Skrevet av Emne: Optimisme vs. pessimisme  (Lest 6828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

Optimisme vs. pessimisme
« på: Juli 13, 2009, 10:25:54 »
Har med interesse og en smule forundring fulgt "krangelen" på dette forumet i løpet av sommeren, da særlig ift. om stallen er god nok eller ikke.  Det alle er mer eller mindre enige om, er at konklusjoner ift. kjøp/salg først kan dras i begynnelsen av august.  Det sier seg selv, først da vet vi hvem som er gått og hvem som har kommet.  Betyr dette at "optimistene" ville legge forumet/debatten død frem til denne tid?  Jeg mener at når vi skriver 13 juli - forutsatt at vi skal ha et aktivt forum - så må folk få lufte sine frustrasjoner om "ståa" pr. 13. juli.  Og så langt svarer vel ikke sommerhandelen til forventningene de fleste hadde i mai?

En annen ting som forundrer meg stort, er gjengangeren om at vi har den beste troppen.  Tror rett og slett vi ser oss litt blinde på det vi tror er store navn.  Få på dette forumet hadde hørt særlig om spillerne til Peterborough sommeren -08, like fullt viste troppen seg bedre enn vår.  Det har vært en uskreven regel i alle klubber med suksess at troppen MÃ… styrkes for å gjenta suksessen.  (Rosenborg i glansdagene er et godt eksempel på dette.  Likeledes er Stabæk et eksempel på hvordan det går når en tenker motsatt)  Når vi så havner på fjerdeplass - har som klart mål å bli topp 2 - så mener altså mange her at vi har en tropp god nok, og kan ikke forstå "pessimistene" som maser om nye kjøp.  Merkelig spør du meg.  For meg er det en selvfølge at troppen må styrkes for å bli topp to, selv om dette ikke nødvendigvis er ensbetydende med å bruke mye penger.

Innlegget er skrevet av en avventende pessimist.  Det meste peker mot at Delph drar, sannsynligvis også Beckford.  Det betyr at smurfepappa må grave dypt for å finne erstatterere/spillere som hever det laget som avsluttet forrige sesong.  Gjør han det?  Vi får se hvor vi står 8. august ...
 

sveifors

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #1 på: Juli 13, 2009, 10:59:28 »
En annen ting som forundrer meg stort, er gjengangeren om at vi har den beste troppen.  Tror rett og slett vi ser oss litt blinde på det vi tror er store navn.  Få på dette forumet hadde hørt særlig om spillerne til Peterborough sommeren -08, like fullt viste troppen seg bedre enn vår.
...

Dette sitater er jeg enig i og enkelte her inne har et feil bilde av L1, se Leicester de kom opp av L1 med  til tider 6 lånespillere på laget:

L1 er vanskelig og består av lag med tøffe fysiske bataljer. Enkelte kjemper over evne når de møter lag som Leeds osv. Derfor har jeg tro på at Grayson vet hva slags spillestyper som trengs for å få resultater i denne divisjonen.

Når vi så kommer til wankership krever det igjen andre typer kvaliteter osv. Her kan store investeringer i spillere gi avkastning i poeng og opprykk.


Når det gjelder pessimisme /optimisme så er det en valgt måte/instilling å møte dagen problemer

At noen velger å ødelegge dagen sin med å bare tenke mørke tanker/i verste fall scenarier så dem om det. Jeg personlig synes livet er for kort til det.

Always look on the bright side of life......
« Siste redigering: Juli 13, 2009, 11:09:20 av sveifors »
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Borge

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #2 på: Juli 13, 2009, 11:20:49 »
Noen sier at en pessimist er en realistisk optimist ;D men jeg er nå optimist, og jeg tror at vi kommer til å rykke opp direkte i år. Grayson leverte varene etter at han overtok, og jeg tror at han vil få full effekt av sin jobb dette året. Hva bygger jeg det på?? Jo, magefølelsen min :D For på samme måte som mange (eller alle) på dette forumet har jeg ikke tilstrekkelig kunnskap om spillere, treningsopplegg, kvaliteter, ferdigheter til egentlig å mene noe kvalifisert om dette utover egne følelser, og er det ikke derfor vi er supportere og ikke managere i PL? Jeg er såpass ydmyk at jeg tror at Grayson kan dette bedre enn meg. Tror dette kan være en grei innfallsvinkel for flere her ;)

