Skrevet av Emne: Snikreklame hos YEP online  (Lest 1328 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Boxman

Snikreklame hos YEP online
« på: Juli 13, 2009, 11:35:31 »
Er det bare jeg som irriterer meg over å måtte se div reklame fra Man u, når jeg leser artikler om Leeds United hos YEP online?
Senest i dag, når jeg skulle lese om gårsdagens kamp mot York, kommer det opp en reklame for Man u norske supporterklubb, midt i artikkelen.
Tidligere har jeg sett reklame for supportersjappa tio Man u, og div andre som jeg ikke husker konkret hva de reklamerte for.
Dette kan da ikke være tilfeldig, men må være gjort kun for å provosere. Eller?  ???

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-All-smiles-despite.5452529.jp
Proud to be Leeds!

Dennis

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #1 på: Juli 13, 2009, 11:41:44 »
Helt enig!
Marching on together!

Budda

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #2 på: Juli 13, 2009, 11:43:29 »
Hvis du bruker firefox så ta i bruk noscript, så slipper du slikt søppel
Endre

Boxman

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #3 på: Juli 13, 2009, 11:51:13 »
Har sendt e-post til YEP, og bedt dem blokkere elendigheten.  ::)
Proud to be Leeds!

Bites Yer Legs

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #4 på: Juli 13, 2009, 11:57:26 »
Vondt for øynene!

Er det andre bergensere som føler ubehag med at denne norske bossklubben har sitt kontor i strandgaten? Ødelegger bybildet..
KEEP FIGHTING!!

Lord-Meta

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #5 på: Juli 13, 2009, 14:34:16 »
strandgaten / strandkaien har vell vært eller er sentrum for de prostituerte i bergen. og et sted jeg sjelden setter mine ben. så hvis de absolutt må være bergen så kan de være der.

Svend Anders

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #6 på: Juli 13, 2009, 16:14:57 »
Hvis jeg ikke tar helt feil er dette reklame gjennom Google sitt system.

Det funker slik at den ser både hvem som leser (hvilket land man kommer fra) og hva slags innhold siden har (i dette tilfellet engelsk fotball, og mange stk av ordet United).

Det gjør at YEP sine sider skal gi leserne mest mulig relevant reklame. En irsk leser som klikker seg inn på reisesidene til YEP vil f.eks kunne få reise-reklame.

I dette tilfellet slår det helt feil ut selvsagt, for det er ingen Leeds United-annonsører på markedet, og det nærmeste man kommer an annonsører knyttet opp til nøkkelord som Norge, fotball og United ender med.... ja dere vet.

Forhåpentligvis kan YEP legge inn en form for blokkering i sin avtale med Google...

Så skal det sies at denne måten å reklamere på kan slå positivt ut også. Leeds United egen hjemmeside hadde f.eks i våres norske annonser for sin supportershop - men bare for de som hadde ip-adresse som kunne stamme herfra.

SA

lojosang

Sv: Snikreklame hos YEP online
« Svar #7 på: Juli 13, 2009, 18:02:43 »
IT-avdelingen til YEP burde kunne gjøre noe med det der.
- Leif Olav