Skrevet av Emne: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11  (Lest 404099 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1320 på: Februar 26, 2021, 17:06:11 »


Veldig skuffende at de to forlot Leeds, husker jeg. Men Leeds erstattet jo ikke disse to med noen gode spillere til tross for ca £ 850000 i salgssum. Salget av McQueen var vel transferrekord i England med £500000. Samme sommer fikk ikke Armfield ny kontrakt og det skulle satses på ny og bedre manger, slik jeg forsto det. Det ble riktignok 5. plass neste sesong (Adamson), men salg av  Jordan/McQueen markerte et negativt vendepunkt for Leeds.

Om salgene kun var deres feil tviler jeg litt på. For meg virket det som Leeds trengte pengene.

Dette var overganger som til de grader ble tvunget frem av de to nevnte spillere.

Gordon McQueen signerte en ny femårs-kontrakt sommeren 1977. I den forbindelse utbasunerte han at han aldri kom til å forlate Leeds. McQueen var en svært populær mann blant Leeds-fansen, og han ble kåret til årets Leeds-spiller for både 74/75 og 76/77.

Joe Jordan ville ikke skrive ny kontrakt med Leeds. Han ville aller helst til utlandet, og han var lenge snurt på manager Armfield som ikke lot han gå til Bayern Munchen i 1975. Utover høsten 1977 viste både Liverpool og Man U interesse for Jordan, og da Man U la inn et bud på 350.000 pund, ba Jordan om å få gå. Armfield innfridde hans ønske med begrunnelsen at det var håpløst å holde på en spiller som ikke ville være i klubben.

Jordans overgang til Man U satte også i gang ting i hodet på McQueen. Disse to var bestevenner og hadde veldig mye kontakt også på fritiden. En tydelig følelsesmessig ustabil McQueen spilte sin siste kamp for Leeds 7/1-78, hjemme mot Man City i Fa-cupens tredje runde. Der presterte han å klinke til sin egen lagkamerat, keeper David Harvey.

Deretter fulgte det en flere ukers føljetong med skriverier om en drakamp mellom McQueen og Leeds - der spilleren ga klar beskjed om at han ville bort. Alle visste at McQueen ville til Man U, og andre klubber som viste interesse (blant annet Tottenham) ble kontant avvist av McQueen sjøl. Etterhvert ble det forhandlet frem en avtale med Man U, der overgangssummen var britisk rekord (495.000).

McQueen signerte for Man U 1/2-78. Det var i den forbindelse han kom med denne uttalelsen:
"- 99 prosent av alle fotballspillere ønsker å spille for Manchester United - og resten er løgnere!"

Så dette var altså ikke salg som ble gjennomført fordi Leeds behøvde penger. Armfield erstattet McQueen med Paul Hart. Han kostet 330.000 pund da han ble hentet fra Blackpool. Dette var da det meste Leeds noengang hadde betalt for en spiller. Armfield ville gjerne også sikre seg Trevor Francis fra Birmingham, men den overgangen ble det dessverre ikke noe av. Like etter sesongslutt kjøpe Leeds så John Hawley fra Hull for 70.000 pund. Dette var en overgang som de fleste av oss forsto heller lite av. Men det skulle vise seg at dette var en smart deal av Armfield, da Hawley puttet 16 ligamål den påfølgende sesongen.

Hart og Hawley (og Arthur Graham) erstattet ikke kvaliteten til McQueen/Jordan.  Hawley hadde EN god sesong . Han var ingen Joe Jordan. Jeg har alltid lurt på hvorfor disse pengene ikke ble brukt til nye like gode spillere. Det ble jo kjøpt noe som var dårligere. At man prøvde å kjøpe Trevor Francis hjelper jo lite.

At spillere sier  "jeg blir i denne klubben for alltid" tar jeg med en klype salt. Skjønner ikke helt at du tar slike utsagn bokstavelig. Spillere sier jo sånt i gledesrus
for fans og sponsorer når de signerer kontrakt.

Det kan godt hende McQueen/Jordan ville vekk men Leeds erstattet dem ikke med tilvarende kvalitet (og pris) etter at begge salgene hadde satt transferrekord i England denne vinteren.  Da de to var solgt hadde Leeds nesten ingen stjernespillere igjen. Men de hadde mottatt historiens to største salgssummer!!