Men så, jeg håper at vi får noen kvalitetsspillere til troppen ila sommeren - ja, kvalitet, ikke bare noen kjente navn som enkelte ser ut til å tro skal frelse klubben. Dette vil heve klubben videre, men får vi ikke det (og beholder de vi har) så tror jeg alikevel vi rykker opp.

Ja, noen vil kanskje si jeg er naiv - det lever jeg godt med - så får andre leve med sin optimisme, pessimisme eller realisme alt ettersom.

god sommer alle sammen - jeg vet jo at vi alle sammen ønsker oss tilbake til PL så fort som mulig - og i høst starter vi turen!!!

Lykke til!




Borge

Bites Yer Legs

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #3 på: Juli 13, 2009, 11:44:15 »
Har med interesse og en smule forundring fulgt "krangelen" på dette forumet i løpet av sommeren, da særlig ift. om stallen er god nok eller ikke.  Det alle er mer eller mindre enige om, er at konklusjoner ift. kjøp/salg først kan dras i begynnelsen av august.  Det sier seg selv, først da vet vi hvem som er gått og hvem som har kommet.  Betyr dette at "optimistene" ville legge forumet/debatten død frem til denne tid?  Jeg mener at når vi skriver 13 juli - forutsatt at vi skal ha et aktivt forum - så må folk få lufte sine frustrasjoner om "ståa" pr. 13. juli.  Og så langt svarer vel ikke sommerhandelen til forventningene de fleste hadde i mai?

En annen ting som forundrer meg stort, er gjengangeren om at vi har den beste troppen.  Tror rett og slett vi ser oss litt blinde på det vi tror er store navn.  Få på dette forumet hadde hørt særlig om spillerne til Peterborough sommeren -08, like fullt viste troppen seg bedre enn vår.  Det har vært en uskreven regel i alle klubber med suksess at troppen MÃ… styrkes for å gjenta suksessen.  (Rosenborg i glansdagene er et godt eksempel på dette.  Likeledes er Stabæk et eksempel på hvordan det går når en tenker motsatt)  Når vi så havner på fjerdeplass - har som klart mål å bli topp 2 - så mener altså mange her at vi har en tropp god nok, og kan ikke forstå "pessimistene" som maser om nye kjøp.  Merkelig spør du meg.  For meg er det en selvfølge at troppen må styrkes for å bli topp to, selv om dette ikke nødvendigvis er ensbetydende med å bruke mye penger.

Innlegget er skrevet av en avventende pessimist.  Det meste peker mot at Delph drar, sannsynligvis også Beckford.  Det betyr at smurfepappa må grave dypt for å finne erstatterere/spillere som hever det laget som avsluttet forrige sesong.  Gjør han det?  Vi får se hvor vi står 8. august ...

Det er veldig synd at det syntes å ha blitt delt i to grupperinger, det kveler diskusjonen. Dette skillet ble vel til når noen debattanter så det som en god taktikk å angripe motdebattanter/medsupportere istedenfor å angripe sak. Er synd for forumet om det skal bli trashtalk som regjerer.

Syntes videre at du blander med ytringene som er kommet frem i den nevnte 'krangelen'.
Et problem er jo at noen debattanter velger å ikke legge til grunn ståa per dags dato når det argumenteres, men heller drar frem hypoteser som sannheter og konkluderer utifra det.
Selvfølgelig ønsker folk å styrke stallen, spørsmålet er til hvilken pris. Personlig har jeg stor tillit til Grayson og Leeds-apparatet når det gjelder å hente spillere, videre ønsker jeg at dette skal gjøres så økonomisk sunt som mulig. Det å låne seg opp en divisjon er total galskap i min bok!

