Time vill shåvv.

SA

marve

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #22 på: Juli 11, 2009, 13:47:44 »
Svend anders du skriver i ditt innlegg ,at etter at du har skum lest artikelen om bates og levis rettsak at bates ikke er en enkel fyr å forstå seg på .
Etter at jeg leste artikelen synes jeg det har blitt lettere å forstå hvorfor så mange innen fotballen både her hjemme og i england har veldig lite til overs for den karen der .
Hvis hans oppførsel  i denne saken stemmer ,noe den jo må gjøre siden han tapte saken så er jo mr bates en j..... stor kødd .Han eier jo ikke leeds u heller ,hevder at han ikke vet hvem som eier leeds u  .Han har ikke brukt et eneste øre av sin egen formue engang på vårt elskede lag leeds u .
Blei veldig negativ nå men dette er vell en tråd om bates sin rettsak mot levi ,og den kom det ikke mye positivt ut av for leeds u .
Vi har bates som vår styreformann og må selvfølgelig bare håpe at han lykkes så raskt som mulig med sine planer(er vell ikke mye tvil om at det er å tjene mest mulig penger på vårt fotball lag) ,men jeg må ha lov til å drømme om at en ny rik eier kommer inn å frelser oss alle med sin store pengesekk hehehehe eller????
Tror også som deg at hvis vi lykkes med det sportslige fra start av i år så vill dette fort bli glemt ,men etter å ha lest artikellen så har bates falt veldig i mine øyne .

« Siste redigering: Juli 11, 2009, 14:07:27 av marve »
 

Svend Anders

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #23 på: Juli 11, 2009, 14:24:02 »
Det er mange som synes Bates er en kødd, men det er jo ingen nyhet at han ikke legger noe som helst i mellom når han uttaller seg om folk han har heller mindre til overs for. Det betyr ikke at Bates er en kødd i absolutt alle situasjoner.

Denne rettssaken har - takk og lov - svært lite med den daglige driften av Leeds United å gjøre, og trolig minimal innvirkning på sjansen for opprykk kommende sesong. Som sagt tror jeg det er der fansens fokus ligger, og jeg tror per idag derfor heller ikke at denne saken får store konsekvenser i klubbsammenheng. Inntrykket er at stadig flere fans både i Leeds og her hjemme synes de grepene Bates har gjort har lagt et godt grunnlag for Leeds Uniteds fremtid.

At han ikke aner hvem som eier FSF eller at han selv ikke eier, og ikke har brukt "ei krone" på Leeds United tror jeg så som så om. Man får tenke selv - mannen har i alle fall vært enerådende styreformann i klubben i over fire år nå. Det er mange juridiske formuleringer oppi dette, og når han ikke har brukt noen av sine egne penger, sier han da at f.eks et selskap han eier heller ikke har brukt penger på klubben?

Skal man velge å tro på at Bates ikke har noe eierskap i Leeds United - på en eller annen måte - er det jo videre også helt bak mål å klage på at han ikke bruker penger på klubben. Da er han nemlig kun valgt som styreformann, og eiere i bakrommet tar alle avgjørelser om penger. Det er f.eks ingen i Fredrikstad som forventer at styrelederen himself i FFK skal cashe ut for en ny spiss - han er jo valgt til en styrerolle på vegne av andre. Bare et eksempel, selv om rammene nok er litt annerledes.

Som sagt: det hele er en stor smørje, det aller meste advokatmat.

marve

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #24 på: Juli 11, 2009, 14:47:15 »
Men ærlig talt svend anders ,mener du virkelig at du tror at ikke det går utover fotballlaget leeds u hvis bates må betale 1,5 mill pund i forbidelse med denne saken .
Og bekymrer det deg ikke at vi har en slik mann ved roret i vår fotball klubb.
Det er vell mest handlingene hans i denne saken og ikke det han lirer av seg verbalt jeg tenker på når jeg velger å kalle mannen en kødd .
Men som sakt tidligere ønsker han lykkes med å bringe sukksess tilbake til vårt fotball lag jeg .Er vell bare ekstremt utolmodig og orker ikke tanken på en sesong til i denne ligaen .
Også tror jeg selvfølgelig ikke på et ord av det han sier angående sitt eierskap i leeds u.
OK gir meg der og uannsett  LEEDS 4 EVER med eller uten bates som eier eller leder.
« Siste redigering: Juli 11, 2009, 14:54:00 av marve »
 

Svend Anders

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #25 på: Juli 11, 2009, 15:06:26 »
Men ærlig talt svend anders ,mener du virkelig at du tror at ikke det går utover fotballlaget leeds u hvis bates må betale 1,5 mill pund i forbidelse med denne saken .
Og bekymrer det deg ikke at vi har en slik mann ved roret i vår fotball klubb.