Arthur Graham ble riktignok bedre og bedre og ble kjøpt av ManU til slutt. Men han var ingen Joe Jordan han heller.
« Siste redigering: Februar 26, 2021, 17:12:22 av Josch »

asbfjell

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1321 på: Februar 26, 2021, 18:21:38 »


Veldig skuffende at de to forlot Leeds, husker jeg. Men Leeds erstattet jo ikke disse to med noen gode spillere til tross for ca £ 850000 i salgssum. Salget av McQueen var vel transferrekord i England med £500000. Samme sommer fikk ikke Armfield ny kontrakt og det skulle satses på ny og bedre manger, slik jeg forsto det. Det ble riktignok 5. plass neste sesong (Adamson), men salg av  Jordan/McQueen markerte et negativt vendepunkt for Leeds.

Om salgene kun var deres feil tviler jeg litt på. For meg virket det som Leeds trengte pengene.

Dette var overganger som til de grader ble tvunget frem av de to nevnte spillere.

Gordon McQueen signerte en ny femårs-kontrakt sommeren 1977. I den forbindelse utbasunerte han at han aldri kom til å forlate Leeds. McQueen var en svært populær mann blant Leeds-fansen, og han ble kåret til årets Leeds-spiller for både 74/75 og 76/77.

Joe Jordan ville ikke skrive ny kontrakt med Leeds. Han ville aller helst til utlandet, og han var lenge snurt på manager Armfield som ikke lot han gå til Bayern Munchen i 1975. Utover høsten 1977 viste både Liverpool og Man U interesse for Jordan, og da Man U la inn et bud på 350.000 pund, ba Jordan om å få gå. Armfield innfridde hans ønske med begrunnelsen at det var håpløst å holde på en spiller som ikke ville være i klubben.

Jordans overgang til Man U satte også i gang ting i hodet på McQueen. Disse to var bestevenner og hadde veldig mye kontakt også på fritiden. En tydelig følelsesmessig ustabil McQueen spilte sin siste kamp for Leeds 7/1-78, hjemme mot Man City i Fa-cupens tredje runde. Der presterte han å klinke til sin egen lagkamerat, keeper David Harvey.

Deretter fulgte det en flere ukers føljetong med skriverier om en drakamp mellom McQueen og Leeds - der spilleren ga klar beskjed om at han ville bort. Alle visste at McQueen ville til Man U, og andre klubber som viste interesse (blant annet Tottenham) ble kontant avvist av McQueen sjøl. Etterhvert ble det forhandlet frem en avtale med Man U, der overgangssummen var britisk rekord (495.000).

McQueen signerte for Man U 1/2-78. Det var i den forbindelse han kom med denne uttalelsen:
"- 99 prosent av alle fotballspillere ønsker å spille for Manchester United - og resten er løgnere!"

Så dette var altså ikke salg som ble gjennomført fordi Leeds behøvde penger. Armfield erstattet McQueen med Paul Hart. Han kostet 330.000 pund da han ble hentet fra Blackpool. Dette var da det meste Leeds noengang hadde betalt for en spiller. Armfield ville gjerne også sikre seg Trevor Francis fra Birmingham, men den overgangen ble det dessverre ikke noe av. Like etter sesongslutt kjøpe Leeds så John Hawley fra Hull for 70.000 pund. Dette var en overgang som de fleste av oss forsto heller lite av. Men det skulle vise seg at dette var en smart deal av Armfield, da Hawley puttet 16 ligamål den påfølgende sesongen.

Hart og Hawley (og Arthur Graham) erstattet ikke kvaliteten til McQueen/Jordan.  Hawley hadde EN god sesong . Han var ingen Joe Jordan. Jeg har alltid lurt på hvorfor disse pengene ikke ble brukt til nye like gode spillere. Det ble jo kjøpt noe som var dårligere. At man prøvde å kjøpe Trevor Francis hjelper jo lite.

At spillere sier  "jeg blir i denne klubben for alltid" tar jeg med en klype salt. Skjønner ikke helt at du tar slike utsagn bokstavelig. Spillere sier jo sånt i gledesrus
for fans og sponsorer når de signerer kontrakt.