Det er en stor forskjell fra å legge debatten død til å kutte ut urimelighetene. Det å være kritisk og skeptisk er selvfølgelig lov(er det altfor ofte selv), men smålige angrep på debattanter av en annen oppfatning syntes jeg vi skal kutte...
« Siste redigering: Juli 13, 2009, 11:46:42 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Boxman

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #4 på: Juli 13, 2009, 11:50:30 »
Har med interesse og en smule forundring fulgt "krangelen" på dette forumet i løpet av sommeren, da særlig ift. om stallen er god nok eller ikke.  Det alle er mer eller mindre enige om, er at konklusjoner ift. kjøp/salg først kan dras i begynnelsen av august.  Det sier seg selv, først da vet vi hvem som er gått og hvem som har kommet.  Betyr dette at "optimistene" ville legge forumet/debatten død frem til denne tid?  Jeg mener at når vi skriver 13 juli - forutsatt at vi skal ha et aktivt forum - så må folk få lufte sine frustrasjoner om "ståa" pr. 13. juli.  Og så langt svarer vel ikke sommerhandelen til forventningene de fleste hadde i mai?

En annen ting som forundrer meg stort, er gjengangeren om at vi har den beste troppen.  Tror rett og slett vi ser oss litt blinde på det vi tror er store navn.  Få på dette forumet hadde hørt særlig om spillerne til Peterborough sommeren -08, like fullt viste troppen seg bedre enn vår.  Det har vært en uskreven regel i alle klubber med suksess at troppen MÃ… styrkes for å gjenta suksessen.  (Rosenborg i glansdagene er et godt eksempel på dette.  Likeledes er Stabæk et eksempel på hvordan det går når en tenker motsatt)  Når vi så havner på fjerdeplass - har som klart mål å bli topp 2 - så mener altså mange her at vi har en tropp god nok, og kan ikke forstå "pessimistene" som maser om nye kjøp.  Merkelig spør du meg.  For meg er det en selvfølge at troppen må styrkes for å bli topp to, selv om dette ikke nødvendigvis er ensbetydende med å bruke mye penger.

Innlegget er skrevet av en avventende pessimist.  Det meste peker mot at Delph drar, sannsynligvis også Beckford.  Det betyr at smurfepappa må grave dypt for å finne erstatterere/spillere som hever det laget som avsluttet forrige sesong.  Gjør han det?  Vi får se hvor vi står 8. august ...

Nå stenger vel ikke transfervinduet før 31. august, så 1. september vet vi hvem som har kommet/gått. Bare for å ha nevnt det.
Ellers påpeker du at vi ble nr 4, ergo må vi forsterke. Jeg vil bare da minne om at når Larry tok over, var vi nr 9, og endte som nr 4, etter at stallen faktisk ble styrket i januar. Vi gjorde mao fremskritt. Og ikke bare litt heller. Hvis du lager deg en tabell fom. 2. juledag, når Larry tok over, vil den vise deg at det ikke var noe lag i League One, som tok flere poeng enn Leeds United. Da skulle vel logikken tilsi at det er de andre lagene som har størst behov for å styrke stallen. Så kan noen fortelle meg hvem i League One, som til nå har styrket stallen nevneverdig, og bedre enn Leeds United, har gjort til nå?
Når det er sagt, så håper også jeg vi forsterker med et par kvalitetsspillere. Men jeg ser absolutt ingen grunn til å legge meg ned å grine i midten av juli, når det er 7 uker til vinduet stenger, fordi de spillerne ikke er på plass enda. Det blir bare for dumt.
Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.
Vi sitter og mener og tror på bakgrunn av hva som står i The Sun og NOTW, mens Larry, som altså er den eneste som virkelig vet hvordan han vil at stallen skal se ut til høsten, virker rolig og fullstendig ubekymret. Kan det være fordi han har en grunn til det? Jeg velger i hvert fall å tro det.
Proud to be Leeds!

Evig Pint

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #5 på: Juli 26, 2009, 16:07:38 »
Hentet denne fra "So far so good", da jeg ikke ønsker å ødelegge den tråden med samme diskusjon.