Jeg mener egentlig ingenting om hvorvidt det går utover laget, fordi jeg ikke aner om det faktisk har noen betydning på hvor mye endring i transferbudsjettet dette får. Jeg tror Bates vet at noen penger må det til uansett, og de er nok allerede satt av - i klubbens budsjett. Klubben drives godt og jeg tror transferpengene hentes fra egne inntekter, og evt salg av spillere etterhvert. I et videre omfang kan man jo spekulere i om hvorvidt Bates' tapte penger er tapte penger for Leeds United (dvs at dette kunne han ha skutt inn ekstra i Leeds - noe jeg tviler på).

Inntil videre antar jeg at denne boten/saksomkostningene må betales av Bates personlig. Og samtidig forblir jeg skeptisk til at saksomkostningene faktisk får lov til å stå på 16 millioner kroner.

Bates utspill og oppførsel må vi nødvendigvis leve med så lenge han er styreformann, men jeg mener jo å se at han har roet seg ganske mye etter at administrasjonssommeren er lagt til side. Om det skyldes mer ro i klubben eller kanskje alderen hans, vet jeg ikke.

Men som sakt tidligere ønsker han lykkes med å bringe sukksess tilbake til vårt fotball lag jeg .Er vell bare ekstremt utolmodig og orker ikke tanken på en sesong til i denne ligaen .
Også tror jeg selvfølgelig ikke på et ord av det han sier angående sitt eierskap i leeds u.
OK gir meg der og uannsett  LEEDS 4 EVER med eller uten bates som eier eller leder.

Jeg tror vi må håpe for alles parter at Leeds rykker opp, for det er trolig den beste muligheten til å lokke til seg nye eiere. Jeg tror samtlige her inne ville sagt ja på flekken til en mer bemidlet og mindre kontroversiell eier - om den hadde dukket opp. Inntil det skjer må vi bare jobbe med tålmodigheten  :)

Leeds-fansen er utvilsomt de mest lojale i verden!

SA

DenHviteYeboah

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #26 på: Juli 11, 2009, 19:00:29 »
Det er en hard sangkonkurranse på Waccoe om som skal synges blant supporterne fremover.Kynne ikke dy meg,beklager men dette er ikke ment som noen anti-Bates kampanje fra meg.Synes uansett denne som fikk mange lovord var morsom:

Ken Bates wherever you may be
Turning Leeds into another Chelsea
Build some shops and an empty hotel
Oh Ken Bates how we wish you’d sell…

Ken Bates, lives in Monaco
Looks like Santa, ho ho ho
Or Kentucky Fried Chicken, that’s his pic
But we know the truth, he’s a f****** dick.

Ken Bates, in the programme yes,
Levi, Krasner, Willis and Mr S
Ended up in Court, fifty grand
Plus a lot more in costs, out of hand.

Ken Bates, please go away
Or f*** now, put another way…
You’re ruining our club and you’re making us poor
Just ‘cause we broke your scoreboard in 84

Ken Bates, with his minus fifteen
And got us relegated, see what I mean…
Hired Dennis Wise, what a bum
Blue Square Conference here we come

sveifors

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #27 på: Juli 11, 2009, 21:59:53 »
Det er en hard sangkonkurranse på Waccoe om som skal synges blant supporterne fremover.Kynne ikke dy meg,beklager men dette er ikke ment som noen anti-Bates kampanje fra meg.Synes uansett denne som fikk mange lovord var morsom:

Ken Bates wherever you may be
Turning Leeds into another Chelsea
Build some shops and an empty hotel
Oh Ken Bates how we wish you’d sell…

Ken Bates, lives in Monaco
Looks like Santa, ho ho ho
Or Kentucky Fried Chicken, that’s his pic
But we know the truth, he’s a f****** dick.

Ken Bates, in the programme yes,
Levi, Krasner, Willis and Mr S
Ended up in Court, fifty grand
Plus a lot more in costs, out of hand.

Ken Bates, please go away
Or f*** now, put another way…
You’re ruining our club and you’re making us poor
Just ‘cause we broke your scoreboard in 84

Ken Bates, with his minus fifteen
And got us relegated, see what I mean…
Hired Dennis Wise, what a bum
Blue Square Conference here we come

synes du skal kalle en spade for en spade, hva heter forresten korstoget ditt da.  ;)
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Torpe-do

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #28 på: Juli 12, 2009, 10:12:18 »
Sagt det før og sier det igjen; velger å  håpe at den tilsynelatende mangelen på investeringer er et resultat av oppsparing til oppkjøp av TA og ER. Ved et eventuelt opprykk ville i alle fall jeg lukte scenten av nye eiere noe kraftigere dersom vi eide vårt eget stadium.

berlin

Sv: Ken Bates rides again....
« Svar #29 på: Juli 12, 2009, 10:20:31 »
Det blir nok ingen dyre forsterkninger før kommende sesong, uansett utfall av Becks/Delph.
Men om det er mulig, bør det prioriteres foran tilbakekjøp av TA/ER. Et opprykk er mye mer verdt enn å lease TA/ER et år til (eller mer). Altså, hvis tilbakekjøp hindrer bruk av penger på gode forsterkninger, er jeg imot det, men som sagt, tviler på om store navn entrer LUFC.
Det er ikke dermed sagt at jeg mener vi skal bryte lønnspolicyen vi har, det mener jeg ikke.