Det kan godt hende McQueen/Jordan ville vekk men Leeds erstattet dem ikke med tilvarende kvalitet (og pris) etter at begge salgene hadde satt transferrekord i England denne vinteren.  Da de to var solgt hadde Leeds nesten ingen stjernespillere igjen. Men de hadde mottatt historiens to største salgssummer!!


Arthur Graham ble riktignok bedre og bedre og ble kjøpt av ManU til slutt. Men han var ingen Joe Jordan han heller.

Det er sant nok at disse to ikke ble fullt ut erstattet. Men årsaken til det dreide seg i langt større grad om at Armfield, og seinere Adamson, ikke hadde den store tiltrekningskraften på toppspillere enn at det ikke fantes penger, for midlene var tilgjengelig for dem begge. Adamson forsøkte blant annet å hente h.h.v Peter Reid, Liam Brady, Peter White og Kevin Keegan - uten å få napp på noen av dem. Han endte i stedet opp med å kaste bort store pengesummer på spillere som Hird, Curtis, Greenhoff, Parlane og Sabella.

Tony Currie mente at Leeds kunne ha vunnet ligaen hvis Jordan og McQueen hadde blitt værende, samt at klubben hadde hentet et par klassespillere til. Det er mulig at Currie har rett i dette, men da måtte de nok også ha skaffet seg en annen manager enn trivelige Armfield og hjelpeløse Adamson.

Arthur Graham var nesten 31 år, og med sine beste fotballdager bak seg, da han gikk til Man U i 1983.

Eg vet ikke hvor gammel du er, Josh, eller hvor lenge du har fulgt Leeds, men syttitallet er åpenbart ikke ditt sterkeste tiår. Du viser i allefall at du ikke har mye snøring på hva som foregikk da Jordan og McQueen forsvant og hvilke enormt sterke følelser som ble satt i sving blant Leeds-fansen i forbindelse med disse overgangene - særlig i McQueens tilfelle, p.g.a hans oppførsel og uttalelser da dette skjedde.

kjella

  • Gjest
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1322 på: Februar 26, 2021, 19:27:06 »
Ønsker McQueen - alt godt etter den alvorlige diagnosen.

Men ved siden av overgangen til Cantona og min aller (?) største favoritt Tony Currie - var overgangene til McQueen og Jordan de tøffeste slagene i trynet jeg har fått som supporter - av spilleroverganger. Var 17 i 78 - og utrøstelig - det var slutten ;D. Noen som ikke ville være i Leeds !!! - er det mulig ?

Cantona kan godtas på et vis - ble skjøvet ut - en feilvurdering av en ellers fantastisk manager. Currie var skadeplaget - men du verden for en silkefot !

McQueen og Jordan er spillere jeg ikke forbinder med mitt Leeds lenger - men jeg tenker desto mer på norgesvennen Peter Lorimer (74) i kveld. Der har vi en ekte skotsk Leeds mann - og Norgesvenn - som er på livets oppløpsside. På hospice med siste stadie av hjernekreft - som han har slitt med i mange år  ...

MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1323 på: Februar 26, 2021, 19:43:08 »
men jeg tenker desto mer på norgesvennen Peter Lorimer (74) i kveld. Der har vi en ekte skotsk Leeds mann - og Norgesvenn - som er på livets oppløpsside. På hospice med siste stadie av hjernekreft - som han har slitt med i mange år  ...

MOT

Og Mick Bates er visst også på oppløpssiden (kreft) med bare måneder igjen (waccoe/twitter)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1324 på: Februar 26, 2021, 19:51:16 »
Det blir mange ila kort tid. Bates husker jeg som en ekstrem lojal kar - som steppet inn når det trengtes.

Bare for å utdype litt - så var jeg nok meget naiv i 1978 - på så mange områder :D. Skjønte nok lite av både spillermakt og kvinnemakt. Men det har man skjønt mer av - begge dele - med årene......