Sitat fra: DenHviteYeboah på I dag kl. 08:38:29
Kjære Tom S: hvordan skulle de negative innleggene blitt formulert da? hvis en mener at stallen er for dårlig til å rykke opp-hvordan i all verden skal man formulere dette? eller hvis man mener at Bates ikke er bra for klubben-hvordan skal dette formuleres da?eller at vi fortsatt er i league1 og man blir frustrert-hvordan skal dette formuleres? til stadighet blir negative innlegg omtalt som dårlig formulert,dårlig argumentasjon og sure oppstøt.Jeg har ihvertfall ikke beskyldt noen som har klokkertro på driften og sportslig utvikling at de formulerer seg feil,har dårlige argumenter og kommer med positive oppstøt....for noen er det tydligvis en automatikk å hevde at negative innlegg er dårlig argumentasjon mens positive innlegg kun er god argumentasjon.Barnslig hersketeknikk synes jeg.Uansett var jo gårsdagens kamp en sportslig opptur-jeg ble faktisk litt positiv av dette.Tror nok vi ser hvilken tendens og muligheter dette laget har etter 10 kamper....

Kjære DenhviteYeboah:

1. Hvis du mener at stallen er for dårlig til opprykk, kan du jo begynne med å se på de andre stallene i divisjonen og vise oss hvem du mener har bedre stall enn Leeds? For jeg kan ikke se noen i divisjonen. Sammenligner du stallen til Leeds, med stallen til Real Madrid, skjønner jeg at du blir skuffet.

2. Vi har tusen tråder vi diskuterer Bates i. Trenger vi enda en?? Må alle tråder handle om det samme?? (henviser her til kranglingen i so far so good, en tråd startet i et forsøk på å finne positive ting rundt LUFC)

3. Ja vi er fortsatt i League One. Selvsagt ikke holdbart, det er vi alle enige i. Men nok en gang har vi hundrevis av tråder hvor dette kan diskuteres - og når det opprettes EN tråd som skal ha fokus på det POSITIVE, må en da virkelig dra inn disse emnene i den også? Seriøst?

Barnslig er å mase om akkurat det samme i alle trådene. For et oversiktelig og fint forum det blir da...  ??? ??? Hva med å holde oss til topic? Vil du absolutt diskutere stall/Bates/league1, så får du/dere opprette en ny tråd da igjen og ikke kidnappe denne (so far so good- tråden).

Ser du poenget mitt?
Marching on together

DenHviteYeboah

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #6 på: Juli 26, 2009, 19:59:09 »
Hentet denne fra "So far so good", da jeg ikke ønsker å ødelegge den tråden med samme diskusjon.

Sitat fra: DenHviteYeboah på I dag kl. 08:38:29
Kjære Tom S: hvordan skulle de negative innleggene blitt formulert da? hvis en mener at stallen er for dårlig til å rykke opp-hvordan i all verden skal man formulere dette? eller hvis man mener at Bates ikke er bra for klubben-hvordan skal dette formuleres da?eller at vi fortsatt er i league1 og man blir frustrert-hvordan skal dette formuleres? til stadighet blir negative innlegg omtalt som dårlig formulert,dårlig argumentasjon og sure oppstøt.Jeg har ihvertfall ikke beskyldt noen som har klokkertro på driften og sportslig utvikling at de formulerer seg feil,har dårlige argumenter og kommer med positive oppstøt....for noen er det tydligvis en automatikk å hevde at negative innlegg er dårlig argumentasjon mens positive innlegg kun er god argumentasjon.Barnslig hersketeknikk synes jeg.Uansett var jo gårsdagens kamp en sportslig opptur-jeg ble faktisk litt positiv av dette.Tror nok vi ser hvilken tendens og muligheter dette laget har etter 10 kamper....

Kjære DenhviteYeboah:

1. Hvis du mener at stallen er for dårlig til opprykk, kan du jo begynne med å se på de andre stallene i divisjonen og vise oss hvem du mener har bedre stall enn Leeds? For jeg kan ikke se noen i divisjonen. Sammenligner du stallen til Leeds, med stallen til Real Madrid, skjønner jeg at du blir skuffet.

2. Vi har tusen tråder vi diskuterer Bates i. Trenger vi enda en?? Må alle tråder handle om det samme?? (henviser her til kranglingen i so far so good, en tråd startet i et forsøk på å finne positive ting rundt LUFC)

3. Ja vi er fortsatt i League One. Selvsagt ikke holdbart, det er vi alle enige i. Men nok en gang har vi hundrevis av tråder hvor dette kan diskuteres - og når det opprettes EN tråd som skal ha fokus på det POSITIVE, må en da virkelig dra inn disse emnene i den også? Seriøst?

Barnslig er å mase om akkurat det samme i alle trådene. For et oversiktelig og fint forum det blir da...  ??? ??? Hva med å holde oss til topic? Vil du absolutt diskutere stall/Bates/league1, så får du/dere opprette en ny tråd da igjen og ikke kidnappe denne (so far so good- tråden).

Ser du poenget mitt?
Hvis jeg hadde ment at: stallen er strålende,Bates har gjort alle riktige valg til nå,og det er egentlig helt riktig for oss å være i league1.Hadde du da mast om at dette er off topic og at jeg bør finne meg en annen diskusjon til dette....da er jeg redd for at du hadde møtt deg selv i døra.....

Evig Pint

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #7 på: Juli 28, 2009, 19:32:35 »
At stallen er stårlende høres jo utelukkende positivt ut! Skriv det i so far so good ;D
Marching on together

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #8 på: Juli 28, 2009, 19:58:20 »

Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.



MISTET... Larry har ikke kjøpt en eneste spiller gutten min... IKKE EN!!!
alle som en er free transfers...


Rudi G.

  • Gjest
Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #9 på: Juli 28, 2009, 20:33:07 »

Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.



MISTET... Larry har ikke kjøpt en eneste spiller gutten min... IKKE EN!!!
alle som en er free transfers...



Med din finansielle innsikt jarle, må det jo være kjempebutikk å få gode spillere uten å betale for dem :)

Boxman

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #10 på: Juli 28, 2009, 21:27:02 »

Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.



MISTET... Larry har ikke kjøpt en eneste spiller gutten min... IKKE EN!!!
alle som en er free transfers...



Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?
Proud to be Leeds!

Svend Anders

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #11 på: Juli 28, 2009, 22:07:46 »
Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?

Ikke glem Naylor, som Larry også hentet. Han kan jo heller ikke regnes som styrking, siden vi fikk ham gratis.

SA

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #12 på: Juli 29, 2009, 01:08:37 »

Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.



MISTET... Larry har ikke kjøpt en eneste spiller gutten min... IKKE EN!!!
alle som en er free transfers...



Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?


Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?

Ikke glem Naylor, som Larry også hentet. Han kan jo heller ikke regnes som styrking, siden vi fikk ham gratis.

SA



Les og følg tankerekken en gang til gutter...
sitat:
Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet.


Svaret var at han ikke har hjøpt inn en spiller... alle er free transfer..
Det betyr ikke at jeg mener de ikke er gode... kun at de var free transfers...

Poenget til Boxman var vel at Bates støttet Larry i sine spiller ønsker... not one target missed
Svaret mitt henviser da til at det ikke er mye støtte siden de er gratis...

Og av en eller annen merkelig grunn tror jeg spillere som har en pris på hodet er bedre en de som er gratis... ( og please ikke kom med et eksempel på det motsatte... Ja Naylor er bedre en Mikkelikk)




Evig Pint

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #13 på: Juli 29, 2009, 01:23:16 »
Det er godt SG er ekspert på å finne unntakene da Jarle. ;)
Marching on together

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #14 på: Juli 29, 2009, 02:03:47 »
Merkelig at ikke Barcelona og Real Madrid driver etter samme geniale opplegget Evig Pint...