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1325 på: Februar 26, 2021, 20:34:48 »
Oppe i det hele er det kjekt at helsen fortsatt er på topp hos noen av gamlegutta! :)

Lynsey H
@LynseyHeppell

My son met Eddie Gray yesterday by chance, Eddie was doing laps of the field wearing his old Leeds tracky top on with his initials EG, I know, it’s perfectly perfect! He spent 20 mins talking about the Revie days, Leon was in awe to say the least. A proper Leeds legend #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1326 på: Februar 26, 2021, 21:49:51 »
[quote author=asbfjell link=topic=12605.msg650859#msg650859 date= du har fulgt Leeds, men syttitallet er åpenbart ikke ditt sterkeste tiår. Du viser i allefall at du ikke har mye snøring på hva som foregikk da Jordan og McQueen forsvant og hvilke enormt sterke følelser som ble satt i sving blant Leeds-fansen i forbindelse med disse overgangene - særlig i McQueens tilfelle, p.g.a hans oppførsel og uttalelser da dette skjedde.
[/quote]

Jeg har ikke tatt opp noen av disse følelsene om McQueen som du er så opptatt å fremheve Jeg bare stusser over at pengene som kom inn ikke ble brukt på tilsvarende gode spillere. Da er det naturlig å tenke at klubben beholdt noe av pengene. Det ser jo sånn ut. Du trekker konklusjonen at jeg ikke vet hva som skjedde på hele 70-tallet fordi jeg ikke kjenner detaljene (og følelsene) rundt McQueen-salget. Akkurat den detaljen har jeg ikke vært så interessert i. Hvordan disse £850000 ble brukt er mitt anliggende.

Ryktene om Keegan/Brady oppsto på forsommeren 1978 da Armfield var på vei ut. Manager Laurie McMenemy takket nei til Leeds på sommeren og Leeds famlet etter ny manager. Jock Stein kom men vi vet hvordan det gikk. (McMenemy hentet Keegan til Soton senere). At Adamson, som fikk jobben på høsten 78 , prøvde seg på Keegen/ Brady senere er kanskje riktig. Du påstår det. Jeg vet ikke.

Hvis Leeds var lite attraktive pga manageren, og hadde nok penger som du påstår , så burde de klart å ansette en annen enn Adamson. Derfor virker det som de hadde for lite penger.
Det skal sies at de ansatte Jock Stein, som forsvant

Det gikk bare nedover med Leeds etter at McQueen/ Jordan/ Armfield forsvant.
« Siste redigering: Februar 26, 2021, 21:52:03 av Josch »

Reaney

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1327 på: Februar 26, 2021, 22:14:09 »
Imponert over hva asbfjell vet om vår Leeds legende fra Hitra :). For meg er McQueen sitt største svik nedslåingen i semifinalen mot Barcelona som førte til at han mistet finalen mot Bayern. En McQueen på banen kunne ha gitt oss tittelen som vi ALDRI maktet å vinne. En McQueen på banen framfor en plasserings- og temposvak Paul Madeley kunne ha hindret Müeller og Roth sine scoringer. Skjebnesvangert at du ikke var der Gordon.

Kontakinte

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1328 på: Mars 14, 2021, 16:54:46 »
Tøff start for Heckingbottom i SU

TK20

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1329 på: Mars 14, 2021, 22:26:37 »
Alfonso Pedraza med scoring for Villareal i La Liga i kveld. Synes han var OK hos oss.

lowfields

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1330 på: Mars 23, 2021, 21:22:00 »
Curtis Weston - noen som husker han? Holder det fortsatt gående, 34 år gammel for Chesterfield i L2.
+ Luke Garbutt scoret nettopp for Blackpool. Forsvant vel som 16-åring til Everton, han.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1331 på: Mars 23, 2021, 21:40:01 »
Aiaiai..

Her må det nevnes at nok en ex-spiller døde i dag. Frank Worthington. Playboyen. Nomaden...
Som det ble hevdet på twitter i dag, hadde han ankommet Leeds noen uker tidligere hadde vi trolig reddet plassen i '82.
32 kamper, 14 mål i løpet av kalenderåret 1982...