Free transfer strategi... har funket bra for Leeds siden Peter Reids dager... free transfer og lånespillere.... vi har kun rykket ned 2 divisjoner med den taktikken...


lojosang

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #15 på: Juli 29, 2009, 02:13:17 »
Merkelig at ikke Barcelona og Real Madrid driver etter samme geniale opplegget Evig Pint...

Free transfer strategi... har funket bra for Leeds siden Peter Reids dager... free transfer og lånespillere.... vi har kun rykket ned 2 divisjoner med den taktikken...



Pussig at det norske forsvaret er såpass mye mindre enn det kinesiske og amerikanske også, Jarle.
- Leif Olav

Evig Pint

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #16 på: Juli 29, 2009, 03:47:58 »
Merkelig at ikke Barcelona og Real Madrid driver etter samme geniale opplegget Evig Pint...

Free transfer strategi... har funket bra for Leeds siden Peter Reids dager... free transfer og lånespillere.... vi har kun rykket ned 2 divisjoner med den taktikken...


[/quote

Jeg husker vi åpnet lommeboka i CCC og bl.a. kjøpte Sean Gregan.

Eller når vi brukte 11 millioner pund som vi ikke hadde på Robbie Fowler.

Brolin......

Prislapp går ikke nødvendigvis hånd i hånd med kvalitet. :)

Forøvrig bra å sammenligne oss med Real Madrid, vi spiller jo begge i hvitt. ::)
Marching on together

Boxman

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #17 på: Juli 29, 2009, 08:49:54 »

Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet. Så da spør jeg; finnes det en grunn til å tro at han ikke snakker sant? Har Larry en historie bak seg, som viser at han ikke er troverdig? Neivel, så da kanskje vi kan stole på at han vet hva han gjør, og la han få fortsette med det, til det motsatte er bevist.



MISTET... Larry har ikke kjøpt en eneste spiller gutten min... IKKE EN!!!
alle som en er free transfers...



Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?


Er det der problemet ligger altså? At vi ikke har brukt penger?
Det må da være revnende likegyldig om vi bruker penger eller ei, så lenge spillerne som kommer inn, styrker laget/stallen?
Nå har jeg riktignok sett kun den ene kampen(Blackburn), men jeg tror vi har ny førstekeeper til sesongstart. Jeg er også rimelig sikker på at Kisnorbo stiller i midtforsvaret, og at Crowe er bedre enn Douglas, som vi brukte på høyrebacken i vår.
I mine øyne har vi altså styrket laget på 3 plasser. Uten å bruke et £! Det må da være en bra ting? Eller skulle vi betalt Northampton, Leicester og Cheltenham £500k hver, bare for syns skyld?

Ikke glem Naylor, som Larry også hentet. Han kan jo heller ikke regnes som styrking, siden vi fikk ham gratis.

SA



Les og følg tankerekken en gang til gutter...
sitat:
Det kan sies mye og mangt om Bates, men nå har jeg i gjentatte intervjuer, selv hørt at Larry sier at på tross av alle rykter, så har vi til nå ikke "mistet" en eneste av de spillerne han har i siktet.


Svaret var at han ikke har hjøpt inn en spiller... alle er free transfer..
Det betyr ikke at jeg mener de ikke er gode... kun at de var free transfers...

Poenget til Boxman var vel at Bates støttet Larry i sine spiller ønsker... not one target missed
Svaret mitt henviser da til at det ikke er mye støtte siden de er gratis...

Og av en eller annen merkelig grunn tror jeg spillere som har en pris på hodet er bedre en de som er gratis... ( og please ikke kom med et eksempel på det motsatte... Ja Naylor er bedre en Mikkelikk)





Det er mao ingen grunn å tilby Beckford ny kontrakt, fordi han pr din definisjon altså om ett år vil være gratis, og dermed en dårligere spiller. Bra jobba!
Proud to be Leeds!

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #18 på: Juli 29, 2009, 11:47:36 »
Så mye bra meninger man skal forholde seg til...

de aller fleste free agents er spillere som klubben de er i ikke lenger ønsker...

hvis vi ikke engang kan være enige om at sola er varm og paven katolikk blir det helt umulig å diskutere...

I noen tilfeller er de gode spillere som sitter ut tiden sin som f.eks Beckford... Selvsagt er ikke en dårlig signing for den klubben som evt får ham gratis... og hvis Leeds får ham til å signere en ny kontrakt enda bedre for oss...


Og nei jeg sammenligner ikke oss med Real Madrid lengre...  men det er ikek lenge siden vi konkurerte med de...
Poenget var å sammenligne strategier... hvis Free transfers er det geniale.. må jo disse summene de bruker være helt bortkastet... GOT THE POINT!!!






lojosang

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #19 på: Juli 29, 2009, 11:55:11 »
... hvis Free transfers er det geniale.. må jo disse summene de bruker være helt bortkastet... GOT THE POINT!!!

Host!
Newcastle, Ridsdale og Charlton

Vi har alle våre kjepphester, Jarle.  :)
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #20 på: Juli 29, 2009, 12:00:40 »
Så mye bra meninger man skal forholde seg til...

de aller fleste free agents er spillere som klubben de er i ikke lenger ønsker...


Dette er det vel ingen tvil om - eller? Skjønner godt poenget til jarle. Hadde faktisk forventet meg minst to investeringer av noenlunde klasse før sesongstart, men dette har så langt ikke skjedd.

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #21 på: Juli 29, 2009, 12:10:55 »
Firmaer går konk og fotball klubber går konk...

sånn er livet...
Mener du at firmaer skal slutte og investere og gå til skraphandlern også eller...
hva er poenget ditt egentlig.


Leeds, Newcastle og Charlton har vært ledet av idioter og folk som ikke har peiling på fotball.
Jeg garanterer deg at både Newcastle og Leeds ikke hadde gått ned om respektive Keegan og DoL ikke hadde vært sparket...

Charlton gikk under når Curbs forsvant etter 15 år. - samt ha sparket div manager etter det.

lojosang

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #22 på: Juli 29, 2009, 13:45:02 »
Det jeg mener er at Utbjoa Samyrkjelag ikke kan styres som om de var Exxon.
Og at det er fullt mulig å bruke store summer uten at det bærer inn i himmelen.
Og at det er bedre å være aksjonær i Utbjoa Samyrkjelag enn Enron.
- Leif Olav

Bites Yer Legs

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #23 på: Juli 29, 2009, 13:57:09 »
Så mye bra meninger man skal forholde seg til...

de aller fleste free agents er spillere som klubben de er i ikke lenger ønsker...


Dette er det vel ingen tvil om - eller? Skjønner godt poenget til jarle. Hadde faktisk forventet meg minst to investeringer av noenlunde klasse før sesongstart, men dette har så langt ikke skjedd.

Både Crowe og Higgs var vel spillere som ventet ut kontrakten i sine respektive klubber, altså ikke uønsket, men gratis.. Klasse er vanskelig å definere i pre-season, det er isåfall ikke antall pund betalt i overgangsum som er avgjørende..
« Siste redigering: Juli 29, 2009, 14:31:12 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #24 på: Juli 29, 2009, 14:11:44 »
Firmaer går konk og fotball klubber går konk...

sånn er livet...
Mener du at firmaer skal slutte og investere og gå til skraphandlern også eller...
hva er poenget ditt egentlig.


Leeds, Newcastle og Charlton har vært ledet av idioter og folk som ikke har peiling på fotball.
Jeg garanterer deg at både Newcastle og Leeds ikke hadde gått ned om respektive Keegan og DoL ikke hadde vært sparket...

Charlton gikk under når Curbs forsvant etter 15 år. - samt ha sparket div manager etter det.

Her må du forklare bedre.. Hva har free-transfers med sparking og ansettelser av managere å gjøre?
Alan Pardew ble den best betalte engelske manager da han tok over Charlton etter Curbishley. Venables tok vel ikke småpenger han heller for å la seg lokke fra solfylte Australia..
Ressusene DOL, Keegan og Curbishley sitter på kan åpenbart ikke måles i penger, for det har de nevnte klubbene brukt nok av..