Bare 72 år gammel, led av alzheimer de siste årene.
Lokal var han også, født i Halifax...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1332 på: Mai 04, 2021, 21:26:39 »
RIP Julie Chipchase

Det er Lucy Ward som melder dette:
Absolutely devastated to hear of the death of Julie Chipchase (Chippy). A Donny Belles legend as fabulous player & successful manager. Loved playing for you at both Belles and Leeds Utd. A legend and pioneer of the women’s game. You will be missed Chip. Love to Jo and the kids Red heart

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1333 på: Juni 10, 2021, 11:42:47 »
Harry Kewell utnevnt til head coach i Barnet. Barnet spiller for tida i National League, dvs. 5. divisjon. De unngikk nedrykk til 6. divisjon (National League South) sist sesong, da sesongen til National League South og National League North ble annullert. Redda på en formalitet, altså. Det kan tyde på at Kewell har en jobb å gjøre hos The Bees, hvis stadion faktisk heter The Hive (Kuben)!

https://www.standard.co.uk/sport/football/harry-kewell-appointed-barnet-head-coach-b939804.html

For dem som lurer:

https://no.wikipedia.org/wiki/National_League

https://no.wikipedia.org/wiki/Barnet_FC
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1334 på: Juli 12, 2021, 13:06:02 »
men jeg tenker desto mer på norgesvennen Peter Lorimer (74) i kveld. Der har vi en ekte skotsk Leeds mann - og Norgesvenn - som er på livets oppløpsside. På hospice med siste stadie av hjernekreft - som han har slitt med i mange år  ...

MOT

Og Mick Bates er visst også på oppløpssiden (kreft) med bare måneder igjen (waccoe/twitter)

Leeds United
@LUFC

Leeds United is deeply saddened to learn of the death of former player Mick Bates at the age of 73



RIP MICK BATES

RIP Mick Bates
RIP.

Leeds United are saddened to learn of the death of former player Mick Bates at the age of 73.

Midfielder, Bates, made 191 appearances for the club in all competitions, scoring nine goals between 1965 and 1976.

Born in Armthorpe, Doncaster, in 1947, signed professionally for Leeds United in 1964 after completing his apprenticeship.

He went on to make his senior debut in September 1965, helping Leeds United defeat Hartlepool United 4-2 at Elland Road in the League Cup.

His 12 years as a professional with the Whites were the most successful in the club’s history, as the legendary side won two league titles in 1969 and 1974, the Inter-Cities Fairs Cup twice in 1968 and 1971, the FA Cup in 1972, the League Cup in 1968 and the Charity Shield in 1969.

Mick’s finest moment in a Leeds shirt came in the 1971 Inter-Cities Fairs Cup final first leg, coming off the bench to score a vital equaliser in Turin, as the Whites drew 2-2 with Juventus.  After drawing the second leg 1-1 at Elland Road, Leeds were crowned champions on the away goals rule, ultimately from Mick’s strike.

His final match for Leeds came in March 1976, in a 1-1 home draw with West Ham United at Elland Road and at the end of the season he moved to Walsall.

Following his spell with the Saddlers, Mick went on to have stints at Bradford City and hometown club Doncaster Rovers, before retiring in 1981.

As part of the club’s Centenary celebrations in 2019, Mick alongside fellow members of the Revie team, was granted the Freedom of the City of Leeds, by Leeds City Council.

Our thoughts and prayers are with Mick’s wife Jill, son Paul and the rest of his family at this difficult time.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jostein.

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1335 på: Juli 17, 2021, 17:01:57 »
Da har Fabrizio bekreftet at White signerer for Arsenal, 50 mill. Vanvittig sum.
Leeds Carajo!

Reaney

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1336 på: Juli 17, 2021, 18:10:05 »
Prisene på engelske spillere er helt ute av konseptene. Denne galskapen vil gjøre at top six klubbene beholder sine plasser og posisjoner, da alle klubber må ha et visst antall spillere fra balløya. Pris dem høyest mulig sånn at rikingene får de beste, mens de øvrige (les Leeds) får de nest beste eller må plukke fra egen U23 avdeling.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1337 på: Juli 19, 2021, 10:09:05 »
Nok en spiller uten egen tråd, Eddie Lewis.

Intervjuet på zoom av Richard Sutchcliffe.

“I reflect now and think those years at Leeds were probably the ones I enjoyed the most,” says the former USA international with 82 caps to his name. “The club wasn’t in the best shape it has ever been in.