Er helt enig med deg i at det særskilt i Newcastle og Leeds er idiotisk lederskap som er årsak til klubbenes fall, men eksemplene du her nevner styrker heller motargumentet i denne sammenhengen 'at penger ikke er alt'..
« Siste redigering: Juli 29, 2009, 14:13:49 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #25 på: Juli 29, 2009, 14:24:57 »
... hvis Free transfers er det geniale.. må jo disse summene de bruker være helt bortkastet... GOT THE POINT!!!

Host!
Newcastle, Ridsdale og Charlton

Vi har alle våre kjepphester, Jarle.  :)


Bites Y Leg... det var et svar på dette innlegget

Og poenget er at mange klubber har overinvestert... men de fleste har gått under pga dårlig management... Og Leeds og Newcastle hadde kanskje "overlevd" overinvesteringene hadde de ikke rykket ned...

Svend Anders

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #26 på: Juli 29, 2009, 14:39:39 »
Og Leeds og Newcastle hadde kanskje "overlevd" overinvesteringene hadde de ikke rykket ned...

Eller du kan snu på flisa og si at Leeds rykket ned fordi de ikke klarte overinvesteringene?

SA

jarle

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #27 på: Juli 29, 2009, 14:49:09 »
Eller fordi udugelige Venables (som satt og drakk Cava på solkysten) ertstattet den beste manageren vi har hatt siden Revie

Og garantert da den enda bedre Peter Reid tok over etter Venables...


Hadde Leeds ansatt en kvalitets manager da Dol ble sparket hadde vi ikke endt opp her vi er idag...
Men når Paul Okon plutselig er bedre en Oliver Dacourt...så kan det ikke gå bra.


Rart det blir uro i laget når en verdensklasse midtbane spiller blir fotalt han er crap og erstattet av en halt ku.





DenHviteYeboah

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #28 på: Juli 29, 2009, 15:26:26 »
Eller fordi udugelige Venables (som satt og drakk Cava på solkysten) ertstattet den beste manageren vi har hatt siden Revie

Og garantert da den enda bedre Peter Reid tok over etter Venables...


Hadde Leeds ansatt en kvalitets manager da Dol ble sparket hadde vi ikke endt opp her vi er idag...
Men når Paul Okon plutselig er bedre en Oliver Dacourt...så kan det ikke gå bra.


Rart det blir uro i laget når en verdensklasse midtbane spiller blir fotalt han er crap og erstattet av en halt ku.





Ikke bare det, men Venables uttalte offentlig at:"Hvis Dacourt synes Serie A er så bra liga, så kan jeg personlig kjøre han ned til Italia" Herregud, og denne idioten Venables blir fortsatt brukt som ekspertkommentator....verden vil bedras!

lojosang

Sv: Optimisme vs. pessimisme
« Svar #29 på: Juli 29, 2009, 15:34:52 »
Eller fordi udugelige Venables (som satt og drakk Cava på solkysten) ertstattet den beste manageren vi har hatt siden Revie

Og garantert da den enda bedre Peter Reid tok over etter Venables...


Hadde Leeds ansatt en kvalitets manager da Dol ble sparket hadde vi ikke endt opp her vi er idag...
Men når Paul Okon plutselig er bedre en Oliver Dacourt...så kan det ikke gå bra.


Rart det blir uro i laget når en verdensklasse midtbane spiller blir fotalt han er crap og erstattet av en halt ku.





Ikke bare det, men Venables uttalte offentlig at:"Hvis Dacourt synes Serie A er så bra liga, så kan jeg personlig kjøre han ned til Italia" Herregud, og denne idioten Venables blir fortsatt brukt som ekspertkommentator....verden vil bedras!

Nærmer vi oss altså en erkjennelse av at en fortid i fotballen på høyt nivå ikke er ensbetydende med profetiske egenskaper?  ;D
- Leif Olav