“But I do think what makes a club and the experience is the fans. I loved the fact the fans were either extremely happy with you or extremely frustrated. The bottom line is they cared. Cared deeply, no matter what

Som de fleste fans, han hails Gus Poyet, han bemerket hvordan ellers sound players som vanligvis taklet press fint IKKE taklet presset på Wembleymatta...

https://theathletic.co.uk/2691838/2021/07/18/eddie-lewis-interview-that-free-kick-how-hed-love-to-play-for-bielsa-and-why-the-watford-performance-still-hurts/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1338 på: August 01, 2021, 01:03:27 »
En legende uten egen tråd :(

RIP Terry Cooper!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1339 på: August 01, 2021, 01:14:45 »
RIP Terry.
Sannsynligvis Leeds' beste venstreback gjennom tidene.
MOT

Forever Whites

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1340 på: August 01, 2021, 06:28:25 »
En legende uten egen tråd :(

RIP Terry Cooper!

Nok en av heltene fra min barndom som er gått bort.  Har vært mange av dem de siste årene.

RIP Terry Cooper.

MOT
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1341 på: August 25, 2021, 21:18:41 »
Dementia...  Nå er det Alan Peacock.
Spiss i klubben vår helt i storhetstidens begynnelse...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-dementia-striker-peacock-21396979


Peacock, Hunter, Charlton for noen år siden...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1342 på: August 25, 2021, 21:50:27 »
Det ser jo ut som om midtbanespillere i mye mindre grad er utsatt for dette, mens angreps- og forsvarsspillere "tar støyten" pga. alle headingene av den tunge ballen som ble brukt på den tiden.

Vi vet vel ikke per nå så mye om hvilke utslag nåtidens fotballer har på denne typen sykdom.

Uansett trist for dem som rammes.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1343 på: September 06, 2021, 20:51:36 »
Ikke visste jeg at Jamaica vs Panama hadde interesse i Leeds-kretser :o

(as of Moscowhite's writings)
Bamford wasn't the only class of 2018/19 striker to have his debut ruined. Kemar Roofe started for Jamaica over the weekend, but they got battered 3-0 by Thomas Christiansen's mighty Panama.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1344 på: Desember 31, 2021, 15:12:18 »
Ideguchi til Celtic. Et navn jeg ikke trodde ville dukke opp igjen.....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1345 på: Januar 23, 2022, 11:55:57 »
Prøvde å lete etter en Woody-tråd men det hadde vi ikke :o

Flott intervju i The Times der han bl.a. nevner Leeds-exiten

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jonathan-woodgate-leeds-united-newcastle-22838754?utm_source=taboola&utm_medium=display&utm_campaign=exchange

In an interview with the Times, Woodgate revealed that he was reduced to tears upon his departure from the Whites but knew it had to be done in order to preserve the club’s long-term future.

He said: “I was crying leaving the training ground because I didn’t want to go — I was absolutely devastated.
“Not because Newcastle wasn’t a top club. It is; they had players like Alan Shearer, Gary Speed, Laurent Robert, Kieron Dyer, Craig Bellamy and Jermaine Jenas.

“Sir Bobby Robson was manager, but I was happy at Leeds. I loved the club, and it was like a family to me.

“They said, ‘You have to go, otherwise the club’s f***ed, basically,’ and could go into liquidation.”

....

And Woodgate admitted their lack of tangible success given the team that Leeds had built is his biggest regret from his time at the club.

He said: “I was single-minded and would think, ‘I want to be the best player on the pitch.’”

“That team we had at Leeds was unbelievable and the big regret is that we didn’t win anything.

“If we had kept all the players, I think we would have. But we didn’t. And you can’t go down as a top team unless you win something.”
« Siste redigering: Januar 23, 2022, 12:45:43 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1347 på: Februar 02, 2022, 14:56:19 »
Adam Clayton(noen som husker han?) har spilt for Lee Bowyer og Birmingham denne sesongen, men nå er det slutt for 33-åringens arbeidsforhold i "The second City".

Turen går nå til bunnlaget i Division One, Doncaster Rovers, på free transfer.
Super Leeds since 1968

jaho

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1348 på: Februar 04, 2022, 23:20:45 »
Middlesborough holder 1-1 I ekstraomganger mot Man U, med tre ex-Leeds i troppen. Alle har vært kaptein hos oss.

Hallgeir *

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1349 på: Februar 04, 2022, 23:39:38 »
Middlesborough holder 1-1 I ekstraomganger mot Man U, med tre ex-Leeds i troppen. Alle har vært kaptein hos oss.

Jonny Howson og....?

Peltier og Bamba.
« Siste redigering: Februar 04, 2022, 23:54:32 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968